Gönderen Konu: Turbo Uygulamalarında Güç Kazanımlarının Hesaplanması  (Okunma sayısı 1405 defa)

By_BuGr4

  • İleti: 1483
Turbo uygulamalarında, atmosferik motorlara oranla güç kazancını hesaplamak için çok basit bir eşitlik mevcuttur. Bu eşitlikte aşağıdaki 5 faktör yer almaktadır:

Güç = Po x PR x DC x PL

Burada:
Po motorun orijinal güç değeridir: diyelim ki 240 bg

Basınç + 14.7
PR basınç oranıdır. Örneğin --------------------- hesabı ile 7 psi basınçta bu oran 1.49 olur.
14.7

DC, emişe gelen havanın sıcaklığına bağlı olarak yoğunluktaki değişimin düzeltimidir. 7 psi'da bu düzeltme, intercooler kullanılmadığında .85, intercooler kullanıldığında ise .96 olarak kabul edilebilir.

PL, aşırı besleme mekanizmasının motordan çaldığı güç ile ilgili orandır. Supercharger sistemlerinde bu kayıp %5 civarı, Turbo sistemlerinde ise kayıp %1.5 civarıdır. Turbo'da güç kaybının bu kadar düşük olmasının sebebi turbonun, motordan çıkan sıcak egzoz gazları ile çalışmasıdır. Unutulmamalıdır ki motorda yanan yakıtın 3'te 1'i güce dönüşür, 3'te 1'i motorun iç ekipmanlarının ısınmasına harcanır, 3'te 1'i ise egzozdan dışarı atılır. Turbo, egzozdan dışarı atılan bu gücü kullandığından dolayı Supercharger sistemlerine göre çok daha az kayıpla çalışır.

Rakamları yerlerine koyarak sonuca göz atarsak:

Yeni Güç Değeri:

Intercooler kullanılmayan Supercarger sisteminde:

P = 240 x 1.49 x .85 x (1-.05) = 289 bg

Intercooler kullanılan Turbo sisteminde:

P = 240 x 1.49 x .96 x (1 - .015) = 338



honda_team

  • İleti: 4134
Ynt: Turbo Uygulamalarında Güç Kazanımlarının Hesaplanması
« Yanıtla #1 : Mart 28, 2008, 05:40:20 ÖS »
bilgi için teşekk.

whitehan

  • İleti: 2572
Ynt: Turbo Uygulamalarında Güç Kazanımlarının Hesaplanması
« Yanıtla #2 : Mart 28, 2008, 05:41:23 ÖS »
bılgı ıcın tesekk..