Gönderen Konu: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA  (Okunma sayısı 27761 defa)

ozdemirasil

  • İleti: 61
2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« : Ocak 09, 2014, 12:57:44 ÖS »
Arkadaşlar yeni kasa 2013 model eco  lpg li otomatik civic aldım 1 ay dır kullanıyorum.

İzlenimlerim...

1-Benzin göstergesi lpg li kullandığım halde sürekli düşüyor.

2-Arka fren disklerinden hafif ses geliyor durup kalkarken.

3-En merak ettiğim bu Araç sabit hızla giderken (örnek 50 km hız) gazı bırakıp frene basmadan 3-4 sn sonra tekrar gaza aynı oranda bastığım zaman araçta bir kere tekleme oluyor.Servise gittim ama sonuç şimdilik değişmedi.Bu araca sahip olanlar da aynı sorun var mıdır diye merak ettim.
Bu tekleme 30 km hız da da oluyor 70 km hızda da.Sabit hızla giderken bir kez ayağınızı gazdan çekip sonra tekrar aynı seviyede gaz pedalına basınca oluyor.

4-Aracın boyası çok hassas.Eski kasalardaki gibi değil.Bunun için boya koruma yaptırmayı düşünüyorum bi faydası olur mu?
Bu arada merak edenler için lpg istanbul şehirçi yoğun trafik tüketim 12 litre lpg /100km

5-Araç camlarını yağmur yağarken açıp kapattığınızda cam temizlenmiyor yağmur damlaları olduğu gibi kalıyor.

6- Cam açıp kapatırken kapı içi döşeme yerinden oynuyor.


Bu arada bir bilgi eklemek istiyorum.Belki bilmeyenler vardır.

Aracınızı çalıştırdıktan sonra kalorifer sistemini on off tuşundan açmanız gerekiyor.Yani sol taraftaki tuştan.Eğer sağ taraftaki derece ayarlama tuşundan açarsanız sistem otomatik olarak klima yı devreye alıyor ve sıcak ta çalıştırsanız bile klima ortalama 1 dk da bir devreye girip çıkıyor.buda hem yakıt sarfiyatını arttırıyor hemde anlık olarak aracın çekişini düşürüyor.
« Son Düzenleme: Ocak 09, 2014, 01:00:44 ÖS Gönderen: ozdemirasil »



redmoon

  • İleti: 312
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #1 : Ocak 09, 2014, 01:11:06 ÖS »
enterasan sorunlar. merakla takip ediyorum.

mehmet zengin

  • İleti: 583
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #2 : Ocak 09, 2014, 01:47:53 ÖS »
1. Yazdığınız hepimizde var. ara ara reset atıyor kafasına göre :)
2. Bu benim tahminimdir hemen söliyim. Yokuş kalkış destek sistemi sanırım 3-4sn sonra devreden çıkıyor? tabi daha öncesinde kalkış yapınca da aslında frenler basılı gitmek isteniyor gibi bir durum oluyor. Ben artık alıştığım için biraz bekleyip kalkış yapıyorum.
3. Bu sorun mu değil mi? bilemiyorum. sabit hızlarda zaman zaman kararsız kalıyor ve silkeleme yapıyor. Ben servise hiç bu konuda danışmadım ama bende de var. Sanki alt vitese atıyor sonra hemen üst vitese geçiyor gibi.
4. Boya işini sadece duydum. Öle imiş :(
5. Aynı :)
6. Aynı :)

muratakan

  • İleti: 33
    • Kişisel İnternet Sitesi
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #3 : Ocak 09, 2014, 01:56:27 ÖS »
Çok ilginç sorunlar ben henüz aracı deneyemedim bu hafta teslim aldım  en kısa zamanda bakacağım bahsettiğiniz sorunlar benimkinde de var mı diye...

ozdemirasil

  • İleti: 61
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #4 : Ocak 09, 2014, 02:29:21 ÖS »
sanırım bu sorunlar genel sorunlar.

benim en çok canımı sıkan silkeleme problemi oldu..

sonuçta 60 bin tl verip te honda gibi mekaniği kusursuz bi araç satın alıyosunuz ve böyle bi sorunla karşı karşıya kalıyosunuz.

