Gönderen Konu: Avustralya GP  (Okunma sayısı 2385 defa)

Mrija

  • İleti: 569
Avustralya GP
« : Mart 30, 2006, 08:41:04 ÖS »
Avustralya GP  


 
 Sezonun üçüncü katılımı bu hafta sonu Avustralya da Albert Park pistinde gerçekleştirilecek. Avrupa'ya dönmeden önce takımlar Avustralya'nın sıcağında Melborune de piste çıkacaklar. Geçtiğimiz yıl Avustralya grand prixini Giancarlo Fisichella kazanmıştı. Bu senede Renault Melbourne favori takım olarak geliyor.
 
 İlk iki katılımı kazanan Renault ekibi bu katılımtanda zaferle ayrılmak istiyor. Ancak bunu isteyen sadece kendileri değil. Mclaren takımı hafta içi gerçekleştirdiği testlerle Mercedes motoru üzerinde önemli mesafeler katetti. Bununla beraber güç konsunda da Mercedes V8 motoru ilerlermiş gözüküyor. Ferrari ve Honda takımları yeni bazı kanat değişiklikleri ile Avustralya ya geldiler. Onlarda burada rekabetçi olacaklarına inanıyorlar.

Hafta sonu Melbourne de tahminlere göre hava bulutlu olacak. Cuma günü ise yağmur bekleniyor. Hava sıcaklıkları Cumartesi günü 13 dereceye kadar düşecek ancak pazar günü 17 dereceye çıkacak. Avustralya ülkemize göre doğuda kaldığı için antrenman, sıralama ve katılım saatleri TSİ ile sabah saatlerine denk gelecek. Buna göre sıralama turları Cumartesi sabah saat 06.00 da, katılım ise pazar günü saat 07.00 da başlayacak.



Avustralya grand prix'i CNN TÜRK yayın akışı ise şu şekilde:

Cumartesi: Sıralama turları - 06.00
Cumartesi: Sıralama turları - 15.05 - tekrar
Cumartesi: Pit Stop - 16.05

Pazar: katılım - 07.00
Pazar: Damalı Bayrak - 09.00
Pazar: katılım - tekrar - 14.05



Mrija

  • İleti: 569
Avustralya GP
« Yanıtla #1 : Mart 30, 2006, 11:52:32 ÖS »
Bu Pazar gene uyku yok bize :)

memopad

  • Ziyaretçi
Avustralya GP
« Yanıtla #2 : Mart 31, 2006, 08:55:36 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "Mrija"
Bu Pazar gene uyku yok bize :)

Evet ya. Bu doğudaki katılımlar adamın asabını bozuyor valla. İşin yoksa sabahın köründe kalk, katılım izle.

Neyse ki bu katılımtan sonra artık Avrupa'ya geliyorlar. Öğlen vaktinde olacak katılımlar bundan sonra.

 Bu katılımta Renault yine en büyük favori gibi ama bu sefer McLaren, Ferrari ve Honda daha rekabetçi olabilir. Sorun yaşamayan kazanır bence katılımı..

Maverick

  • Ziyaretçi
Avustralya GP
« Yanıtla #3 : Nisan 01, 2006, 12:17:44 ÖÖ »
hondalar bu sefer sağlam geliyorlar bence...

WildCat_H22A

  • İleti: 308
Avustralya GP
« Yanıtla #4 : Nisan 01, 2006, 06:14:49 ÖÖ »
Bu pilotlarla hiçbirşey olmaz bizim takımdan... pole position a yazık..

Mrija

  • İleti: 569
Avustralya GP
« Yanıtla #5 : Nisan 02, 2006, 12:10:59 ÖS »
Avustralya GP: katılım detayları

Avustralya Grand Prix'si öncesi düzenlenen ilk formasyon turunda McLaren Mercedes'ten Juan Pablo Montoya spin atarak geride kaldı. Sarı bayraklar sallandı.
 
İkinci formasyon turunda ise Jenson Button'ın yanında ikinci sırada çıkış yapacak olan Renault'dan Giancarlo Fisichella çıkış yapamadı. Montoya katılıma normal pozisyonundan, Fisichella ise pitten başlayacak.
 
57/57 Jenson Button yandaki cebin boşluğunu da iyi kullanarak startta hata yapmadı ve çıkıştaki yerini korudu. İlk turda Massa bariyerlere çarptı, Coulthard ve Jarno Truli çarpıştı, güvenlik aracı piste girdi.
 
53/57 Güvenlik aracının pistten çıkmasıyla Alonso, Button'ın önüne geçti. Şu anda Raikkonen de Button'ı zorluyor. Sıralama: Alo, But, Rai, Web, Mon, R.Scu, Hei, M.Scu...
 
