Merhaba vtec08 arkadaşım,
Sizin aracınızın aynısı manuel vites ve bir de 98 model RD1 kasa CR-V OV aracım var.
Manuel aracım ve bindiğim tüm manuel araçlar hangi viteste hangi devirde ise o hızı veriyor.
Yani 6. vites 3000d/d'da 116km manuel araç yol alıyor.
Otomatik araçta ise son dişli düz zeminde 3000d/d 100km ile giderken zemin aşağı doğru meyil olur ise devir 1500'lere düşüyor.
Fakat yukarı doğru tırmanış meyilinde olursa da 3500/4000d/d oluyor!
Bunların hepsinde hız 100km ve araç son vites dişlisinde
Yani otomatik vites araçlarda devir saati yoldaki hızın motor devrini değil, aracı yolun meyil durumuna göre o hızda tutmak için çevirmeye çalıştığı devri gösteriyor!
Olay bundan ibarettir.
D ve S modu farklılığı ise daha önce de açıklanmış olduğu gibi "D" düşük devir çevirerek (ekonomik sürüş için), "S" yüksek devir çevirerek (performanslı sürüş için) vites değişir.
D ve S olayı eski nesil otomatik vites araçlarda ise vites kolu yanında üstünde yada etrafında bulunan O/D on off tuşu ile yapılıyordu.
Yani son dişli de 3000d/d'da 150km ile giden arkadaş ya ayağını düz zeminde tamamen gazdan çekmişken görmüş olabilir o hızı yada rampa aşağı inişte yine ayağı gaz pedalına basmadan inerken görmüş olabilir.