Kullanıcı Adı: Sürekli Bağlı Kal
Şifre:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte. « önceki sonraki »
Sayfa: [1] Yazdır
Gönderen Konu: port-polish günlüğü !!!  (Okunma Sayısı 4564 defa)
cagan

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« : Ocak 30, 2013, 04:12:29 ÖÖ »


Tarih : 18.12.2012 ( 06 krc 11) k24 blok k20 silindir kapaklı n/a  aracının port-polish yapılmasının zamanı geldiğine işte o gün karar vermiştik.önceden benim araştırma ve deneyimim vardı , birazdaha araştırma ve deneyim kazanmak adına boşta duran bir adet k24 silindir kapağını aldım ve eve geçtim inceleme ölçüm ve araştırma sonucu deneme amaçlı aldığım k24 kapağı işlemeye başladım…güzel beğenilen bir sonuç koyduk ortaya…

Tarih: 23.12.2012  k24 kağının beğenilmesinden sonra.k20 silinir kapağının sökülmesine ve bize emanet edilmesine karar verildi. ilk önce dyno gerekliydi ve BoostER Performance (Erhan YÜCEL) yolunu tuttuk…

4 vites dyno sonucumuz……….229.9 hp…268.2 nm tork  aracın verileri elimizdeydi artık.
http://www.youtube.com/watch?v=GZcu-rVZWTI&feature=youtu.be

Tarih: 24.12.2012 Şeref abi işe koyuldu ve silindir kapağını sökmeye başladı…sökülen silindir kapağını sırtladığım gibi anlaşmalı olduğumuz SERDAR MOTORUN yanında aldım soluğu , subapları söktürdükten sonra boş silindir kapağını bagajıma attım ve doğru ostime malzeme almaya… 187 tl ye yakın malzeme aldık toplamda…malzemeler ve kapakla birlikte uzun bir süre baş başa kalıcağım evimize geldik artık…

Aldığım malzemelerden biraz örnekler….





Yukardaki resim ( domuz yağı , son işlem pastası ve cilasıdır)



Tarih : 25.12.2012  kapağın ölçümleri araştırılması , limitleri v.s  işlemleri yaklaşık 1 günü aldı…
İşe çok kaptırınca resim çekmeyi unutuyorum kusura bakmayın ama ölçümler için ilgilenen arkadaşlara gönderebilirim…teknik resmini çıkardım kapağın.
Tarih : 26.12.2012 sabah erkenden işe koyulduk artık…günler günleri işler işleri takip erderken güzel güzel işlerken kapağı…



Port genişletme

Port genişletme

Zımpara…kabasını aldık















Tarih : 29.12.2012 sabah saat 09:00 bir cevapsız ŞEREF KARACA  ‘’Çağan silindir kapağını acil getirmen gerekli bugun arabayı çıkarıcam hafta sonu araba gerekli bana’’  mümkün değil olmaz yapma etme bitmedi desemde gerçekten acil işi olduğu için saat 16:00 zoraki kapağı arabaya takabilecek konuma getirip teslim edeceğime söz verdim….yorucu bir çalışmanın ardından 15:30 kapağı alıp evden çıktım SERDAR MOTOR a motoru yıkatıp subaplarını tekrar taktırdım ve saat 16:30 Şeref KARACA ya kapağını teslim ettim , hemen toplamaya başladı…









Sevindirici  bir haber  rolantide 13.8 ile calışan araba 15.2 ye fakirleşmişti biraz olsun bu yorgunluktan sonra yüzüm güldü….
Fakat içime sinmedi  , istediğim bir çok işlemi detayı yapabilmem için zamanım olmamıştı…10 gün süre vermişitim kendisine fakat 3.5 gün işlediğim kapağı bitirmek zorunda kaldım.

Tarih : 02.01.2012 yılbaşı fln derken….  UTKU SELAMOĞLU ‘’US Performance’’ tarafından daha önceden olan ayarının üstüne , hava-yakıt oranı ayarlanarak düzenlemeleri yapıldı….

Tarih : 03.01.2012 afr side ayarlanan aracımızın yolu tekrar BoostER Performance , erhanın yanındayız….


Tekrar 4.vites denememiz…………sonuç : 235.5 hp   269.8 nm….
http://www.youtube.com/watch?v=fSxKfcr6LGY&feature=youtu.be

bu kadar sıkışık bir zaman diliminde bu kadar olabildi kısmet böyle oldu hayırlı olsun.Gaz kelebeği ve emme taktığımızda normal alıcağımız hp degerlerinden birazdaha fazla alıcağımızı düşünüyorum  port-polish işlemiyle....

 
Logged
TAHAHAMZA

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #1 : Şubat 01, 2013, 01:53:46 ÖÖ »

tam aradığım konuyu anlatmışsın sağol şimdi derdime derman bulamıyorum benim sorum benim 3.30 aracım var ama 3.25 başka bir araba var buna 3.30 emme manifoldu ve gaz kelebeği takacağım 3.25 in portları 3.30 un kine uygun gelirmi ve portları parlatmak bmwde işe yararmı yada zaten parlatılmış mıdır hiç açılmış halini görmedim cevap bekliyorum birde bmw ye çip uygulamasını nerde yaptırmamı tavsiye edersin ben ist pendikteyim.
Logged
cagan

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #2 : Şubat 01, 2013, 12:23:37 ÖS »

aracınızın e46 kasa olduğunu varsayıyorum...m52 motor kodulu aracınıza yani 3.25i ,  m54 motor kodlu yani 3.30  emme manifoldu ve gaz kelebeğini takabilirsiniz...birbirleriyle uyumludur....fakat bu manifoldlar plastik kalıp oldukları için port polish uygulaması yapılamaz.

yazılım için ankarada olduğum için ist yardımcı olamıcam
Logged
TAHAHAMZA

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #3 : Şubat 02, 2013, 02:17:02 ÖÖ »

manifold plastik evet üst kapak a port poliş uygulamaya gerek varmı hani 3.30 geniş olacağı için birde sizce nekadar güç fark eder 325 3.30 gaz kelebeği ve emme manifoldu takılınca araç m54 motor.headers takılı birde açık hava filitresi nizami takıldı
Logged
cagan

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #4 : Şubat 02, 2013, 04:33:02 ÖÖ »

eğer aracınız standart yani yüksek sıkıştırma , dereceli egzantirik , yazılım yoksa ( veya aşırı besleme) 3500 rmp e kadar güç alırsınız daha üst devirlere m54 manifoldunun daha geniş port olmasından dolayı %2 kadar güç kaybediceksiniz 3500 Rpm üstünde...aynı havayı daha geniş porttan çekme çalışırsanız hava debisinin hızı düşer...aynı havayı daha geniş  portdan hızı daha yavaşlamış şekilde çekersizinz , hızın düşmesi üst devirlerde istenmeyen bir durumdur.

genelde alman araçları için durum böyledir....honda , toyata , subaru  v.s firmalar daha farklı stratejiler uygular.

size tavsiyem : bir hedef belirleyin ve o dogrultuda ilerleyin elimden gelen yardıma araştırmaya hazırım....


bmw markasında :e46 başlayarak ve üst modellerde sadece m.power motorlarında cylinder head port-polish fabrikada yapılarak hazır olarak sunulmakta...oldukça ciddi maliyet ve arge gerektiren bir proge olduğundan sadece m power motorlarda kullanılmaktadır.
Logged
20171026yuanyuan

« Yanıtla #5 : Ocak 03, 2018, 09:11:53 ÖÖ »

clb0103
pandora charms
coach outlet store
uggs outlet
pandora charms
michael kors outlet store
adidas nmd r1
tory burch shoes
polo ralph lauren
mbt shoes sale
ugg boots women
coach outlet online
coach factory outlet online
salvatore ferragamo outlet
air max
ralph lauren
yeezy shoes
coach factory outlet online
red bottom
michael kors bags
mlb jerseys
ralph lauren uk
the north face outlet
air jordan shoes
polo outlet online
ray bans
adidas outlet online
discount ray ban sunglasses
hermes handbags
michael kors outlet online
coach factory outlet
mlb jerseys cheap
louis vuitton factory outlet
ralph lauren uk
kate spade outlet online
ugg outlet store
ugg outlet
louis vuitton outlet
kate spade handbags
adidas nmd r1
michael kors
canada goose outlet online
ray ban sunglasses discount
moncler jackets
canada goose coats
michael kors handbags outlet
adidas store
coach outlet online
michael kors outlet store
canada goose parka
adidas yeezy
longchamps
coach outlet online
uggs on sale
michael kors outlet store
nike outlet
air jordan retro
mbt
ray ban sunglasses sale
adidas yeezy boost
canada goose
christian louboutin shoes
nike sneakers
adidas ultra boost
ugg outlet
nike air max 97
uggs outlet
harden vol 1
canada goose jackets
timberland boots
moncler coats
adidas yeezy
coach outlet online
yeezy boost 350
fitflop shoes
longchamp outlet
pandora charms sale
ugg
canada goose sale
ray ban sunglasses outlet
kate spade outlet
canada goose jacket
longchamp outlet store
hermes bags
nike outlet online
canada goose jackets
uggs outlet
ugg boots
ugg sale
nike air max 97
longchamp bags
ugg boots outlet
coach outlet online
nike outlet store
nike air max 2018
yeezy boost
kate spade outlet online
adidas outlet store
canada goose jackets
canada goose outlet
adidas sneakers
clb0103
Logged
Sayfa: [1] Yazdır 
« önceki sonraki »
Gitmek istediğiniz yer: