Gönderen Konu: Kış Testleri  (Okunma sayısı 5933 defa)

memopad

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« : Kasım 28, 2005, 12:22:39 ÖS »
28 Kasım 2005 Pazartesi
Bugün McLaren, Toyota ve BMW-Sauber piste çıkıyor

Formula 1'de tatil dönemi bitti ve FIA onaylı resmi kış testleri bugün Barselona'daki Catalunya Pistinde start alıyor.

Bugün McLaren, BMW-Sauber, ve Toyota'nın katılımıyla başlayacak testlere yarından itibaren diğer takımlar da katılacak. McLaren ve Toyota'da herhangi bir değişiklik yok ve 2005 pilotlarıyla testlere başlayacaklar, ancak BMW-Sauber'in pilotları henüz belli değil ve büyük bir olasılıkla bugün piste çıkacak isimler yeni takımın 2006 pilotlarının kimler olacağını ortaya koyacak. Bugüne kadar herhangi bir resmi açıklama yapılmamış olmasına rağmen, Nick Heidfeld'in BMW-Sauber ile Barselona'da teste çıkmasının beklendiği kaydedildi. Gözlemciler bugün en büyük ilgi odağının, Barselona'da olan Jacques Villeneuve üzerinde olacağını belirtiyor.

Barselona'da bugün başlayacak olan testler 2 Aralık Cuma gününe kadar devam edecek. MidlandF1 bu haftaki testlere katılmazken, Ferrari de Valencia'da programını sürdürecek.



memopad

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #1 : Kasım 29, 2005, 12:38:56 ÖS »
Barcelona'da ilk günün en hızlısı Paffett

DTM 2005 sezonu şampiyonu Gary Paffett, kış testlerinin ilk gününde uzun zaman sonra bindiği Formula1 aracının kokpitinde etkileyici bir performans sergiledi. Pazartesi günü Barcelona'da gerçekleştirilen testlerde Paffett en hızlı tur zamanını atmayı başardı.
Britanyalı pilot Alman Binek Otomobiller Şampiyonasındaki başarısından sonra Mercedes tarafından ödüllendirilerek McLaren ile bu sezon bazı test programlarına katılabilecek. Paffet ilk test gününde 2003 yılından bu yana ilk kez F1 aracına binmesine rağmen takım arkadaşı Alez Wurz'un -0.079 saniye önünde bir derece elde etmeyi başardı.

Bunun yanında Wurz güne problemlerle başladı. Alex'in aracı henüz ilk turunda vites kutusunda yaşanan sorun nedeniyle stop edince servis alanına çekildi ve burada bu sorun giderilmeye çalışıldı. Wurz 45 dakika sonra piste dündü ancak 10 tur atıp günü tamamlamak zorunda kaldı.

McLaren test pilotları dışında pistte turlayan tek pilot Nick Heidfled oldu. Heidfeld yeni takımı BMW-SauberF1 ile toplam 30 tur attı ancak elektronik nedeniyle aracı stop edince günün ikinci kırmızı bayrağının sallanmasına neden oldu. Heidfeld Paffett'in yaklaşık 1 saniye gerisinde kalarak günü üçüncü sırada tamamladı.

29.11.2005 TEST SONUÇLARI

S.    Pilot    Takım    Lastik    Zaman    Tur
1    Paffett    McLaren-Mercedes    michelin    1:20.586    57
2    Wurz    McLaren-Mercedes    michelin    1:20.665    10
3    Heidfeld    BMW-Sauber    michelin    1:21.356    30

memopad

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #2 : Kasım 30, 2005, 08:52:03 ÖÖ »
30 Kasım 2005 Çarşamba
Toyota ve Williams yeni otomobilleriyle pistteydi


Kış testlerinin başladığı Barselona'nın Circuit de Catalunya Pistinde ilk gün McLaren'in liderliğinde geçtikten sonra dün Red Bull'dan Christian Klien'in öne çıktığı görüldü.

2005 otomobilini kısıtlı V10 motoru ile kullanan Klien, açık ve kuru bir günde 45 tur attı ve en iyi zamanı olan 1dk 17.567sn ile, McLaren'den Alexander Wurz'un 0.5 saniye önünde günü tamamladı. 6 farklı takımdan 10 pilotun piste çıktığı dünkü test programında üçüncü sırayı Toyota'dan Ricardo Zonta aldı. Red Bull, 2006 için test göreviyle anlaştığı Robert Doornbos'u da dün piste çıkardı.

Dün Barselona'da özellikle Toyota ve Williams'a büyük ilgi vardı ve bunun nedeni de, her iki takımın da 2006 otomobillerini yeni renkleriyle kullanmalarıydı.Toyota'dan Zonta 3'üncülüğü alırken, Jarno Trulli de 5'inci sıradaydı. Toyota pilotları aralarında toplam 140 tur attılar ve 650 kilometre katettiler.



