Gönderen Konu: Vitesi bosa alma durumunda yakit olayi?  (Okunma sayısı 3497 defa)

oakin

  • Ziyaretçi
Vitesi bosa alma durumunda yakit olayi?
« : Kasım 05, 2008, 09:00:38 ÖS »
merhabalar, aklima takilmis bir soruyu daha yazmak istiyorum (yine forumda birkac yerde okumustum), nacizane fikirlerinizi bekliyorum,

otobanda falan giderken, ya da hafif egimli yerlerde VTEC (vtec2 vs.) araclari bosa almak FAZLA yakit tuketimine neden oluyor deniliyor, tamam bu yanlis birsey yapilmamasi gerekir, fakat hangi mantiga dayanarak boyle bir yorum yapiliyor. Hareket halinde bosa alinan aracta motor devri genelde 1-0.8 gibi birseye duser, yol asagi dogru egimliyse arac hizlanir, yukari dogu egimliyse yavaslar.

buna gore "araci bosa alinca fazla yakit yakiyor" teorisi acaba caydirici etki yaratsin diye mi ortaya atilmistir?

cevaplariniz icin simdiden tesekkurler



altunparmak

  • İleti: 2138
Ynt: Vitesi bosa alma durumunda yakit olayi?
« Yanıtla #1 : Kasım 05, 2008, 09:06:15 ÖS »
rampa aşşağı boşa atılan araç rolanti konumu kadar benzin yakar . ama viteste ayak gazdan çekilmiş bir konumda ise yakıt yakmaz yani viteste inmek daha avantajlı . Seyir  halinde boşa atmanın zararı  en üst vites kavramasının ömrünü yarı yarıya düşürür  yani zararlı yapmanında bi anlamı yok zaten.

oakin

  • Ziyaretçi
Ynt: Vitesi bosa alma durumunda yakit olayi?
« Yanıtla #2 : Kasım 05, 2008, 09:11:47 ÖS »
tesekkurler, ust vites kavramasinin omru hakkinda guzel bilgi oldu, peki yakit olayi icin, rolantiye dusene kadar harcanan yakit hesaplanmis verilere mi dayaniyor acaba?

sonuc olarak aracin 5 dakika boyunca rolantide gitmesi ile 5 dakika boyunca 3000 devirde gaza basilmadan hareket etmesini karsilastiyoruz?

Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: Vitesi bosa alma durumunda yakit olayi?
« Yanıtla #3 : Kasım 05, 2008, 09:18:07 ÖS »
yokuş aşağı boşa atınca rolanti devrinde çok az yakıt harcıyor ama araç yavaşlamadan , hatta yolun eğimine göre hızlanarak gidiyor, vitese takılı inince gerçektende  yakıt sıfır, ama boştaki kadar rahat   akmıyor araç, hatta yeni hondalarda logic grade denen bir akıllı eğim sistemi var ki bu yolun eğimini algılayıp vites küçülterek hız kesiyor, yani yakıt olayı her iki durumdada aynı noktaya varıyor, vitesi boşa almanın arabanın hiç bir mekanik aksamına zarar vermeyeceği bilimsel olarak kanıtlandı  ve ilgili başlıkta yayımlandı

merburvehan

  • İleti: 2170
Ynt: Vitesi bosa alma durumunda yakit olayi?
« Yanıtla #4 : Kasım 05, 2008, 09:18:18 ÖS »

rampa aşşağı boşa atılan araç rolanti konumu kadar benzin yakar . ama viteste ayak gazdan çekilmiş bir konumda ise yakıt yakmaz yani viteste inmek daha avantajlı . Seyir  halinde boşa atmanın zararı  en üst vites kavramasının ömrünü yarı yarıya düşürür  yani zararlı yapmanında bi anlamı yok zaten.
Daha önce duymamıştım en üst vites kavramasını biraz açarmısın...

altunparmak

  • İleti: 2138
Ynt: Vitesi bosa alma durumunda yakit olayi?
« Yanıtla #5 : Kasım 05, 2008, 09:19:16 ÖS »
düz yolda etkiler farklı olur ama rampa aşagı bı farkı olmaz aynı sonucu werir,,,daha ii bilgiye sahip olan abilerimiz cvp wercektir..

