Gönderen Konu: vtec nedir ve nasıl açılır???  (Okunma sayısı 18430 defa)

canerr

  • İleti: 13
vtec nedir ve nasıl açılır???
« : Şubat 02, 2011, 06:42:41 ÖS »
hangi durumda vtec açılır ve nasıl olmalı



I LOVE JDM

  • İleti: 686
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #1 : Şubat 03, 2011, 03:23:47 ÖS »
nasıl yani? bıraz daha konuyu acarsan bircok arkadaş sana yardımcı olacaktır

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #2 : Şubat 03, 2011, 03:25:59 ÖS »
5500 devirde açar....

gerisi yalannn

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #3 : Şubat 03, 2011, 03:26:25 ÖS »

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #4 : Şubat 03, 2011, 03:28:17 ÖS »
videodaki mil 5500 devirde kayar ..

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #5 : Şubat 03, 2011, 03:30:17 ÖS »
Hangi durumda açılır sorusunu anlarım da
nasıl olmalı ne oluyor????

Ayrıca forumda vtec nasıl açılır nasıl çalışır nedir konuları var.
Mesela bunlardan birkaçı...

http://www.teamhondaturkey.com/forum/videolar/vtec_nasil_calisir-t4154.0.html

http://www.teamhondaturkey.com/forum/teknik_bilgiler/vtec_dohc_vtec_sohc_vtec_vtece_3_kademeli_vtec_ivtec_nedir-t6980.0.html


Bir de vtec kabak çiçeği gibi açılır.
Sanırım yardımcı oldum.

Amaç bilgi edinmekse yukarıdaki konulardan da
konu açmadan edinebilirsin dostum. Her aklımıza gelen şey için ve konu açmış olmak işçin açmayalım. Bu söylemimi ukalalık olarak algılamayın.
Çünkü forum ardı ardına açılan lpg, vtec ve karşılaştırma konuları sebebiyle
çöplüğe döndü.
« Son Düzenleme: Şubat 03, 2011, 03:32:46 ÖS Gönderen: poseidon999 »

vtec05

  • İleti: 550
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #6 : Şubat 03, 2011, 04:39:14 ÖS »
abi sohc vtec kaçta bilmiyorum ama dohc lar 5500de açar......

trancebabe

  • İleti: 709
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #7 : Şubat 03, 2011, 04:51:03 ÖS »
Arkadaşlar aradıgınız soruların tüm cevapları buradadır.İyi forumlar kolay gelsin...

http://tr.wikipedia.org/wiki/VTEC

razor

  • İleti: 199
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #8 : Şubat 03, 2011, 04:53:29 ÖS »
d16v1 ler yani vtec 2 3200 de açıyor ama ayrıca i-vtec olduğu için araç kendini yükte hisedersede açar ama al limiti 3200 dür.

canerr

  • İleti: 13
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #9 : Şubat 03, 2011, 07:55:19 ÖS »
sevgili dostum poseidon999 forma baktım fakat anlayamadığımdan konu açtım nasıl olmalı derken kullanım şekli ve zamanıydı kastık ok??

vtec05

  • İleti: 550
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #10 : Şubat 03, 2011, 10:06:58 ÖS »
d16v1 ler yani vtec 2 3200 de açıyor ama ayrıca i-vtec olduğu için araç kendini yükte hisedersede açar ama al limiti 3200 dür.
abi vtec 2 lerde d16w7dide var o farklımı??ayrıca abi vtec 2ler i-vtec değil sohc vtec ...

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #11 : Şubat 03, 2011, 10:09:45 ÖS »
Kullanım şekli derken sorunu biraz acarsan ?

vtec acma olayı kullanımla alakalı birşey değildir caner sen 5500 devri astıgın an vtec acar ve arac bir tepkime gosterir sana hissedersin..

Başka soruların varsada kullanım şekli değilde daha acık sorarsan net cevap alırsın.. Yani roll de mi kullanmak istiosun daha seri olmasını saglamak icin mi diyorsun istediin ne?

canerr

  • İleti: 13
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #12 : Şubat 04, 2011, 07:48:51 ÖS »
evet mahir arkadaşım daha seri olmasını ve roll derken biraz anlatırsan sevinirim

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1866
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #13 : Şubat 04, 2011, 10:14:49 ÖS »
vtec 2 Lerde vTEC açıyoRmu ??? ???

vtec05

  • İleti: 550
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #14 : Şubat 04, 2011, 10:53:09 ÖS »
vtec 2 Lerde vTEC açıyoRmu ??? ???
abi açmasına açıyoda belli olmuyo sonuçta dohc değil ......

vtec05

  • İleti: 550
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #15 : Şubat 04, 2011, 11:00:00 ÖS »
vtec 2ler yani sohclar kaçta açar bilgisi olan varmı arkadaşlar????

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #16 : Şubat 04, 2011, 11:32:21 ÖS »
bildigim kadarıyla sizinkiler gaz tepkimesine gore çalışan bir sistem ve ekonomi amaclı bir motor vtec2 bir devirden sonra değil ..

