Kullanıcı Adı: Sürekli Bağlı Kal
Şifre:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte. « önceki sonraki »
Sayfa: [1] 2 Yazdır
Gönderen Konu: yağ seviyesini kontrol et göstergesi...  (Okunma Sayısı 3963 defa)
hibo


Yaş: 32
Yer: karabük
Şu Anda Sitede Değil


« : Ekim 19, 2010, 09:58:52 ÖS »


merhaba arkadaşlar...aracım şu an 38200 km de,civic hb...daha önce 20bin-30bin bakımlarından hemen öncede yanmaya başlamıştı bilgi ekranında,yağ seviyesi düşük sembolünün bi benzeri,yani yağdanlığın altında dalgalı bi şekil var,işte o sembol yine yanmaya başladı...yani yağda ciddi bi eksilme yok,ama kontrol et uyarisi çıkmaya başladı,şöyle 15-20 km gidince çıkıyor,kontağı kapatıp açınca bi 15-20 km sonra tekrar yanıyor..40bin bakımı yaklaştı,zaten yağ değişimi yaklaştığında yanar demişlerdi...soracağım şu ki,bu ikaz yanmasın diye sanayiye gidip,serviste konan yağdan bulup yarım litre kadar koydursam,bi mahsuru olurmu?en azından önümdeki bakıma kadar,2000 km boyunca zırt pırt ikaz yanmasın diye böyle bişe düşündüm ama yanlışmıyım?cevaplar için şimdiden teşekkürler... emoooo
Logged

çok bilmişlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın...
hibo


Yaş: 32
Yer: karabük
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #1 : Ekim 20, 2010, 12:29:36 ÖS »

"yokmu bir bilen" günceli bye
Logged

çok bilmişlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın...
Cecul


Yaş: 46
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #2 : Ekim 20, 2010, 01:15:34 ÖS »

Anladığım kadarıyla o bir "servis zamanı yaklaştı" ukatılımı. Yağ seviyesinde azalma yoksa eklemenize bile gerek yok bence. Ama kafam rahat olsun diyorsanız, ekleyin biraz.
Logged
hibo


Yaş: 32
Yer: karabük
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #3 : Ekim 20, 2010, 03:18:13 ÖS »

Anladığım kadarıyla o bir "servis zamanı yaklaştı" ukatılımı. Yağ seviyesinde azalma yoksa eklemenize bile gerek yok bence. Ama kafam rahat olsun diyorsanız, ekleyin biraz.

evet,illaki kafa orda kalıyo,kontak kapanana kadar yanıyor çünkü:)umarım bikaç yüz ml eklemenin bi mahsuru olmaz ,lamba yanmasın diye bugün yarın düşünüyorum bakalım...teşekkürler...Smiley
Logged

çok bilmişlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın...
Cecul


Yaş: 46
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #4 : Ekim 20, 2010, 03:44:01 ÖS »

Yağın seviyesinden bağımsız olarak, periyodik bakım yaklaştığı için yanıyor olabilir mi? 2001 model Astra'mda böyleydi. Bakım zamanı sıklığı 15.000 km ya da 1 yıl idi. 15.000 km yi doldurmadan 1 yıl sonunda gittim, bakımı yapıldı. Sonra, 15.000 km ye yaklaşınca yol bilgisayarında servis u_y_a_r_ı_s_ı çıkmıştı. Servise gittim, uyarıyı sildiler.
Logged
serkansobe


Yaş: 31
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil

SerkanTüzen - TJ2863


« Yanıtla #5 : Ekim 20, 2010, 03:47:00 ÖS »

servis sinyali ile yağ sinyali farklı şeyler değillermi. eğer yağ sinyali yanıyorsa servis zamanın geldi anlamınamı geliyor
Logged

Cecul


Yaş: 46
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #6 : Ekim 20, 2010, 03:48:37 ÖS »

Kitapçığı yok mu? O uyarının ne anlama geldiğine bakıverin en sağlıklısı.
Logged
serkansobe


Yaş: 31
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil

SerkanTüzen - TJ2863


« Yanıtla #7 : Ekim 20, 2010, 03:50:38 ÖS »

bence yağın eksilmiş onu gösteriyor. çünkü servis uyarı ışı daha farklı motor işaretine benziyor
Logged

hibo


Yaş: 32
Yer: karabük
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #8 : Ekim 20, 2010, 05:04:55 ÖS »

kitapçıkta yağdanlık işareti yanarsa yağda eksilme olduğunu,bendeki gibi yağdanlığın altında bide dalgalı bi şekil olursa yağ seviyesinin kontrolü gerekli yazıyor,genelde yağ değişimine yaklaşmış araçlarda yanar diyor...öyle aman aman yağ eksiltmelik filan bi durum yok yani anlaşılan ama ben az daha yağ ilave edip o sarı ikaz da(seviyeyi kontrol et uyarisi) yanmasamı ki diyordum,habire göze batıyo göstergede sarı sarı:)
Logged

