Gönderen Konu: Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)  (Okunma sayısı 7831 defa)

aSil

  • İleti: 989
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« : Ocak 16, 2006, 11:37:34 ÖS »
2002 Civic Type-R için başlangıç adına bir kaç düşüncem var sizlerle paylaşmak ve sizlerin fikirlerini almak istedim.
Öncelikle egzos konusunu düşünüyorum. Aracın üstünde önceki sahibinden kalma Sebring çift çıkışlı universal son susturucu var. Ses namına pek bi değişiklik yok ve ben zaten bir japona Sebring'i değil bir japon markasını (Tanabe, Skunk2 vb.) ve slash cut veya yuvarlak uçlu bi egzos yakıştırırım. Ardından da el yapımı ara borularla beraber güzel bi cat back sistemimiz olabilir. Sizin bu konudaki düşünceleriniz ve önerileriniz nelerdir ?
Bir diğer düşüncem aracın yol tutuşunu geliştirmek adına... Bunun için coilover alayım diorum ama coilover ne kadar kullanışlı ? Yani her aracı indirip kaldırmak istediğimde aracı lifte kaldırıp lastikleri sökmem gerekicek bu zahmeti çekip bir de üstüne 1200eu vermek ne kadar mantıklı ? Onun yerine sadece helezon almak daha mı doğru olur ? Ya da sadece sertlik ayarlı koni amortisör alıp ona uygun bir de eibach yay mı alsak ? Bu konuda da sizlerin düşünceleri bana ışık tutacak  :-)
Son düşüncem filtre kiti üzerine... Civic Type-R lar için bir takım kitler var piyasada araştırdığım kadarıyla bunlardan bazıları K&N, Pipercross, Injen, AEM vs. Bunların bir de kendi içinde Cold Air Intake (CAI) ve Short Ram Intake (SRI) diye ayrılanları var. Bunlar arasında CAI ler kullanış açısından sorunlu yani demek istediğim montaj ederken tamponun lastiklerin sökülmesi gibi zahmetler aynı şekilde filtreyi temizlemek için yine aynı zahmetlerin yaşanması ya da tampon hizasına yakın olduğundan su, pislik alması gibi sorunlar var (malum yol şartlarımız belli her yeri su basıyor). SRI larda ise motora yakın olduğundan trafik varken yani dur kalklı anlarda sıcak hava çekmesi motora yakın olması gibi sorunlar var. Ve araştırdığım kadarıyla Type-R filtre kit bakımından çok kafa yoruyor. Çünkü onca para vererek aldığımız kitler aslında o parayı performans olarak bize geri vermiyor sadece ses veriyor ki bu da şahsen benim için yeterli değil. Bu durumda en mantıklısı kutu içi filtre mi diye düşünüyor insan?? O yüzden kendim Custom bi kit yapıp (SRI) çıkma kaput bulup ona hava tüneli açıp (içeri su girerse motoru etkilememesi düşünülmesi gereken konu) değşik yöntemler düşündüm ki bu da ne kadar verim verir bilmiyorum çünkü sadece plan aşamasındayım masaya yatırıp inceleme fırsatım olmadı henüz.
Yine sizlerin bu konuda fikirlerini merak ediyorum paylaşım dediğimiz bu olsa gerek   :-)
Hepinize vakit ayırdığı için şimdiden teşekkür ederim.



ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #1 : Ocak 17, 2006, 08:21:39 ÖÖ »
eksoz = genişletilmiş ara borular alt devirlerini alır..üstler iyileşir  belki ama alt devirler geberir..ben senin yerinde olsam eksozumu deiştirmezdim, haa kafayı begenmedim dersen onu deiştir...eksozun kafa şişirmesi kuru gürültüden başka bişey değil..mesela kafa patlatan magnex universal eksozlar hatta üniversal eksozlar avrupa ülkelerinde yasak..

filtre = en mantıklısı kutu içi yağlı filtre ama emiş sesi yok :-( o zaman short ram risksiz ve kullanımıydı temizlemesiydi kolay..AEMV2 dunyada ispat etmiş kendini, ben tereddütsüz alırdım, aramızda CTR lerinde kullananlar var, Guven, Erischman ve Supersonice sorabilirsin..bu arada açık filtrenin CTRdeki verimini ve farkını sen biliosun, şahit olmuştun :-D

coilover = bence en mantıklısı, erischman'a danış derim..kullanan o şu anda..

