Gönderen Konu: Çin GP 15-16 Ekim 2005  (Okunma sayısı 1367 defa)

memopad

  • Ziyaretçi
Çin GP 15-16 Ekim 2005
« : Ekim 13, 2005, 08:24:24 ÖÖ »


PİST BİLGİLERİ

Tur sayısı 56
katılım mesafesi 305.256 Km
En hızlı tur M.Schumacher, 1:32.238 - 2004
2004 Pole R.Barrichello - 1:34.012 Ferrari
Uzunluğu 5.451 Km
En yüksek hız 320 Km/h
Pole rekoru R.Barrichello - 1:34.012 - 2002
2004 Podyum R.Barrichello J.Button K.Raikkonen

Yayın : CNN-TÜRK
Sıralamalar  : 15 Ekim C.tesi 08:00
katılım : 16 Ekim Pazar 09:00



RuSHeR_RaCeR

  • İleti: 535
Çin GP 15-16 Ekim 2005
« Yanıtla #1 : Ekim 13, 2005, 01:42:13 ÖS »
Bence renault yine bunu alıcak...

memopad

  • Ziyaretçi
Çin GP 15-16 Ekim 2005
« Yanıtla #2 : Ekim 13, 2005, 01:43:46 ÖS »
Alıntı yapılan: "RuSHeR_RaCeR"
Bence renault yine bunu alıcak...

McLaren'i yabana atma bence.. şu an için Renault'dan daha hızlılar...

RuSHeR_RaCeR

  • İleti: 535
Çin GP 15-16 Ekim 2005
« Yanıtla #3 : Ekim 13, 2005, 01:50:00 ÖS »
Alıntı yapılan: "memopad"
Alıntı yapılan: "RuSHeR_RaCeR"
Bence renault yine bunu alıcak...

McLaren'i yabana atma bence.. şu an için Renault'dan daha hızlılar...


Orası öle ama içime doğdu.....  :-D

memopad

  • Ziyaretçi
Çin GP 15-16 Ekim 2005
« Yanıtla #4 : Ekim 13, 2005, 03:47:22 ÖS »
Yeni motor BAR için Çin'de büyük bir ümit kaynağı oldu

Jenson Button, bu haftasonu Çin'de yapılacak Grand Prix'i ile BAR takımının Japonya'da uğradığı hayal kırıklığını üstünden atarak sezonu kapatacağına inanıyor. Suzuka'da Britanyalı gridde en ön sıralardan başlamasına rağmen ne yazık ki bulunduğu yeri koruyup podyuma ulaşacak kadar mücadele gücü yoktu ve katılımı ancak beşinci olarak bitirebildi.
Button ise takım olarak Shanghai'de ön sıralarda tutunamama alışkanlıklarından kurtulabileceklerini düşünüyor. "Geçen sene bu pistte podyuma çıkmayı başardık ve bu yıl ki aracımızın bu piste çok daha uygun olacağını düşünüyoruz. Geçtiğimiz birkaç katılımta denemeler adına iyi işler çıkardık ve kendi evimizde Japonya'da aldığımız hezimetin ardından şimdi bir tahminde bulunmak konusunda isteksizim. Ama Çin'de daha güçlü olacağımıza inanıyorum." diyen Button, açıklamasında şunlara da yer verdi;

"Nerelerde işlerimizin yolunda gitmediğini anlayabilmek ve problemlerimizi çözebilmek için elimizden gelen her şeyi yapmak için yoğun bir hafta geçirdik. Şimdi zor bir sezonu iyi bir sonla bitirme zamanı geldi."

BAR takımının Çin’ de şansının gerçekten de yüksek olması bekleniyor çünkü Takuma Sato’ ya Honda’ nın en güçlü V10 motorunun bulunduğu bir araç verilecek. Button ise Suzuka’ da katılımtığı araçla hiçbir değişiklik yapılmadan katılımacak.

Honda Mühendislik Departmanı Müdürü Shuhei Nakamoto yaptığı açıklamada; “Sene boyunca motor geliştirme çalışmaları konusunda katettiğimiz mesafeden memnunuz ve Çin katılımına da en güçlü V10 motorumuzla çıkacağız. Sezonu iyi bir sonuç alarak kapatmak için elimizden gelen herşeyi yapmaya kararlıyız."

memopad

  • Ziyaretçi
Çin GP 15-16 Ekim 2005
« Yanıtla #5 : Ekim 15, 2005, 09:26:58 ÖÖ »
Sıralama Sonuçları



Renault'lar McLaren'leri geçmeyi başardı. Button da iyi bir derece yaptı..
Zevkli bir katılım olacak. Pazar sabahı erken kalkmaya değebilir..

