Gönderen Konu: Moto GP İstanbul Park'ta  (Okunma sayısı 5852 defa)

Mrija

  • İleti: 570
Moto GP İstanbul Park'ta
« : Nisan 27, 2006, 09:43:26 ÖS »
Heyecan + Hız = Moto GP

Bu hafta sonu ülkemiz motor sporlarının en büyük ikinci organizasyonuna sahne olacak. 

 
İstanbul Park'ta 28 - 30 Nisan tarihlerinde ikinci kez düzenlenecek MotoGP için piyasaya sürülen 80 bin biletten 49 bini satıldı. Dünya'nın en iyi motosikletçilerinin bir araya geleceği dev şov öncesi, geçen yılki katılımın ödenmeyen pist kirasıyla ilgili pürüz de aşıldı. Motosiklet Federasyonu, borcun bir bölümü olan 250 bin YTL'yi, pisti işleten MSO'nun hesabına yatırdı. İlgiden büyük mutluluk duyduklarını söyleyen Motosiklet Federasyonu Başkanı Bekir Yunus Uçar, "Bu yıl daha tecrübeliyiz. Maddi imkansızlıklarımızı özverili çalışma ile aşıyoruz. Tek beklentimiz vatandaşlarımızın katılıma gereken ilgiyi göstermesi. Ülkemizin tanıtımına önemli bir katkı yapacak bu katılımta tribünleri doldurması" dedi. Bu yılki katılımta Sinan Sofuoğlu da 250 cc.'de wild card ile katılımma şansını yakalayacak.


Öncelikle aylardır Moto GP hakkındaki tüm yayınlarda sadece Valentino Rossi efsanesinden bahsediliyor ki, aslında izleyeceğimiz katılımçıların hepsi dünyanın en iyi motosiklet sürücüleri. Rossi son 5 yıla damgasını vurmuş olsa da hiçbir katılımı rahat kazanmadığını, son turda daima nefeslerimizi tuttuğumuzu hatırlatmakta yarar var.

Türkiye’deki katılım sadece Moto GP’de ikincilik mücadelesinin verileceği bir katılım olmayacak. İkincilik de önemli, ama Valentino Rossi, Michael Doohan’ın 90 lı yıllarda kırdığı bir sezonda 12 katılım kazanma rekorunu aşmaya çalışıyor. Bu sezon 11 katılım kazandı ve önündeki 2 katılımı da kazandığı taktirde bu hedefine ulaşacak. Ayrıca yine bu katılımları kazanacak olursa Doohan’ı geçerek en çok katılım kazanan ikinci sürücü olacak. Bu yüzden oldukça motive olmuş durumda.

Pazar günü bir diğer heyecanlı mücadele ise 125cc deki şampiyonluk mücadelesi olacak. Bu sezonun sürpriz isimleri İsviçreli Tomas Luthi ile Finlandiyalı Mika Kallio arasında 12 puan var. Birincinin 25 puan aldığı bir puanlama sistemi olduğunu düşünürsek Kallio’nun son 2 katılımta şampiyonluğa ulaşma ihtimali hiç de az değil.

TEKNİK KONULAR..
Kuşkusuz Okay Karacan’ın harika anlatımıyla izlediğimiz yayınlarda konuklar vasıtasıyla yeterince teknik bilgiye sahip olduğunuzu düşünüyorum. Bu nedenle teknik ayrıntılara daha fazla yer vermeyeceğim. Zaten bu yayınlardan eleştirebileceğim tek konu da aşırı teknik bilgi arasında izleyicinin kimi zaman kendini belgesel izliyormuş gibi hissetmesi ve bunun da kimi zaman katılım heyecanını soğutması.

PİLOTLAR…
Şimdi hafta sonu izleme şansı bulacağınız büyük katılımçılardan bazıları hakkında bilgi verelim. Öncelikle de Moto GP sürücülerinden bahsedelim. Bu arada, Ducati ile Eylül ayında 2 kez üstsüte Rossi’yi geçerek 1. olan Loris Capirossi, Avustralya’da çok ciddi bir kaza geçirdiği için maalesef İstanbul’da katılımamayacak.

