Gönderen Konu: Magny-Cours'da son durum  (Okunma sayısı 1776 defa)

Srkn®

  • Ziyaretçi
Magny-Cours'da son durum
« : Temmuz 01, 2005, 10:27:11 ÖÖ »
Indianapolis’teki olaylar ve FIA’nın Çarşamba günü aldığı kararlar ışığında bütün takımlar bu haftasonu Fransa’da seyircilere iyi bir şov çıkarmak için ellerinden geleni yapacaklar. Hiç şüphesiz ki en büyük baskı McLaren ve Ferrari’nin az farkla önünde lider olan Renault takımı üzerinde. Zorlu bir şampiyona çekişmesi yanında bu pist onların evi sayılıyor ve Renault yönetimi bu sene şampiyonluğu adeta bir mecburiyet olarak görüyor.

Takımın morali geçen hafta Jerez’deki olumlu test sonuçlarından sonra oldukça yerinde. Bu testlerde Alonso Raikkonen’den sadece saniyenin yüzde ikisi kadar yavaştı fakat İspanyol pilot katılım haftasonunun hiç de kolay olmayacağının farkında.

"Çok zor bir katılım olacak – McLaren her pistte olduğu gibi yine hızlı olacak, fakat Magny-Cours Renault için her zaman iyi bir pist olmuştur." diyen Alonso sözlerine şöyle devam etti: "Geçen sene pole pozisyonunu kazanmıştım ve Ferrari ile birincilik için savaşmıştım. Bu sene buraya daha iyi bir arabayla geliyoruz ve katılımta birincilik için iyi bir performans göstermeyi bekliyoruz. Kazanmak için yeterli olacak mı? Bilmiyorum. Kesinlikle kolay olmayacak – bence podyum için savaş 2004’tekiyle kıyaslanırsa bu sene çok daha zor olacak."

McLaren MP4-20’nin Magny-Cours’un pürüzsüz yüzeyine çok uygun olduğuna inanıyor. Buna ek olarak, Raikkonen ve Montoya Kuzey Amerika katılımlarındaki olaylardan sonra bu katılıma kazanmaya odaklanmış şekilde geliyorlar. Montoya "İsteğim Kanada’da yaptığımı tekrarlamak – birincilik için savaşmak." diye konuştu.

McLaren’in Jerez testleri Renault gibi çok başarılı geçti ve Raikkonen testlerde en hızlı pilot oldu.

Ferrari son zamanlarda çok büyük bir gelişme gösterdi hem F2005’te hem de lastiklerde. Kuzey Amerika katılımlarında aldıkları 32 puan onları hem pilotlar hem takımlar şampiyonası için tekrar iddialı bir noktaya getirdi. Hem Schumacher hem de Barrichello bu haftasonu yeniden birincilik için savaşacaklarına inanıyorlar.

BAR da McLaren gibi pistin araçlarına uyacağını düşünüyor. Bu tezlerini destekleyen bir önemli gösterge de Button’ın Jerez testlerinde çok hızlı olmasıydı.

BAR spor direktörü Gil de Ferran şöyle konuştu: "F1’in Kuzey Amerika ayağından aracın performansından memnun olarak döndük. Geçen hafta üç gün boyunca testlerimizi Fransa ve İngiltere katılımlarına hazırlık olarak lastik performansı, aerodinamik performans ve mekanik değişiklikler üzerinde yoğunlaştırdık. En son yüksek downforce olan katılımın Nurburgring olduğunu ve bu katılımtaki performansımızın yeterince iyi olmadığını göz önüne alırsak testlerde zamanımızın çoğunu yüksek downforce ayarlarında aracın aerodinamik performansını arttırmaya çalışarak harcadık. Magny-Cours’da ön sıralarda katılımabileceğimiz konusunda ümitliyiz."

Toyota’da eski sürücülerden Olivier Panis kendi seyircisi önünde Cuma günü antrenmanlarına katılacak. 38 yaşındaki Fransız sürücü şu ana kadar 158 katılıma katıldı ve 1996’da Monaco’da birincilik elde etti. Panis Toyota’da çok büyük bir saygı görüyor. Takım patronlarından Tsutomu Tomita bunu Panis’e 2004 TF104 şasilerinden birini vererek gösterdi.

"Magny-Cours’da tekrar pilot koltuğuna oturmayı dört gözle bekliyorum," diyen Fransız sözlerine şöyle devam etti: "Bu pistte ilk kez 1994’te katılımtım. Yani burada 10 yıldan fazla bir tecrübem var. Şimdi bu tecrübeyi Toyota’ya Fransa katılımında yardım etmek için kullanmak istiyorum. Bence bu haftasonunu pistte bir Fransız sürücü olmadan geçirmek utanç verici olur. Takıma yardımcı olurken Fransız seyircilere ve bana tüm kariyerim boyunca destek olan Fransız basınına birşeyler vermek istiyorum."

Ralf Schumacher, ABD’deki kazasından sonra bu katılımta katılımmak için izin almış durumda.

İki Williams sürücüsü de Fransa pistini seviyor. Jerez testlerinden sonra FW27’de bazı aerodinamik değişiklikler yapıldı. "Bu değişiklikler bizim durmadan devam eden araç geliştirme programımızın bir parçası. Bazı değişiklikler gözle görülebilir ama bazıları daha az dikkat çekecek parçalar." diye açıkladı takımın teknik direktörü Sam Michael.

Red Bull Racing geçen hafta Jerez’de dört sürücüsünü de piste sürdü ve neticede yeni Cosworth V10 motorları için optimum benzin ayarlarını bulmuş durumdalar. Bu yeni motor bir öncekine göre 35 bhp daha güçlü.

Sauber aerodinamik değişikliklerinden ve Jerez’deki performanslarından çok memnunlar. Takımda sonunda onları istedikleri yere getirebilecek bir paket oluşturmaya başladıkları konusunda samimi bir ümit var.

Jordan ve Minardi ABD’deki puanlardan son derece memnun geliyorlar bu katılıma. Jordan geçen hafta Barcelona’da test ettiği yenilenmiş EJ15B şasisini bu katılımta piste sürmeme kararı aldı.

Magny-Cours takvimdekı pistlere göre değişik bir yapıya sahip; şöyle ki pistin yüzeyi gerçekten çok düzgün. Bu takımlara daha alçak sürüş ayarı yapıp daha fazla downforce elde etme imkanı veriyor. Fakat pistteki ortalama sıcaklık değişimleri tur zamanlarında önemli farklılıklar oluşturabiliyor ve takımlar araçlarını değişik sıcaklıklara rağmen en yüksek performans da tutabilmek için optimum ayarları bulmaya çalışıyorlar.

TurkiyeF1.Com