Gönderen Konu: 2005 Drag Yönetmeliği  (Okunma sayısı 947 defa)

HONDA

  • Ziyaretçi
2005 Drag Yönetmeliği
« : Ekim 20, 2005, 10:13:22 ÖÖ »
TÜRKİYE OTOMOBİL VE MOTOR SPORLARI FEDERASYONU TARAFINDAN YAYINLANMIŞTIR.

2005
ULUSAL OTODRAG YÖNETMELİĞİ




ULUSAL YÖNETMELİK BAŞLIKLARI




1- GENEL HÜKÜMLER

1.1 Kural Kitaplarının yorumu

1.2 Yönetmeliklerle ilgili değişiklikler ve yönetmeliğin uygulanması

1.3 Sorumluluk

2- ORGANİZASYON

2.1 Katılabilir Otomobiller ve sınıflandırma

2.2 Katılabilir katılımmacı ve sürücüler

2.3 Başvuru formları ve kayıtlar

2.4 Kayıt ücreti ve sigorta

2.5 Reklamlar

2.6 Sürücü kıyafetleri

2.7 Organizasyonla ilgili kurallar

2.8 Güvenlik önlemleri ve otomobillerde aranacak güvenlik önlemleri

3- katılımMA KURALLARI VE katılımMANIN AKIŞI

3.1 Ekipler

3.2 Eşlemeler ve yarıma numaraları

3.3 Zaman Tutulması

3.4 Bayraklar, ışık düzenekleri ve optik algılayıcılar.

3.5 Brifing

3.6 Servis Alanı ve Tamirat

3.7 İdari ve teknik kontrol

3.8 Antrenman

3.9 Start

3.10 Finiş, finiş kapalı parkı ve son teknik kontrol

4- CEZALAR

4.1 Hatalı Start

4.2 Kurallara aykırı tehlikeli sürüş

4.3 Sportmenliğe aykırı davranışlar

4.4 Görevlilerin talimatlarına veya bayraklarına uymamak

5- PUANTAJ VE KLASMAN

6- İTİRAZLAR VE TEMYİZ

7- ÖDÜLLER VE ÖDÜL TÖRENİ




ULUSAL OTODRAG YÖNETMELİĞİ

1. GENEL HÜKÜMLER

1.1. Kural Kitaplarının yorumu

TOMSFED Kurallar Kitabının tamamlayıcısı niteliğindeki bu ulusal

yönetmelik TOMSFED tarafından düzenlenmiş ve onaylanmıştır.

Bu yönetmelikte yer verilmeyen detaylar için ilgili FIA Kuralları

geçerlidir. Herhangi bir anlaşmazlık durumunda bu kitapta bulunan

maddelerin yorumu ancak Spor Komitesi tarafından bülten ile yada ilgili

kişi/ kuruma yazılı olarak yapılır.

1.2. Yönetmelikle ilgili değişiklikler ve yönetmeliğin uygulanması

Bu yönetmelik şartları organizatör kulüpler tarafından aynen

uygulanacaktır.

Bu yönetmelik maddelerinin yorumu ile yönetmelik kapsamında

bulunmayan konularda karar alma hak ve yetkisi spor komiserlerine

aittir. (CSI Madde 141)

Kurallar Kitabı ve bu yönetmelik şartları üzerinde değişiklik, yorum

veya açıklama sadece Spor Komitesi tarafından yapılabilir.

katılımmanın akışı ile ilgili (örneğin parkur ve zamanlama gibi)

değişiklikler spor komiserlerinin onayı ile resmi ilan yerlerine asılacak

bültenlerle yapılırlar. Bu bültenler tarih, saat ve sayı içereceklerdir.

Organizatörler katılımma esnasında yayınlayacakları bültenleri imza

karşılığında dağıtmak mecburiyetindedirler.

• Açıklanmış olan kuralların metinlerinde belirtilmiş hususlar veya

teknik konular haricinde hiçbir uygulama yapılamaz.

• Açıkça yasaklanmamış hususlar izin verildiği anlamına gelmez.

1.3 Sorumluluk

Organizasyon Komitesi ve görev alan kişiler, katılımmalar esnasında

katılımmacıların, sürücülerin ve servis elemanlarının uğrayabilecekleri

kazalar ve hasarlardan dolayı katılımmanın gerektirdiği tüm güvenlik

önlemlerinin alınmış olması koşuluyla, maddi ve manevi hiçbir

sorumluluk yüklenemezler.

katılımmacı ve sürücüler kayıt formunu imzalamamış olsalar dahi

katılımmaya kayıt yaptırmakla bu yönetmelik ve diğer geçerli tüm

kuralları okumuş, anlamış ve uygulayacaklarını kabul etmiş sayılırlar.

2. ORGANİZASYON

TOMSFED geçerli organizatör lisansına sahip kulüpler asgari

müddetlere uymak ve ulusal şampiyona için takvimlerini onaylatmış

olmak suretiyle düzenleyecekleri katılımmaların “katılımma

yönetmeliklerini” TOMSFED tarafından öngörülen örneğe uygun ve

onaylanmış olarak yayınlarlar.