Srkn®

  • Ziyaretçi
Çin GP 15-16 Ekim 2005
« Yanıtla #6 : Ekim 16, 2005, 08:06:13 ÖÖ »
McLaren yine pit stop stratejisi ile galip gelebilir
renault sezonun son katılımını alıp takımlar şampiyonasınıda önde bitirmke isteyecektir..
zevkli olacak..

memopad

  • Ziyaretçi
Çin GP 15-16 Ekim 2005
« Yanıtla #7 : Ekim 17, 2005, 10:11:32 ÖÖ »
2005 Renault'un yılı

Sezonun son katılımı Çin Grand Prix'ini Renault'un şampiyon pilotu Fernando Alonso kazandı. Takımın diğer pilotu Giancarlo Fisichella ise katılımı dördüncü olarak bitirdi ve iki pilotun aldıkları puanlarla Renault takımlar şampiyonasında da 2005 sezonunu zaferle kapadı. McLaren Mercedes'ten Kimi Raikkonen ise Şangay pistinden ikinci olarak ayrıldı.
Toyota pilotu Ralf Schumacher ise son turlarda Giancarlo Fisichella'nın pit alanından geçiş cezası alması nedeniyle podyumun üçüncü basamağına çıkmayı başardı.

Bir çok olayın yaşandığı sezonun son katılımı Çin Grand Prix'inde start anında erken kalkış yapan BAR-Honda pilotu Takuma Sato pitten geçme cezası aldı. Bunun dışında başka bir sorunun yaşanmadığı startta Renault pilotları ve Kimi Raikkonen yerlerini korurlarken Juan Pablo Montoya Jenson Button'u geçerek dördüncü sıraya yerleşti.

İlk on turda arayı iyice açan Dünya Şampiyonu Fernando Alonso 11 turda ikinci sırada yer alan takım arkadaşı Giancarlo Fisichella ile arasındaki farkı 8 saniyeye çıkartmıştı bile. katılım bu şekilde ilerlerken Şangay pistinin kerbleri katılıma damgasını vurdu. Kerblerden birinde oluşan sorun nedeniyle güvenlik aracı piste girmek zorunda kaldı.

Güvenlik aracının piste girmesinden önce Juan Pablo Montoya kerblerin üzerinde açılan tahliye kapağına çarparak lastiğine ve süspansiyonuna zarar verdi. Bu nedenle aynı turda pit alanına giren Montoya güvenlik aracı ile birlikte piste döndü. Bu serviste Montoya sadece lastiini değiştirmişti.

Bir sonraki tur tekrar pit alanına giren Montoya bu sefer normal pit stop'unu yaparak piste döndü ancak oldukça sıra kaybetmiş ve 14. sıraya gerilemişti. Bu durum belkide McLaren'in şampiyonluk umutlarını bitiren olay oldu.

Bu arada güvenlik aracı pistteyken ilginç bir şey daha yaşandı. Eski dünya şampiyonu Michael Schumacher yavaç olarak ilerlerken spin atarak pist dışına çıktı ve arajını kum havızından kurtaramayarak katılım dışı kaldı.

Güvenlik aracının piste girmesiyle bütün pilotlar servis alanına girerek ilk pit stoplarını yaptılar. katılımın tekrar başlamsıyla ilk 3 sıradaki pilotların yerleri değişmemişti.

İlerleyen turlarda Jordan pilotu Narain Karthikeyen'ın geçirdiği şiddetli kaza sonrasında güvenlik aracı tekrar piste girmek zorunda kaldı. İkinci kez pit alanına giren pilotlardan daha sonra tekrar piste döndüklerinde Kimi Raikkonen'in Giancarlo Fisichella'yı geçtiği görüldü. Ralf Schumacher ise güvenlik aracınında yardımıyla dördüncü sıraya kadar yükselmişti.

İkinci pit stoplarda pit girişinde tehlikeli davranan Fisichella'ya katılım komiserleir tarafından pit alanından geçiş cezası verildi.

Bu gelişme ile birlikte Ralf'e geçilen Fisichella katılımı dördüncü sırada tamamladı.

Renault pilotları buradan aldıkları puanlarla takımlar şampiyonasında takımlarını zafere taşıdılar.

Basın Toplantısı:

Alonso: Takım için gerçekten muhteşem bir sezon oldu. Ama son katılıma 2 puan farkla geldik bu nedenle kendimizi zorladık. Bu katılımı kazanmak zorundaydık. katılım içinde bazı sorunlar yaşadım ancak bunun dışında herşey mükemmeldi. Bunun sonucunda tüm sezon yaptığımız gibi iyi bir katılım çıkatttık. Bizim için iyi bir sezon oldu. Başlarda tüm katılımları kazandık ama daha sonrasında biraz yavaşladık. Bu zamanlarda risk almamayı tercih ettik ama görüyoruz ki risk alarak McLaren'i geçmek istersek geçebiliyoruz.

Raikkonen: Araç bu gün biraz yavaştı ve kullanmakta zordu. Sonlara doğru araç kendine geldi ama zaman Renault'u geçmek için yeterli değildi. Onlarda bugün çok hızlıydılar. Ben açılan kapağı gördüm ve kaçmayı başlardım ancak Montoya biraz daha geniş girince ona çarptı ama çarpmasaydı da Şampiyona için bir şey değişmeyecekti bu sonuçla. Bu sonuç beni tabiki hayal kırıklığına uğrattı anacak yapacak bir şey yoktu.

Ralf: Çok zor bir hafta sonu geçridik başlangıçta araçtada sorun vardı. Güvenlik aracının girmesi bizim için iyi oldu. İkinci pit stoptan sonra araç iyiydi ve hatta ikinci güvenlik aracı girdiğinde neredeyse Fernando'yu takip ediyordum. Bu sonuç için mutluyum.