Red Bull'un ikinci takımı olan Scuderia Toro Rosso ise piste Vitantonio Liuzzi ile çıktı ve İtalyan pilot kısıtlı V10 motoruyla seans sonunda 6'ıncı sırayı aldı. Bir başka yeni otomobil ve renklerle piste çıkan takım Williams'dı ve Nico Rosber ile Andy Piraulx görev yaptı. Sabah kısmında 58 tur atan Rosberg, öğleden sonra spin attı ve seansı kapattı. BMW-Sauber adına ise Nick Heidfeld pistteydi. 27 tur atan Heidfeld, bir yakıt kaçağı sorunuyla seansa son verdi.

Barselona'da 30 Kasım 2005 sonuçları:

1. C. Klien (Red Bull Ferrrari) -M - 01:17.567 - 45 tur
2. A. Wurz (McLaren Mercedes) - M - 01:17.754 - 69 tur
3. R. Zonta (Toyota) - B - 01:17.821 - 58 tur
4. P. de la Rosa (McLaren Mercedes) - M -01:18.066 - 64 tur
5. J. Trulli (Toyota) - B - 01:18.641 - 82 tur
6. V. Liuzzi (Scuderia Toro Rosso Cosworth) - M - 01:19.756 - 66 tur
7. N. Rosberg (Williams Cosworth) - B - 01:20.456 - 58 tur
8. R. Doornbos (Red Bull Ferrari) - M - 01:20.701 - 51 tur
9. N. Heidfeld (BMW-Sauber) - M - 01:21.013 - 27 tur
10. A. Priaulx (Williams Cosworth) - B - 01:25.055 - 18 tur

memopad

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #3 : Aralık 01, 2005, 12:22:34 ÖS »
Barcelona'da üçüncü gün

BAR Honda sürücüsü Jenson Button, Barcelona'daki kış testlerinin üçüncü gününde en iyi zamana imza attı. İngiliz sürücü, Katalunya'daki kış testelerinin üçüncü gününde 4.627 kilometrelik pistte 1:14.954'lük zaman elde etti. En yakın rakibine 1.5 saniye fark atan Button, yine kendisine ait olan ve bu yılın başında kırığı pist rekorunu da 1.4 saniye farkla kaçırdı.
Birçok sürücünün gücü sınırlandırılmış V10 motorlarla ve soğuk bir havada yaptığı testlerde Renault'dan Franck Montagny en iyi ikinci zamana imza attı. BAR ile birlikte ilk test sürüşlerini bugün gerçekleştiren markalar şampiyonu Renault'da Arjantinli Jose Maria Lopez, Nick Heidfeld ve Jarno Trulli'nin gerisinde beşinci sırayı aldı.

Red Bull'dan Christian Klien ve David Coulthard, Ricardo Zonta'nın önünde sırasıyla altıncı ve yedinci iyi zamanı elde etti. Yeni Cosworth V8 ile mücadele eden Williams'ta Mark Webber dokuzuncu olurken, Nico Rosberg sadece altı tur attı.

30.11.2005 Dereceler
S.    Pilot    Takım    Lastik    Zaman    Tur
1    Button    BAR-Honda    michelin    1:14.111    97
2    Montagny    Renault    michelin    1:15.848    52
3    Trulli    Toyota    michelin    1:17.019    65
4    Zonta    Toyota    michelin    1:17.440    20
5    Heidfeld    BMW-Sauber    michelin    1:17.559    68
6    Coulthard    Red Bull-Cosworth    bridgestone    1:18.392    38
7    Lopez    Renault    michelin    1:18.428    52
8    Klien    Red Bull-Cosworth    michelin    1:18.471    89
9    Liuzzi    Toro Rosso-Cosworth    bridgestone    1:19.065    58
10    Davidson    BAR-Honda    michelin    1:19.231    37
11    Webber    Williams-Cosworth    michelin    1:19.625    70
12    Rosberg    Williams-Cosworth    michelin    1:20.444    18

memopad

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #4 : Aralık 02, 2005, 12:51:54 ÖS »
Barselona'da devam eden kış testlerinin dördüncü gününde Honda BAR iki otomobil ile öndeydi.



V10 motoru kullanarak aerodinamik ve lastik testleri sürdüren Honda BAR'da Jenson Button 1dk 14.145sn ile günü önde tamamlarken, kendisini takımın test pilotu Anthony Davidson 1 saniye geriden izledi. V8 motorlu Toyota TF106 ile Ricardo Zonta ise Button'ın 2.7 saniye araksından üçüncü sırayı aldı.