mechanicer

  • İleti: 624
Ynt: Vitesi bosa alma durumunda yakit olayi?
« Yanıtla #6 : Kasım 05, 2008, 09:22:02 ÖS »
yenı nesıl araclarda bosa atınca daha cok yakar. pgmfı sıstemı bazı devrılerde arac hız ve yol sartlarına gore enjektor kapatarak aracın ıvlenemsı ıle surus saglar ve yakıt ekonomısı saglar. ama bosa atınca aracı rolantıde kabul eder beyın ve stop etmemesı ıcın sureklı yakıt gonderır..

benım dusuncem tabı...

oakin

  • Ziyaretçi
Ynt: Vitesi bosa alma durumunda yakit olayi?
« Yanıtla #7 : Kasım 05, 2008, 10:00:35 ÖS »
o halde soyle bir sonuc cikarabilir miyiz
yeni nesil araclarda (vtec2 buna giriyor mu bilmiyorum), rampa asagi arac viteste gaza basilmiyor ve rolantide calismasindan daha az benzin yakar!

merburvehan

  • İleti: 2170
Ynt: Vitesi bosa alma durumunda yakit olayi?
« Yanıtla #8 : Kasım 05, 2008, 10:03:38 ÖS »
Viteste yokuş aşağı daha az benzin değil hiç benzin yakmıyo vtec2 buna dahil...

onur1980

  • onur1980
  • İleti: 1273
Ynt: Vitesi bosa alma durumunda yakit olayi?
« Yanıtla #9 : Kasım 05, 2008, 10:11:26 ÖS »
enjeksiyonlu aracların hepsı yokus asagı ınerken vıteste eger gaza basılmazsa enjeksıyonlardan benzın gecısını engeller yanı kapatır enjeksıyonları bunun ıcın yakıt tuketımı sıfıra ıner eger bosta gıdersen rolantıde bellı oranda cok azda olsa yakar. tabı bu olayda bellı bır devırın altına dustukten sonra ortadan kalkıyor sanırım 1500 rpm uzerı ınerken yakıtı kesıyor. zaten hıssedersın yakıtı kestıgı an aracı motorun frenledıgı andır

mechanicer

  • İleti: 624
Ynt: Vitesi bosa alma durumunda yakit olayi?
« Yanıtla #10 : Kasım 05, 2008, 11:59:33 ÖS »
hemen hemen tum vtecler

cemmess

  • İleti: 238
Ynt: Vitesi bosa alma durumunda yakit olayi?
« Yanıtla #11 : Kasım 06, 2008, 08:44:13 ÖÖ »
Bu konu başka bir yerde çoook uzunca tartışıldı, hem güvenlik hemde yakıt bakımından boşa atmak iyi değil.

http://www.teamhondaturkey.com/forum/problemler_ve_cozumleri/ekonomi_vitesi_bosa_alma-t12860.0.html

ufuk

  • Ziyaretçi
Ynt: Vitesi bosa alma durumunda yakit olayi?
« Yanıtla #12 : Kasım 18, 2008, 09:24:38 ÖÖ »
bende şöyle bişey duymuştum  mesela kırmızı ışıklarda falan beklerken otomatik arabalarda vitesi boşa almak yakıtı attırıyormuş . cemmess arkadaşımızın dediği gibi bu konu bir forumda ayrıntılı konuşulmuz bu akşam okuycam bende o sayfaları .

kaner

  • Ziyaretçi
Ynt: Vitesi bosa alma durumunda yakit olayi?
« Yanıtla #13 : Kasım 22, 2008, 08:39:17 ÖÖ »
Vitesi boşa alma durumunda araç azda olsa yakıt sarfiyatı yapacaktır fakat vites konumunda 1800 devire inene kadar ecu cutoff sistemini devreye sokacağından dolayı yakıt keser.Bu sistem yakıt sarfiyatı için yapılmamıştır yanmamış gazları çevreye atmaması için yapılmıştır artısı yakıt sarfiyatıdır ve bunuda yol bilgisayarı olan araçlarda anlık yakıt tüketimi göstergesinde 0 olarak görülebilir.

-cenk-

  • Ziyaretçi
Ynt: Vitesi bosa alma durumunda yakit olayi?
« Yanıtla #14 : Kasım 22, 2008, 10:15:49 ÖS »
cut-off devresi çalışmadığı sürece yakıt harcaması fazladır aracın. cut-off , araç viteste iken gaza basılmadığında ve devir saatinin maximumu göstermesi gerektiğinde çalışır.