Gönderen Konu: turbo montajı  (Okunma sayısı 13797 defa)

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
turbo montajı
« : Ocak 27, 2013, 08:44:16 ÖS »
arkadaşlar merhaba 33 yaşındayım makina mühendisiyim otomobillere var bu turbo olayını bilmiyorum ama aracıma takmayı düşünüyorum ben takmak istiyorum merak ettiğim şeyler var örnek 1.6pejo tepe turbosunu sogutucusu v.s tüm parçaları ile araca monte edemezmiyim turboda vastage mi nedir bir parça vasıtası ile yapılıyor bu stadndar turbo sisteminde bu tip şeyler yapılabilirmi. olmaz ise neden olursa nasıl olacak bun konu hakkında beni aydınlatırsanız çok sevinirim nette okuyordum burda bu işlerden anlayan bayağı bilgili insanlar var aracım 2004 model e46 3.30 bmw



TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #1 : Ocak 30, 2013, 11:22:47 ÖS »
hiç kimse bu konuda bir şey yazmayacakmı

davyjones24

  • İleti: 987
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #2 : Ocak 30, 2013, 11:28:50 ÖS »
3,30 turboda taktırsanız ne olur acaba..teknik bir konu..pek cevap bulacağınızı zannetmiyorum

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #3 : Ocak 30, 2013, 11:40:35 ÖS »
neden 330i ye turbo takmak istiyorsun ki ?
güç mü yeterli gelmiyor ?
şanzuman ilave güçten zarar görmez mi ?


TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #4 : Ocak 31, 2013, 11:36:50 ÖS »
şanzıman dayanırmı bilmiyorum ama başka bir formda gördüm 325i 600 hp yapmışlar ve videolarını izledim iyi gözüküyordu ben 350 400 hp gibi bir turbo istiyorum şanzıman dayanacaktır 3.3o un şanzımanı bayağı sağlam olmalı evet daha fazla güçlü olmasını m3 ler gibi olmasını istiyorum çok aşırı arabayı zorlayan birisi değilim ama çok kısa mesafede de olsa dip gaz yapmaktan çekinmem bazen kısa hızlanmaları seviyorum.

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #5 : Ocak 31, 2013, 11:39:10 ÖS »
ben bu forumda gördüm tubodan anlayan insanlar var benim merak ettiğim normal bir dizelin turbosunu soğutucusunu v.s tüm parçaları benim bmw ye taksam olurmu beyin değişimine gerek varmı yazılım yeterli olumrmu yabancı ülkelerde imakanlar çok bizim ülkede teknlojiye ulaşman çok güç

DENON

  • İleti: 2021
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #6 : Şubat 01, 2013, 07:52:16 ÖÖ »
3000cc bır motora fındık kadar turbo takarsanız, 3000cc den cıkan egzoz gazı o turbonun max spoolunu 1500d/d da verdırır hiçbir işe yaramaz , aracınıza uygun turboyu tespit etmeniz gerekir , turboyu tespit ettikten sonra ya after market bır turbo manıfoltu yada custom bır manıfolt yapmanız lazım , ınternal westegatelı turbo mu yoksa external westegatelı bır turbomu kullanacaksınız ona göre bır turbo manıfoltu tasarımı gerekır , turbo hoop aldım taktım oldu bıttıye getırılecek bır setup değildir hesaplamaların iyi yapılması gerekır , turbo takıldıktan sonra mappıng kısmının ıyı yapılması şart ıgnıtıon map ve air fuel map ların cok dogru ayarlanması gerekır kı arac vuruntudan ve fakır karışımdan dolayı kırılmasın sürekli knock değerını takıp etmek şart , yanı dediğiniz gibi 1.6 dızel bır aracın turbosunu koydum oldu gibi bişey hayalden öteye geçmez

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #7 : Şubat 01, 2013, 09:14:23 ÖS »
denon bu işin uzmanıdır

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #8 : Şubat 02, 2013, 12:14:12 ÖÖ »
bir kere ayar tutumu birdaha ayar gerekirmi yoksa ikide bir ayarmı yapacağız dizellerde ayar maya yapılmıyor 1.6 nın turbosu olmazmı yeterli gelmezmi  external westegatelı farkı nedir. biraz daha konu hakında detay ben 350 tlye sıfır reno kango turbosu buldum 200 tl yede sogutucu var intercool yani bu sogutucu olurmu.

piscocuk

  • İleti: 3205
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #9 : Şubat 02, 2013, 07:46:43 ÖÖ »
denon açıklamayı çok iyi yapmış ama sen hala dizel araçların minik turbolarındasın arkadaşım

dünya kadar malın olacağına fındık kadar turbon olsun :) diyorsun ama olmaz

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #10 : Şubat 02, 2013, 09:14:48 ÖÖ »
yav zaten 3.30 araban varsa 3000 cc in vergisini verion sat arabanı git 2.5 sti al adamlar hazır sen ugrasmadan turboyu koymuslar :D görünüşüde bmw den aşağı deil kalitesi de :D

emre16

  • İleti: 1996
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #11 : Şubat 02, 2013, 11:41:21 ÖÖ »
denon abimiz herşeyi açıklamış bence maceraya gerek yok. Bencede sizi tatmin etmiyorsa ya sti yada evo falan bakın....