HONDA

  • Ziyaretçi
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #2 : Ocak 17, 2006, 08:40:31 ÖÖ »
Güzel bir başlık olmuş gerçekten teşekürler öncelikle.

Type R için sınırsız seçenek var ama TR'de markalar kısıtlı malesef ama illede para ve mesai harcayarak birşeylri gözden çıkarabilirim diyorsan birçok alternatif var. Eksoz sistemleri kit olarak alındığında inanılmaz paralara mal olabiliyor onun yerine custom kit yaptırmak daha mantıklı Type R için boruları genişletmek de diğer bir seçenek bu sayede 60 mm'lik borularla bu iş en verimli şekilde yapılabiliyor. Ama sadece 60 mm bunun üzerinde bir kalınlık içerideki atılması gereken gazın içeride geri dönerek boğulmaya yol açmasına gözlerimle şahit olmuştum. Headers ve son susturucu ile de işlemi tamamlayarak inanılmaz bir değişimi gözlerinle görebilirsin piyasada oldukça bol olan headerslardan racing yada cadde tipi olanları tercih edebilirsin race tipi olanlarda bazı ufak tefek problemler ile karşılaşılabiliyor insan bu konuda da forumda sana yardımcı olabiliriz. Son susturucu tamamen senin zevkine kalmış.

Filte için Type R'da kafa patlatmaya gerek yok piyasada seçenek çok fazla ama birçoğu ciddi olarak çöp. Injen bu konuda dünyadaki en başarılı firma bence sonra AEM, Grouppe M gelir ki Grouppe M zaten TR'ye gelmesi en zor olan marka sanırım. CAI sağlıksız olsa da en verimli filtre bana göre ama sen ne kullanıyorsun dersen yeni cotton filtreli V2 aldım ve çok memnunum şimdilik. VTEC devrede değilken sesle alakalı pek birşey hissetmesemde VTEC devredeyken ilginç bir sese sahip ayrıca çekişi de hissedilir arttırıyor zaten bu tip ürünler performans verici ürünler yani mühendisler tarafından düşünülmüş ve test edilmiş ürünler o yüzden tereddüte pek yer yok.

Coilover'a gelince inanılmaz farklı stock'a göre. H&R kullanıyorum 1 kez stock'a döndüm ve otomobilimi kullanamadım. Kimine göre çok sert ben tam karar olduğunu düşünüyorum alırkende çok araştırdım TEIN markasının aynı tip coiloverı yani FLEX versiyonu yaklşık 3000€ gibi bir rakama satılıyor iş gören adjustable olan H&R bence çok kullanışlı yazları indirip kışları yükseltiyorum en yüksek modda bile yol tutuşu gayet iyi sadece yay ile iş bence çözülmez sadece görüntü elde edersin kaldı ki stock amortisör ile farklı tansiyonlardaki yayları kullanmak ne kadar mantıklı altındaki otomobilin 200 hp gibi bir güç ürettiğini düşünürsek? En önce OMP düşünmüştüm 2 saat sonra söktürdüm sadece yay ile araba saçmalıyor. KONI'ye gelince sadece isim...

Saygılar

aSil

  • İleti: 989
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #3 : Ocak 17, 2006, 09:30:20 ÖÖ »
Sevgili ALG ve erischman cevaplar için teşekkür ederim.
Alıntı yapılan: "ALG"
bu arada açık filtrenin CTRdeki verimini ve farkını sen biliosun, şahit olmuştun :-D

Evet Altıner abi herşey gayet güzeldi fakat ses değişimi bazen insana duygusal hp ler kazandırabiliyor. O yüzden ne kadar çok tecrübesi olan insanı dinlersek o kadar iyi sonuca ulaşabiliriz diye düşünüyorum. Bir de dyno deneriz filtreden sonra...

