Şimdi turbo cu falan değilim . . .
ama bildiklerimi anlatayım, siz makine mühendisi iseniz anlattıklarımdan daha ötesini anlayacaksınız...
Şimdi . . . ford ticari araçlar 1967 de TR de üretime geçmiş ve D750 ve D1210 ford kamyonları üretmiş, 1983 e kadar satmış...
Bu araçların motor bloklarında çok küçük değişikler yaparak Cargo grubu kamyonları üretmiş, ve 1988 de bu Cargo ları TURBO ile donatmış, 1993 de de intercooling eklemesi yapmış...
Öyle bir şey ki.... 1967 model ford kamyonun motoru bloku silindir kapağı ile 2002 yılında en son üretilen 2520 turbo intercooling teşkilatı neredeyse bire bir aynı....
Dolayısı ile mesela ki 1977 de , ya da 1981 de üretilmiş bir D1210 kamyona bu 1988 den sona üretilen cargo larda kullanılan Turbo teşkilatını fazladan sadece pompa ayarı yaptırarak montajlamak ve de gayet de verimli kullnamk mümkündü...
İşaret etmek istediğim husus, aynı üretim bantında farklı zamnalar da turbosuz üretilen bir motoru daha sonra turbolu hale getirmek mümkün olabiliyor...
Sizin 3,30 a turbo takacaksınız, istediğiniz daha fazla güç.... Yusuf arkadaşımız sadece hayal demiş sizin planınıza... aslında hayal bile değil... çünkü bu hali ile imkansız...
ayrıca sadece turbo + intercooler uygulamak yetmiyor.... yazılımla gerekli düzenlemeleri yapmak, avansını ayarlamak gerekiyor...
Turbonun getirmiş olduğu ilave emiş gücüne ve buna bağlı ilave yanma gücüne dayanıklı çelik piston, segman, kol krank yatak ne varsa elden geçecek...
kol ve krank kepleri daha yüksek torklanacak, buna malzemenin mukavemeti hesaplanacak vs .vs . . .
Teknik olarak bilgim yok... konulara sadece yüzeysel ilgim var...
Ha dalga geçmek için değil lütfen yanlış anlamayın ama... 1,6 nın turbosu benim arabaya Nedemn olmaz die bir sorunuz var ? Hocam, 100 kilo adama 42 beden ceket olmaz....
keyifli forumlar