Gönderen Konu: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA  (Okunma sayısı 44235 defa)

mrtaltun

  • İleti: 82
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #75 : Mayıs 27, 2014, 08:00:50 ÖÖ »
Bu araçta BRC den kaynaklı çözemedikleri bir sorun, servis şaşırmıyor, hemen test bile etmeden, Vtec O, diyor, Vtec nedir, tekleme nedir anlamayan oküz oluyoruz anında, olay gazdan çekme gibi değil, motorun bir An durması, yanma-patlama olmaması, ayağı gazdan cekmek gibi değil.



By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #76 : Mayıs 28, 2014, 06:14:06 ÖS »
bir çok Brc servisleri gerçekten bilgisiz nadir internette tanıdığım brc bayileri hariç berbat durumda. Vtec motoru tanımıyor boş boş konuşuyor anlıyormuş gibi gerçekten durum üzücü ben bir araca düzgün ayar yaptıramadım bu yüzden atiker,akl,lavota,prins,kitmtm,zavoli,landiranzo devam
« Son Düzenleme: Mayıs 28, 2014, 06:14:22 ÖS Gönderen: By_emre »

bombom41

  • İleti: 207
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #77 : Mayıs 28, 2014, 10:23:30 ÖS »
bugün aradılar honda türkiye den..yaklaşık 24 dk konuştuk bilgi verdi...vtec nedir nasıldır tarihi gelişiminden itibaren anlattı.

1990 lı yıllarda honda dereceli eksantirik ile normal eksantiriği tek milin üstüne toplayıp bir araya getirmiş... belli devir aralığında sübapların açmasını kontrol eden sistem devreden çıkartıyor ve dereceli eksantirik devreye giriyor..Böylece güç artışı sağlanmış oluyor ve atmosferik basınçla çalışan motordan yüksek güç elde edilmesi sağlanmış oluyor...eski kasalardaki vtec de yeni kasa vtec de aynı mantık ancak yazılımsal olarak geliştirildiğini söyledi.
Bir örnek verdi sistemin çalışması ile ilgili..Mesela 70-80 km  araç sabit hızla seyir halinde gidiyorken araç diyorki bu hızla gidiyorum ve benim 120 bg güce ihtiyacım yok 60 beygir bana yeter diyor..İşte burada vtec sistemi devreye giriyor ve motorun gücünü zayıflatıyor..1600 cc motor 1400 cc lik bir motormuş gibi oluyor.Böylece yakıt miktarı da azalıyor.Eğer araç güce ihtiyacı olduğunda vtec devreden çıkıyor...
İşte arkadaşlar olay burda meydana geliyor bahsedilen sıçrama.araç 1400 cc lik haldeyken birden  şahlanıyor...

Benzinli araçlarda  hissetmeniz zordur dedi ancak Lpg li araçlarda daha fazla hissettirir dedi.Ayrıca otomatik viteslerde hissedilirlik daha az olduğunu ve sebebinin hidrolik kavramadan dolayı olduğunu ve otomotik viteslerde vtec in daha sık devreye girdiğini söyledi..

Genel olarak yanlış bir algı olduğunu araçlar fabrika çıkışı  Lpgli değil benzinli aracın Lpg ye uygun hale getirilmiş halidir dedi...Yani benzinli araçta tadilat yapılmış ve BRC nin kiti buna uygun olarak yapılmış..

YAPILANLAR                         
Elektrik tesisatında geliştirme,                         (aracın beynini veya elektronik sistemi yakabiliyormuş)
Yakıt hattında pvc boru kullanımı,                     (bakır borunun güvenlik açısından zararlı olduğu tespiti)
Soğutma sistemi bağlantıları kelepçe bağlantıları, (doğru bağlanma ve kaliteli malzeme olmaması aracın susuz kalıp hararete sebebiyet)
Soğutma galerilerini daha büyük ve kapsamlı olması,
Subaplarda kullanılan malzeme kalitesi artırılması,
Pistonların kaplamaları  (sıcaklığa mukavemet artırmak için)

vs. vs vs. geliştirmeler yapılmış....Ve bütün bunlar Benzinli  araçla Lpg li aracın aynı ömürde kullanılabilmesi için yapılmış değişiklikler...

