Gönderen Konu: Süpercharger  (Okunma sayısı 3392 defa)

idsüml

  • İleti: 96
Süpercharger
« : Kasım 30, 2009, 12:04:05 ÖS »
  Arkadaşlar, başlıktan da anlaşılacağı üzere konu belli.
  93 model sedan bir Sİ sahibiyim. Şuan motorda yalnızca açık hava filtresi var. Önümüzdeki bahar veya yaz başı arabayı biraz toplamayı, birde egzost sistemi ve crx şanzuman takmayı düşünüyorum. Hem performans, hemde morotun rahat çalşması için. Önceliğim motoru rahatlatmak, performans arkasından geliyor zaten. Kardeşimle konuşurken( Toyota TİTEP mezunu ve uzun süre Honda servisinde çalıştı ), madem masraf yapacağız, gaza basınca uzayacak bir şeyler yapalım dedik. Gerçi şimdiki halinden şikayetçi değilim.
  Standart motor üzerinde supercharger - twincharger (turbo ile karışmasın ), takmanın sakıncaları veya bunun için gerekli değişiklikler nedir ?
  Sitede bu gibi çalışma yapan arkadaşlar var mı ? Motor da çok değişiklik yapmam gerekirse zaten hiç girmem. Bir kaç beygir için motorumu yormam.
  Başta belirttiğim gibi bahar vaya yaz başı biraz masraf yapacağım, önceden bilgi alıp zamanı gelince uygun olan değişiklikleri yapmak istiyorum.
  Sanırım derdimi anlatabil mişimdir?
 Biraz uzun oldu kusura bakamyın .

 Yardımcı olan herkese şimdiden teşekkür ederim.



AL-BAYRAK

  • İleti: 3322
Ynt: Süpercharger
« Yanıtla #1 : Aralık 01, 2009, 10:02:03 ÖS »
aynen ben de senin gibi düşünüyorum bende de si var aynı şeyleri yapalım bari haberleşelim hocam

HoNdA TyPe_R

  • İleti: 1466
Ynt: Süpercharger
« Yanıtla #2 : Aralık 01, 2009, 10:07:54 ÖS »
hmm ben balayim istersen neler yapman gerektigi hakkinda

1- piston
2-subab yay sapka
3-beyin
4-egzantrik
5-enjeksiyon
6-motor kulakciklari

yani anlayacagin motorunu tamamen elden gecirmek zorundasin ona gore iyi dusun tasin derim ben

idsüml

  • İleti: 96
Ynt: Süpercharger
« Yanıtla #3 : Aralık 04, 2009, 04:27:32 ÖS »
Yardımlarınız için teşekkür ederim.
Bende biraz araştırdım. Bu kadar değişiklikten sonra turbo takmak daha mantıklı gibi, en azından güç kaybı olmaz. >=ok Gerçi maddi olarak ta bu yükü kaldırmam zor olur.  <783^2
Ancak profesyonel kullanılmayacaksa, bu kadar değişiklik taraftarı değilim zaten.   <nohapy
Filtre + Egzost + Crx şanzuman en iyi fiyat / performans üçlüsü sanırım.  >=ok
Yol tutuş için de kule gergileri ve alçaltmak benim ihtiyacımı görecektir.
Sonuçta katılıma katılmayacağım ama çok ısrar eden olursa da altta kalmak olmaz.  Si ye yakışmaz :)
« Son Düzenleme: Aralık 04, 2009, 04:29:41 ÖS Gönderen: idsüml »

AL-BAYRAK

  • İleti: 3322
Ynt: Süpercharger
« Yanıtla #4 : Aralık 05, 2009, 11:35:08 ÖÖ »
headers düz boru düşünmüyor musun?

idsüml

  • İleti: 96
Ynt: Süpercharger
« Yanıtla #5 : Aralık 06, 2009, 01:33:48 ÖS »
Headers, düz boru olmadan olur mu ?
Yeri gelmişken bu sistem için ortalama bir maliyet verebilir misiniz?

skullcrusher

  • İleti: 389
Ynt: Süpercharger
« Yanıtla #6 : Aralık 06, 2009, 11:37:15 ÖS »
  Arkadaşlar, başlıktan da anlaşılacağı üzere konu belli.
  93 model sedan bir Sİ sahibiyim. Şuan motorda yalnızca açık hava filtresi var. Önümüzdeki bahar veya yaz başı arabayı biraz toplamayı, birde egzost sistemi ve crx şanzuman takmayı düşünüyorum. Hem performans, hemde morotun rahat çalşması için. Önceliğim motoru rahatlatmak, performans arkasından geliyor zaten. Kardeşimle konuşurken( Toyota TİTEP mezunu ve uzun süre Honda servisinde çalıştı ), madem masraf yapacağız, gaza basınca uzayacak bir şeyler yapalım dedik. Gerçi şimdiki halinden şikayetçi değilim.
  Standart motor üzerinde supercharger - twincharger (turbo ile karışmasın ), takmanın sakıncaları veya bunun için gerekli değişiklikler nedir ?
  Sitede bu gibi çalışma yapan arkadaşlar var mı ? Motor da çok değişiklik yapmam gerekirse zaten hiç girmem. Bir kaç beygir için motorumu yormam.
  Başta belirttiğim gibi bahar vaya yaz başı biraz masraf yapacağım, önceden bilgi alıp zamanı gelince uygun olan değişiklikleri yapmak istiyorum.
  Sanırım derdimi anlatabil mişimdir?
 Biraz uzun oldu kusura bakamyın .

