Gönderen Konu: Swap mı? Orijnali Mod mu?  (Okunma sayısı 2851 defa)

deniz44

  • İleti: 1055
Swap mı? Orijnali Mod mu?
« : Şubat 16, 2010, 07:12:55 ÖS »
93 CiviC Si'ım için hangi proje maliyet ve verimlilik acısından daha olumlu sonuclar verir? B16A swap mı yoksa orijinal motora mod mu? Ayrıca bu aracım icin atmosferik olarak iyi bir sonuc almak icin hangi parcaları temin etmem gerekir? Liste şeklinde yardımcı olursanız sevinirim Parcaları yasadıgım ilde temin etmemin imkanı yok bu konuda da yardımcı olursanız çok sevinirim.  >=ok



FZG

  • Ziyaretçi
Ynt: Swap mı? Orijnali Mod mu?
« Yanıtla #1 : Şubat 17, 2010, 02:04:42 ÖÖ »
Param olsa mod ile ugrasmazdim, taksit taksit is yapmazdim, direk swap yapardim ve tek'lerden biri olurdum..

skullcrusher

  • İleti: 389
Ynt: Swap mı? Orijnali Mod mu?
« Yanıtla #2 : Şubat 17, 2010, 09:07:34 ÖÖ »
Merhaba,mevcut d16a9 motoruna para harcamaktansa,b16a2 swap yapmak hem daha verimli hem de daha sağlıklı yürüyen bir motora sahip olmanı sağlar.Ancak bu işlemin işini iyi bilen ellerden çıkması da çok önemli.aracın hem motor bağlantıları hem tesisatı hem de ECU'su değişecek.Sorunsuz yürümesini sağlamak için daha önce bu işi yapmış ve tecrübe sahibi olmuş bir kişi ile yola çıkmanı öneririm.b16a2 swap işini bitirdikten sonra eğer istersen ilerleyen zamanlarda bu motoru modifiye etmek çok daha akılcı olur.

skullcrusher

  • İleti: 389
Ynt: Swap mı? Orijnali Mod mu?
« Yanıtla #3 : Şubat 17, 2010, 09:23:27 ÖÖ »
Ama bu işi yaparken de çok fazla alternatif olduğu için ne şekilde bir işlem istediğine karar vermen gerek,Örnek vermek gerekirse,atmosferik olarak modifiye yapacaksan ve motor içine girmeden stock olarak daha verimli olsun diyorsan,headers,cold air intake,ECU mapping(ECU değişip,Manage için bir modül kullanmanı öneririm"Ectune-Hondata s300" gibi) MSD yüksek voltajlı ateşleme modülü ve tüm bileşenleri,silindir kapağı içinde sibop yay ve şapkalarının değiştirilmesi,dereceli eksantrikler ve ayarlı eksantrik kasnakları,daha yüksek kapasiteli enjektörler(atmosferik için 350cfm ya da 440cfm yeterli olacaktır).Motor içine de girmeyi planlarsan,bu iş kollar,yüksek sıkıştırmalı pistonlar,saplamalar,yataklar ve hatta hacim de artırmak düşüncesinde olursan stroker kite kadar gider.Tüm bu sözü edlienlerin sana maliyeti ise mevcut aracının fiyatından çok daha fazla tutacaktır.

deniz44

  • İleti: 1055
Ynt: Swap mı? Orijnali Mod mu?
« Yanıtla #4 : Şubat 19, 2010, 10:16:40 ÖS »
Tavsiyeleriniz icin tesekkürler yapılmayacak işler degil aslında ama bunu yapacak bi ustayı bulmam sanırım imkansız. Burda kimse pek ayardan filan anlamaz,tecrübe acısından biraz yoksunluk söz konusu...

skullcrusher

  • İleti: 389
Ynt: Swap mı? Orijnali Mod mu?
« Yanıtla #5 : Şubat 20, 2010, 10:11:54 ÖÖ »
hangi şehirde yaşadığını bilemiyorum ama şayet bu işi yaptırmaya karar verirsen,ankara'da daha önce b16 swap yapmış tanıdıklarımı var,hem tesisat hem de mekanik anlamında sorunuszca aklından geçenleri yaptırabilirsin.

deniz44

  • İleti: 1055
Ynt: Swap mı? Orijnali Mod mu?
« Yanıtla #6 : Şubat 21, 2010, 08:54:18 ÖS »
hangi şehirde yaşadığını bilemiyorum ama şayet bu işi yaptırmaya karar verirsen,ankara'da daha önce b16 swap yapmış tanıdıklarımı var,hem tesisat hem de mekanik anlamında sorunuszca aklından geçenleri yaptırabilirsin.

Malatyada yasıyorum sıkıntım o yüzden bi hayli fazla,ne parca bulabiliyorum ne usta. O yüzden bu işi daha once yapmıs arkadasların destegine kesinlikle ihtiyacım var.

skullcrusher

  • İleti: 389
Ynt: Swap mı? Orijnali Mod mu?
« Yanıtla #7 : Şubat 22, 2010, 05:51:08 ÖS »
pm den cep tel numaramı yollayacağım,istersen ara görüşelim,ankarada bu işi daha önce yapmış akadaşlarımız var.onlarla temasa geçmeni sağlarım.

deniz44

  • İleti: 1055
Ynt: Swap mı? Orijnali Mod mu?
« Yanıtla #8 : Şubat 22, 2010, 08:12:22 ÖS »
Tel noyu kaydettim ilgin icin cok tesekkürler, en kısa zamanda dönmeye calısıcam

insomniac

  • İleti: 2486
Ynt: Swap mı? Orijnali Mod mu?
« Yanıtla #9 : Şubat 27, 2010, 02:42:20 ÖS »
ortalama maliyeti nedir bu swap işinin?

deniz44

  • İleti: 1055
Ynt: Swap mı? Orijnali Mod mu?
« Yanıtla #10 : Şubat 27, 2010, 03:12:31 ÖS »
İstedigin motora göre degişiyor,tamamen hayal gücü ve cebinin kuvvetine baglı.

insomniac

  • İleti: 2486
Ynt: Swap mı? Orijnali Mod mu?
« Yanıtla #11 : Şubat 27, 2010, 06:42:10 ÖS »
sen malatyada  mı yaşıyorsun deniz? e aynı şehirdeymişiz...

deniz44

  • İleti: 1055
Ynt: Swap mı? Orijnali Mod mu?
« Yanıtla #12 : Şubat 27, 2010, 06:48:09 ÖS »
Ya sorma bende şimdi profiline baktım gördüm :) Malatyadayım :)

can34

  • İleti: 2468
Ynt: Swap mı? Orijnali Mod mu?
« Yanıtla #13 : Şubat 27, 2010, 08:11:16 ÖS »
swap öle kolay iş değil,ucuz bi iş değil.. maddiyat problem değilse aracını paşaoğluna bırakırsın detaylarını görüşürsün sana su kdar zaman sonra hazır halde gel al derler. ama bu işler paraya bakar;) varsa para swap

yok o kadar para harcıyamam dersen,yapılacak olanlar belli.. senin araç sedan mı hb mi bu arada?