Organizatör tarafından yayınlanacak katılımma yönetmeliği sadece

katılımma ile ilgili önemli bilgileri kapsayacak, katılımmacılar katılımma

kuralları için TOMSFED Kurallar Kitabına ve Ulusal yönetmeliğe,

gerektiği hallerde de ilgili FIA maddelerine başvuracaklardır.

Organizatör TOMSFED’den ek yönetmelik onayı alırken mutlaka

parkur, güvenlik birimleri ve seyirci yerleşimini kroki halinde

TOMSFED’in onayına sunacaktır.

2.1 Katılabilir Otomobiller ve sınıflandırma

SINIF 1 Ultra Dizel 0-2000 cc. Arası Dizel Otomobiller

(Aşırı Besleme serbesttir)

SINIF 2 Street 0-1400 cc. ye kadar olan otomobiller

SINIF 3 Pure stock 1401-1800 cc. ye kadar olan otomobiller

SINIF 4 Super Street 1801-2500 cc. ye kadar olan otomobiller

SINIF 5 Stock Car 0-4600 cc. ye kadar beslemesiz ; 0-2500 cc ye

kadar aşırı beslemeli, 2 çekerli Otomobiller.

(Çift beslemeliler ve 2501-4600 cc. arası beslemeli otomobiller

sınıf 6 ya girer).

SINIF 6 Quick Rod 0-4600 ye kadar olan aşırı beslemeli 4 çekerli

ve Kit Car Otomobiller

(Çift besleme serbesttir, bir üste kayıt yapılamaz )

SINIF 7 Super Rod 3280-6550 cc arası, (200-400 cid) .

Küçük Blok Amerikan Otomobiller (390 Ford. 396 Chevy ve 383-

400 Chrysler hariç).

Beslemeli olanlar bir üst sınıfa girer

SINIF 8 Hot Rod 6550 cc ve üzeri (401 Cid )

Büyük Blok Amerikan Otomobiller (390 Ford. 396 Chevy ve 383-

400 Chrysler bu gruba aittir).

Büyük blok aşırı beslemeliler sınıf 10 a girer

SINIF 9 Pro Drag 3280-6550 cc arası (200-400 Cid) Sınırsız

modifiyeli aşırı beslemeli küçük Blok Amerikan Otomobilleri

SINIF 10 Super Drag 6550 cc ve üzeri (401 Cid) ve üzeri, Sınırsız

modifiyeli aşırı beslemeli Büyük Blok Amerikan Otomobilleri





Tüm sınıflarda ;

Plaka ve Ruhsat zorunluluğu yoktur.

Fiber uygulamaları orijinal ve imalatçı üretimi malzemelerine sadık

kalınarak yapılabilir farları ve stopları diğer ışıklı düzenekleri

mutlaka takılı bulunacaktır.

Arka koltuklar; Roll bar veya Roll cage kullanımından ötürü

takılamaması durumunda çıkartılabilir.

Ön, Arka Spoiler,Yan çamurluk çıkıntıları ve body kitler serbesttir.

şase ve süspansiyonlar imalatçı üretiminde olmalıdır boru (tüp)

profil şaselere, 4 link ve benzeri süspansiyonlara izin verilmez

(şase tamlaması ve Sway bar uygulaması yapılabilir.) (6-9-10

sınıflar hariç)

Tüm sınıflarda katılımacak otomobiller koltukları ,halıları,kapı

panelleri iç döşeme ve pandizotlar sökülemez.) kriko ve stepne

çıkartılabilir. (sınıf 6 da katılımacak kit car ve yapma şaseli

otomobiller ve 9-10 hariç.)

Sınıf 1-2-3-4 de katılımacak otomobiller isterlerse bir üst sınıfa kayıt

yaptırabilirler Puanlar katılınan sınıfa ait olur.

Lastikler: Slicks veya diğer tipte olabilir sadece geçici stepne

kullanımı için tasarlanmış dolma tipinde lastikler kullanılamaz.

Sadece fiber kaput (pimli) ve fiber tampon uygulamasına izin

verilir.

Sınıf 5: 1-2-3-4 sınıfın beslemeli olanları bu sınıfta katılımır çift

beslemeliler ise sınıf 6 da katılımırlar. Bir üst sınıfta katılımamazlar.

Sınıf 6: beslemeli otomobillerden oluşur bir üst sınıfa kayıt

yaptıramazlar. Çift beslemeye izin verilir. (Turbo+Nos)

1-2-3-4-5 sınıf kapsamında olan yapma şaseli ve gövdeli

otomobiller (kit car v.b.) roll cage, yanmaz tulum ve eldiven

kullanarak sınıf 6 da katılımabilirler.

Tüm sınıflarda minimum ağırlık 800 kg olarak belirlenmiştir.