Şimdi okuduklarıma göre 60mm. araborularıyla beraber bir de son susturucu ekledik mi sorunsuz bi egzos sistemimiz oluyor. Headers'ı da yaz aylarında düşünürüm ne de olsa aracımı çok iyi tanımıyorum önce elimizdeki gücün hakkını vermemiz lazım  :-)  Filtre kitine gelince... Her ne kadar kuruntu yapsam da (bazen gereksiz boyutlarda  :-) ) sanırım en mantıklısı hem ülke şartlarını ve imkanları da düşünerek SRI almak olacak. Coilover konusunda sadece Tein'in biraz soft olduğunu biliyorum. Bir de o 3000eu luk fiyat baya bi fazla geldi  :?

Güven

  • İleti: 1815
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #4 : Ocak 17, 2006, 11:23:17 ÖÖ »
Asil Kardeşim Bendede AEM V2 vardı ama dediğin gibi vtec açtıktan sonraki ses adama ekstra bir HP kazandırıyor gibi oluyor ve direksiyondaki ben bir anda ses duymak ve gazlamak için canavara dönüşür oldum malum kış şartlarında risk olmasın diyede yaza kadar söktüm ama bir defa bu zevki tatmalısın bence :D

aSil

  • İleti: 989
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #5 : Ocak 17, 2006, 12:55:57 ÖS »
Alıntı yapılan: "Güven"
Asil Kardeşim Bendede AEM V2 vardı ama dediğin gibi vtec açtıktan sonraki ses adama ekstra bir HP kazandırıyor gibi oluyor ve direksiyondaki ben bir anda ses duymak ve gazlamak için canavara dönüşür oldum malum kış şartlarında risk olmasın diyede yaza kadar söktüm ama bir defa bu zevki tatmalısın bence :D

Ehehe  :-D  Vallahi ben de filtreli v-tec sesini ilk Altıner abinin arabada yaşadım süperdi gerçekten. Bakalım kısmetse hem ses hem biraz performans katan bir kit bulacaz...

Güven

  • İleti: 1815
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #6 : Ocak 17, 2006, 01:03:51 ÖS »
AEM V2 aradığın şey o zaman

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #7 : Ocak 17, 2006, 05:12:11 ÖS »
Alıntı yapılan: "asi-L"
Alıntı yapılan: "Güven"
Asil Kardeşim Bendede AEM V2 vardı ama dediğin gibi vtec açtıktan sonraki ses adama ekstra bir HP kazandırıyor gibi oluyor ve direksiyondaki ben bir anda ses duymak ve gazlamak için canavara dönüşür oldum malum kış şartlarında risk olmasın diyede yaza kadar söktüm ama bir defa bu zevki tatmalısın bence :D

Ehehe  :-D  Vallahi ben de filtreli v-tec sesini ilk Altıner abinin arabada yaşadım süperdi gerçekten. Bakalım kısmetse hem ses hem biraz performans katan bir kit bulacaz...

asil konuştuğumuz gibi..seçenekler belli zaten..filtre için çok fazla seçim şansın TR şartlarında yok malesef..gruppe m ice box işi bitirir ama avrupada bile korkunç paralara satılan bi kit..TR de fiyatını düşünmek bile istemiorum..

aSil

  • İleti: 989
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #8 : Ocak 17, 2006, 08:43:47 ÖS »
Alıntı yapılan: "ALG"
Alıntı yapılan: "asi-L"
Alıntı yapılan: "Güven"
Asil Kardeşim Bendede AEM V2 vardı ama dediğin gibi vtec açtıktan sonraki ses adama ekstra bir HP kazandırıyor gibi oluyor ve direksiyondaki ben bir anda ses duymak ve gazlamak için canavara dönüşür oldum malum kış şartlarında risk olmasın diyede yaza kadar söktüm ama bir defa bu zevki tatmalısın bence :D

Ehehe  :-D  Vallahi ben de filtreli v-tec sesini ilk Altıner abinin arabada yaşadım süperdi gerçekten. Bakalım kısmetse hem ses hem biraz performans katan bir kit bulacaz...

asil konuştuğumuz gibi..seçenekler belli zaten..filtre için çok fazla seçim şansın TR şartlarında yok malesef..gruppe m ice box işi bitirir ama avrupada bile korkunç paralara satılan bi kit..TR de fiyatını düşünmek bile istemiorum..

