Gönderen Konu: F1'de karar haftası  (Okunma sayısı 882 defa)

memopad

  • Ziyaretçi
F1'de karar haftası
« : Ekim 24, 2005, 01:20:31 ÖS »
F1'de karar haftası

FIA Başkanı Max Mosley, F1'in patronu Bernie Ecclestone ve takım yöneticileri önümüzdeki hafta biraraya gelerek sıralama turu formatı değişikliği başta olmak üzere Formula 1'deki birçok konuyu görüşecek. Formula 1 takımlarının yöneticileri, Mosley, Ecclestone, sponsorlar ve organizatörler 24 ekim pazartesi günü Londra'da toplanarak gündemdeki kural değişiklikleri ile görüşmeler yapacak.
Toplantının en önemli konusu sıralama turları formatındaki değişiklik önerisi olacak. F1'in patronu Ecclestone'un desteklediği, bir saatlik tek bir seansı yerine cumartesi günü üç seanstan oluşan sıralama formatı masaya yatırılacak.

Buna göre 15'er dakikalık ilk iki seans sonunda 10 araç elenecek. İlk seansta elenenler katılıma 16 ile 20, ikincide elenenler 11 ile 15'inci sıradan başlayacak.

Kalan 10 araç 20 dakikalık son seansta pole position için mücadele edecek. İlk iki seansta elenenlerin katılımtan önce yakıt ikmali yapmasına izin verilecek, pole için mücadele edecek son 10 araç ise sıralama turlarından kalan yakıtla katılıma başlayacak.

Sık sık değişikliğe uğrayan sıralama turları formatıyla ilgili bu teklif, McLaren'in patronu Ron Dennis tarafından eleştiriliyor: "Eğer en hızlı araçlar önde, yavaşlar arkada başlarsa katılımın heyecan azalır. Bu kesin."

Dennis, halen uygulanan formatın 2008'e kadar devam etmesi, 2008'den sonra ise çok köklü değişiklikler yapılması gerektiğini savunuyor.

Lastikler de tartışma konusu

Toplantıda ele alınacak bir diğer konu bu sezon Bridgestone ve Ferrari'nin başını çok ağrıtan bir katılımta sadece bir takım lastik kullanılması kuralı.

Geride bıraktığımız sezonda güvenlik kaygısıyla ilk kez uygulanan bu kural, 3.0 litrelik V10 motorlardan 2.4 litrelik V8'lere geçilecek olması nedeniyle tartışılıyor.

Mercedes motorsporları bölümü şefi Norbert Haug ise katılım sırasında lastik değiştirmenin izin verilmesine karşı: "Böyle bir tartışma niye yapılıyor, hiç anlamıyorum. Eğer işini iyi yapanlar cezalandırılacaksa yanlış yoldayız demektir. Tek lastik kuralını neden değiştirelim ki?"

Diğer teklifler arasında yedek araçların yasaklanması ve ilk dört dışındaki takımların cuma antrenmanlarında üçüncü araçlarını kullanmalarına izin verilmesi yer alıyor.

FIA Konseyi, Londra toplantısından iki gün sonra Roma'da biraraya gelecek ve kural değişiklikleriyle ilgili kararlarını açıklayacak. Roma'da 2006 takvimi de belirlenecek.

Takvimdeki katılım sayısı konusunda da Ecclestone ile takımlar arasında görüş ayrılığı var. Ecclestone sayının 19'dan 20'ye yükseltilmesini talep ederken takımlar 18'in üzerine çıkmak istemiyor.

Londra ve Roma'nın ardından 28 ekim cuma günü FIA Genel Kurulu'nda başkanlık seçimi yapılacak. 1991 yılından beri FIA'nın başında bulunan Max Mosley seçime tek aday olarak giriyor.


..........................
bu seneki sıralama turu formatını hiç kimse sevmedi zaten.
değişmesinde fayda var. lastik kuralını ise değiştireceklerini sanmıyorum.