Sınıf 7-8: Sadece fiber kaput ve fiber tampon uygulamasına izin

verilir iç çamurluk davlumbazları takılı olacaktır, süspansiyonlar

orijinal veya yan sanayi olabilir, 4 link ve benzeri süspansiyonlara,

profil tüp şeklinde şaselere izin verilmez sadece şase tamlama ve

sway bar kullanılabilir. Tüm camları cam olmak zorundadır.Lexan,

plexi veya diğer plastik türevli malzemelere izin verilmez, açılıp

kapanması ve fonksiyonel olması gerekir. Sınıf 7 de katılımacak

otomobillerin lastik çapı 28” i geçemez Sınıf 8 de katılımacak

otomobillerde lastik çapı 29” i geçemez.

Aşırı Besleme: Motoruna ; Nos (Nitrous oxide) , Supercharger,

Kompresor , Turbo vs. uygulamaları yapılmış otomobillerdir. (aşırı

besleme katsayısı birinci aşırı besleme için 1.7 ikinci aşırı

besleme için 1,5 dur.)

Grup saptanması itilaflarında Spor Komitesi kararları geçerlidir.

Sınıflarda katılım çoğunluğu sağlanamaz ise sınıf değiştiremez

otomobiller direktör kararı ile farklı sınıfta katılımtırılabilir.

2.2 Katılabilir katılımmacı ve sürücüler

Geçerli GSGM ve TOMSFED katılımmacı ve sürücü ihtisas lisansına

sahip gerçek ve tüzel kişiler Otodrag katılımmalarına katılabilirler.

2.3 Başvuru formları ve kayıtlar

• katılımmalara katılmak isteyen katılımmacılar, ekte tek tip olarak

uygulanacak olan kayıt formunu tam olarak doldurarak en geç katılımma

öncesi Perşembe günü saat 17.00‘a kadar katılımma sekreterliğine

ulaştırmalıdırlar.

Bu tarihten sonra yapılacak kayıt başvuruları hiçbir şekilde kabul

edilmez.

• Organizatör herhangi bir kaydı Spor komitesinin onayını almak

şartıyla reddetme hakkına sahiptir.

• Organizatör kayıt listesini asgari müddetlere uygun olarak ilan etmek

ve bir kopyasını TOMSFED ‘ e faks ile göndermek zorundadır.

2.4 Kayıt Ücreti ve Sigorta

• Kayıt ücretleri, TOMSFED tarafından açıklanmış olan limitleri

aşamaz.

• katılımmacı veya sürücülere dağıtılacak dokümantasyon tutarları kayıt

ücretinin içindedir.

• Kayıt ücreti nakit veya banka havalesi yolu ile ödenebilir.

Banka havalesi yapıldığı takdirde havale dekontu kayıt formu ile birlikte

ibraz edilecektir.

Kayıt ücretini ödemeyen katılımmacılara start verilmez.

Kayıt ücretleri aşağıdaki hallerde tam olarak iade edilir :

• Kaydı kabul edilmeyen adaylarda

• katılımın yapılamaması halinde

• Kayıt yaptırdığı halde katılımmaya katılmayan katılımmacıların kayıt

ücretlerinin % 50’si iade edilir.

Sigorta :

Organizatör tarafından yaptırılacak ilave sigorta sadece katılımmacıların

üçüncü şahıslara veya üçüncü şahıslara ait mallara verecekleri

hasarları belli limitler dahilinde kapsar.

Organizatör tarafından yaptırılacak sigortanın geçerliliği katılımmanın

startında başlar ve katılımmanın sonunda veya ekibin katılımmayı terk

etmesi veya ihraç edilmesi durumunda sona erer.

Servis araçları ve ekipleri organizatör tarafından verilen plakaları veya

kartları taşısalar dahi sigorta kapsamı dışındadırlar.

2.5 Reklamlar

Reklamlar için TOMSFED Kurallar Kitabı madde 2.5 uygulanır.

Detaylar için FIA Ralli Genel Organizasyon Kuralları madde 10 ‘a

bakınız.

2.6 Sürücü Kıyafetleri

Tüm sürücüler katılımma boyunca tulum giymek ve kask takmak

mecburiyetindedirler ve bu teçhizatlarını teknik kontrol sırasında ibraz

etmeleri mecburidir.

• 9. ve 10. Sınıfta(Pro Drag ve Süper Drag) start alan sürücülerin,

yanmaz tulum ve eldiven giymeleri mecburidir.

• Tüm sürücülerin start noktasına tulumu giyinmiş, kaskı ve güvenlik

kemeri takılmış bir şekilde gelmeleri gereklidir.

• Tüm sınıflarda katılımacak üstü açık otomobil sürücüleri vizörlü kask

takmak zorundadırlar aksi halde start alamazlar ve ihraç edilirler.

• Kupa törenine katılım tulumu veya katılım giysisi ile katılım zorunluluğu

vardır. Aksi davranışlar para cezası ile cezalandırılacaktır.



2.7 Organizasyonla İlgili Kurallar

• Organizatörler start-finish ve Fodepar uygulamaları için ışıklı ve

Optik start sistemi, video, elektronik kronometre gibi teçhizatı temin

edeceklerdir.