Valentino Rossi: Bu adı son birkaç ayda duymayanınız kalmamıştır. Motosiklet dünyasının cambazı. Lakabı doktor. Rossi sadece iyi olmakla kalmıyor aynı zamanda hem dahi hem de çok sempatik. Birkaç hafta önce 7. dünya şampiyonluğunu (5’i Moto GP ve 500cc de) ilan ettiği katılım sonrası taraftarlarınca pistte düzenlenen 7 cüceler senaryosu herhalde birçoğumuzu gülme krizine sokmuştur. 3 branşta tüm zamanların en çok katılım kazanan sürücüsü. Son 5 yılın Dünya Şampiyonu. 2002’de 6 katılım üst üste kazanarak inanılmaz bir iş başardı. Rossi’nin yaşadığı ve yaşattığı en inanılmaz an ise 2004 sezonun ilk katılımını kazandıktan sonra kenara çekip hüngür hüngür ağlamasıydı. Çünkü zaferini Honda’nın mükemmelliğine bağlamak isteyenlere, sürpriz bir şekilde geçtiği zayıf Yamaha takımı ile ilk katılımında zafer kazanarak tokat gibi bir cevap vermişti. En ilginci de adının 2007’de Formula 1’e Ferrari’ye transfer olacağı dedikodularına karışması, ki bu konu Moto GP dünyasında hiç hoş karşılanmadı.

Max Biaggi: 34 yaşındaki Biaggi 90lı yıllarda 250 cc de tam 4 kere üst üste dünya şampiyonu olmayı başarmış bir isim. Tek şanssızlığı ise Moto GP’de karşısında Rossi’yi bulması. Biaggi heyecan veren bir sürücü değil ama tüm sürücüler içinde belki de en istikrarlı olanı. Ciddi bir aksilik yaşamadığı taktirde mutlaka podyum görüyor. Biaggi’nin Dünya ikinciliği pozisyonu 2 katılım öncesi garanti iken önce Katar, sonra da Avustralya’da katılım dışı kalınca bir anda 5. sıraya indi. Ancak 2. lik şansı halen devam ediyor.

Nicky Hayden: Sezonun sürpriz ismi. Kendi evinde ABD’de Edwards ve Rossi’nin önünde kazanmayı başaran Hayden son 2 katılımta aldığı puanlar ve Rossi’nin peşinden ayrılmayışı sayesinde 2. liğin en büyük adayı durumunda. Hayden henüz 24 yaşında ve Moto GP’de sadece 3. sezonu. Buna rağmen ilk senesinde Repsol Honda’da Rossi’nin takım arkadaşı olarak katılımmak ona büyük bir deneyim kazandırdı.

Marco Melandri: Henüz 23 yaşında olan Melandri, Moto GP’nin diğer bir altın çocuğu. 2002’de tam 9 zaferle 250 cc’de şampiyonluğu kazandı. 2003’te Moto GP’ye geçmesine rağmen sakatlıklardan kurtulamadı. Bu sezon takım arkadaşı Gibernau’ya daha fazla şans verildiği halde, Rossi’yi en fazla kovalayan sürücü olarak sezonun büyük kısmını 2. götürmeyi başardı. Ancak Avustralya’da son metrede! Checa’ya geçilince, aynı puana geldiği Hayden’ın arkasında galibiyet farkıyla 3. sıraya düştü. Moto GP’de en beklenmedik atakları yapan, en fazla heyecan veren sürücülerin başında geliyor Melandri.

Sete Gibernau: Michael Doohan, 1999’un 3. katılımından sonra Moto GP’yi bıraktığını açıklarken motosikletini Gibernau’ya bıraktığını ve onun geleceğin şampiyonlarından biri olacağını söylemişti. 2003’te takım arkadaşı ve Daijiro Katoh’un ölümüyle sarsılan Gibernau o sezon rekor puanla 2. oldu. Geçtiğimiz sezonu da (Rossi’nin zayıf Yamaha’sından dolayı en büyük favori olmasına karşın) 2. bitiren Gibernau bu sezon birçok katılımı bitiremediği için çok puan kaybetti. Rossi ile 2 yıl öncesine kadar iyi arkadaş olan Gibernau, 2 yıl önce bir sıralama turu esnasında yaptığı hareketle Rossi’nin tepkisi fazlasıyla çekti ve bu olay sonrası Rossi en büyük amacının Gibernau’yu engellemek olacağını söyledi. Nitekim Giberanu son turuna Rossi ile kafa kafaya girdiği birçok katılımta Rossi’nin inatla açık kapı bırakmaması sonucu pist dışına çıkarak katılım dışı kaldı.