Günün göze çarpan isimleri ise, McLaren'den Juan Pablo Montoya ile Toyota'dan Ralf Schumacher'di. Renault da iki genç isim denedi; Robert Kubica ve Giorgio Mondini.

Barselona'da 01/12/2005 tarihinde elde edilen sonuçlar:

1. J. Button (Honda BAR - V10) - M - 01:14.145 - 94 tur
2 . A. Davidson (Honda BAR - V10) - M - 01:15.273 - 78 tur
3. R. Zonta (Toyota - V8) - B - 01:16.647 - 60 tur
4. M. Webber (Williams Cosworth - V8) - B - 01:17.282 - 66 tur
5. P. de la Rosa (McLaren Mercedes - V8) - M - 01:17.449 - 79 tur
6. F. Montagny (Renault - V10) - M - 01:17.592 - 86 tur
7. J.P. Montoya (McLaren Mercedes - V8) - M - 01:17.763 - 61 tur
8. N. Rosberg (Williams Cosworth - V8) - B - 01:17.805 - 44 tur
9. R. Schumacher (Toyota - V8) - B - 01:17.982 - 48 tur
10. R. Kubica (Renault - V10) - M - 01:17.997 - 41 tur
11. D. Coulthard (Red Bull Cosworth - V10L) - M - 01:18.318 - 85 tur
12. S. Speed (Red Bull Cosworth - V10L) - M - 01:19.053 - 82 tur
13. G. Mondini (Renault - V10) - M - 01:19.093 - 40 tur
14. R. Doornbos (Red Bull Cosworth - V10L) - M - 01:19.114 - 110 tur

Ferrari Valencia ve Mugello'da devam etti

Ferrari'nin ikinci test günü yine iki ayrı ülkede, iki ayrı pistte devam etti. Mugello'da Marc Gene V8 motorlu F2004M ile 32 tur attı ve en hızlı tur zamanı 01:26.789 oldu. Valencia'da ise Felipe Massa, yine V8 motoru ile donanmış F2005 kullandı. Massa yine Bridgestone lastik geliştirme programını sürdürdü. 29 tur atan Brezilyalının en hızlı tur zamanı ise 01:12.168 idi.

memopad

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #5 : Aralık 08, 2005, 12:19:38 ÖS »
Jerez-07.12.2005 dereceler..


1-F. Montagny Renault / Renault / R25 Michelin 1:19.468 103 lap
2-M. Gené Ferrari / Ferrari V8 / F2004M Bridgestone 1:19.687 + 0.219 82 lap
3-H. Kovalainen Renault / Renault / R25 Michelin 1:19.809 + 0.341 118 lap
4-A. Davidson BAR / Honda V8 / BAR007 Michelin 1:20.144 + 0.676 103 lap
5-N. Karthikeyan Williams / Cosworth V8 / FW27C Bridgestone 1:20.291 + 0.823 49 lap
6-P. de la Rosa McLaren / Mercedes V8 / MP4-20 Michelin 1:20.369 + 0.901 102 lap
7-R. Schumacher Toyota / Toyota V8 / TF106 Bridgestone 1:20.454 + 0.986 65 lap
8-C. Klien Red Bull Racing / Ferrari V8 / RB1 Michelin 1:20.581 + 1.113 70 lap
9-N. Rosberg Williams / Cosworth V8 / FW27C Bridgestone 1:20.644 + 1.176 62 lap
10-L. Badoer Ferrari / Ferrari / F2005 Bridgestone 1:20.845 + 1.377 66 lap
11-J. Rossiter BAR / Honda V8 / BAR007 Michelin 1:20.978 + 1.510 39 lap
12-R. Briscoe Toyota / Toyota V8 / TF106 Bridgestone 1:21.211 + 1.743 81 lap
13-G. Paffett McLaren / Mercedes V8 / MP4-20 Michelin 1:21.252 + 1.784 78 lap
14-T. Biagi MF1 Racing / Toyota / EJ15 Bridgestone 1:21.878 + 2.410 90 lap
15-C. Albers MF1 Racing / Toyota V8 / EJ15 Bridgestone 1:23.203 + 3.735 52 lap

Renault'lar limitli V10 ile turladılar. V8'leri hazır olmasına rağmen limitli V10 ile test yapıyorlar.

memopad

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #6 : Aralık 08, 2005, 12:20:41 ÖS »
Jerez - Fotolar





























HONDA

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #7 : Aralık 08, 2005, 12:46:49 ÖS »


Eline Sağlık Mehmet,
Bu yıl çok tekin geçecek umarım Honda zevkli bir sezon yaşar.  :-)

memopad

  • Ziyaretçi
Jerez'de Kazaya Karşın En Hızlı Badoer
« Yanıtla #8 : Aralık 09, 2005, 01:52:23 ÖS »
Bugün V8 ile en hızlı Honda idi

Bu sabah Jerez'de yapılan test sırasında ciddi bir kaza geçirerek pistin tıp merkezine kaldırılmasına karşın, Ferrari Test Pilotu Luca Badoer, elde ettiği 1dk 18.237sn ile günün en hızlı ismi oldu.