GrcnTml

  • İleti: 178
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #5 : Ocak 09, 2014, 07:09:46 ÖS »
Aynı sorunlar bendede var bu hafta veya bir sonrkai hafta servise vericem 1000 bakımı için yapın teslim alıcam aracı dicem yoksa almicam teslim

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #6 : Ocak 09, 2014, 09:32:16 ÖS »
sanırım bu sorunlar genel sorunlar.

benim en çok canımı sıkan silkeleme problemi oldu..

sonuçta 60 bin tl verip te honda gibi mekaniği kusursuz bi araç satın alıyosunuz ve böyle bi sorunla karşı karşıya kalıyosunuz.
Silkeleme olayı tamamen vitesle ilgili.otomatiklerde bazı ara devirlerde şanzuman kararsız kalıyor. Kısa süre içinde üst vites alt vites geçişleri yapıyor.

ozdemirasil

  • İleti: 61
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #7 : Ocak 09, 2014, 10:29:52 ÖS »
Silkeleme yi birde benzinde deneyip sonuçları buraya yazar mısınız ben benzinde silkeleme yasamiyorum lpg de yapıyor

berk tmzl

  • İleti: 61
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #8 : Ocak 09, 2014, 11:22:56 ÖS »
başka bir forum sitesinde bu teklemeyi olayı çok konuşuldu ve yeterince araştırıldı diye düşünüyorum benzinde hiç bir sıkıntı olmuyor bir forumdaşımız özellikle bunun için servise gidip belkide 1 gününü harcamıştı benzinde sorun yok. arkadaşın dediği gibi şanzıman vites geçişlerinde kararsız kalıyor diye bir durum söz konusu değil yani bu tekleme vtechle alakalı bir durummuş bununda bir çözümü yok yani hissedilmiyecek kadar az 1 yıldır kullanıyorum belki 7 8 kere bu olayı hissetmişimdir. ayriyetten brc ilede görüşülmüştü onlarda bakıp bir sorun olmadığını dile getirmişlerdi yani içiniz rahat olsun isterseniz sizde servise başvurun tabiki

mehmet zengin

  • İleti: 583
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #9 : Ocak 10, 2014, 06:18:53 ÖÖ »
başka bir forum sitesinde bu teklemeyi olayı çok konuşuldu ve yeterince araştırıldı diye düşünüyorum benzinde hiç bir sıkıntı olmuyor bir forumdaşımız özellikle bunun için servise gidip belkide 1 gününü harcamıştı benzinde sorun yok. arkadaşın dediği gibi şanzıman vites geçişlerinde kararsız kalıyor diye bir durum söz konusu değil yani bu tekleme vtechle alakalı bir durummuş bununda bir çözümü yok yani hissedilmiyecek kadar az 1 yıldır kullanıyorum belki 7 8 kere bu olayı hissetmişimdir. ayriyetten brc ilede görüşülmüştü onlarda bakıp bir sorun olmadığını dile getirmişlerdi yani içiniz rahat olsun isterseniz sizde servise başvurun tabiki
Sorun olmadığını ümid ediyorum. Zira honda sorunsuz arabadır diye aldım. Yoksa alternatif bir sürü araç var ve hatta daha da donanımlı araçlar bile var. Ben sorunsuzluğu, sürüş keyfini tercih ettim. 1 yıl dolmak üzere ve halen dün almışım gibi keyifle kullanıyorum. Ama yine de bu silkelemenin honda tarafından detayla incelenmesi gerekir. Bence mutlaka çözümü vardır.

berk tmzl

  • İleti: 61
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #10 : Ocak 10, 2014, 11:06:31 ÖÖ »
başka bir forum sitesinde bu teklemeyi olayı çok konuşuldu ve yeterince araştırıldı diye düşünüyorum benzinde hiç bir sıkıntı olmuyor bir forumdaşımız özellikle bunun için servise gidip belkide 1 gününü harcamıştı benzinde sorun yok. arkadaşın dediği gibi şanzıman vites geçişlerinde kararsız kalıyor diye bir durum söz konusu değil yani bu tekleme vtechle alakalı bir durummuş bununda bir çözümü yok yani hissedilmiyecek kadar az 1 yıldır kullanıyorum belki 7 8 kere bu olayı hissetmişimdir. ayriyetten brc ilede görüşülmüştü onlarda bakıp bir sorun olmadığını dile getirmişlerdi yani içiniz rahat olsun isterseniz sizde servise başvurun tabiki
Sorun olmadığını ümid ediyorum. Zira honda sorunsuz arabadır diye aldım. Yoksa alternatif bir sürü araç var ve hatta daha da donanımlı araçlar bile var. Ben sorunsuzluğu, sürüş keyfini tercih ettim. 1 yıl dolmak üzere ve halen dün almışım gibi keyifle kullanıyorum. Ama yine de bu silkelemenin honda tarafından detayla incelenmesi gerekir. Bence mutlaka çözümü vardır.

sorun olsa şimdiye kadar rahatlıkla binebiliceğimizi sanmıyorum üstelik zaten 6 yıl garantisi var hangi firma verebeliyorki 6 yıl garanti?
bence bu fiyata bu dolulukta araç yok.

