+ olara duyu alınca herşey tamam mi? bunun kablosu, ampulü, eee yapacak ustası... hakkaten c şeklinde mi yanıyor???
dostum biraz becerin varsa kendin yaparsın sana izah ederim.
az çok ufak tefek tamirat işleri gelir elimden.... bi izah edersen sevinirim hocam... ona göre girişeceğim bu işe... benim istediğim işlem tam olarak;
1. parklarda dördü de yanacak.
2. sisleri açınca içtekiler daha güçlü yanacak.
3. frene basınca dıştakiler güçlü yanacak...
bi el atarsan çok sevinirim dostum
bagaj kapağında dört tane klips var onları sökün döşemeyi aralayın oradan çalışabilirsiniz. stopların olduğu yerlerde iki tane klips var onlarıda sökün döşemeyi aralayıp kendinize çalışma yeri açın. sol taraftan başlıyorum. stoptaki soketi basma yerine basıp çekin fakat zorlamayın kolayca çıkıyor. kırmızı, yeşil ve siyah renk kablo göreceksiniz. kırmızı park, yeşil stop, siyahta şase yani (-) uçlarıdır. kırmızı kablodan ek alıp döşemenin arkasından bagaj koluna yürütün bagaj kapandığında kol ileri gideceği için kabloya ona göre pay bırakın ve kabloyu kolun içine tutturarak arka sislerin olduğu kısma taşıyın. bu kablo sizin iç fardaki park kablonuz olacak. kablo seçerken kesiti 1 lik veya 1,5 lik çok telli kablo kullanın. işte burda size çiftli duy gerekecek. yada bir oto elektrikçisine orjinal duyu çiftliye çevirttirin. orjinal ampulu çıkartıp yerine orjinal ampul tipinde 21/5W ampul takın. bu ampulun bir ucuna elektrik geldiğinde az yanacak diğer ucunda ise daha fazla yanacak. çektiğiniz kabloyu ampulun az yanan ucuna bağlayın. çok yanan uçta ise sisten gelen bağlı olacak. sol taraf hazır. sağ tarafada aynı şekilde sağ stoptan kablo çekin. burada tekli değilde ikili kablo çekin. kablonun bir ucunu soketteki kırmızı kabloya diğer ucunu siyah kabloya bağlayın. sağdaki sisin arkası kapalı orayı açmanız gerek. sonra oraya çiftli duy takın ve 21/5W 'lık ampul takın. çektiğiniz kablonun kırmızıdan geleni ampulun zayıf yanan ucuna bağlayın. siyahtan geleni duyun şase ucuna bağlayın. parklarınız hazır. sol taraftaki sis kablosundan(sarı-kırmızı kablo diye hatırlıyorum) sağ tarafa bir kablo çekin ve onuda sağ taraftaki ampulun fazla yanan ucuna bağlayın ve sislerde hazır.
ekleri yaparken gevşek kalmasın sıkı olsun ve güzelce izolebant ile sarın. kablolar herhangi bir yere sıkışmasın burda işçilik çok önemli. bide ampuller far camının tam merkezine baksın yoksa ışık eşit olmuyor.
işlem sonunda herşey tam istediğiniz gibi yanacak. kolay gelsin.
muhalefet değil sadece paratiklik :
Bu na farklı olarktanda benim 1.6 ies yaptığım gibi. ZAten pılka aydınlatmalarına + park ucu gelyor.
burdan ek almak işmizi 5 kat daha kolaylaştırır. Şimdi sadece bagaj kapagında işlem yapmıs oluruz.
Ama bunu yaparken size tavsiyem plakalık aydınlatmalırını lede cevirmeniz cunku biz o kablodan 5w +5w = 10w besleme yapacagız max. ledlerde 2w cekse mumkun değil (tabi burada arıza lambası yaktırmayan ledeler var onlardan almayın oların içinde tas drencler var) 12w beslemeyi her turlu kaldırı şase ucları zaten her tablada var.
Umarım anlatabilmişimdir. İsteyene yardımcı olurum hatta 1.6 ies için kablo renkleri aklımda veririm.