Abi haklısın... Gruppe m hakkında makaleler bilgiler yorumlar ne varsa okudum kullananların hepsi memnun kazancı da yüksek fiyatı da  :-)  Ama Icebox hakkında bi fikrim yok sadece marka olarak adını duymuştum bi kaç kez... Elinde Icebox'ın Type-R uygulamasının fotosu olan var mı ? Özellikle motor üstünde uygulanmış haliyle olursa çok güzel olur.

sleeperEK

  • Ziyaretçi
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #9 : Ocak 18, 2006, 09:45:56 ÖS »
Coilover ın camber gibi ayarları fln yapılması gerekiyor.. Aracaın kantara çıkıp her tekere ne kadar yük düşüyor ne var ne yok hepsini örmek ve bu ayarların tümünü yapıp öyle kullanılmak gerekiyor.

TRde bunu yapan bilen kimseler olmadığı için coiloverını coilover gibi kullanan kimse yok. Şu an coilover kullananlar yeterince perf. alsada süsp. kiti olan bir araçtan + bir yanının olduğunu hiç sanmıyorum.

yani kısacası her bir yanda aynı tur vida çevirmeyle coilover ayarı bitmiyor ..

Bence en mantıklısı sport sert bir süsp. kiti almanız.. Bir çok firma CTR a göre ürün üretiyor zaten...

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #10 : Ocak 18, 2006, 10:53:49 ÖS »
coilover ile birlikte camber ayarlama kiti gerekiyor ama earthing hadisesi fazlalaştığında..

sleeper in dediği doğru camber ayarlarının yapılması çok ciddi ve gerekli bir iş ama yere daha fazla yaklaştırıldığında çok daha önemli..yani standart ayarda olmazsa olmaz değil bence, 25 mm ye kadar sorunsuzca camber adjuster olmadan ve fine tune set up yapılmadan çalışabiliyor diye biliyorum..ama coilover farkını yere daha yaklaştığında, fine tune ve camber ayarlama kiti ile kombinlendiğinde gösteriyor, standart ayarda fark biraz hissedilior tabii..stocktan daha iyi oluor en azından.

bide lastik iç ve dış sıcaklıklarının ölçümünden sonra yük yoğunluğunun ne tarafta olduğu konusunda biraz yardımcı olabilir diye düşünüyorum (çok uçtum biliyorum ama metodlardan biri bu diye okumuştum..makalenin ingilizcesi mevcut isteyenlere yollayabilirim)

sleeperEK

  • Ziyaretçi
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #11 : Ocak 19, 2006, 01:36:16 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "ALG"
coilover ile birlikte camber ayarlama kiti gerekiyor ama earthing hadisesi fazlalaştığında..

sleeper in dediği doğru camber ayarlarının yapılması çok ciddi ve gerekli bir iş ama yere daha fazla yaklaştırıldığında çok daha önemli..yani standart ayarda olmazsa olmaz değil bence, 25 mm ye kadar sorunsuzca camber adjuster olmadan ve fine tune set up yapılmadan çalışabiliyor diye biliyorum..ama coilover farkını yere daha yaklaştığında, fine tune ve camber ayarlama kiti ile kombinlendiğinde gösteriyor, standart ayarda fark biraz hissedilior tabii..stocktan daha iyi oluor en azından.

bide lastik iç ve dış sıcaklıklarının ölçümünden sonra yük yoğunluğunun ne tarafta olduğu konusunda biraz yardımcı olabilir diye düşünüyorum (çok uçtum biliyorum ama metodlardan biri bu diye okumuştum..makalenin ingilizcesi mevcut isteyenlere yollayabilirim)


rica etsem ben alabilir miyim makaleyi ?

mailimi özel msjdan atıyorum

HONDA

  • Ziyaretçi
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #12 : Ocak 19, 2006, 09:22:57 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "sleeperEK"
Coilover ın camber gibi ayarları fln yapılması gerekiyor.. Aracaın kantara çıkıp her tekere ne kadar yük düşüyor ne var ne yok hepsini örmek ve bu ayarların tümünü yapıp öyle kullanılmak gerekiyor.