Alex Barros: İşte gerçek bir adrenalin adamı. İstanbul’da yağmur yağarsa bence kazanmaya en büyük aday. Zira yağmur altında ondan iyisi yok. 35 yaşındaki Barros her sezon mutlaka 1 ya da 2 katılım kazanıyor. Ancak kuru pistlerde aynı başarıyı gösteremeyen Barros son katılımta geçirdiği kaza sonrası İstanbul’a gelemeyebilir. Şahsen, katılamaması halinde en fazla üzüleceğim isim olacak.

Carlos Checa: Barros kadar olmasa da Moto GP’nin bir diğer çılgın ismi. Avustralya’da yaptığı muhteşem atakla Melandri’yi son metre içerisinde geçmeyi başardı. Kimi zaman inanılmaz hızlara çıkabiliyor. Avustralya’da en fazla hıza ulaşan sürücüydü. Bu tarzı da zaman zaman ciddi kazalarla sonuçlanabiliyor.

Colin Edwards: Biaggi’nin 2 katılım üst üste finiş görememesi sonucu İstanbul’a 4. sırada geliyor Rossi’nin takım arkadaşı. 2000 ve 2002 yıllarında Superbike Dünya Şampiyonu olan Edwards 2003 yılında olay bir transferle Moto GP’ye geçtiği halde henüz bir katılım kazanmayı başaramadı. Ancak her sene biraz daha üstlere çıkıyor.

Kenny Roberts, Jr: Babası eski Dünya Şampiyonu olan Roberts 2000’de -Rossi’nin ilk senesinde- Suzuki ile Dünya Şampiyonu olarak aile geleneğini sürdürdü. Ancak devamında aynı başarıyı gösteremedi. Şu anda 12. sırada ve sadece İngiltere’de 2. olabildi.

Toni Elias: Elias alt sıralarda olmasına rağmen büyük umutlarla Moto GP’ye geçmiş bir isim. 125 cc deki başarılarından sonra korkusuzluğu ve yeteneğiyle geleceğin Rossi’si olarak görülmeye başlanan Elias, 2003 yılında 250 cc’de 4 katılımlık bir galibiyet serisinin ortasında kaza yapana kadar Şampiyonluk için mücadele etti. 2004’te Aprilla’dan Honda’ya transfer olan Elias geçtiğimiz yıl sakatlığının da etkisiyle 250 cc de büyük hayal kırıklığı yarattı. Henüz 22 yaşında olan İspanyol sürücünün gelecekte daha iyi bir takımla büyük başarılar kazanacağına kesin gözüyle bakılıyor.

Olivier Jacque: Fransızların en büyük motosikletçisi. 2000 yılında 250 cc Dünya Şampiyonu olan Jacque kimi zaman beklenmedik katılımlar çıkartabiliyor. Ancak Kawasaki’nin çıkardığı sorunlar Moto GP’de birçok katılımı bitirmesine engel oldu.

Troy Bayliss: 2001 ylının Superbike Dünya Şampiyonu. 36 yaşındaki Bayliss Moto GP’deki ilk yılında önemli başarılar kazandıysa da artık bu sporu bırakma noktasında.

250 CC
Daniel Pedrosa: 2004’ün Dünya Şampiyonu. Bu sene de Şampiyonluğunu ilan etti bile. Henüz 20 yaşında ve motosiklet dünyasının yeni yıldızlarından biri. 2003 yılında her 2 kolunu da kırmasına karşın inanılmaz bir hızla toparlandı. Muhtemelen önümüzdeki sezon Moto GP’de izleyeceğiz.

Andrea Dovizioso: İtalyanların bir başka yıldızı. Henüz 19 yaşında ve geçtiğimiz yıl 125 cc de Dünya Şampiyonu olmayı başardı. Ancak 250 cc ye iddialı bir takımla giriş yapamadı. Dikkat edilecek sürücülerden biri.