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #17 : Şubat 04, 2011, 11:37:09 ÖS »
evet mahir arkadaşım daha seri olmasını ve roll derken biraz anlatırsan sevinirim
ROLL için yapacak birşey yok zaten 2.vites 60 diceksin muhtemelen ama daha seri kullanım icin 3000 değil 5000 vites değiştirme devrin canerr..en küçük devir bu olucak ..

Neo35

  • İleti: 41
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #18 : Şubat 05, 2011, 09:10:54 ÖS »
vtec 2 Lerde vTEC açıyoRmu ??? ???
abi açmasına açıyoda belli olmuyo sonuçta dohc değil ......
İES kasalarda hangi tip motor var acaba?Dohc,Vtec,i-Vtec?
Dohc olmayınca tepkime hissedilmiyor mu?

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #19 : Şubat 05, 2011, 09:13:34 ÖS »
İES kasalarda hangi tip motor var acaba?Dohc,Vtec,i-Vtec?
Dohc olmayınca tepkime hissedilmiyor mu?
[/quote]


1.6i ES SOHC motordur, yani üstten tek ekzantirik mili vardır 16 valf dir ama VTEC değildir...

Neo35

  • İleti: 41
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #20 : Şubat 05, 2011, 09:14:55 ÖS »
İES kasalarda hangi tip motor var acaba?Dohc,Vtec,i-Vtec?
Dohc olmayınca tepkime hissedilmiyor mu?


1.6i ES SOHC motordur, yani üstten tek ekzantirik mili vardır 16 valf dir ama VTEC değildir...
[/quote]

3500 den sonra dohc gibi olmaz diyosunuz yani..

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #21 : Şubat 05, 2011, 11:35:58 ÖS »
DOHC - (Double Overhead Camshaft) Üstten çift kam mili

VTEC - (Variable-valve timing and electronic-lift control) Değişken Zamanlamalı Supap Kontrol Sistemi

SOHC - (Single Over Head Camshaft) Üstten tek kam mili


arkadaşım bu konuyu bir çok arkadaş çok iyi biliyor ama öğrenmek isteyenler için her iki dildeki tanımını yamaya çalıştım...

DOHC VTEC DE OLUR , SOHC VTEC DE OLUR...

AMA 1.6i ES SOHC' dur, VTEC değildir...

3500 den sonra ya da 4500 den sonra ne olup olmadığını gaz pedalını ayağınızın altına aldığınızda öğrenebilirsiniz...


1.6i ES 120 HP dir ama bu gücü 6400 devirde buluyor ya da şöyle diyelim max 144 Nm olan torka 5000 devirde kavuşuyor... yani alt devirlerde yakıt ekonomisi düşünüldüğünden çok cansız bir motor u var ama zaten 3500 - 4000 i bulduğunda araç taki ses ve ivmelenme siz şaşırtır...

Bazı arkadaşlar bunu İKİNCİ EKZANTİRİK (KAM MİLİ) DEVREYE GİRİYOR ya da VTEC AÇIYOR gibisinden değerlendirme ye alıyorlar ama asılsız ve saçmadır...

ilginize bilginize....

chevasil

  • İleti: 1454
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #22 : Şubat 06, 2011, 02:33:06 ÖS »
haklısın bızım 1.4 lerde 5000 devırı gecmeye basladımı kendını öne atıyor cok tatlı bır sesı var vti ruhu kacmış ufaklıklara 1.4 kullanan arkadaşlar ne demek istediğimi iyi anlıyacaklardır :)

Neo35

  • İleti: 41
Ynt: vtec nedir ve nasıl açılır???
« Yanıtla #23 : Şubat 06, 2011, 03:40:05 ÖS »
DOHC - (Double Overhead Camshaft) Üstten çift kam mili

VTEC - (Variable-valve timing and electronic-lift control) Değişken Zamanlamalı Supap Kontrol Sistemi

SOHC - (Single Over Head Camshaft) Üstten tek kam mili


arkadaşım bu konuyu bir çok arkadaş çok iyi biliyor ama öğrenmek isteyenler için her iki dildeki tanımını yamaya çalıştım...

DOHC VTEC DE OLUR , SOHC VTEC DE OLUR...

AMA 1.6i ES SOHC' dur, VTEC değildir...

3500 den sonra ya da 4500 den sonra ne olup olmadığını gaz pedalını ayağınızın altına aldığınızda öğrenebilirsiniz...


1.6i ES 120 HP dir ama bu gücü 6400 devirde buluyor ya da şöyle diyelim max 144 Nm olan torka 5000 devirde kavuşuyor... yani alt devirlerde yakıt ekonomisi düşünüldüğünden çok cansız bir motor u var ama zaten 3500 - 4000 i bulduğunda araç taki ses ve ivmelenme siz şaşırtır...

Bazı arkadaşlar bunu İKİNCİ EKZANTİRİK (KAM MİLİ) DEVREYE GİRİYOR ya da VTEC AÇIYOR gibisinden değerlendirme ye alıyorlar ama asılsız ve saçmadır...

ilginize bilginize....

Teşekkürler çok açıklayıcı olmuş sayenizde öğrendim motorun özelliğini..