Gönderen Konu: Honda V10'dan Yana  (Okunma sayısı 861 defa)

memopad

  • Ziyaretçi
Honda V10'dan Yana
« : Kasım 23, 2005, 03:29:13 ÖS »
Wada, Scuderia Toro Rosso'nun avantajlı olduğunu söyledi

FIA'nın 2006 motor kuralları uyarınca V10 motorların yerini V8'ler alacak, ancak yine kural maddeleri gereği, Grid'deki 9 takımın onayını alan eski adıyla Minardi, yeni adıyla Scuderia Toro Rosso "kısıtlı V10" motoru kullanabilecek.

Her ne kadar Avusturya-İtalyan takımının kullanacağı V10 motorlar "kısıtlı" olsa da, Formula 1'in üst düzey takımlarının ciddi olarak endişe duydukları kaydediliyor. 9 takım patronunun Minardi'ye V10 kullanması konusunda onay verdiklerinde, Paul Stoddart kendilerini, V8'e geçmesinin çok masraflı olacağı yolunda ikna etmişti. Ancak, Minardi'nin Red Bull tarafından satın alınmasıyla bu konunun tekrar gündeme getirilmesini isteyenler, hatta "kısıtlı" V10'ları en azından bir sezon daha kullanmayı şiddetle arzu eden takımlar olduğu bildiriliyor.

Honda katılım Geliştirme Bölümü Başkanı Yasuhiro Wada da bu talepte bulunanlardan birisi. Honda'nın V10 formülüne bağlı kalmasını istediğini kaydeden Wada; "Gerçekçi olmak gerekirse, 2006'da da Formula 1 için çok özel olan V10'ları kullanmayı isterdik. V8'e geçecek olmamız üzücü bir durum. Şimdi kuralların ışığında bir durum değerlendirmesi yapacak olursak; kısıtlı da olsa V10 motorunun yeni V8'lerden daha güçlü olacağı kesin. Her üretici de bunun farkında ve FIA'nın da eşit bir kural dengelemesi yapması gerekir" dedi.

V8'leri V10 motorlarıyla kıyaslayan Honda katılım Geliştirme Bölümü Başkanı Yasuhiro Wada; "İki motor arasında çok ciddi karakteristik farklar var. Ayrıca yeni kurallar, minimum ağırlık ile minimum krank yüksekliğini de kontrol ettiği gibi, V8'lerin üretiminde kullanılacak özel malzemelerde de bazı kısıtlamalar getirildi, bu çok yeni bir konsept. V8, gerek silindir sayısı, gerekse kapasitesi açısından çok daha küçük bir motor. Kurallar gereği değişken emme manifoldlarının kullanımı da yasak. Tüm bunlar, daha dar bir tork aralığı yaratacak, dolayısıyla V8'lerin ince ayarlarını yaparken çok daha dikkatli olmamız gerekecek. Biz Honda olarak V8'ler üzerinde çalışmaya yeni kurallar açıklandığında başladık, yani yaklaşık 1 yıl önce. Geçen Nisan ayında da Mugello'da ilk prototip V8'i pistte denedik. Şu an itibariyle iyi bir noktada olduğumuzu rahatlıkla söyleyebilirim.

......................
 radikal bir değişim v10 dan v8'e geçmek.
 yavaşlamak istemiyor tabii ki HONDA :)