 Yardımcı olan herkese şimdiden teşekkür ederim.


arkadaşım,aşağı yukarı 1 yıldır supercharger için araştırma yapıyorum.halihazırda 98 civic hb 1.4is araç kullanıyorum.düşüncem ilk başta klimadan vazgeçmeden  aracın daha güçlü olmasını sağlamaktı.blow-off valve'in sesinden ve turbonun gecikmesinden hoşlanmadığım ve supercharger alt devirlerde daha dolu ve verimli olduğu için bunun üzerinde yoğunlaştım.en uygun şekilde temin edilebilmesi nedeniyle de eaton m45 ya da m62 üzerinde karar kıldım.işin en zor kısmı ise supercharger'ın arka tarafa takılması idi.bu sorunu da ustam nasıl çözeceğimizi buldu.ancak proje daha da büyüyerek motor içi de dahil olmak üzere daha kapsamlı ve kağıt üzerinde 225-250hp verecek bir şekil aldı.bu nedenle maddi gereksinmeleri ayarlayıp tüm projeyi bir seferde gerçekleştirme adına süreyi ileriye çektik.supercharger d16a9'a da takılabilir ancak ne kadar basınçla yükleyeceğine karar verdikten sonra bu işe girmeni tavsiye ederim.ben 0.5bar(7psi) yeter diye düşünerek stock motora takmaya karar vermiştim ancak,mevcut motor içi değişiklikleri ile çok rahat 1 bar(14psi) hatta supercharger m62 olursa 1.5bar(20psi)basacak şekle çevirmeye karar verdim.tahmini olmakla beraber bu projenin maliyeti 10000-12000 tl civarında.bütün bu detaylardan sonra halen yapmakta kararlı isen sana önerim,bu işi daha önceden bilen,tecrübesi olan ve pratik zekalı birisiyle birlikte gerçekleştirmen.aksi takdirde hem zaman,hem para,hem de sabır konusunda çok şey kaybedebilisin....

Time-R

  • Ziyaretçi
Ynt: Süpercharger
« Yanıtla #7 : Aralık 07, 2009, 07:48:09 ÖÖ »
konuyu takibe aldim supercharger farkli bir olay, ogrenmekte yarar var

AL-BAYRAK

  • İleti: 3322
Ynt: Süpercharger
« Yanıtla #8 : Aralık 07, 2009, 01:23:29 ÖS »
ooo bi araba parasııı

idsüml

  • İleti: 96
Ynt: Süpercharger
« Yanıtla #9 : Aralık 08, 2009, 10:07:01 ÖS »
skullcrusher bilgi için teşekkür ederim. Yukarıda belirtmiştim. Zaten motor içine giremem. Hem maliyet hem zaman açısından. Kazara güzelim motorumdan ve arabamdan olmak istemem. Yapabilirsem yaz başı biraz masraf yaparak en az 3-5 yıl binmeyi düşünüyorum.
Verdiğin bilgiler için tekrar teşekkürler.
Yaptığın işlemleri ve verileri paylaşırsan sevinirim. En azından bilgimiz artar.

İyi geceler.

skullcrusher

  • İleti: 389
Ynt: Süpercharger
« Yanıtla #10 : Aralık 09, 2009, 10:09:19 ÖÖ »
skullcrusher bilgi için teşekkür ederim. Yukarıda belirtmiştim. Zaten motor içine giremem. Hem maliyet hem zaman açısından. Kazara güzelim motorumdan ve arabamdan olmak istemem. Yapabilirsem yaz başı biraz masraf yaparak en az 3-5 yıl binmeyi düşünüyorum.
Verdiğin bilgiler için tekrar teşekkürler.
Yaptığın işlemleri ve verileri paylaşırsan sevinirim. En azından bilgimiz artar.

İyi geceler.



uygulama aşamasına geçtiğimde kullanılanlar ve nasıl yapıldığı hakkında bilgileri paylaşırım.ama bu süreç sanırım bir kaç ay daha beklemek zorunda zira ciddi bir maliyet çıkartacağını biliyorum.