Vtec den dolayı olan bu durumun herhangi bir arıza sıkıntı oluşturması söz konusu değildir dedi...
Son olarak test sürüşü yapın ve serviste araca test cihazı bağlatın dedi...vtec in devreye girdiği çıktığı anları da görürsünüz dedi.Konuşmaları anlatımı samimi geldi..Hatta dediki test ettiğinizde sizi tatmin etmiyorsa kesinlikle hondayı düşünmeyin sonuçta 60-65 bin lira para vericeksiniz.

Ayrıca, Makyajlı kasa civic Haziran ayı içinde bir aksilik olmazsa tanıtımı yapılması planlandığı söylendi...Şahsen göstermiş oldukları ilgiden dolayı memnun oldum.

Bütün bunlardan çıkarılacak sonuçlar;
1-BRC nin kiti araç ile uyumlu kit  başka bir kit düşünmeyin.
2-Herşey bu kite göre ayarlanmış.Aracın yazılım ayarlarıyla oynamayın.
3-Benzinli araçlara Lpg takmak ömründen çalıyor veya arızalara sebep verebiliyor.
4-Civic Eco düşünüyorsanız otomatik alın, sıçrama daha az hissediliyormuş.
5-Aracı almaya niyetli iseniz araca test cihazı bağlatıp test edin her serviste varmış.
6-Honda yıllarca sorunsuzluk imajını korumak için gerçekten çalışıyor ve işi şansa bırakmıyor.
7-Sorun diye belirtilen şey vtec çalışması ile alakalı durum.Tabii kitle ilgili veya başka bi hata vs yoksa.
8-Araç alacaklar benim gibi yeni kasayı bekleyin :)

mrtaltun

  • İleti: 82
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #78 : Mayıs 29, 2014, 07:23:25 ÖÖ »
Bende otomatik var,
Vtec olayı yalan,
Araba ileri atmıyor, ileri atsa memnun olurum, GERİYE atıyor,
Benzinde olmuyor, başka marka lpg kullananlarda olmuyor,
Ben her gün kullanıyorum, ama artık takmıyorum, nasılsa 6 yıl garantili

bombom41

  • İleti: 207
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #79 : Mayıs 29, 2014, 06:18:24 ÖS »
Bende otomatik var,
Vtec olayı yalan,
Araba ileri atmıyor, ileri atsa memnun olurum, GERİYE atıyor,
Benzinde olmuyor, başka marka lpg kullananlarda olmuyor,
Ben her gün kullanıyorum, ama artık takmıyorum, nasılsa 6 yıl garantili


niye yalan olsunhocam vtec den dolayı olmuyorsa neden oluyor? tüp  diyorsan adamlar bi kere brc kite göre ayarlamış aracı..asıl sorun diğer kitlerde olur...benzinde hissedemeyeceğini kendileri de söyluyor.brc de sorun olsa firmaya sorunlu parçayı değiştir diye uyarırlar..geri çağırırlar..
bugün eco otomatik kullanan birisiyle de konuştum araçtan memnun..silkeleme olayından bahsettim o kadar çok önemli bişe değil dedi..kişiden kişiye değişiyo demek bu durum...
bence buna en iyi cevap verecek kişi bu aracın benzinlisini alıp sonradan başka bi marka lpg kiti takan birisidir...