çok bilmişlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın...
Cecul


Yaş: 46
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #9 : Ekim 21, 2010, 01:05:04 ÖÖ »

Dediğim gibi. Bu durumda yağ ilave etseniz de sönmez bence.
Logged
pcvirus


Yaş: 28
Yer: sivas
Şu Anda Sitede Değil

ilker yıldız


« Yanıtla #10 : Ekim 21, 2010, 01:38:30 ÖÖ »

bencede servis bakımdan sonra birşeyler yapıyordur beyine
Logged


                           ---Hayat  (H)onda---
Tekos
T.H.T İZMİR



Yaş: 34
Yer: İZMİR
Otomobil: Honda Civic FD-6 2010
Şu Anda Sitede Değil

*** T.H.T İZMİR ***


« Yanıtla #11 : Ekim 21, 2010, 01:47:58 ÖÖ »

Aracınız eğer otomatik veya i-shift'se onlara farklı incelikte bir yağ konuluyor.Bu arada o ışık yağ eksilmesi veya yağdaki dengesizlik zamanlarında yanar.Bence aracınızı her zaman bakım yaptırdıgınız servisi arayın telefonda bu konuyu onlara sorun daha bakımıma 2000 km var şu an üzerine biraz yağ eklesek olurmu diye sorun ?
kitapçıkta yağdanlık işareti yanarsa yağda eksilme olduğunu,bendeki gibi yağdanlığın altında bide dalgalı bi şekil olursa yağ seviyesinin kontrolü gerekli yazıyor,genelde yağ değişimine yaklaşmış araçlarda yanar diyor...öyle aman aman yağ eksiltmelik filan bi durum yok yani anlaşılan ama ben az daha yağ ilave edip o sarı ikaz da(seviyeyi kontrol et uyarisi) yanmasamı ki diyordum,habire göze batıyo göstergede sarı sarı:)
Logged

Cecul


Yaş: 46
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #12 : Ekim 21, 2010, 09:45:49 ÖÖ »

bencede servis bakımdan sonra birşeyler yapıyordur beyine
Aynen.
Logged
hibo


Yaş: 32
Yer: karabük
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #13 : Ekim 21, 2010, 10:33:52 ÖÖ »

Aracınız eğer otomatik veya i-shift'se onlara farklı incelikte bir yağ konuluyor.Bu arada o ışık yağ eksilmesi veya yağdaki dengesizlik zamanlarında yanar.Bence aracınızı her zaman bakım yaptırdıgınız servisi arayın telefonda bu konuyu onlara sorun daha bakımıma 2000 km var şu an üzerine biraz yağ eklesek olurmu diye sorun ?
kitapçıkta yağdanlık işareti yanarsa yağda eksilme olduğunu,bendeki gibi yağdanlığın altında bide dalgalı bi şekil olursa yağ seviyesinin kontrolü gerekli yazıyor,genelde yağ değişimine yaklaşmış araçlarda yanar diyor...öyle aman aman yağ eksiltmelik filan bi durum yok yani anlaşılan ama ben az daha yağ ilave edip o sarı ikaz da(seviyeyi kontrol et uyarisi) yanmasamı ki diyordum,habire göze batıyo göstergede sarı sarı:)

evet aracım i-shift...tam da aklımdan geçenleri söylediniz,bugün yarın bi servisi arayıp danışayım en garantisi sanırım..teşekkürler...
Logged

çok bilmişlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın...
Tekos
T.H.T İZMİR



Yaş: 34
Yer: İZMİR
Otomobil: Honda Civic FD-6 2010
Şu Anda Sitede Değil

*** T.H.T İZMİR ***


« Yanıtla #14 : Ekim 21, 2010, 01:17:28 ÖS »

Rica ederim.Otomatik vites araçlardaki yağ bakımı aracın motor sağlığı açısından çok önemli.
Aracınız eğer otomatik veya i-shift'se onlara farklı incelikte bir yağ konuluyor.Bu arada o ışık yağ eksilmesi veya yağdaki dengesizlik zamanlarında yanar.Bence aracınızı her zaman bakım yaptırdıgınız servisi arayın telefonda bu konuyu onlara sorun daha bakımıma 2000 km var şu an üzerine biraz yağ eklesek olurmu diye sorun ?
kitapçıkta yağdanlık işareti yanarsa yağda eksilme olduğunu,bendeki gibi yağdanlığın altında bide dalgalı bi şekil olursa yağ seviyesinin kontrolü gerekli yazıyor,genelde yağ değişimine yaklaşmış araçlarda yanar diyor...öyle aman aman yağ eksiltmelik filan bi durum yok yani anlaşılan ama ben az daha yağ ilave edip o sarı ikaz da(seviyeyi kontrol et uyarisi) yanmasamı ki diyordum,habire göze batıyo göstergede sarı sarı:)

evet aracım i-shift...tam da aklımdan geçenleri söylediniz,bugün yarın bi servisi arayıp danışayım en garantisi sanırım..teşekkürler...
Logged