Sebastian Porto: Geçtimiz yıl Pedrosa ile nefes nefese bir Şampiyonluk mücadelesi yaptı. Arjantin’in motor dünyasındaki en büyük yıldızı. Bu sene beklenen başarıyı gösteremese de Avustralya’da Pedrosa ile harika bir mücadele verdi ve şampiyona burun farkıyla geçildi.

125 CC
Manuel Poggiali: Henüz 22 yaşında olmasına rağmen 2001’in 125 cc, 2003’ün ise 250 cc Dünya Şampiyonu. Geçtiğimiz yıl defalarca kaza geçiren ve dereceye giremeyen Poggiali bu sezon 125 cc ye geri dönmesine rağmen geçtiğimiz sezonun etkisinden kurtulamadı. En ilginci ise ülkesi: San Marino.

Thomas Luthi: Henüz 19 yaşında. Geçtiğimiz yılın büyük kısmını sakatlıkla geçiren Luthi kış testlerindeki olağanüstü performansıyla Honda’nın dikkatini çekti. İstanbul’da şampiyonluğunu ilan edebilecek bir sonuç alabilir.

Mika Kallio: 4 teker üzerinde büyük yetenek olan Finlilerin 2 tekerlek üzerindeki tek yıldızı. Bu sezon yeni takımı KTM ile büyük bir sürpriz yaparak 2. sıraya yerleşti. Hala şamiyonluk umudu sürüyor.

Burada sadece en dikkat çekici sürücülere yer verebildim. Ancak izleyeceğimiz sürücülerin tamamı motor sporlarının en büyük yetenekleri. Çoğu zaman nefesinizi tuttuğunuzu faketmeyeceksiniz bile. Özellikle yeni bir pist olması ve daha henüz hiçbir sürücünün bu piste çıkmamış olması heyecanı ve bilinmezliği daha da arttırıyor
 



Selçuk

  • Ziyaretçi
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #1 : Nisan 28, 2006, 12:13:45 ÖÖ »
Moto GP yalan olucak heralde.Sadece moto GP değil istanbul parkdaki katılımlara ilgi nedense çok az.Sanırım ulaşımın zorluğundan kaynaklanıyor...

Maverick

  • Ziyaretçi
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #2 : Nisan 28, 2006, 07:55:54 ÖS »
rossi yaaa adam gelmiş ayagınıza kadar gidin artık kardeşim.şaka bir yana istanbula ortalama ne kadar uzaktaki bu pist?

vtimania

  • İleti: 1116
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #3 : Nisan 28, 2006, 09:20:54 ÖS »
bugun baslamıs ısınma turlarıyla...

Strained

  • Ziyaretçi
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #4 : Nisan 28, 2006, 09:35:40 ÖS »
rossi yaaa adam gelmiş ayagınıza kadar gidin artık kardeşim.şaka bir yana istanbula ortalama ne kadar uzaktaki bu pist?
istanbul park tahminimce istanbula 80 90 km uzaklıkta sanırım..

Mrija

  • İleti: 570
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #5 : Nisan 28, 2006, 10:08:14 ÖS »
İstanbul büyük bi metropol.Aslında pistin uzaklığı senin İstanbulun neresinde olduğuna bağlı.Anadolu yakası için aslında çok yakın.Ama Avrupa yakası için uzak.Herşey bi yana en önemlisi TRAFİK TRAFİK TRAFİK asıl problem bu aslında.

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #6 : Nisan 29, 2006, 01:24:48 ÖS »
sanırım şu sıralar sıralama turları yapılıo . . .

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #7 : Nisan 29, 2006, 01:35:01 ÖS »
rossi favori her zamanki gibi

SS

  • İleti: 702
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #8 : Nisan 29, 2006, 06:00:45 ÖS »
istanbul park bana hemen şurası ;D

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #9 : Nisan 29, 2006, 07:52:13 ÖS »
büyük bir sürprizle "pole position", Suzuki pilotu Vermeulen'in oldu.. 2. sırada efsane Honda REPSOL ile katılıman Heyden yer aldı..

bitiyorum bu olaya yau












Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #10 : Nisan 29, 2006, 07:55:15 ÖS »









ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #11 : Nisan 29, 2006, 09:35:41 ÖS »
onur resimler felaket yaw..hele dizin yere değdiği sıfır noktası...