Akşam saatlerinde yapılan açıklamada, Badoer'in herhangi bir sorunu olmadığı belirtildi. Günün ikinci hızlı pilotu ise yine V8 motoru kullanan Honda Pilotu Jenson Button oldu ve Badoer'i 0.82 saniye geriden izledi. Bu ikiliyi de Renault test pilotları Kovalainen ile Montagny limitli V10'larla izlediler.

MidlandF1 Racing'de bugün Jeffrey van Hooydonk ile Tiago Monteiro piste çıktı. Belçikalı Pilot V10 motorlu EJ15B kullanırken, Tiago Monteiro ise V8 motoru mobte edilmiş EJ15C ile test yaptı. Takımların Jerez'deki testleri yarın (Cuma) da devam edecek.

Jerez'de 08 Aralık 2005 testlerinin sonucu:

1. L. Badoer (Ferrari - V10) - B - 01:18.237 - 13 tur
2. J. Button (Honda - V8) - M - 01:19.094 - 71 tur
3. H. Kovalainen (Renault - V10) - M - 01:19.287 - 110 tur
4. F. Montagny (Renault - V10) - M - 01:19.483 - 104 tur
5. R. Briscoe (Toyota - V8) - B - 01:19.563 - 65 tur
6. J. Trulli (Toyota - V8) - B - 01:19.935 - 59 tur
7. M. Webber (Williams - V8) - B - 01:20.343 - 44 tur
8. N. Rosberg (Williams - V8) - B - 01:20.464 - 25 tur
9. G. Paffet (McLaren - V8) - M - 01:20.484 - 69 tur
10. J. Rossiter (Honda - V8) - M - 01:20.603 - 66 tur
11. D. Coulthard (Red Bull - V10) - M - 01:20.854 - 47 tur
12. A. Wurz (McLaren - V8) - M - 01:20.895 - 29 tur
13. C. Klien (Red Bull - V10) - M - 01:21.08 - 10 tur
14. M. Gene (Ferrari - V8) - B - 01:21.122 - 77 tur
15. J. van Hooydonk (Midland F1 - V10) - B - 01:21.625 - 77 tur
16. J. Villeneuve (BMW Sauber -V8) - M - 01:21.684 - 62 tur
17. T. Monteiro (Midland F1 - V8) - B - 01:24.367 - 23 tur

HONDA

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #9 : Aralık 09, 2005, 01:56:14 ÖS »
Alıntı
2. J. Button (Honda - V8) - M - 01:19.094 - 71 tur

 =D>

memopad

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #10 : Aralık 12, 2005, 03:11:09 ÖS »
Jerez'de Dün Villeneuve Öndeydi

MidlandF1 3 yeni yetenek denedi

Bu hafta Cumartesi günü de testlerle geçti ve Jerez'deki son günü BMW Sauber Pilotu Jacques Villeneuve önde tamamladı.

BMW V8 motoru kullanan Villeneuve'ün en hızlı tur zamanı 1dk 18.782sn idi ve kısıtlı V10 motorlu McLaren Test Pilotu Pedro de la Rosa'nın 0.9 saniye önündeydi. Bu ikiliyi Toyota'dan V8 motoru kullanan Ricardo Zonta ve Jarno Trulli izledi.

Dün Jerez'de 10 pilot görev yaparken, bunlardan 4'ü MidlandF1 takımındandı. MidlandF1, Christijan Albers dışında üç yeni yeteneği denedi. Seans boyunca tek kırmızı bayrak, Ferrari F2004M (V8) ile test yapan Marc Gene'nin mekanik bir sorun nedeniyle pist ortasında kalması sonucu gösterildi. Buna karşın Gene 111 tur attı ve en iyi 6'ıncı dereceyi yaptı. V8 motoru kullanan diğer McLaren Test Pilotu Alexander Wurz ise günü 5'inci sırada bitirdi.

Jerez'de bugün de testlere devam edileceği ve Bridgestone'un, suni olarak sulanacak pistte ıslak zemin lastikelrini deneyeceği bildirildi. Yağmur lastikleri testi için pistte Ferrari, Toyota, Williams ve MidlandF1 yer alacak.

 10.12.2005 günü alınan sonuçlar:

1. J. Villeneuve (Sauber - V8) - M - 01:18.782 - 101 tur
2. P. de la Rosa (McLaren - V0L) - M - 01:19.533 - 94 tur
3. R. Zonta (Toyota - V8) - B - 01:19.805 - 60 tur
4. J. Trulli (Toyota - V8) - B - 01:19.870 - 77 tur
5. A. Wurz (McLaren - V8) - M - 01:20.219 - 111 tur
6. M. Gene (Ferrari - V8) - B - 01:20.246 - 111 tur
7. M. Winkelhock (MidlandF1 - V10) - B - 01:20.856 - 52 tur
8. R. Rusinov (MidlandF1 - V10) - B - 01:21.990 - 29 tur
9. C. Albers (MidlandF1 - V10) - B - 01:22.683 - 25 tur
10. F. Del Monte (MidlandF1 - V10) - B - 01:24.350 - 27 tur

memopad

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #11 : Aralık 19, 2005, 08:20:11 ÖÖ »
Schumacher'den ilk gününde en hızlı zaman

Michael Schumacher Perşembe günü Jerez'de Formula1 kokpitine döndüğü ilk günde V8 motorlu aracı ile en hızlı zamanı yapmayı başardı. Ferrari pilotu modifiye edilmiş F2005 aracı ile ilk testinde takım arkadaşı Felipe Massa'dan -0.097 saniye daha hızlıydı. Massa limitli V10 motorlu aracı ile testlere katılmıştı.
Ferrari ve Michaerl Schumacher'in performansı, V8 motoru göz önüne aldındığında ilk gün için gerçekten etkileyiciydi. Bu performansı lekeleyen tek neden günün erken saatlerinde piste çıkan Michael'in spin atarak kum havızına saplanması ve aracına bir miktar zarar vermesiydi.

Arkadan gelen Massa ve onu takip eden iki Renault test pilotu Montagny ile Kavalainen limitli V10 motoru kullanan pilotlar arasında en hızlı zamanları elde ettiler. Bu pilotları Honda'nın konsept aracını kullanan Anthony Davidson beşinci olarak takip etti.

Adam Carrol'ın kaskını ödünç alarak siyah kask ile testlere katılan Davidson, Michael ile aynı konfigürasyona sahip motorlu aracına rağmen onun yaklaşık bir saniye gerisinde kalmaktan kurtulamadı.

Toyota test pilotu Ricardo Zonta 106 tur sonunda 1:20.035'lik derecesi ile McLaren-Mercedes pilotu Montoya'nın önünde altıncı zamanın sahibi oldu. Zonta günü Bridgestone lastiklerini geliştirme çalışmaları ile tamamladı.

Zonta testlerle ilgili olarak, "Biz şu an yeni araçta Bridgestone lastiklerini ne şekilde kullanacağımızı ve süspansiyon ayarlarımızı nasıl yapacağımızı öğrenmeye çalışıyoruz. Testler iyi balşladı, tek sorun öğleden sonra hava şartlarından dolayı yol tutuşun biraz tutarsız olmasıydı." dedi.

memopad

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #12 : Ocak 19, 2006, 10:44:39 ÖÖ »
Jerez'de Button Öndeydi



Jerez test programının ikinci gününü Honda Pilotu Jenson Button gerisindeki 3 pilota göre az farkla önde bitirmeyi başardı. Button'ın en hızlı tur zamanı 1dk 18.398sn oldu

96 tur atarak günü önde tamamlayan Button'ı yaklaşık 0.3 saniye geriden Toyota Pilotu Jarno Trulli ve 0.4 saniye arkadan da yine Honda'dan test pilotu Anthony Davidson izledi. Bugünkü testler sık sık kesildi. Trulli birkaç kez kırmızı bayrak sallanmasına yol açarken, Williams'dan Nico Rosberg de otomobilini pist üzerinde stop ettirdi. Jerez'de bugün yine 2 McLaren kısıtlı V10 motoru kullandılar.

Jerez'deki test programı yarın sona eriyor ve takımlar Barselona'ya geçiyor.