mrtaltun

  • İleti: 82
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #80 : Mayıs 29, 2014, 07:53:32 ÖS »
Baska marka kullananlarda sorun yok, 5 yol sonra motoru bozmayacaksa bence de cok önemli değil, ama şuna da dikkat edin ben sorunsuz olsun diye 0 araç aldım,
90 model şahin alsam tekleme yapsa üzülmem,

alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #81 : Mayıs 30, 2014, 08:37:41 ÖÖ »
Bende otomatik var,
Vtec olayı yalan,
Araba ileri atmıyor, ileri atsa memnun olurum, GERİYE atıyor,
Benzinde olmuyor, başka marka lpg kullananlarda olmuyor,
Ben her gün kullanıyorum, ama artık takmıyorum, nasılsa 6 yıl garantili


niye yalan olsunhocam vtec den dolayı olmuyorsa neden oluyor? tüp  diyorsan adamlar bi kere brc kite göre ayarlamış aracı..asıl sorun diğer kitlerde olur...benzinde hissedemeyeceğini kendileri de söyluyor.brc de sorun olsa firmaya sorunlu parçayı değiştir diye uyarırlar..geri çağırırlar..
bugün eco otomatik kullanan birisiyle de konuştum araçtan memnun..silkeleme olayından bahsettim o kadar çok önemli bişe değil dedi..kişiden kişiye değişiyo demek bu durum...
bence buna en iyi cevap verecek kişi bu aracın benzinlisini alıp sonradan başka bi marka lpg kiti takan birisidir...

Vtec aracı ileri atar geri atmaz, Yakıt akışını bir anlık kesip tekrar verme özelliği yoktur. Aracın teklemesi önemlidir bence sonuçta uygun olmayan mekanik bir tepki alıyorsunuz motordan.

İkiniz de haklısınız aslında çünkü Tekleme dolaylı olarak Vtec'ten oluyor ama uygun LPG kiti ve/veya montajı yapılmadığı için oluyor.
Ben tüm tesisatın kontrol edilip tüm ihtimallerin aynı anda düzeltilmesi ile kurtuldum artık tekleme yaptığı şartlarda hafiften ileri atılıyor. (Konudaki ilk mesajda teklemenin ne şartlarda olduğu çok güzel açıklanmış.)

Uygun enjektörler ve regülatör (aracın motor gücüne uygun kapasitede, ne fazlası ne azı), düzgün LPG boruları ve Enjektör hortumları (kıvrılma, kasılma olmayacak, mümkün olduğunca aynı boyda ve kısa olacak), temizliği ve çapak durumları kontrol edilmiş Pipolar, sil baştan kalibrasyon ayarı ile çözüldü sorunum.
DEMEK Kİ ÇÖZÜLEBİLEN BİR SORUNMUŞ.

Tekleme ile ilgisinden emin değilim ama Simit Tankın da doğru yönde montaj yapılması faydalı olabilir. Bagajı açtığınızda tankın üstündeki göstergenin size doğru değil aracın önüne doğru bakıyor olması lazım. (Gaza basınca içindeki LPG arkaya doğru gideceği için LPG emen hortumun da o tarafta olması.)

Not: Aracım 2009 civic hb 1.8 i-shift.

bombom41

  • İleti: 207
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #82 : Mayıs 30, 2014, 05:59:43 ÖS »
valla ben aracı almadan önce iyice deniyecem canımı sıkıcak bişey değilse alırım..bazıları da en ufak şeye takıntı yapabiliyor sonuçta..en iyisi iyice test etmek...forumlarda bakıyorum bu durumdan şikayet eden 10-15 kişi..adamlar bi sorun olsa zaten bu işin uzmanı mühendisler...sorun brc de olsa honda kendi markasının imajına zadeletmez diye düşünüyorum...güncel kasa araçta test etmek gerek çünkü yazılımsal olsun mekanik olsun motor durmadan değişiyor.biz aynı motor diyoruz ama geliştiriliyor...bakalım eğer bi sorun varsa işallah makyajlı kasada düzeltmişlerdir.