hibo


Yaş: 32
Yer: karabük
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #15 : Kasım 11, 2010, 01:17:38 ÖÖ »

konuyu açan benim ancak epeydir nihai sonucu yazayım diyordum,bugüneymiş kısmet...evet servisle konuştm,yağ değişim zamanı yaklaştığında yanıyormuş bu ikaz,gözü rahatsız etmesinden ötürü,servis danışmanının da tavsiyesi ile 250 ml kadar 10-40 yağ ilave ettim,bakıma gidene kadar tekrar yanmadı ikaz,zaten 40 bin bakımındada komple yağ değişti,şu an 40.300 deyim..herşey yolunda ama tam ön göğüste,teybin yada kalorifer peteğin içlerinden doğru bazı zamanlarda çıldırtıcı bir tıkırtı geliyor,kafayı ona taktım bu aralar :guleguleortalarda gezen bir vida filan mı var acaba diye petekten içeri serum lastiğinin içine sıkıştıracağım mıknatısı yollucam,belki boşta gezinen metal cisim varsa yakalayım diye :emoyada hepten gaza gelip küllüğün oralardan,vites etrafından doğru en son teyp çerçevesini filan sökecem,ama geri takamam diye de tırsmıyor değilim...çok uyuz  bir tıkırtı,hafif dalgalı asfaltta bile geliyo bazen,bazen de  en bozuk yolda ses yok!umarım sebebi bulabilirim,hayırlısı bakalım
Logged

çok bilmişlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın...
Cecul


Yaş: 46
Yer: İstanbul
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #16 : Kasım 11, 2010, 09:57:02 ÖÖ »

Dediğin mıknatıs yöntemiyle zor gözüküyor. Mıknatıs, içerdeki metal aksama yapışır direk.
Bu arada klima otomatik sanırım. Acaba bununla ilgili olabilir mi o ses?
Logged
hibo


Yaş: 32
Yer: karabük
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #17 : Kasım 11, 2010, 12:00:38 ÖS »

Dediğin mıknatıs yöntemiyle zor gözüküyor. Mıknatıs, içerdeki metal aksama yapışır direk.
Bu arada klima otomatik sanırım. Acaba bununla ilgili olabilir mi o ses?

bazen tıkırtı  böyle yöntemleri düşündürtecek boyutta geliyor o derece yani   vaww klimadan bağımsız geliyor...çalıştığında veya çalışmadığındada gelebiliyor tıkırtı...sanki gevşemiş bir vidanın yerinde yaptığı tıkırdama gibi,ama her zaman olmuyo,bazen kaymak asfaltaki hafif dalgalanmalarda filan da oluyo hepten sinir ediyor üzgünön plastik aksamdaki tüm bileşim yerlerine silikon spray sıkmayı da planlıyorum birde,ama ses gıcırtı sesi olmadığı için ,tıkırtıya faydalı olamayabilir...beni biraz uğraştıracak anlaşılan ağlarım
Logged

çok bilmişlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın...
canguder


Yaş: 27
Yer: İstanbul
Otomobil: Honda Civic Elegance Mercedes SLK 200 Bmw 3.20i Sportline
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #18 : Kasım 11, 2010, 12:41:42 ÖS »

japon araçlarında servis ışığı hiç görmedim. benim bildiğim servis ışığı alman arabalarında olur(yanlışım varsa düzeltin). yağ ışığı yanıyorsa derhal servise gidip kontrol ettirin. şakaya gelmez. benim arkadaşın başına opel astra aracında geldi. karter ezilmiş yağ ışığı yanıyor 50 km yapmış üzerine sonrasında komple motor yapıldı.
Logged
hibo


Yaş: 32
Yer: karabük
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #19 : Kasım 11, 2010, 02:00:55 ÖS »

japon araçlarında servis ışığı hiç görmedim. benim bildiğim servis ışığı alman arabalarında olur(yanlışım varsa düzeltin). yağ ışığı yanıyorsa derhal servise gidip kontrol ettirin. şakaya gelmez. benim arkadaşın başına opel astra aracında geldi. karter ezilmiş yağ ışığı yanıyor 50 km yapmış üzerine sonrasında komple motor yapıldı.

servis ışığı değilmiş tabi ama rutin yağ değişim zamanı yaklaştığında,yani yağda normal olan o azalmayı ikaz ediyor,bakım zamanı da zaten geldiği için bir nevi yağ değişimi için uyarmış oluyor...aslında yağ değişirken 3.9 lt yerine(benimaraca bu kadar koyuyorlar ) 4 veya 4,1 konsa,o lamba hiç yanmıcak kanımca...velhasıl çok bi problem değil yani,asıl sıkıntı,göğüsten gelen tıkırtı şu an:)
Logged

çok bilmişlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın...
Sayfa: [1] 2 Yazdır 
« önceki sonraki »
Gitmek istediğiniz yer: