Gönderen Konu: Japonya GP - SUZUKA 08-09 Ekim 2005  (Okunma sayısı 1613 defa)

memopad

  • Ziyaretçi
Japonya GP - SUZUKA 08-09 Ekim 2005
« : Ekim 05, 2005, 08:24:01 ÖÖ »


PİST BİLGİLERİ

Tur sayısı 53
katılım mesafesi 307.573 Km
En hızlı tur R.Barrichello, 1:32.730 - 2004
2004 Pole M.Schumacher - 1:33.542 Ferrari
Uzunluğu 5.807 Km
En yüksek hız 330 Km/h
Pole rekoru M.Schumacher - 1:31.317 - 2002
2004 Podyum M.Schumacher R.Barrichello J.Button



memopad

  • Ziyaretçi
SUZUKA Pisti Uydu Görüntüleri
« Yanıtla #1 : Ekim 05, 2005, 08:39:39 ÖÖ »


memopad

  • Ziyaretçi
Japonya GP - SUZUKA 08-09 Ekim 2005
« Yanıtla #2 : Ekim 10, 2005, 11:28:34 ÖÖ »
Raikkonen son turda kazandı

Kimi Raikkonen son turda Giancarlo Fisichella'yı geçerek Japonya Grand Prix'ini kazandı. katılıma 17. sırada başlayan Raikkonen finiş çizgisini görene kadar mükemmel bir katılım çıkartarak podyumun en üst basamağına çıktı. Son turda Kimi'ye geçilen Fisichella Japonya'dan ikinci olarak ayrıldı. Kimi gibi harika bir katılım çıkartan Dünya Şampiyonu Fernando Alonso ise bu katılımtada podyuma çıkmayı başardı.
Bu sonuçların ardından Renault aldığı puanlarla üreticiler şampiyonasında tekrar McLaren'in önüne geçti. Renault 2 puan farkla sezonun son katılımı olan Çin Grand Prix'ine McLaren Mercedes'in önünde giriyor.

katılım SONUÇLARI

0/53 !!!!! Japonya Grand Prix'sini Kimi Raikkonen kazandı !!!!!!

1/53 Raikkonen son düzlükte müthiş bir atak yaparak Fisichella'yı geçti ve birinciliğe yükseldi !!!...

2/53 Raikkonen Fisichella'yı geçmek için zorluyor... İtalyan sürücü şu ana kadar iyi savunma yaptı...

3/53 Raikkonen zaman farkını kapattı ve Fisichella'nın hemen arkasına yerleşti...

4/53 Sıralama: Fisichella, Raikkonen, Alonso...

5/53 Alonso Webber'i geçerek üçüncü sıraya yükseldi !....

6/53 Raikkonen Fisichella ile zaman farkını kapatıyor... Alonso da üçüncülük için önündeki Webber ile çekişiyor...

7/53 Sıralama: Fisichella, Raikkonen, Webber, Alonso, Button, Coulthard, M.Schumacher, R.Schumacher...

8/53 Raikkonen ikinci kez pite girdi... Fin sürücü piste Fisichella'nın arkasında döndü...

9/53 Kimi Raikkonen'den pist rekoru - 1:31.540...

10/53 Sıralama: Raikkonen, Fisichella, Coulthard, R.Schumacher, Webber, Button...

11/53 Raikkonen pite girene kadar hızlı turlarla arayı açıyor... Fin sürücü, Fisichella'nın 7.2 saniye önünde...

12/53 Button ve Webber aynı anda pite girince Raikkonen 17'nci sırada start aldığı katılımta liderliğe yükseldi...

13/53 Sıralama: Button, Webber, Raikkonen, Fisichella.... İlk dört pilottan Fisichella iki, diğerleri tek pit stop yaptı...

17/53 Alonso ikinci kez pit stop yaptı... Dünya şampiyonu sekizinci sırada piste döndü...

18/53 Trulli, Pizzonia ve Montoya dışındaki pilotlar katılıma devam ediyor... Bu arada pite giren Albers'in Minardi'sinden dumanlar yükseliyor..

21/53 Alonso M.Schumacher'i geçti ve beşinci sıraya yükseldi...

22/53 Fisichella Button'ın 14.7 saniye önünde katılımı ilk sırada götürüyor... Markalarda şampiyonluk için çekişen iki takımdan Renault bir ve altı, McLaren ise beşinci sırada... McLaren'ın Kolombiyalı pilotu Montoya ise katılım dışı kaldı..

24/53 Raikkonen atak yaparak M.Schumacher'i geçti ve dördüncü sıraya yükseldi... Sıralama: Fisichella, Button, Webber, Raikkonen, M. Schumacher, Alonso, Coulthard, R.Schumacher...

25/53 Bu sezon ilk kez pole position'ı Suzuka'da kazanan Ralf Schumacher ikinci kez pit stop yaptı ve piste sekizinci sırada döndü...

26/53 Sauber sürücüsü Jacques Villeneuve de pite girdi ve pit stop yapmayan sürücü kalmadı...

27/53 Sıralama: Fisichella, R.Schumahcer, Button, Webber, M.Schumacher, Raikkonen, Coulthard, Alonso...

28/53 Schumacher ve Raikkonen aynı anda pite girdi... Alman pilot, Raikkonen'in önünde piste döndü...

29/53 Liderlik şimdi de pite girmeyen iki pilottan biri olan M.Schumacher'de... Raikkonen, Ferrari sürücüsünü geçmek için baskı yapıyor...

31/53 Button pite girince liderllik Coulthard'a geçti...

33/53 BAR sürücüsü Jenson Button katılımı ilk sırada götürüyor... Sıralama: Button, Coulthard, Webber, Alonso, M.Schumacher, Raikkonen...

Basın Toplantısı

Raikkonen: Başta çok fazla olay yaşandı. Montoya bana dokundu biraz kaydım ama bir hasar görmedik. İlk virajda ben geniş aldım ama o bir kaza yaşadı ve başaramadı. Yedinci vitesimizde bir sorun vardı o nedenle geçişlerde sorunlar yaşadım ama sonlara doğru araç düzeldi ve onlara yaklaşabildim. Son pit stoptan sonra çok hızlıydım Fisichella'yı yakalayabileceğimi düşündüm ve son ana kadar onu takip ettim ve geçebildim. Benim diğer zaferlerimden daha zor oldu ancak bu tür çekişmeler işe daha fazla heyecan katıyor. Markalar için avantajlı bir durumdayız. Son katılım iki ekip içinde çok zor olacak. Ben Şangay'daki pistten hoşlanıyorum ve orada kazanacağımızı düşünüyorum.

Fisichella: Zor bir katılımtı ama ben biliyorsumki Kimi çok hızlıydı ve beni yakalayabilecekti. Son 3 turda arkamdaydı hatta düzlükte çok yakınıma kadar geldi. Ben elimden gelenin en iyisini yaptım bizim için ikincilikte çok iyi. Ralf'in 3 pit stop yapacağına dair bir söylenti vardı onu geçeceğimi biliyordum benim için önemli olan başlangıçta Jenson'u geçmekti ve onu geçtim sonrası daha rahat oldu.

Alonso: Güzel bir katılım oldu. İlk tur geçen yılın startına benziyordu. Ben mümkün olduğu kadar kendimi zorladım ve diğerlerinden daha hızlıydım. Bir çok kez aynı pilotları bir kaç kez geçmek zorunda kaldım. Ama stratejimiz biraz kötüydü bugün. Aslında Kimi'den daha hızlı olduğumu düşünüyordum fakat hem trafik hem strateji yüzünden ona geçildim. Bugün güzel geçişler izledik çünkü kaybedecek bir şeyim yoktu.

HONDA

  • Ziyaretçi
Japonya GP - SUZUKA 08-09 Ekim 2005
« Yanıtla #3 : Ekim 10, 2005, 11:31:04 ÖÖ »
Alıntı
Alonso: Güzel bir katılım oldu. İlk tur geçen yılın startına benziyordu. Ben mümkün olduğu kadar kendimi zorladım ve diğerlerinden daha hızlıydım. Bir çok kez aynı pilotları bir kaç kez geçmek zorunda kaldım. Ama stratejimiz biraz kötüydü bugün. Aslında Kimi'den daha hızlı olduğumu düşünüyordum fakat hem trafik hem strateji yüzünden ona geçildim. Bugün güzel geçişler izledik çünkü kaybedecek bir şeyim yoktu.


Ne antipatik adam ya...
Schumiden bahsediyor sanırım aynı pilotları birkaç
kez geçtiğini söyleyerek.

memopad

  • Ziyaretçi
OLAY ADAM SATO KENDİ EVİNDE ÇOŞTU :)
« Yanıtla #4 : Ekim 10, 2005, 12:25:54 ÖS »
Sato diskalifiye edildi

katılım sırasında yaptığı tuhaf hareket yüzünden Jarno Trulli'ye çarparak kazaya sebebiyet veren Takuma Sato, hakem kuruluna ifade vermek üzere çağırıldı ve ardından da kuruldan diskalifiye kararı çıktı. 10. turda Trulli’ ye paralel olarak içten viraja girmeye çalışırken bunu başaramayan ve Trulli’ nin aracına tam ortasından vurarak pilotun katılım dışı kalmasına sebep olan Sato, 13.’ lüğü garantilemeye çalışırken, katılımtan oldu.
FIA tarafından yapılan basın açıklamasında "Hakemler kendileri video görüntülerini izledikten sonra aynı görüntüler bağımsız bir şekilde Sato ve patronu Ron Meadows ile İtalyan pilot Trulli ve patronu Richard Cregan’ a da izlettirildi. Hakemlerle birlikte video görüntülerinin izlenmesinin ardından, her iki taraf hakemlerinin de kararı; Sato’ nun içinde olduğu kazada 16 numaralı pilotu kasten pist dışına çıkardığı ve bu yüzden de Sato’ nun katılım sonucu dışında bırakılması şeklinde gerçekleşti.



Toyota'nın patronu en sonunda köpürdü: 'Lakayt SATO!'

Toyota için Pazar Japonya Grand Prix'inin bir kabusa dönüşmesinin hemen ardından Takım patronu Tsutomu Tomita, Japon pilot Takuma Sato'yu ciddi biçimde azarladı. Sezon sonunda takımdan ayrılacak olan Japon pilot Takuma Sato, katılımın 10. turunda Jarno Trulli'ye çarpmış ve İtalyan Pilotun aracının sağ kısmında ağır hasara sebebiyet vermişti.
"Son derece sinirliyim" şeklinde açıklamasına başlayan takım patronu Tomita, Satonun bir hatadan da öte olarak, lakaytlıktan ibaret olduğunu söyledi. Sebep olduğu kaza yüzünden Formula 1 üst kurumu FIA'ca kendisine katılımtan diskalifiye cezası verilen Sato aslında Shanghai'daki son katılımtan da olmadığı için oldukça şanslı.

Öfkeli patron açıklamasını şöyle tamamladı; "Agresif sürüşten yana olan birisiyim ancak Sato kabul edilebilir sınırların çok ötesinde hareket ediyor. Bir pilotun kurallarla örtüşen hareketlerde bulunmak zorunluluğu var. Sato’ nun sürüşü coşkuyla kullanmanın da ötesinde ve ölesiye tehlikeli.”

Geçen ay yapılan Brezilya Grand Prix’ inde de Michael Schumacher’ in başına dert olan Sato, vahşi imajını gölgeleyebilmek için çok uğraşmıştı ama 10. sıradan başlama cezasına çarptırılmıştı.


Trulli: Değer mi?

Trulli Sato'dan daha sorumlu hareket etmesini istedi. Sato'nun kesinlikle imkansız bir manevrayı denediğini söyleyen Trulli; "Böyle bir hareket için ortada hiçbir sebep yoktu. Ne düşündüğünü hala anlamış değilim. Uzun süredr bu türden problemler çıkarıyor ve artık FIA'nın bunu engellemesi lazım." şeklinde konuştu.
Gelecek sezon BAR’ da yerini Rubens Barrichello’ nun alacağı Takuma Sato ise yanlış herhangi bir şey yapmadığını iddia etti. Sato “Açıkçası biz fazla yakındık. Fren yaparak içeriden yoluma devam ediyordum ancak yeterli yer bulamadım ve dönemeyerek yandan ona bindirdim. Elbette ikimizin de olaya bakış açısı farklı ancak sonuçta bu her katılımta olabilecek türden bir olaydı.” dedi.

Toyota Takım Patronu Tomita ise çok ciddi bir durumun söz konusu olmadığını söylese de, Sato’ nun hareketlerine isyan etti. Tomita şöyle konuştu; “Bu türden olaylara karışmak bizi şok ediyor. Biz kurallara uyulduğunu ve centilmenliğin hüküm sürdüğünü görmek istiyoruz. Sato Spa pistinde de bir Ferrari’ ye çarpmıştı. Agresif olmak ve insanları riske atmak ayrı şeyler. Sato’ nun yaptığı adilane olmayan bir hareketti ve tamamiyle takım kararlarının dışındaydı."


Trulli'ye göre Sato çok tehlikeli bir pilot

Bugün Japonya Grand Prixi’ inde Trulli ve Sato'nun yaşadığı çarpışmanın ardından Trulli, katılım yönetim kurulunu Takuma Sato hakkında cezai işlem yapmaları için çağrıda bulundu. Grand Prix Pilotları Kurumu'nun bir üyesi de olan Toyota pilotu, son zamanlarda yaşanan birkaç tane olayın ardından artık Takuma Sato’ nun uyarılma zamanının geldiğini belirtti.
Bugünkü Japonya Grand Prix'inin başlarında bir şikanda çarpışan pilotlardan Trulli daha zararlı çıkan taraf oldu ve aracı spin atarak katılım dışında kaldı. ITV'ye yaptığı açıklamada Sato'nun cezalandırılması konusundaki kararlılığını asla bozmayacağını ve bu olayın peşini bırakmayacağını söyleyen Trulli "Federasyon (FIA) kesinlikle harekete geçmeli çünkü yaptığı hareket imkansızdı." dedi.

Sato’ ya aralarında geçen olaydan dolayı bir sözü olup olmadığı sorulan Trulli "Hayır, ona söyleyecek bir sözüm bile yok çünkü bunu daha önce de yapmıştı ve hala da devam ediyor. Bu onun değişmeyeceği manasına geliyor.“ şeklinde cevap verdi.

Geçtiğimiz ay da Sato Michael Schumacher ile Belçika Grand Prix’ inde çapışmış ve iki pilot da katılım dışı kalmıştı.