mrtaltun

  • İleti: 82
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #83 : Mayıs 30, 2014, 11:22:12 ÖS »
valla ben aracı almadan önce iyice deniyecem canımı sıkıcak bişey değilse alırım..bazıları da en ufak şeye takıntı yapabiliyor sonuçta..en iyisi iyice test etmek...forumlarda bakıyorum bu durumdan şikayet eden 10-15 kişi..adamlar bi sorun olsa zaten bu işin uzmanı mühendisler...sorun brc de olsa honda kendi markasının imajına zadeletmez diye düşünüyorum...güncel kasa araçta test etmek gerek çünkü yazılımsal olsun mekanik olsun motor durmadan değişiyor.biz aynı motor diyoruz ama geliştiriliyor...bakalım eğer bi sorun varsa işallah makyajlı kasada düzeltmişlerdir.
araç fiyatına göre harika , yılda 15000 km yi geçmeyecekseniz benzinli alın derim,
hem benzinle hem lpg ile 205 gördüm sadece rüzgar sesi geldi.
ben 2011 volvo yerine fb7 yi tercih ettim, memnunum da.
şu tekleme işi gerçekten kafaya takmazsan çok önemli değil,
ama benim tekleme olayı 2 kere ayar yapılıktan sonra azaldı ,
neredeyse %80 azaldı , günde 1 -2 oluyor sanki çok önemli değil, brc den ayar yapacaklar vakit bulup gidemedim, inşallah tamamen kesilirse süper olacak.

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #84 : Mayıs 30, 2014, 11:33:54 ÖS »
Yılda km olayları bence önemli değil yılda 3000 km'de yapsam gider taktırım lpg'yi tamam bir kere cebimden çıkıyor ama acil işim felan olduğunda gezdiğimde cebimden çıkan miktar hep ufak oluyor o yüzden lpg her zaman mantıklı haliyle az yakınca sizde bol bol geziyorsunuz :)

bombom41

  • İleti: 207
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #85 : Mayıs 31, 2014, 09:15:50 ÖS »
2010 civic vardı 10-11 litreleri gördüm ş içi o yüzden benzinli almak da pek gözüm kesmiyor..en az 4-5 yıl binerim diye düşünüyorum.10.000 km anca yaparım yılda...4 yıl binsem 45000 km yapsam 100 km ortalama 7-7.5 lt yaksam 16,000 tl gibi öderim benzin parası..lpg de yarı yarıya hesap etsen 8000 tl avantajlı olurum...1000 tl eco ile benzinli arasındaki fark var 2500 de tüp takma parası 3500 TL eder...4500 TL yine avantajlıyım...gerçi benzinli alınca da yok lpg ayarı bilmem nesi uğraşmıyosun...karmaşık bi durum ya..ama benzin parası da gerçekten koyuyo adama benzinlikte öderken..5 tl mi oldu en son bilmiyorum.

mrtaltun

  • İleti: 82
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #86 : Haziran 01, 2014, 12:08:46 ÖÖ »
4-5 yıl binerseniz lpg olabilir,

bombom41

  • İleti: 207
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #87 : Haziran 01, 2014, 07:57:53 ÖS »
bu meretin boyası da çok ince ufak taş gelse hooopp boya gitti yada kaportada minik göçme oluyor...doğru düzgün atın şunun boyasını..su bazlıymış..yemişim su bazını..burdan honda yetkililerine sesleniyorum..anten gunten işler yapmayın 1 yıllık araç gordum heryeri nokta nokta taş izi.boya yapsan ikinci elde pert gözüyle bakar millet..öyle kullansan sinir oluyo insan gördükçe..bırakın şu su bazlı boya olayını....

mrtaltun

  • İleti: 82
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #88 : Haziran 22, 2014, 12:12:06 ÖÖ »
Bende otomatik var,
Vtec olayı yalan,
Araba ileri atmıyor, ileri atsa memnun olurum, GERİYE atıyor,
Benzinde olmuyor, başka marka lpg kullananlarda olmuyor,
Ben her gün kullanıyorum, ama artık takmıyorum, nasılsa 6 yıl garantili


Cuma günü 10 000 bakımı için Terakki hondaya gittim.
5. kez bu teklemeden şikayet ettim ve ustalar hiç sıkılmadan yine ne yapılabilir baktılar. brc yi aradılar.
perşembe günü bir ayar yapıldığını ve en son yapılan ayarın yükleneceğini söylediler.
yakıtta düşme , güçte artış olacağını söylediler ve yapıldı güncelleme.