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #12 : Şubat 03, 2013, 12:55:03 ÖS »
sti bmw nin verdiği sürüş keyfini vermesi imkansı ben 3000cc den tubo ile çok yüksek güçlere ulaşmak değil yoksa 700 hp güç alınabilir çok iyi bir tubo ile denon çok anlamasamda güzel bilgi vermiş benim asıl öğrenmek istediğim şu 1600 cc yada 2000 cc dizel turbosu neden olmaz tamam çok küçüğünü takmayız uyarmı ayrıca karşılıklı soru cevap şeklinde öğrenmek istiyorum ha yok cevap veremeyeceğim dersede hakkıdır.

ozn. benzetmen pek ahlaki olmqamış seviyeyi düşürmesek bence iyi olur.

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #13 : Şubat 03, 2013, 05:42:21 ÖS »
hayırdır neyi benzettim anlamadm

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #14 : Şubat 03, 2013, 06:14:14 ÖS »
turbo montajı hakında şöyle detaylı konuşacak birisi varsa yardımları bekliyorum

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #15 : Şubat 03, 2013, 10:15:18 ÖS »
Şimdi turbo cu falan değilim . . .

ama bildiklerimi anlatayım, siz makine mühendisi iseniz anlattıklarımdan daha ötesini anlayacaksınız...

Şimdi . . . ford ticari araçlar 1967 de TR de üretime geçmiş ve D750 ve D1210 ford kamyonları üretmiş, 1983 e kadar satmış...

Bu araçların motor bloklarında çok küçük değişikler yaparak Cargo grubu kamyonları üretmiş, ve 1988 de bu Cargo ları TURBO ile donatmış, 1993 de de intercooling eklemesi yapmış...


Öyle bir şey ki.... 1967 model ford kamyonun motoru bloku silindir kapağı ile 2002 yılında en son üretilen 2520 turbo intercooling teşkilatı neredeyse bire bir aynı....


Dolayısı ile mesela ki 1977 de , ya da 1981 de üretilmiş bir D1210 kamyona bu 1988 den sona üretilen cargo larda kullanılan Turbo teşkilatını fazladan sadece pompa ayarı yaptırarak montajlamak ve de gayet de verimli kullnamk mümkündü...

İşaret etmek istediğim husus, aynı üretim bantında farklı zamnalar da turbosuz üretilen bir motoru daha sonra turbolu hale getirmek mümkün olabiliyor...

Sizin 3,30 a turbo takacaksınız, istediğiniz daha fazla güç.... Yusuf arkadaşımız sadece hayal demiş sizin planınıza... aslında hayal bile değil... çünkü bu hali ile imkansız...

ayrıca sadece turbo + intercooler uygulamak yetmiyor.... yazılımla gerekli düzenlemeleri yapmak, avansını ayarlamak gerekiyor...

Turbonun getirmiş olduğu ilave emiş gücüne ve buna bağlı ilave yanma gücüne dayanıklı çelik piston, segman, kol krank yatak ne varsa elden geçecek...

kol ve krank kepleri daha yüksek torklanacak, buna malzemenin mukavemeti hesaplanacak vs .vs . . .

Teknik olarak bilgim yok... konulara sadece yüzeysel ilgim var...

Ha dalga geçmek için değil lütfen yanlış anlamayın ama... 1,6 nın turbosu benim arabaya Nedemn olmaz die bir sorunuz var ?   Hocam, 100 kilo adama 42 beden ceket olmaz....

keyifli forumlar


aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #16 : Şubat 04, 2013, 02:30:52 ÖÖ »
@DENON
@kayacı26
+ Nokta :)

Bır ekleme de ben yapayım :) Eger kı aracınız Fıat 1.3 M-jet olsaydı ve sız 1.6 veya 1.9 turbosu takma gırısımınde bulunsaydınız dedıgınız olabılırdı.Fakat bunda bıle bır suru ayar var.Degısmesı gereken parcalar var. Ama 3000cc araca oyle 1600cc aracın turbosu takılmaz.Onun turbosundan randıman alamazsınız.