• Otodrag katılımmalarının yapılacağı parkurlarda aşağıdaki nitelikler

aranacaktır :

1. Oto Drag katılımmalarında kullanılacak pist uzunluğu 550 metreden

kısa olamaz genişliği 11 metreden az olamaz.

2. Start Finish arası 402 metre (1/4 mil), finiş sonrası frenaj mesafesi

200 metre olacak ve bu frenaj bölümüne kesinlikle seyirci

alınmayacaktır. Pisti müsait olmayan Organizatör Kulüpler

TOMSFED’den izin almak ve pist uzunluğu 350m.den az olmamak

kaydıyla katılımma düzenleyebilirler.

3. Start çizgisi öncesi lastik ısıtma ve hazırlık için start düzlüğü 30

metre olacaktır. Organizatör kulüp tarafından bir bölümü ıslatılarak

lastik ısıtmaya uygun hale getirilecek ve varil ile su bulundurulacaktır.

4. Seyirci ve katılım güvenliği açısından tribün harici kısımlarda ve açık

alanlarda mutlaka bariyer uygulaması veya çift kademeli güvenlik

bandı (1 metre aralı) uygulaması yapılacak ve yeterli miktarda güvenlik

görevlisi sağlanacaktır.

5. Kalkış yapan otomobillerin koridorlarının en az ilk 30 metresi lastik

balyaları veya trafik kukası ile ayrılacaktır. Daha sonraki mesafede her

15 metrede bir kuka ve benzeri bir ayraç kullanılması gerekmektedir.

6. Seyircinin bilgilendirilebilmesi için güçlü bir ses düzeni kurulacaktır.

7. Organizatör yeterli miktarda bayrak gözetmenini gerekli bayraklarla

donatılmış olarak yönetmelik şemasında göstereceği şekilde hazır

bulunduracaktır. Bayrak gözetmenleri seyircinin arasından

ayrılabilecek şekilde farklı giyinmiş olmalıdırlar.

8. Seyirci katılımının fazlalaştırılması açısından organizatör kulüp

tarafından sergi ve gösteri amaçlı otomobillere yer ayrılması ve

katılımmalardan önce yada herhangi bir ara verildişi takdirde özel şov

amaçlı kalkışlar düzenlemesi ve geçit töreni yapılabilir (direktör

inisiyatifindedir.)

9. Güvenliğin sağlanabilmesi için yeterli miktarda telsiz kullanılacaktır.



2.8 Güvenlik Önlemleri ve Otomobillerde aranacak güvenlik

önlemleri

• Aşağıdaki teçhizat organizatör tarafından yarığma süresince hazır

bulundurulacaktır :

1. İki adet tam teşekküllü ambulans,

2. Bir adet itfaiye aracı

3. Bir adet oto kurtarıcı

4. 4 adet 10 Kg‘ lık manuel yangın söndürücü

5. Yeterli miktarda telsiz cihazı

Servis ve teknik kontrol alanında ve katılımma parkuru civarında

kesinlikle akaryakıt bulundurulması veya ikmali yasaktır. Direktör

izniyle bir görevli eşliğinde benzin ikmali yapılabilir. Ancak bu

karar direktörün değerlendirmesine bağlıdır.

Aksi davranışlarda katılımmadan ihraç cezası uygulanacaktır.

Otomobillerde aranacak güvenlik önlemleri ve sınıf gereklilikleri :



1- Süper Drag (10) sınıfında katılımacak otomobillerde 8 noktalı Roll

Cage mecburidir.

2. Pro Drag Hot Rod (9) sınıfında katılımacak otomobillerde roll bar

mecburidir.

3.Tüm sınıflarda otomobiller üretici görünümünde olacaklardır.

Araç markası imajı etkilenemez (dejenarasyonu yapılamaz).

Spoiler ve body kitler otomobile sıkı bir şekilde monte edilmiş

olmalıdır .

4. Kesinlikle stepne lastik ve kriko haricindeki malzemeler

sökülmeyecektir (sadece fiber uygulamalarına müsaade edilir.) Ön

ve arka koltuklar takılı olacaktır. (Roll bar ve roll cage

kullanımından dolayı arka koltukların kullanılamaması durumu

hariç)

(sınıf 9-10 hariç )

Fiber Kaput Uygulaması yapılmış tüm araçlarda, kaput pimi

takılması zorunludur.

5. Tüm sınıflarda katılımacak olan üstü açık otomobillerde Roll Bar

uygulaması yapılmış olmalıdır, sürücüsünün vizorlü kask kullanması

zorunludur.

6. Otomobiller start noktasına motorları kendi imkanları ile çalışır

vaziyette geleceklerdir.

7. Otomobilin içinde yerine sabitlenmemiş hiçbir malzeme

bulundurulmayacaktır. Ön koltuklar orijinal veya yan sanayi olabilir

mutlaka tabana vidalanmış kızaklı veya sabit olmalıdır. Gevşek

bağlantılı koltuk teknik kontrol sırasında katılımtan men edilecektir.

Sürücü Emniyet kemerleri kullanıma uygun olmalıdır ve orjinal

veya yan sanayi kullanılabilir.