2 günde sadece 2 kere ve çok hafif tekledi. yok diyebilirim. önceden günde 20-30 kere idi , bugün hiç olmadı.
şehir içi yakıt 7.8 den 7.1 e düştü.

yarın şehir dışı 600 km yapıcam sonucu yazarım. teklemeyi hala vtec sanıp katlanan arkadaşlara tavsiyem terakki gibi ilgili bir serviste bu ayarı yaptırın .
aracıma satılık ilan vermiştim ama şuan kaldırdım ilanı bu araç bu keyif değişilmez

Terakki de servis danışmanı arkadaşa , Halil usta ve ismini unuttuğum diğer ustaya sonsuz saygılarve teşekkürler, insan işini ancak onlar kadar güzel yapabilir.

bombom41

  • İleti: 207
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #89 : Haziran 22, 2014, 10:15:21 ÖÖ »
yeni kasada makyaj yeterli görmediğim için ve fiyata zam yaptıkları için almaktan vazgeçtim..tekleme değil zıplama yapsın önemli değil benim için artık :))

mustafah

  • İleti: 39
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #90 : Ağustos 30, 2014, 11:31:55 ÖS »
Konu uzun zamandır askıda kalmış, kendi durumum hakkında bilgilendirme yapmak istedim, AAE71 isimli arkadaşın dosyası ile HONDA BORA servisine gittim ama farklı aracın ayarlarını uygulamanın doğru olmayacağı, aracın benzindeki verilerini LPG ne kadar taklit edebilirse sürüşün o kadar stabil olacağını anlattılar. Velhasıl BRC-LPG ayarlama programı açık iken verilen görevli ile yol ayarına çıktık ve 10 dk.ye yakın ara sokaklarda ve ana yolda benzinde gezdik. BRC-LPG ayar programında benzinde iken motorun farklı yüklerdeki verileri harita halinde ortaya çıktı. LPG moduna aracı geçirip benzer güzergahta yine 10 dk. dolandık ve LPGde oluşan harita ile benzindeki haritanın uyumluluğuna bakıldı. Görevli aracımın düşük yükte LPGde hafif fakir karışımda olduğunu belirtti ve programda yaptığı ayarlamalar ile LPG haritasını mümkün derece benzin ile eşleştirmeye çalıştı. Ayarlama sonrası tekrar yola çıktı ve o zıp zıp oluşan silkeleme olayı çok dikkat kesilmedikçe farkedilmez seviyeye düştü. Ayar sonrası 150 km.ye yakın yol yaptım özellikle ve eski ile arasında inanılmaz fark var. İnş durum böyle gider diye dua ediyorum :D Anlayacağınız ayar aracın benzindeki davranışına ne kadar yakın yapılırsa o kadar pürüzsüz sürüş ortaya çıkıyor. Açıkça şu anda olayın montaj dışında birazda ayarlamayı yapan ustanın hassas ayar derecesine bağlı olduğunu düşünüyorum.

nisay

  • İleti: 1040
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #91 : Haziran 24, 2015, 03:04:52 ÖS »
Bu konuyu iyiki okumuşum. Yoksa lpg'li honda fb7 civiğe balıklama dalmış olacaktım...
« Son Düzenleme: Haziran 24, 2015, 03:05:23 ÖS Gönderen: nisay »

ugur86

  • İleti: 2
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #92 : Haziran 30, 2018, 06:25:01 ÖS »
Arkadaşlar civic fb7 otomatik aracımda vtec geçiş kademelerinden kaynaklandığı söylenen anlık vuruntu hissi mevcut, brc lpg'li araç ve obd'den baktığımda 0.8 ile -3 arası ltft veriyor, karışım oranları güzel görünüyor.  Sorunla ilgili honda fb7 facebook grubunda da yazdım, çoğunda var aynı durum. Çorum özençler brc ile görüştüm çözümü olduğunu söylediler, iki hafta sonra nasipse götürüp baktırcam. Çözüm bulan sebebini bilen var mı net bie şekilde merak ediyorum.