Gönderen Konu: i-shift baskı balata bitmiş  (Okunma sayısı 12497 defa)

flamethrower

  • İleti: 47
i-shift baskı balata bitmiş
« : Ocak 22, 2013, 09:09:40 ÖS »
arkadaşlar i shift için yazılım güncellemesi niyetiyle servise gittik.
bilgisayara bağlanan araç kalibrasyonu tamamlayamadı.
şanzıman arıza lambası yanık kaldı ve check system ukatılımı ile araba serviste hareketsiz kaldı.

bu hatayı gideremeyiz, baskı balata değişimi ile düzelir diyorlar. araç servisten çıkamadı.

önerilerinizi bekliyorum



mali_vet

  • İleti: 168
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #1 : Ocak 22, 2013, 11:33:52 ÖS »
Arac kac kmdeydi? Gecmis olsun

flamethrower

  • İleti: 47
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #2 : Ocak 22, 2013, 11:42:45 ÖS »
teşekkürler. tam 70 bin km idi. fakat hiçbir belirti vermiyordu. üzerinde düşününce huylanmaya başladım...

servise girdi, kalibrasyon başarısız oldu, şanzıman hatası verdi ve yürümedi...ustalar da hemen balatayı değiştirince düzelir diye atladı...

keşke bir aküyü söküp taksaydık.

mali_vet

  • İleti: 168
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #3 : Ocak 23, 2013, 12:51:09 ÖÖ »
Balatayi degistirince heralde duzelir bunu bilmek icin usta olmaya gerek yok deseydiniz. Yuruyerek giren arac nasi bole olurmus ayrica kalibrasyon yapmadanda balata omrunu anlayabiliyorlar bilgisayara baglayinca bi deger cikiyor bu deger eger 700 e cok yakinsa bitmeye yakin diyorlar. Yetkili servis ise bunu yapan hakkinizi arayin en azindan araci yurutmeliler eskisi gibi onlar bozmus cunku ve dedikleri gibi balataniz bitmeye yaklasmissa musait oldugunuzda degisdirtirsiniz. Ama bitmeye yakin balata duz vitesde nasi belli oluyorsa i shift de de belli eder kendini.

redmoon

  • İleti: 312
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #4 : Ocak 23, 2013, 09:57:53 ÖÖ »
BEN aracımı 140 binde sattım, baskı balatası hala orjinaliydi, bende de bazen öle durumlar oluyordu, akü kutup başını sök tak resetliyor ve düzeliyor, bence değiştirme git akü kutup basını sök tak düzelir. kesinlikle servis oyun yapmış sana

flamethrower

  • İleti: 47
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #5 : Ocak 23, 2013, 11:36:12 ÖÖ »
nasıl durumlar oluyordu, aşağı yukarı 1 saat oyalandık orada ama yine de düzelmedi...

flamethrower

  • İleti: 47
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #6 : Ocak 23, 2013, 11:36:38 ÖÖ »
Balatayi degistirince heralde duzelir bunu bilmek icin usta olmaya gerek yok deseydiniz. Yuruyerek giren arac nasi bole olurmus ayrica kalibrasyon yapmadanda balata omrunu anlayabiliyorlar bilgisayara baglayinca bi deger cikiyor bu deger eger 700 e cok yakinsa bitmeye yakin diyorlar. Yetkili servis ise bunu yapan hakkinizi arayin en azindan araci yurutmeliler eskisi gibi onlar bozmus cunku ve dedikleri gibi balataniz bitmeye yaklasmissa musait oldugunuzda degisdirtirsiniz. Ama bitmeye yakin balata duz vitesde nasi belli oluyorsa i shift de de belli eder kendini.
mali o değer 630 çıktı

supremum

  • İleti: 274
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #7 : Ocak 23, 2013, 04:37:46 ÖS »
Bildiğim kadarıyla kalibrasyon için balata değerinin belli bir düzeyin üzerinde olması gerekiyor. Yani atıyorum %40 değerinin altına düşerse kalibrasyon sorun çıkarabiliyor. Tabiki normal şartlarda %40 balata ile sorun çıkmadan uzun bir süre daha yol almak mümkün. (%40sallamasyon değerdir)
System Check yandıysa cihazla hatayı silip bir kez daha deneselerdi. Sadece kontak açıp mı kapattılar yoksa cihaza bağlayıp hatayı silmeyi denediler mi?
Denemedilerse kutup başlarını sökmeyi bi deneyin.

mali_vet

  • İleti: 168
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #8 : Ocak 23, 2013, 07:50:03 ÖS »
Bn aldığımda 550 di o değer 14 bindir sıkıntı yok belirtide yok  bilmiyorum gittiği yere kadar :)  ama duzgun kullanimda bayaa gider 140 k gidebiliyorsa.

Bisey daha ekleyim bn 550 ken yazilim guncellemesi ve kalibrasyon yaptirdim bi sorun olmadi ve usta kalibrasyondan sonra degerin 450 ye dustugunu soylemisti
« Son Düzenleme: Ocak 23, 2013, 07:52:17 ÖS Gönderen: mali_vet »


supremum

  • İleti: 274
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #10 : Ocak 23, 2013, 08:20:10 ÖS »
Geçmiş olsun diyelim artık. Aynı zamanda hayırlı olsun...
Bindiğiniz sürece debriyaj sorununu düşünmezsiniz artık. Satarsanız da alıcı için tercih sebebi olur.
En son ne zaman yazılım çıkmış ve sizin yazılım ne zamana aitmiş bilgi verdiler mi?

flamethrower

  • İleti: 47
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #11 : Ocak 23, 2013, 08:22:45 ÖS »
yazılıma bakamadılar ki, bilgi alamadım. belki de zaten güncel olan bir yazılımı değiştirmek için başımıza iş çıkardık...

balata iyi diyen de var kötü diyen de anlamadım.

mali_vet

  • İleti: 168
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #12 : Ocak 23, 2013, 09:01:28 ÖS »
Tekrar gecmis olsun supremumun dedigi gibi balata bitcek derdi olmaz artik  rahat rahat binersiniz ve bu arabadan anlayan icin balatasi yeni olan arac herzaman tercih sebebidir. Maliyet ne oldu nerde yaptirdiniz?

flamethrower

  • İleti: 47
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #13 : Ocak 23, 2013, 09:05:37 ÖS »
konuştuğumuz ücret toplam 1100 lira, kocaeli yetkili servis.

volanı tornalama işlemini yaparlar mı orada, alıp dışarıya götürmek mi gerekir.

supremum

  • İleti: 274
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #14 : Ocak 23, 2013, 09:24:31 ÖS »
Yetkili serviste 1100 lira ise gerçekten çok değil. Çok değil derken arabanın çıkardığı, çıkaracağı, dilden dile dolaşan, insanların sebep gösterip, korkup aracı almaya korkmalarına hatta almamalarına sebep olan sorunun çözümü 1100 lira işte.

flamethrower

  • İleti: 47
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #15 : Ocak 23, 2013, 09:30:34 ÖS »
çözüm mü değil mi henüz emin değiliz hocam. boşuna değiştirmiş, erken değiştirmiş olmak da var. zira balata iyi diyenler de var.

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #16 : Aralık 12, 2014, 08:43:54 ÖS »
Friksiyon yani sürtünme katsayısı 200 ile 700 arasında bir değer verir.eğer bu değer 700 e yaklaşır yada 700 ü geçerse baskı balata değişir.i-shift baskı balata değişimi özel honda servislerindede gayet güzel yapılır.Önemli olan adaptasyon işlemi için hds olması.Bu işlem sadece serviste yapılır düşüncesi oldukça yanlış

ilkayakli

  • İleti: 1
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #17 : Şubat 10, 2015, 07:17:07 ÖS »
Arkadaşlar 2008 model i-shift 65.00 Km. arac aldım. Servise götürdüğümde baskı balata değerim 612 çıktı , yani değişmesi gerek dediler . Götürdüğüm servis yetkili değildi. Bana 1500 lira bulur dediler ve bu ücret sadece baskı balata için. Sizce bu fiyat çokmu dur ?
 Dışarıdan parça teğmin edemezmiyiz bildiğimiz güvendiğimiz bir ustaya yaptırsak sorun olurmu ?

alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #18 : Şubat 11, 2015, 08:35:30 ÖÖ »
Arkadaşlar 2008 model i-shift 65.00 Km. arac aldım. Servise götürdüğümde baskı balata değerim 612 çıktı , yani değişmesi gerek dediler . Götürdüğüm servis yetkili değildi. Bana 1500 lira bulur dediler ve bu ücret sadece baskı balata için. Sizce bu fiyat çokmu dur ?
 Dışarıdan parça teğmin edemezmiyiz bildiğimiz güvendiğimiz bir ustaya yaptırsak sorun olurmu ?

Selamlar.
Bende 2009 modeli var. 52 bin kmde değişti baskı balatası. Araç bayandandı ve Bodrum'da şehir içi kullanılmıştı bu yüzden erken bitmiş. 2 kez şanzuman uyarı ışığı yakınca gittim ölçtürdüm 700'ü geçmiş.
10 bin km daha gider ama bu şekilde taşın suyunu sıkarsanız Volant da zarar görebilir dediler.
1300 TL Baskı Balata.
1100 TL Volant.
Honda Yetkili Servis'lerinin dönem dönem yaptığı %20 civarı indirimler oluyor onları bile beklemeden risk almadan yukarıdaki fiyattan Baskı Balatayı değiştirdim; Volant tahmin edildiği gibi temiz çıktı zaten.

Arıza ışığınız yanmaya başladıysa ve/veya balata değeri 700'ü geçtiyse ve/veya geri vites ile 1-2. viteslerde geçiş biraz sıkıntılı olmaya başladıysa baskı balatayı yetkili serviste değiştirmenizi tavsiye ederim.
Parça pahalı zaten özel servis de yetkili servisten alıp takacak. Parça da işçilik de aynı yerden olsun sonra biri parçaya biri montaja kusur bulamasın.

Balata değerinin 700'e kadar yolu var, eğer yukarıda yazdığım diğer belirtiler de yoksa binmeye devam edin. Diğer taraftan yetkili servis indirimlerini takip edip 1100-1200 TL civarına yaptırabilirsiniz 15-20 bin km içinde diye tahmin ediyorum.

i-Shift kesinlikle sorunlu bir şanzuman değildir arızası veya sıkıntısı da yoktur. Kullanma kılavuzunu bir kere bile okumadan, bilmeden anlamadan, gereken bakımı zamanında yaptırmadan, benden sonrası tufan diyen kullanıcılar yüzünden yanlış imaj söz konusu. Manuel vitesin baskı balatası nasıl bitiyorsa bunun da öyle bitiyor, ortalama 80-90 bin km gidiyor üstüne de Otomatik vites rahatlığı, Manuel vites yakıt tüketimi, direksiyondan F1 vites, eco yakıt ışıkları ve yüksek devir uyarı ışıkları var araçta daha ne olsun...
2007 model dizel Manuel 1.4 Toyota Corolla sedan baskı balatası 110 binde değiştirdi bir abim (aracın ilk sahibi) 1000 TL verdi balataya yetkili serviste.

Baskı balata ile birlikte şanzuman yağı değişiyordu sanırım ilave olarak Debriyaj Hidroliğini de değiştirin sonra Kullanma Kılavuzunda i-Shift bölümünü iyice okuyun 100 bin km zevkle, kazasız belasız binin hayırlı olsun :)

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #19 : Şubat 16, 2015, 06:06:44 ÖÖ »
Arkadaşlar özel servisler i-shift baskı balatayı servisten alıyo die bi yorum yapmayalım,i-shiftler son 6 aydır orjinal honda olarak ithal edilip satılıyor yani servisr muhtaç değilsiniz.Montajına gelince abartılan kadar zor bir iş değil manuel şanzumandan tek farkı baskının kurulması artı bide adaptasyon bu kadar basit.

alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #20 : Şubat 17, 2015, 12:23:46 ÖS »
Arkadaşlar özel servisler i-shift baskı balatayı servisten alıyo die bi yorum yapmayalım,i-shiftler son 6 aydır orjinal honda olarak ithal edilip satılıyor yani servisr muhtaç değilsiniz.Montajına gelince abartılan kadar zor bir iş değil manuel şanzumandan tek farkı baskının kurulması artı bide adaptasyon bu kadar basit.