Jerez testlerinin 18.01.2006 sonuçları:

1. J. Button (Honda) - M - 01:18.398 - 96 tur
2. J. Trulli (Toyota) - B - 01:18.657 - 43 tur
3. A. Davidson (Honda) - M - 01:18.674 - 133 tur
4. P. de la Rosa (McLaren) - M - 01:19.235 - 99 tur
5. G. Paffett (McLaren) - M - 01:19.300 - 90 tur
6. A. Wurz (Williams) - B - 01:20.306 - 59 tur
7. R. Schumacher (Toyota) - B - 01:20.587 - 39 tur
8. N. Rosberg (Williams) - B - 01:20.841 - 41 tur


BMW Sauber F1'in Valencia testleri sürüyor



2006 otomobili "F1.06"nın dün lansmanını yapan BMW Sauber, bugün de Valencia'da test programına devam etti. Nick Heidfeld yeni otomobil ile piste çıkarken, Jacques Villeneuve yeni BMW motoru P86 monte edilmiş olan geçiş otomobili C24B ile çalıştı. 68 tur atan ve en hızlı tur zamanı 1dk 12.4410sn olan Heidfeld genel ayarlar üzerinde dururken, Villeneuve 92 tur attı ve Michelin ile lastik geliştirme programını uyguladı. BMW Sauber'in Valencia'daki test programı yarın da sürecek ve Villeneuve de yeni şasiyi deneme olanağı bulacak.


Jerez'deki test fotoları




















memopad

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #13 : Ocak 20, 2006, 02:41:49 ÖS »
Jerez'de Dün Yine Button Öndeydi



Jerez'de devam eden test programının dünkü bölümünü yine Honda Pilotu Jenson Button önde tamamladı.

V8 Honda motoru monte edilmiş "hibrid" otomobili ile 1dk 18.795sn sürede en hızlı tur zamanını yapan Button'ı yeni takım arkadaşı Rubens Barrichello yaklaşık 1 saniye geriden izlerken, Toyota'dan Ralf Schumcher de 3'üncü sırada yer aldı. Williams test pilotu Alexander Wurz ve Nico Rosberg 4 ve 5'inci olurken, Toyota'dan Jarno Trulli de son sırayı aldı. Toyota teknik ekibi Jerez'de üç gündür sürmekte olan testlerde yaptıkları çalışmalardan memnun olduklarını kaydettiler.

Pistteki 6 otomobilden Michelin kullanan 2 Honda pilotu toplam 150 tur tamamladılar. Ralf Schumacher'in birkaç kez pist dışına çıktığı seans, açık ve güneşli bir havada geçti. Jerez'de bugün de testler sürecek.

19.01.2006 tarihli Jerez test sonuçları:

1. J. Button (Honda) - M - 01:18.795 - 92 tur
2. R. Barrichello (Honda) - M - 01:19.288 - 61 tur
3. R. Schumacher (Toyota) - B - 01:19.373 - 60 tur
4. A. Wurz (Williams) - B - 01:20.187 - 77 tur
5. N. Rosberg (Williams) - B - 01:20.323 - 49 tur
6. J. Trulli (Toyota) - B - 01:20.333 - 75 tur


BMW Sauber'in Valencia testleri bitti

BMW Sauber F1 takımının Valencia'da hafta başındaki lansmandan bu yana süren testleri dün sona erdi ve bu kez 2006 otomobili F1.06'yı kullanma sırası Jacques Villeneuve'deydi. Geçen yılki hibrid otomobili V8 motoru ile kullanan Nick Heidfeld lastik değerlendirmesi yaptı ve seansı Villeneuve'ün 0.2 saniye önünde bitirdi. Takımın Valencia testlerinde üç gün içinde yaptığı toplam mesafenin 692 kilometre olduğunu kaydeden Teknik Direktör Willy Rampf, alınan sonuçlardan çok memnun olduklarını, aslında bu kısa test programının F1.06'nın pist performansını görmek amacıyla yaptıklarını söyledi.

memopad

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #14 : Ocak 26, 2006, 09:51:48 ÖÖ »
Barselona'da Ferrari Öndeydi



2006 otomobilleri içinde Renault ve Honda en hızlıydı

Barselona'da bugün yapılan testlerde en hızlı tur zamanını, V8 motoru monte edilmiş F2004 otomobiliyle Ferrari Pilotu Felipe Massa yaptı: 1dk 15.664sn.

Massa'yı 0.348 saniye geriden Renault Pilotu Fernando Alonso izlerken, 3'üncü sırada ise 0.780 saniye farkla yeni RA106 Honda'sıyla Jenson Button aldı. Bu sonuçlara göre bugün Catalunya Pistine çıkan 2006 otomobilleri arasında en hızlı olanlar Renault ve Honda oldular. Massa F2004 ile toplam 67 tur attı. Öğleden sonra da piste yeni Ferrari getirildi ve yarınki testlere hazırlıkları başlatıldı. Ferrari Mugello'da yapacağı test programını, İtalya'daki olumsuz hava koşulları nedeniyle Barselona'ya nakletti.