DuDuM

  • Ziyaretçi
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #12 : Nisan 29, 2006, 10:47:24 ÖS »
arkadaşlar tek kelimeyle bayılıyorum bu olaya yarın ordayım ama kaçta başlıyor bilmiyorum önce tuzla da katılımmaya gidicem ve ordan gelicem gpye

Mrija

  • İleti: 570
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #13 : Nisan 30, 2006, 12:45:27 ÖÖ »
Rossi ye selam söle:)

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #14 : Nisan 30, 2006, 12:46:11 ÖÖ »
onur resimler felaket yaw..hele dizin yere değdiği sıfır noktası...

aynen abi aynen ya.. bitiyorum şu olaya..hele repsol.. adamı çıldırdtır yani . . .

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #15 : Nisan 30, 2006, 12:52:02 ÖÖ »
arkadaşlar tek kelimeyle bayılıyorum bu olaya yarın ordayım ama kaçta başlıyor bilmiyorum önce tuzla da katılımmaya gidicem ve ordan gelicem gpye
katılımta bol şan diliyelim ozaman, go karta heralde?

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #16 : Nisan 30, 2006, 12:58:38 ÖÖ »
başarılar..

DuDuM

  • Ziyaretçi
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #17 : Mayıs 02, 2006, 03:10:28 ÖS »
onur resimler felaket yaw..hele dizin yere değdiği sıfır noktası...

aynen abi aynen ya.. bitiyorum şu olaya..hele repsol.. adamı çıldırdtır yani . . .

repsola ilk bindiğimde nerdeyse kalpten gidiyordum arkadaşımın arkasında bindim ve mecidiyeköy meydanında köprünün altında ışıkların ordaki dönüşe kadar teker gittik... yine olsa yine giderim ama arkadaşım sattı böyle bir zevk ve böyle bir makine yok daha önce repsol suzuki 1000 ve 750 ayrıca ninjaya bindim hepsi birbirinden güzeller 280 görmüş biri olarak deli seviyorum ve muhteşemdi kalkışları gp de ayrıca baya izleyici vardı

DuDuM

  • Ziyaretçi
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #18 : Mayıs 02, 2006, 03:12:37 ÖS »
arkadaşlar tek kelimeyle bayılıyorum bu olaya yarın ordayım ama kaçta başlıyor bilmiyorum önce tuzla da katılımmaya gidicem ve ordan gelicem gpye
katılımta bol şan diliyelim ozaman, go karta heralde?

go-kart olayını tuzla için diyorsan hayır IASCA katılımması vardı ses sistemleri ile ilgili 152 desibelle asya hı-fı aracı kazandı...

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #19 : Mayıs 02, 2006, 08:27:00 ÖS »
onur resimler felaket yaw..hele dizin yere değdiği sıfır noktası...

aynen abi aynen ya.. bitiyorum şu olaya..hele repsol.. adamı çıldırdtır yani . . .

repsola ilk bindiğimde nerdeyse kalpten gidiyordum arkadaşımın arkasında bindim ve mecidiyeköy meydanında köprünün altında ışıkların ordaki dönüşe kadar teker gittik... yine olsa yine giderim ama arkadaşım sattı böyle bir zevk ve böyle bir makine yok daha önce repsol suzuki 1000 ve 750 ayrıca ninjaya bindim hepsi birbirinden güzeller 280 görmüş biri olarak deli seviyorum ve muhteşemdi kalkışları gp de ayrıca baya izleyici vardı

maasallah :)  satılcak alet değil o ya.. hem gidis, hem goruntu super bence...

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #20 : Mayıs 02, 2006, 09:17:55 ÖS »
repsol çok fena..akıllara zarar

DuDuM

  • Ziyaretçi
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #21 : Mayıs 02, 2006, 09:35:00 ÖS »
tabi canım öyle de ALG'nin de dediği gibi akıllara zarar bi alet

VTEC

  • Administrator
  • *****
  • İleti: 4899
    • http://www.teamhondaturkey.com
Ynt: Moto GP İstanbul Park'ta
« Yanıtla #22 : Mayıs 13, 2006, 04:36:00 ÖS »
Katılıyorum çok zararlı