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #11 : Ocak 10, 2014, 01:45:43 ÖS »
Eğer honda servisi halledemedi ise BRC servisine aracı gösterebilirsiniz

hsncck26

  • İleti: 1705
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #12 : Ocak 10, 2014, 08:32:29 ÖS »
Kaç yakıyor bunlar ;D otomatiğin uzun yolda 4 litre yakması mümkün mü?
o saydıklarınız sorun sayılmaz bence, takılmayın böyle şeylere , tekleme hariç :)

cihan tanrover

  • İleti: 27
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #13 : Ocak 10, 2014, 09:49:50 ÖS »
accord larda da dediğiniz silkeleme sorunu var. otomatik vtc motor lpg li araçlarda hep aynı sıkıntı yaşanıyor demekki. forumdan bir arkadaşımız daha önce çok uğraşmış ve sorunun egr valfinden olduğunu  bulmuştu. o konuyu da bir okuyabilirsiniz belki yardımcı olur. accord silkeleme titreme diye aratırsanız kolayca bulursunuz.

ozdemirasil

  • İleti: 61
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #14 : Ocak 10, 2014, 11:27:03 ÖS »
accord larda da dediğiniz silkeleme sorunu var. otomatik vtc motor lpg li araçlarda hep aynı sıkıntı yaşanıyor demekki. forumdan bir arkadaşımız daha önce çok uğraşmış ve sorunun egr valfinden olduğunu  bulmuştu. o konuyu da bir okuyabilirsiniz belki yardımcı olur. accord silkeleme titreme diye aratırsanız kolayca bulursunuz.

verdiğiniz bilgi için teşekkürler ama bizim araçlarda lpg de yapıyor benzinde yapmıyor.dediğiniz konuyu inceledim .2.4 accord arkadaş benzinli herhalde...ayrıyetten sadece ben değil burada genel olarak herkeste var bu silkeleme olayı.mantıklı olarak düşünürsek bütün araçların da egr valfi bozuk olamaz herhalde.

lpg de yapıp benzinde yapmaması tamamen lpg sisteminin uyumsuzluğundan kaynaklanıyor benim görüşümce.

ben bu konu hakkında detaylı araştırma yapıyorum ...tanıdığım bir yetkili servis ustası ve bir de sanayide hondacı kardeşim var.
bakalım bir çözüm bulacağız.
bulursam burdan herkese haber vericem..
başka forumları da inceledim..

bence bu sirkeleme olayı başlı başına bir sorun bazı arkadaşlar sorun değil demiş neden sorun onuda yazayım...

bugün ufak sirkeleme yapar bu sirkeleme yarın başka sistemlere zarar verebilir...

konu ile ilgili bilgisi olan lütfen özel mesaj la benimle iletişime geçerse sevinirim.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #15 : Ocak 11, 2014, 12:12:26 ÖÖ »
o silkeleme değil vtec giriyo devreye. bende 3200 devirden sonra ses toklaşıyor bide öne atıyor kendini turbolu araçlar gibi. tabi dediğiniz buysa yani atılmak istiyor öne gazı bırakırsam burnu düşüyor anında abanırsam 3 er 5 er ibre artıyor.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #16 : Ocak 11, 2014, 12:13:06 ÖÖ »
ha benimki manuel belirteyim tabi.

hakko modelistlik

  • İleti: 394
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #17 : Ocak 11, 2014, 07:16:10 ÖÖ »
silkeleme dediğiniz i-vtec devreye giriyo benzinli araçta daha az hissediliyo lpg li araçta daha belirgin hissediliyo berk arkadaşımızın dediği gibi başka bir honda platforumunda bu durumu arızamı sistemmi diye sıkıntı yapan kullanıcı uzun uğraşlar ve kontroller sonucu honda türkiyenin servise yolladığı görevlinin kontrolu ve bilgisayarı araca bağlayıp araç yürür haldeyken yapılan testlerde bu silkeleme veya ben alt devirlerde  kapanma diyorum  i-vtec devreye girerken yaptığı görülmüştür

aracı kullandıkça alışırsınız benim ilk hondam aracım manuel vites  aracı ilk aldığımda düşük devirlerde kapanma ve silkeleme daha çok oluyordu şimdilerde  i-vtec sistemine alıştığım için bu duruma fazla düşmüyom  i-vtec düşük devirlerde 12 subab  çalışır  yakıt ekonomisi  sağlar üst devirlerde 16 subab çalışır performans sağlar tekleme olayıda bu geçişlerde oluyo gaz tepkinizi arttırırsanız i-vtec geçişlerde silkeleme  daha az hissediliyo