Renault Pilotu Giancarlo Fisichella 4'üncü sırada yer alırken, Honda'nın ikinci RA106'sını kullanan Rubens Barrichello 5'inci oldu. BMW adına piste çıkan Nick Heidfeld, Massa'nın yaklaşık 2 saniye gerisinde kalırken, Robert Kubica da son sırada kaldı. Toyota pilotları Jarno Trulli ile Olivier Panis bugün 7 ve 8'inci sırada yer aldılar.

Yeni McLaren MP4-21 ile piste çıkan Juan Pablo Montoya 9, Gary Paffett ise MP4-20 ile 12'ici oldu. McLaren'den yapılan açıklamada, bugünkü test programlarında Michelin ile lastik ve genel aerodinamik ve sistem ayar testleri yaptıkları kaydedildi.

2006'nın yeni takımı Scuderia Toro Rosso'da bugün Barselona'daydı ve Scott Speed ile 11'inci sırayı alırken, Red Bull adına lastik ve mekanik ayar testi yapan David Coulthard 10'uncu sırada yer aldı. Barselona'da testlere yarın devam edilecek ve Ferrari 248F1 otomobili de piste çıkacak.

Barselona'da 25 Ocak 2006 da yapılan dereceler:

1. F. Massa (Ferrari) - B - 01:15.664 - 67 tur
2. F. Alonso (Renault) - M - 01:16.200 - 94 tur
3. J. Button (Honda) - M - 01:16.578 - 72 tur
4. G. Fisichella (Renault) - M - 01:16.728 - 84 tur
5. R. Barrichello (Honda) - M - 01:16.737 - 51 tur
6. N. Heidfeld (BMW) - M - 01:17.046 - 61 tur
7. J. Trulli (Toyota) - B - 01:17.068 - 109 tur
8. O. Panis (Toyota) - B - 01:17.422 - 90 tur
9. J.P. Montoya (McLaren) - M - 01:17.481 - 80 tur
10. D. Coulthard (Red Bull) - M - 01:17.582 - 76 tur
11. S. Speed (Scuderia Toro Rosso) - M - 01:18.092 - 85 tur
12. G. Paffett (McLaren) - M - 01:18.247 - 65 tur
13. R. Kubica (BMW) - M - 01:20.016 - 62 tur

memopad

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #15 : Şubat 24, 2006, 03:41:09 ÖS »
Button Barcelona'da çitayı yükseltti
 
Honda sürücüsü Jenson Button Barcelona'da ki testlerin üçüncü gününde Renault pilotlarını geride bırakarak günün en iyi derecesine imza attı. Button test seansının bitmesine az bir süre attığı hızlı turu ile 1:13.935'lik bir derece elde etti. O ana kadar Reanult pilotları ilk iki sıradaydılar. Jenson Button'ın elde ettği derecesi geçen yıl İspanya Grand Prix'inde Jarno Trulli'nin kazandığı pole pozisyonu derecesinden neredeyse bir saniye daha iyidi. (1:14.795)

Bu arada Kimi Raikkonen seansın sonlarına doğru aracının ayarlarını değştirerek tekrar piste çıktı ancak rakipleri onun bu turlarda ne tür bir performans sunacağını göremediler. Bunun nedeni ise Ralf Schumacher'in aracının motorunda yaşanan sorun nedeniyle seansın kapanmasıydı. Bu nedenle Raikkonen hızlı turlarını tamamlayamadan test programını tamamlamış oldu.

Jenson Button Honda'sı ile birlikte en üst sırada yer alrıken onu Renault'tan Fisichella ve Fernnado Alonso takip etti. Dördüncü sırada ise Honda'nın diğer sürücüsü Rubens Barrichello kendine yer buldu. Bu dört pilot dereceleri bakımından birbirlerine çok yakın sıralandılar. McLaren Mercedes'ten Juan Pablo Montoya ise günü iyi değerlendiren sürücülerden biri oldu. Montoya 131 tur attı ve beşinci en iyi zamanın sahibi oldu.

İlk beş sürücü toplam 600 tur tamamladı. Bunun yanında İspanya Grand Prix'i 66 tur üzerinden katılımalara ev sahipliği yapıyor.

Michelin kullanan araçların ilk sıraları domine ettiği testlerin üçüncü gününde Bridgestone kullanan Williams takımı piotu Nico Rosberg altıncı sıraya yerleşti. Rosberg Cosworth destekli FW28'i ile lider Button'un 1,5 saniye gerisinde kaldı.

Toyoto piotları Ralf Schumacher ve Jarno Trulli revize edilmiş ve yeni aero paketli araçları ile testlere devam ettiler. Alman Ralf Schumacher gün içinde üç kez kırmızı bayrakların sallanmasına neden oldu. İki kez spin atan Ralf gün sonundada bir motor porblemi yaşamaktan kurtulamadı. Buna rağmen Toyota teknik ekibi yeni araçtan oldukça umutlu gözüküyorlar.
 