8. Tüm katılımacak Otomobiller için geçerli olmak üzere :

Sabitlenmiş 2 kg. manuel yangın söndürücü mecburidir.

9-10 sınıfta 4 kg (2 adet 2 kg olabilir) manuel yangın söndürücü

mecburidir.

9.Tüm sınıflarda (9-10 süper drag ve Pro Drag hariç) otomobil

camları cam olmak zorundadır. Lexan, plexi, veya diğer karbon

esaslı malzemeler kullanılamaz. (Sınıf 9-10 da cam kullanılmaması

durumunda güvenlik filesi kullanılması zorunludur.)

10- Tüm otomobillerde radyatör su taşırma kabı olacaktır. Aksi

halde teknik kontrol sırasında araç, katılımtan men edilecektir.

11- Tüm otomobillerde yaş ve su akıntısı , patlak delik hortumları

olmamalıdır. Aksi durumlarda araca start verilmez. Teknik

kontrolde bu gibi durumlarda teknik kontrol sorumlusu

otomobilin arızasın giderilmesini sağlamak veya teknik kontrol

formunu geçersiz kılarak durumu spor komitesine yazılı olarak

bildirmek zorundadırlar.

12- Aküler orijinal yerinde yada bagajda veya otomobil içinde kutu

içerisinde sabitlenmiş şekilde olmak zorundadır.



3. katılımMA KURALLARI VE katılımMANIN AKIŞI

3.1 Ekipler

katılımma esnasında otomobilde tek sürücü bulunacaktır. Aynı

otomobilde birden fazla sürücü katılımamayacağı gibi bir sürücüde

birden fazla otomobille katılımamaz.

3.2 Eşleşmeler ve katılımma numaraları

Brifingden hemen sonra çekilen kura sonucu eşleşen katılımmacılar start

ışığı ile yan yana kalkış yapacaklardır. katılımmalar üç kalkıştan ikisinin

kazanılması esasına ve brifing sırasında yapılan kura sırasına göre

elemeli bir şekilde yapılacaktır. Kalkışlarda derecelerin zaman tutularak

belirlenmesi için gerekli cihazlar varsa, kalkış ve dereceler bu sisteme

göre belirlenecektir.

Brifingden hemen sonra yapılacak kura çekilişlerinde sürücüler

kuralarını kendi çekeceklerdir, aksi takdirde kura görevlisinin çektiği

kuraya itiraz edemezler.

Eşleşmeler kapı numaraları kurasına göre ters üçgen şeklinde

yapılacak ve eşleşmeler panoda ilan edilecektir.

Bir sınıfta katılımma düzenlenebilmesi için iki katılımmacı kaydı aranır.

3.3 Zaman Tutulması ve Start düzenekleri

Start - finish ve Hatalı kalkış için Işıklı, Zaman sayaçlı, Optik

Algılayıcı otomatik düzeneği sağlamak organizatör kulüplerin

sorumluluğundadır.

Otomobiller Işıklı ve Optik düzenek yardımı ile kalkış

yapacaklardır. Klüpler bu gibi cihazları ve yedeklerini

bulundurmak zorundadırlar.

Her iki sistemin de devreden çıkması durumunda Direktör

tarafından tayin edilen görevliler eşliğinde start verilebilir. Bu

durumlarda kronometre tutulacak, video ile start ve finish kayda

alınacaktır ve ihtilaflı durumlarda itiraza gerek duyulmadan kayda

bakılarak sonuç açıklanacaktır.

3.4 Bayraklar ve Işık Düzenekleri Optik Algılayıcılar:

Beyaz Işık: en üstte bulunur ve Start çizgisine gelindiğinde optik

algılayıcıların sisteminde olduğunda yanar bu ışık yandıktan 2

dakika içerisinde rakip katılımmacının gelmesi gerekir aksi halde

geçilmiş sayılır.

Sarı ışık: 3 adet bulunacaktır sırası ile sönmelerinden sonra yeşil

ışık yandığında start yapılacaktır.

Yeşil Işık: Start İçin kullanılır

Kırmızı Işık : Hatalı kalkış ta ve acil durumlarda kullanılır Aynı

zamanda 50 metre sonrasında bulunan kırmızı bayraklar Fodepar

görevlileri tarafından uygulanır.

Yeşil Bayrak: Elektrikli ışıklı düzeneğin devrede olmadığı durumlarda

Startın verilmesinde kullanılır.

Kırmızı Bayrak: Hatalı start çıkışında kullanılır. Start çizgisinden en

fazla 50 metre sonra uygulanır.

Siyah –Beyaz Damalı Bayrak: Finiş yapan birinci katılımmacıdan itibaren

katılımmacılara gösterilir.

Sarı Bayrak: Parkurda görevliler tarafından tehlike bildirmek için

kullanılır. Sürücüleri uyarı amaçlıdır. Sarı bayrak iptal edilene kadar

geçmek yasaktır.

3.5 Brifing

Bütün sürücüler için mecburi olup katılımma Direktörü tarafından

yapılacaktır.

İsim listesini imzalayıp ve/veya yoklama ile brifingde bulunduğunu ispat

edemeyen sürücülere yönetmelikte belirtilen para cezaları

uygulanacaktır.

Brifing katılımma sabahı, organizatör kulüp tarafından ilan edilen veya

dağıtılan katılımma ek yönetmeliğinde belirtilen saatte yapılacaktır.

Brifingden hemen sonra yapılacak kura çekilişlerinde sürücüler

kuralarını kendileri çekeceklerdir. Aksi takdirde kura görevlisinin

çektiğine itiraz edemezler.

3.6 Servis Alanı ve Tamirat

Her bir katılımmacının Servis mahallinde iş tulumu giymiş 2 teknik

eleman bulundurma hakkı vardır ve organizasyon tarafından verilecek

olan yaka kartlarını kullanmak zorundadır.

Bahsi geçen yaka kartlarını takan görevlilerin teknik kontrol süresinden

son otonun finişine kadar katılımmanın akışını veya güvenliği aksatacak

davranışlarda bulunmaları (parkur üzerinde dolaşmak, karşıdan

karşıya geçmek, alkol almak ve spor ahlakıyla bağdaşmayan

davranışlarda bulunmaları) servis verdikleri otomobilin ihracına neden

olacaktır.

katılımma sırasında otomobiller start düzlüğüne katılımacakları sınıflara

göre çağırılırlar. Sınıf sırası gelen katılımmacılar, anonsları takiben 5

dakika içerisinde start düzlüğü öncesindeki alana gelmelidirler. Start

düzlüğü alanında bekleyen otomobilin kapı numarası anons edildikten

sonra 2 dakika içerisinde start noktasına gelemeyen sürücüler,

katılımmadan ihraç edilir.

Start düzlüğünde veya start alanında meydana gelebilecek

arızalar ilk 10 dakikalık sürede 1 mekanik ve sürücüsü tarafından,

start çizgisinde meydana gelebilecek arızalar için ise 5 dakikalık

sürede sürücünün ve 1 mekaniği imkanları ile giderilebilir. 5

dakikalık bu sürenin sonunda start alamayan sürücüler

katılımmadan ihraç edilirler. Bu süreler birleştirilemez

Bu süreler dışında teknik kontrolden ve kapalı park alanı dışındaki

yerlerde servis hizmeti serbesttir, gerekli tamirat ve ayarların bu süre

zarfında yapılması gereklidir.

Direktör gerektiği durumlarda servis isteyen fakat start düzlüğünde

bekleyen sırası gelmemiş sınıf araçlarına katılımı aksatmadan servis

ihtiyaçlarını start düzlüğünde kulllandırabilir. Bu süre 15 dakikayı

aşamaz.

Sürücüler, katılım otolarında, katılım sonuna kadar yetecek yakıtlarını

otomobillerin depolarında bulundurmak zorundadırlar. Zorunlu hallerde

direktörden izin almak kaydıyla pist civarındaki istasyonlardan yakıt

almak üzere katılım otosu görevli nezaretinde pist dışına çıkabilir. katılım

akışına göre bu maddenin işletilmesi katılımma direktörünün

kararındadır.

3.7 İdari ve Teknik Kontrol

• Tüm katılımmalarda araçlar idari kontrol ve teknik kontrole

sürücüsü yada kayıt formunda beyan edilmiş teknik ekip

tarafından getirilecektir. İdari kontrolde sürücü lisansı ve belgeleri

teknik kontrolde ise tulum ile kask ibrazı şarttır.

• katılımmacı ve sürücünün aynı olmadığı hallerde katılımmacı tüzel veya

özel kişiliğe sahip olsa dahi katılımmalarda kendisini temsil edecek

temsilcisine her sezonun başında yazılı yetki belgesi vermesi

mecburidir.

Aksi takdirde yapılan itiraz ve yorumlar dikkate alınmayacaklardır.

• Kayıt formunda belirtilmiş Teknik Kontrol ekibi veya sürücüler

otomobillerini yönetmeliğin program bölümünde belirtilen yer ve

saatte teknik kontrolünü yaptıracaklardır.

• Spor Komiserlerince geçerli kabul edilmeyen sebeplerle teknik

kontrole geç gelen otomobiller dakikası 5 YTL. Ceza ödemekle

yükümlüdürler brifing başlangıç saatinden sonra teknik kontrol

yapılamaz.

• İlk teknik kontrolden sonra direktör izni olmaksızın kapalı park ve

servis alanı dışına çıkan otomobillere start verilmez ve katılımmadan

ihraç edilirler.

• Teknik kontrolde yanıltıcı bilgi veren sınıfının gerekliliğini yerine

getirmeyen veya beyan etmeden kullanılabilir aşırı besleme

bulunduran katılımmacı diskalifiye edilir.

• Teknik kontrol sırasında sınıflarda mecburi olan tulum, kask ve

yangın söndürücüleri ibraz zorunludur.