52/57 Redbull pilotu Klien katılım dışı kaldı, Montoya güzel bir atakla Webber'ı geçti.
 
50/57 Klienin yaptığı kazadan sonra yeniden sarı bayraklar salnndı ve güvenlik aracı piste girdi. Şu ana kadar Klien, Rosberg, Massa ve Trulli katılım dışı kaldı. Sıralama: Alo, But, Rai, Mon, Web, R.Scu, Hei, M.Scu...

48/57 Raikkonen bir atakla Button'ın önüne geçti. Montoya da geçiş denedi ama güzel bir mücadeleden sonra Button şimdilik üçüncü sırada ama Montoya zorlamaya devam ediyor.
 
45/57 Alonso ile Raikkonen arasında 2.6 saniye var, Button onların 5.5 saniye arkasında. Sıralama: Alo, Rai, But, Mon, Web, R.Scu, Hei, Liu...

42/57 Sıralama: Alo, Rai, But, Mon, Web, R.Sc, Hei, Liu, M.Sc, Spe, Fis, Vil, Bar, Cou, Alb, Sat, Mon, Ide

39/57 Montoya ilk pit-stop'ını yaptı, Fisichella'nın arkasında katılıma geri döndü. Alonso, Raikkonen ile arasındaki farkı 8 saniyeye kadar çıkardı.
 
37/57 Takımlar ilk pit-stop'larını yapmaya başladı, pilotlar birer birer pit'e giriyor. Sıralama: Rai, Web, Alo, Hei, Liu, M.Sc, Fis, Mon...

34/57 katılımı lider götüren Williams'tan Mark Webber otomobilinde yaşiadığı sorun nedeniyle katılım dışı kaldı.

29/57 Alonso ile Raikkonen arasındaki fark 15.2 saniyeye kadar çıktı. Sıralama: Alo, Rai, Mon, Hei, But, M.Scu, Vil...
 
25/57 Raikkonen katılımın en yavaş turlarını atıyor. Aracında bir sorun olabilir. Montoya ile arasındaki fark 2.7 saniyeye kadar düştü.

24/57 Michael Schumacher bariyerlere çarptı ve aracının sol tarafını tamamen parçaladı, Ferrari için katılım sona erdi. Araç piste savruldu, güvenlik aracı girdi. Güvenlik aracından yararlanan pilotlar pit-stop yapıyor.

21/57 Güvenlik aracı pistten çıktı. Sıralama: Alo, Hei, Rai, But, R.Scu, Mon, Fis, Vil, Bar, Cou, Spe, Mon, Alb, Sat, Ide.
 
20/57 Vitantonio Liuzzi de katılım dışı kaldı. Güvenlik aracı dördüncü kez piste girdi, pit-stop'lar yapıldı.
 
18/57 Güvenlik aracı pistten çıktı. Sıralama: Alo, Rai, R.Scu, Mon, Hei, But, Fis, Vil...

15/57 Sıralama: Alo, Rai, R.Scu, Mon, Hei, But, Fis, Vil...
 
11/57 Alonso ile Raikkonen arasındaki fark yine 7 saniyeye kadar çıktı. Montoya, Michael Schumacher'in katılım dışı kaldığı yerde aracını pistin kenarına çekti ve katılım dışı kaldı.
 
9/57 Her güvenlik aracında arkasındakilerle arasındaki fark azalan Alonso'nun liderliği hala sürüyor, aradaki fark şu anda 7.2 saniye. Sıralama: Alo, Rai, R.Scu, Hei, But, Fis, Vil, Bar, Spe, Cou, Alb, Sato...

3/57 Pilotlar araçlarını artık zorlamıyor. Herkes yerine razı bir görüntü veriyor. En büyük mücadele Button ile Fisichella arasında yaşanıyor. Sıralama: Alo, Rai, R.Scu, Hei, But, Fis, Vil, Bar...
 
1/57 Son dünya şampiyonu Alonso son tura Raikkonen'in 7 saniye önünde girdi. Alonso bu sezon ikinci katılımını kazanmak üzere...

Avustralya GP'sini Renault'nun en genç dünya şampiyonu unvanlı sürücüsü Fernando Alonso kazandı. Renault 2006'da yapılan üç katılımı da kazandı
 
katılımın son turunda Fisichella ile beşincilik mücadelesi yapan Jenson Button'ın otomobilinden finişe 100 metre kadar kala dumanlar yükseldi. Button katılımı tamamlayamadı.
 
Raikkonen ikinci, R.Schumacher üçüncü, Heidfeld dördüncü, Fisichella beşinci, Villeneuve altıncı, Barrichello yedinci ve Speed sekizinci oldu. Button katılımın yüzde 90'ını bitirdiği için katılımı tamamlamış sayıldı, ama 10'uncu sırada finiş görmüş oldu.