Ben özel servise sordum İzmir'de yetkili servisten alacağım dedi. O yüzden öyle yazdım. Ancak dediğiniz doğrudur tabiki parça İthalatı yapan özel servis bulunabilirse.

Bir de bu Bakımın abartıldığı kesin, baskı balata bitti mahvolduk psikolojine giriyor insanlar değiştirmekten kaçınıyor sonuçta masraf büyüyor.
Manuel Vitesin baskı balatasını kabul eden millet neden Yarı Otomatik Vitesin baskı balatasını sindiremiyor anlamadım gitti. Pili bile ısırıp kullanan değişik bir milletiz :)

atk07

  • İleti: 7
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #21 : Ekim 19, 2015, 02:47:29 ÖS »
Merhaba arkadaşlar, geç görmüş olmaaydım iki satır da ben tecrübelerimi aktarmak isterdim. Aynı durum benim başıma geldi. İkinci el araç aldım. Gittiğim özel servis daha 10.000 km önce baskı balata değişimi yapmış. Ben rutin bakımları için gittiğimde şanzıman yazılımını da kontrol edelim dedim. Değer 740 mm civarıydı. Herhangi bir şekilde itiraz etmeden bunu dtc ve yol testine sokalım dediler. Sonuç olarak yol testi sonrası 450 mm gibi bir değere geldi. Ancak ben başka bir sorun nedeniyle tekrar yapmalarını istedim. Bu sefer test tamamlanamadı ve araç hiç bir şekilde yürümedi. Tekrar denediler olmadı. Sonra diğer bilgisayarı denediler ve testi tamamladılar. Olay biraz da cihazla ilgili. Neden böyle oldu diye sorduğumda, '' abi kafası karışıyor bazen bunların biri olmazsa diğeri , bu olmazsa diğerini deniyoruz'' dedi. Yeni değişmemiş olsa belki banada aynı şeyleri diyeceklerdi. Neyse gelmiş geçmiş olsun, en azından kafanız rahat bineceksiniz...

conistr

  • İleti: 61
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #22 : Mayıs 18, 2016, 08:40:19 ÖÖ »
Arkadaşlar bu baskı balata niye garanti kapsamında değil neticede arabada debriyaj yok, kullanıcının müdahale edebileceği bir durum yok ki parası bizden çıksın.

alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #23 : Haziran 16, 2016, 09:42:23 ÖÖ »
Arkadaşlar bu baskı balata niye garanti kapsamında değil neticede arabada debriyaj yok, kullanıcının müdahale edebileceği bir durum yok ki parası bizden çıksın.

Triger Seti gibi düşünün, ona da müdahale edemiyoruz ama belli kilometrelerde değiştiriyoruz.
Baskı Balata değişimi de aynı şekilde bir arıza, kusur veya kronik sorun değildir, zamanı geldiğinde yapılacak bir bakımdır.
İlave olarak: daha önce yaptığım hesaplara göre aynı model Tam Otomatik bir aracın 80 bin km.deki toplam yakıt maliyeti ile i-Shift arasındaki fark ile 3 Kez baskı balata değiştirebiliyoruz :)

İsmael

  • İleti: 2
Ynt: i-shift baskı balata bitmiş
« Yanıtla #24 : Haziran 10, 2018, 01:20:16 ÖÖ »
Arkadaslar merhaba 2008 i shift 1.8 hb aracim var aracla giderken arada abs vsa gibi isiklar yaniyor ve vites sabitte kaliyor ne dusuyor nede hiza gore arttiriyor manuele aldigimdada vites degismiyor kontagi kapa ac duzeliyor giderken bi sure sonra tekrar ayni hatayi veriyor baski balata yagida yeni degisti ariza halen devam bigisi olan var mi