• Sınıfında katılım lastiği ile katılımacak otomobiller teknik kontrole bu

lastikleri ile girmek zorundadırlar.

•Teknik kontrolden sonra lastik değişimleri sadece direktör kararı

ile yapılabilir. Bu değişim işleminin 15 dakikalık süre içerisinde

bitirilmesi gereklidir.

Teknik Kontrolde;

Koltuk sağlamlığı, Yangın söndürücü, Emniyet Kemeri, Kask

Tulum Yağsu Akıntısı, Su Taşırma Kabı, Spoiler ve gövde

ekipmanlarının montaj sağlamlığı, Fiber Kaputlu Otomobillerde

Kaput Pimi, Lastik sınırlamalı sınıflarda Lastik Çapı, Aşırı besleme

Olup olmadığı,Otomobil içerisinde sabit olmayan malzeme

bulunmaması gibi hususlara bakılacaktır.

Ekte bulunan teknik kontrol fişi tüm katılımmalarda sürücü

tarafından doldurularak teknik kontrol sorumlusu tarafından

onaylanarak teknik kontrol sonunda toplu olarak katılımma

direktörüne iletilecektir.

3.8 Antrenman

Otodrag katılımmalarında katılımma günü parkur üzerinde antrenman

yapılması yasaktır. Gerekli olabilecek son lastik kontrolleri ve ayar

kalkışları ve hazırlıkları 30 metrelik start düzlüğünde yapılacaktır. (Araç

mekanikeri tarafından yapılabilir.)

3.9 Start

Sürücüler koltuklarında tulumu giyinik yerleşmiş emniyet

kemerleri ve kaskları takılı olarak motorlarını marşla

çalıştıracaklardır.

Start Dizilişi – 1. beyaz ışığın yanması ile başlar ( arıza durumunda

ise Son 30 saniye panosu ile ) optik algılayıcı sensorlerin

kapsamında olan otomobiller sırayla yanacak 3 sarı ışığın

sonunda yeşil ışığın yanmasıyla start alacaklardır.

(Arızalı durumlarda yeşil bayrak inmesiyle start verilmiş

sayılacaktır)

Start geri sayımı esnasında pist herhangi bir sebepten ötürü

kullanılmaya elverişli değilse veya katılımma direktörü ihtiyaç görürse,

katılımçılara kırmızı ışık yakılacak ışık arıza durumlarında ise

" START TEHİR " (START DELAYED) panosunu gösterecektir.

Pist kullanıma hazır oluncaya tekrar sarı ışıklarla yada arızalı

durumunda geri sayım “30 saniye“ panosu gösterilerek start işlemine

yeniden başlanacaktır.

Hatalı start :

katılımmanın startında hatalı veya erken kalkış olursa optik

algılayıcılar tarafından otomatik olarak Kırmızı ışık yanacaktır.

Aynı zamanda startın 50 metre ilerisindeki fodepar hakemleri de

kırmızı bayrak kaldıracaklardır.

Kırmızı Işık yandığında veya Kırmızı renkli hatalı start bayrağı

kaldırıldığında katılımmacı durmak zorundadır. Aynı kalkışta iki kere

hatalı kalkış yapan sürücü kalkışı kaybetmiş sayılır.

Kaydırmalı yada yüksek tutunmalı debriyaj sistemlerinde optik

sensorler hatalı kalkış ihtimaline karşı sürücüler 1 ön lastik çapı

kadar geriden start alabilirler.

• Pilotlar otomobillerini parkur boyunca itemezler.

• Herhangi bir sebeple duran otomobil sadece kendi imkanları ile tekrar

çalıştırılabilir.

Her iki durumunda ihlali katılımmadan ihraç sebebidir.

• katılımma esnasında otomobilini durdurmak zorunda kalan sürücü,

gerekirse görevlilerden yardım alarak aracını güvenli bir yere

çekecektir.



3.10 Finiş, Finiş Kapalı Parkı ve Son Teknik Kontrol

• katılımmayı tamamlayan ve ilk üçe giren araçlar finişten sonra 15

dakikalık itiraz süresinin sonuna ve neticelerin kesinleşmesine kadar

kapalı parka alınacaklardır. Diğer katılımcı otomobiller servis

mahallinde bekleyeceklerdir.

• İlk üçe giren sürücüler araçlarını kapalı park sahasına bıraktıktan

sonra bu sahayı hemen terk edecekler ve ekipten hiç kimse herhangi

bir nedenle tekrar içeriye giremeyecektir.

• Kapalı park kurallarının ihlali ihraç ile sonuçlanır.

• İlk üçe ve genel klasmanda dereceye giren araçlar direktör kararı

üzerine otomobiller teknik kontrol sorumlusu veya yardımcısı ile

beraber son teknik kontrole ve ağırlık denetimine tabi tutulabilirler.

• Neticeler kesinleşmeden finiş kapalı parkının açılması için

sürücülerden veya katılımmacılardan imza toplanması yasaktır.

4- CEZALAR

Cezalar için genel kurallar kitabı geçerli olacaktır.