Mrija

  • İleti: 569
Avustralya GP
« Yanıtla #6 : Nisan 02, 2006, 12:23:58 ÖS »
katılımın ilk turunda meydana gelen kazada Ferrari pilotu Felipe Massa,
Williams pilotu Nico Rosberg ve Toyota pilotu Jarno Trulli katılım dışı kaldı




Massa, Rosberg ve Trulli’nin katılım dışı kaldığı kazadan bir enstantane


Ferrarinin yedi kere dünya şampiyonu Alman pilotu Michael Schumacher bitime 25 tur kala
ön aksının kırılması sonucu bariyerlere çarptı ve katılım dışı kaldı



McLarenın Kolombiyalı pilotu Juan Pablo Montoya bitime 11 tur kala katılım dışı kaldı.


Avustralya Grand Prixsini Renault’nun İspanyol pilotu Fernando Alonso birinci sırada tamamladı.

Mrija

  • İleti: 569
Avustralya GP
« Yanıtla #7 : Nisan 02, 2006, 12:40:41 ÖS »
Button a yazık oldu.Kazanmasını isterdim.

WildCat_H22A

  • İleti: 308
Avustralya GP
« Yanıtla #8 : Nisan 02, 2006, 08:15:08 ÖS »
o herifte agresiflik yok, katılım kazanacak potansiyel hiç yok... ondan güzel 2. pilot olur...

Mrija

  • İleti: 569
Avustralya GP
« Yanıtla #9 : Nisan 02, 2006, 09:12:39 ÖS »
Barrichello aslında Honda için iyi bi seçim ama sanırım onun aracındada sorunlar bir türlü bitmiyor.Ama ilerleyen katılımlarda başarılı olacaktır.

Srkn®

  • Ziyaretçi
Avustralya GP
« Yanıtla #10 : Nisan 04, 2006, 09:28:12 ÖÖ »
hondanin ya strateji degismesi yada pilot degismesi lazim.
alonso bu yilda sampiyon olacak bu gidisle..

memopad

  • Ziyaretçi
Avustralya GP
« Yanıtla #11 : Nisan 04, 2006, 10:21:41 ÖÖ »
Honda: "Aracı hemen sağa çek"

Avustralya GP'sinin bitmesine metreler kala 5. sırada katılımı tamamlamak üzereyken V8 motoru patlayan ancak son çizgiye aracı sürmeye devam eden Button'a takım telsizinden yapılan "Aracı hemen sağa çek" ukatılımına gelen tepkiler Honda'yı kızdırdı..

Honda, Button'a yaptığı uyarının ardından şampiyonada kaybettiği puanlara gelen eleştirileri anlamsız buldu ve verdiği kararı savundu..

Avustralya'da GP'yi 5. sırada sürdüren ve Reanult'dan Fisichella ile girdiği kıyasıya mücadelede yerini kaybetmeyen Button'ın V8 motoru damalı bayrağa ulaşmasına metreler kala patlamış ve Britanyalı pilot aracı son çizgiye sürmeye devam etmiş ancak takım telsizinden "sağa çek" ukatılımı gelmişti..

Button aracıyla çizgiyi geçmeyi başarsaydı Honda'ya takımlar ve kendine de pilotlar şampiyonasında çok önemli puanlar kazandırabilir ancak bir sonraki GP'nin koşulacağı Imola'da da 10 sıra geriden başlama cezası alabilirdi..

Honda'nın şampiyona puanlarını, ceza almamaya tercih etmesi ise bir çok tepki almasına sebep oldu..

Honda takım patronu Nick Fry ise konuyla ilgili açıklamasında "Kesinlike doğru kararı verdik, pilotmuzun riske atmamak bizim için daha önemli ve kararımızın arkasındayız.. Bir sonraki katılıma 10 sıra geriden başlamanın da bir anlamı yok" dedi..

Fry ayrıca motor mühendisi Andy Shovlin'in kendisine Imola'da zafere uzanacaklarını söylediğini de belirtti..

Renault'dan Pat Symonds'da konuyla ilgili açıklamasında Honda'nın çok kısa bir sürede verdiği bu riskli kararı kısaca değerlendirdi ve "Dahice" dedi..

---------------------------------------------------------------------
 katılımın sadece son 6-7 turunu seyredebildim..(uyuyakalmışım da  :-( ) Seyrettiğim kısımdaki tek önemli olay buydu. Button 3-4 tur Fisichella'yı arkasında tutmayı başardı ama son virajda motor iflas etti maalesef. Aslında 50 metre gibi bir mesafe kalmıştı finish çizgisine ama aracı sağa çekti. Eğer katılımı bitirmiş olsaydı belki 6. olup 3 puan alacaktı ama bir sonraki katılıma 10 sıra geriden başlama cezası alacaktı..