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #17 : Şubat 04, 2013, 10:11:03 ÖS »
0.5 barda da piston kol yatak değişmesine gerek varmı. yok deniyor bostancıda gördüm böyle bir bmw birde bu tubodan çok anlayan birisi bu soruma cevap vermişti bana 1.6 tubosu olur önemli olan o değil vastage mi ne ondan ayarlanıyor demişti ama sonrasını konuşamadık saman alevi gibibirden ortaya bir hızla çıkıp hop kaybolunuyor bu forumlarda olur şundan olmaz bundan yada şunu yaparsan olur gibi daha sakin yavaş yavaş sindirerek bir muhabbet ortamı yok herkez ainştain ya ben en cahiliniz olayımda sakince şu turbo meretini bi enine boyuna konuşalım.

hondacolik

  • ホンダ患者
  • İleti: 898
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #18 : Şubat 04, 2013, 10:59:08 ÖS »
bence bu konu turboyu açmış , dip gaz devam :)

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #19 : Şubat 04, 2013, 11:58:53 ÖS »
0.5 barda da piston kol yatak değişmesine gerek varmı. yok deniyor bostancıda gördüm böyle bir bmw birde bu tubodan çok anlayan birisi bu soruma cevap vermişti bana 1.6 tubosu olur önemli olan o değil vastage mi ne ondan ayarlanıyor demişti ama sonrasını konuşamadık saman alevi gibibirden ortaya bir hızla çıkıp hop kaybolunuyor bu forumlarda olur şundan olmaz bundan yada şunu yaparsan olur gibi daha sakin yavaş yavaş sindirerek bir muhabbet ortamı yok herkez ainştain ya ben en cahiliniz olayımda sakince şu turbo meretini bi enine boyuna konuşalım.

0.5 barda sıkıntısız kullanılabilir diye okumuştum bende ****** de aslında daha iyi yardımcı olucaklar diye düşünüyorum orda turbo işleriyle vs uğraşan takan arkadaşlar mevcut

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #20 : Şubat 05, 2013, 06:44:11 ÖS »
0.5 0.4 kol mil yataklarını nekadar zorlar acaba normal kedi basıncının kaç katı fark var 0.4 bar 80 100 hp fark edermi

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #21 : Şubat 05, 2013, 09:16:49 ÖS »
baskan ankarada görmüştüm ben bi kaç yer subaru motoru felan tamir edio kapının ödünde uçusan sti ler var öle bi y er bulman lazım forumdan pek basarılı olamazsın sonucta denon hariç cok fazla turbo montajı yapan birisi yok aramızda

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #22 : Şubat 10, 2013, 10:48:16 ÖS »
sagol ama bu iş aslında okadar zor değil bu araba modifiye işlerini geri kalmış ülkemizde bazıları biraz öğrenmiş onlarda havalarından uklalaıktan yanlarına yaklaşılmıyor alt kültür genellikle ama starexte turbo var düşün mutlaka incelikleri var ama yabancı forumları görünce çok ayrı bir dünyada yaşıyoruz biz hurdalıktan sağlam parça arayan birisi gibiyiz onlar ise sıfır parçacıda gibiler. turboyu kendim yapacağım öğreniyorum ufak ufak

kamer55

  • Kamer
  • İleti: 125
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #23 : Şubat 10, 2013, 11:59:59 ÖS »
işin çok zor. bu işten anlayan ustasını bulmak, parça bulmak, işçilik ücretleri filan çok para. birde işler bittikten sonra randıman alamamak var.
birde şu var. bende 1.6 civic var. Senin dediğin gibi 1.6 tepe kango turbosu 300 tl ye alınıyor demişsin. ee noldu bunu herkes alır aracına uygulardı.
demem o ki işin çok zor..

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #24 : Şubat 13, 2013, 09:30:25 ÖS »
koca volvo s 80 2011 model çif turbolu motoru sordum 10 000 tl adam dandikten turboya 12000  tl diyor ya anlamıyoruz ya sonunakadar kazzık ben yapmaya başladım bile bizim insanımıza yapamassınnnnnnnnnnnn dedimi dut yutmuş bülbüle dönüyor ve onların yalakaları,yaltakçıları,hayranları sahneye çıkar hemen sen bunu çocuk oyuncağımı sandım falan falan. ben yapmaya başladım dukato 2.3 multi jet turbosu aldım soğutucusunu v.s 0.5 barda montajını yapacağım yavaş yavaş ve denemeleriçok zorlamadan ypacağım kopmresör basınç ölçme cihazları bende var. motoru da yesem bana daha ucuza gelecek