23 Şubat 2006 Barcelona Pisti Test Dereceleri
S.  Pilot  Takım  Zaman  Tur  
1 Button Honda  1:13.935 116
2 Fisichella Renault  1:13.971 125
3 Alonso Renault  1:13.977 113
4 Barrichello Honda  1:14.266 119
5 Montoya McLaren-Mercedes  1:14.588 131
6 Raikkonen McLaren-Mercedes  1:15.475 80
7 Rosberg Williams-Cosworth  1:15.774 83
8 R.Schumacher Toyota  1:15.973 97
9 Coulthard Red Bull-Ferrari  1:16.034 54
10 Trulli Toyota  1:16.057 103
11 Webber Williams-Cosworth  1:16.128 97
12 Klien Red Bull-Ferrari  1:16.923 55
13 Albers MF1-Toyota  1:17.142 79
14 Sato Super Aguri-Honda  1:19.787 58

--------------------------------------
 HONDA her zamanki gibi testlerde iyi dereceler yamaya devam ediyor. Umarım bu yıl katılımlarda da 1.liğe oynarız.
 Kış testlerinde artık son günler. İlk katılıma 15 gün kaldı.  :)

Maverick

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #16 : Şubat 24, 2006, 05:34:21 ÖS »
Ellerine saglık her ne kadar copy-paste olsada ugrasmıssın o kadar fotolarla fln. =D> Bu arada su Hondanın pit ekibinin kıyafetleri on numara olmuş.Acaba gecen sene istanbuldaki katılıma giden arkadaslara bişey sorucaktım orada böyle takımların standları kuruluyormu kıyafetı hedıyelık esyası satılan tıp yerler bileniniz varmı?

memopad

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #17 : Şubat 24, 2006, 10:00:53 ÖS »
Alıntı yapılan: "Maverick"
Ellerine saglık her ne kadar copy-paste olsada ugrasmıssın o kadar fotolarla fln. =D> Bu arada su Hondanın pit ekibinin kıyafetleri on numara olmuş.Acaba gecen sene istanbuldaki katılıma giden arkadaslara bişey sorucaktım orada böyle takımların standları kuruluyormu kıyafetı hedıyelık esyası satılan tıp yerler bileniniz varmı?


 evet. takımların lisanslı ürünlerini satan standlar vardı. Ben BAR-HONDA'dan şapka ve bayrak almıştım. (artık BAR ortaklığı bittiğine göre pek hükmü kalmayacak bizim bayrağın.  :D  ). Fiyatlar biraz tuzlu yalnız. Kısa kol gömlek beğenmiştim ama aşırı pahalı idi.

Maverick

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #18 : Şubat 24, 2006, 10:08:37 ÖS »
ne kadardıki fiyatlar?

memopad

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #19 : Şubat 24, 2006, 10:30:45 ÖS »
Alıntı yapılan: "Maverick"
ne kadardıki fiyatlar?

valla yanlış hatırlamıyorsam şapka yaklaşık 50 ytl, bayrak da 40 ytl gibi bişeydi.  :-(  Gömlek ise 120-130 milyon filandı galiba  :eek:
(fiyatlar Sterlin üzerindendi  :) )

Maverick

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #20 : Şubat 25, 2006, 01:39:50 ÖÖ »
way bee ıyı paraymıs ama bence deger ya alınmaya.bu sene gelmeyı dusunuyorum ınsallah hem su gumball hemde grand prix için nasip olursa.neyse teşekkür ederim ilgin için sagol

memopad

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #21 : Şubat 27, 2006, 08:13:52 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "Maverick"
way bee ıyı paraymıs ama bence deger ya alınmaya.bu sene gelmeyı dusunuyorum ınsallah hem su gumball hemde grand prix için nasip olursa.neyse teşekkür ederim ilgin için sagol


 Formula'ya gitmeye niyetliysen biletleri biletix'de satışta. 28 Şubat'a (yarın  :shock: ) kadar %15 indirimli satıyorlar biletleri. Ben bugün alcam açık alana bilet. Gerçi daha 6 ay var katılıma ama olsun.

Maverick

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #22 : Şubat 27, 2006, 12:57:49 ÖS »
bı gırıp bakalım su bıletlere hatırlatman ıcın sagol tesekkur ederım :cool:

memopad

  • Ziyaretçi
Kış Testleri
« Yanıtla #23 : Şubat 27, 2006, 03:21:37 ÖS »
Alıntı yapılan: "Maverick"
bı gırıp bakalım su bıletlere hatırlatman ıcın sagol tesekkur ederım :cool:

rica ederim. ne demek..