boya konusu evet diğer araçlara göre boyalarımız su bazlı olduğu için daha hassas

eski kasayla kıyaslarsanız hondanın diğer yalıtım  boya  fren ve vb sorunlar bu kasada  belirgin bir şekilde
iyileştirilmiş  >=ok



hakko modelistlik

  • İleti: 394
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #18 : Ocak 11, 2014, 07:16:45 ÖÖ »
silkeleme dediğiniz i-vtec devreye giriyo benzinli araçta daha az hissediliyo lpg li araçta daha belirgin hissediliyo berk arkadaşımızın dediği gibi başka bir honda platforumunda bu durumu arızamı sistemmi diye sıkıntı yapan kullanıcı uzun uğraşlar ve kontroller sonucu honda türkiyenin servise yolladığı görevlinin kontrolu ve bilgisayarı araca bağlayıp araç yürür haldeyken yapılan testlerde bu silkeleme veya ben alt devirlerde  kapanma diyorum  i-vtec devreye girerken yaptığı görülmüştür

aracı kullandıkça alışırsınız benim ilk hondam aracım manuel vites  aracı ilk aldığımda düşük devirlerde kapanma ve silkeleme daha çok oluyordu şimdilerde  i-vtec sistemine alıştığım için bu duruma fazla düşmüyom  i-vtec düşük devirlerde 12 subab  çalışır  yakıt ekonomisi  sağlar üst devirlerde 16 subab çalışır performans sağlar tekleme olayıda bu geçişlerde oluyo gaz tepkinizi arttırırsanız i-vtec geçişlerde silkeleme  daha az hissediliyo

boya konusu evet diğer araçlara göre boyalarımız su bazlı olduğu için daha hassas

eski kasayla kıyaslarsanız hondanın diğer yalıtım  boya  fren ve vb sorunlar bu kasada  belirgin bir şekilde
iyileştirilmiş  >=ok



türkay

  • İleti: 97
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #19 : Ocak 11, 2014, 09:16:06 ÖÖ »
Evet bende hatırlıyorum bu konuyu yine bir yerde okumuştum ve Honda Türkiyeden gelen görevli araca bilgisayarı bağlayıp araç sahibi ile teste çıkıyorlar ve tam o silkeleme anlarında bilgisayardan herşeyi gösteriyor vtec'in devreye girdiği için olduğunu felan. Yine de böyle bir araçta bu gibi bir durumun olması pek hoş birşey değil inşaAllah en kısa zamanda bunun içinde bir çözüm bulurlar.

ozdemirasil

  • İleti: 61
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #20 : Ocak 14, 2014, 02:18:43 ÖÖ »
bu bahsedilen manuel viteslerde oluyormuş bugün servisle  görüştüm..otomatiklerde olmuyormuş.

aracı servise bıraktım 1500 2000 devir arası silkeleme var usta ile teste çıktık...

sonuçları buraya yazıcam

ozdemirasil

  • İleti: 61
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #21 : Ocak 14, 2014, 02:19:10 ÖÖ »
bu bahsedilen manuel viteslerde oluyormuş bugün servisle  görüştüm..otomatiklerde olmuyormuş.

aracı servise bıraktım 1500 2000 devir arası silkeleme var usta ile teste çıktık...

sonuçları buraya yazıcam

kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #22 : Ocak 14, 2014, 03:20:52 ÖÖ »
takip

hakko modelistlik

  • İleti: 394
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #23 : Ocak 14, 2014, 07:58:30 ÖÖ »
aynı sorundan bahsediyorsak

malesef otomatiktede oluyo

manuel viteste daha hissedilir oluyo

benzinliyle kıyaslarsanız

her ikisinin lpg li olanı daha  hissedilir oluyo

i-vtecle ilgili bir durum

ozdemirasil

  • İleti: 61
Ynt: 2013 CİVİC LPG TEKLEME SORUNU FD7 KASA
« Yanıtla #24 : Ocak 14, 2014, 10:38:33 ÖÖ »
Serviste kesinlikle i vtec ten olmadığını söylediler

manuel de i vtec tekleme yaptırıyomuş ama otomatiklerde bir parça varmış ekstradan o parça i vtec açıp kapatmasını hissettirmiyormuş

ayrıca usta ya forumda ki yazılardan bahsettim ...

benim araç

1500 2000 devir aralğında gazı bırakıp tekrar bastığınızda 3-5 sn sonra 1 kerelik bir silkeleme yapıyor.gazı bırakmazsanız bir daha yapmıyor.

sizin sorununuz nasıl bilmiyorum..ben bu şikayet le bıraktım servise...