Brifing başlama saatine kadar teknik kontrole geç gelme cezası

dakikası 5 YTL. dir

4.1. Hatalı Start :

katılımma Direktörü ilk hatalı kalkış yapanı uyaracaktır, aynı çıkışta iki

kez hatalı kalkış yapan sürücü o çıkışta rakibine geçilmiş sayılır.

4.2.Kurallara aykırı tehlikeli sürüş :

katılımma Direktörü tarafından ihraç edilecektir. Pist sınırları içinde

nerede olursa olsun katılımma direktörünün izni olmadan otomobil

çevirmek, lastik yakmak kurallara aykırı tehlikeli sürüş kabul edilir.

4.3.Sportmenliğe aykırı davranışlar için :

İhraç cezası ile cezalandırılacaklardır.

4.4.Görevlilerin talimatlarına veya bayraklara uymamak :

İhraca kadar varabilecek cezalar ve para cezaları, katılımma Direktörü

tarafından uygulanacaktır.

Servis elemanları dahil, bütün ekip mensuplarının sorumluluğu

katılımmacılara aittir.

5- PUANTAJ VE KLASMAN

Eşleşmeler sonrası finale kadar gelen sürücüler (son 4 katılımmacı)

kalkış yaparak 1, 2, 3, ve 4‘ü belirleyeceklerdir. 5. ve 6. ise katılımma

esnasında dereceye giren otomobillere geçilme sırasına göre belirlenir.

Eğer finale üç katılımmacı kalırsa eşleşme kurası ile bir katılımmacı bay

çekerek finale çıkacaktır. Diğer iki katılımmacı kendi aralarında üç kalkış

yapacaklar ve iki kez kazanan finale çıkacaktır.

İlk altıya giren katılımmacılar TOMSFED Kurallar Kitabı madde 2.12‘deki

2 no‘lu puantaj tablosuna göre Türkiye Şampiyonasında puan

alacaklardır.

Birinci 9 Puan

İkinci 6 Puan

Üçüncü 4 Puan

Dördüncü 3 Puan

Beşinci 2 Puan

Altıncı 1 Puan

2005 Şampiyonasındaki 7 katılımın 6 tanesi şampiyonaya puan

verecektir. Sezon sonunda, katılımmacıların en yüksek puan aldığı 6

katılımın toplam puanı üzerinden şampiyona derecelendirilmesi yapılır.

(Katılım; zamanında kayıt yaptırılması, kayıt parasının yatırılması

ve katılım programında belirtilen yerde ve zamanda teknik

kontrolden geçilmesi ile gerçekleşir.)

YIL SONU ŞAMPİYONLARI

Sınıf fazlalığı ve şampiyon sıfatına yapacağı etkiler göz önüne

alınarak yıl sonunda Drag şampiyonasından 4 adet şampiyon

çıkması kararlaştırılmıştır.

Buna göre;

· Birinci Grup 1-2-3-4 sınıfların şampiyonu Türkiye Street

Car Drag şampiyonu

· İkinci Grup 5-6 sınıfların şampiyonu Türkiye Heavy

Street Drag şampiyonu

· Üçüncü Grup 7-8 sınıfların şampiyonu Türkiye Hot Rod

Drag şampiyonu

· Dördüncü grup 9-10 sınıfların şampiyonu Türkiye Super

Drag Drag şampiyonu ilan edilecektir.

şampiyona puanlaması, yıl sonunda ait olunan sınıfta alınan en

çok puan esasına göre olacaktır.

Eşitlik halinde yıl boyu en çok katılım olan sınıfın birincisi o sınıf

grubunun şampiyonu olur.

Eşitlik yine bozulmazsa en çok katılıma katılan katılımmacı ( 7. katılım

dahil edilir ) o sınıf grubunun şampiyonu olur.

6 - İTİRAZLAR VE TEMYiZ

TOMSFED Kurallar Kitabı madde 2.13 uygulanır.

7 - ÖDÜLLER VE ÖDÜL TÖRENi

• Para ödülleri ihtiyaridir, ancak birincilere verilecek para ödülleri

katılımmaların standart kayıt ücretlerinden az olamaz.

• Para ödülleri, ödül töreninde nakden ödenecektir.

Genel klasman ödülleri kupa şeklinde olacaktır.

• katılımma ile ilgili ödüller katılımma ek yönetmeliğinde belirtilecektir.

• Ödül törenine katılmayan sürücülerin ödülleri bir başkasına verilmez,

kupalar federasyona iletilir.

• Kupa törenine katılım kıyafeti ile katılım zorunludur. Aksi davranışlar

için para cezası uygulanacaktır.

• Direktör raporunda belirtilmesi halinde ödül törenine katılmayan

sürücüye spor komitesinin uygun göreceği ceza uygulanır.

• Sonuçlarla ilgili olarak bir itiraz sonrası temyiz hakkının kullanıldığı

durumlarda sadece klasmanın ilgili kupaları verilemez, TOMSFED’e

iletilir.

• katılımmacı ve sürücülerin ödül töreni esnasında beyanat vermeleri ve

slogan atmaları yasaktır.