TRde bunu yapan bilen kimseler olmadığı için coiloverını coilover gibi kullanan kimse yok. Şu an coilover kullananlar yeterince perf. alsada süsp. kiti olan bir araçtan + bir yanının olduğunu hiç sanmıyorum.

yani kısacası her bir yanda aynı tur vida çevirmeyle coilover ayarı bitmiyor ..

Bence en mantıklısı sport sert bir süsp. kiti almanız.. Bir çok firma CTR a göre ürün üretiyor zaten...

Ne alaka şimdi bu?
O en mantıklı süspansiyon kiti dediğin nedir? Ne marka ne model?
Ayarlamalar konusunda fazla iddialı uçmuşsun. :-)
Senin alıp arabana taktığın kit zaten CTR için üretilmiş bir kit arkalara
gerekli olmasa da önler için çok kolay yöntemli açı ayar kitleri mevcut
piyasada alıp uygulamak o kadar zor bişey değil, ama cadde kullanımında
buna ne kadar gerek var tartışılır çünkü 10K km'de bir lastiklerinin içe
bakan kısımları traşlanmış olur. Yani süspansiyon kitide alsan coilover'da
alsan CTR üretimi alacağından problem yok.

sleeperEK

  • Ziyaretçi
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #13 : Ocak 19, 2006, 06:10:38 ÖS »
problem olur demedim , yeterince verim almak adına her$ey  8)

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #14 : Ocak 19, 2006, 06:32:32 ÖS »
zaten yeterince verim alabilmek için track day setup uygulanmalı yani iyice earth to ground..bu setup ta senin dediğin ayar ve camber adjusting kit gerekli...cadde kullanımında stock tan ve amortisör, yay vs daha iyi iş görüyor coilover diye biliyorum..

bu arada sleeper mail adresin gelmedi..

HONDA

  • Ziyaretçi
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #15 : Ocak 20, 2006, 09:10:20 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "sleeperEK"
problem olur demedim , yeterince verim almak adına her$ey  8)

Ben o en mantıklı süspansiyon kiti hangisi hala onu merak ediyorum. :?

sleeperEK

  • Ziyaretçi
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #16 : Ocak 20, 2006, 04:23:24 ÖS »
Alıntı yapılan: "erischman®"
Alıntı yapılan: "sleeperEK"
problem olur demedim , yeterince verim almak adına her$ey  8)

Ben o en mantıklı süspansiyon kiti hangisi hala onu merak ediyorum. :?


h&r cup kit mesela

http://www.smartbil.com/H&R%20CUP-%20KIT.jpg

aSil

  • İleti: 989
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #17 : Ocak 20, 2006, 11:25:47 ÖS »
En mantıklı süspansiyon kitini seçmek; senin amacınla aracı nerede ve hangi şartlarda kullanacağınla doğru orantılıdır bence.

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #18 : Ocak 21, 2006, 12:22:09 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "asi-L"
En mantıklı süspansiyon kitini seçmek; senin amacınla aracı nerede ve hangi şartlarda kullanacağınla doğru orantılıdır bence.

dogru bakış açısı..

HONDA

  • Ziyaretçi
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #19 : Ocak 21, 2006, 08:42:16 ÖÖ »
+1

Cup kit  :-D

sleeperEK

  • Ziyaretçi
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #20 : Ocak 21, 2006, 08:42:04 ÖS »
Alıntı yapılan: "asi-L"
En mantıklı süspansiyon kitini seçmek; senin amacınla aracı nerede ve hangi şartlarda kullanacağınla doğru orantılıdır bence.
siz CTRla off road yapar mısınız? Off road ve zorlu koşulları eledik.. Geriye sadece asfalt zemin kalıyor.. Bu tip süsp. özellikleri ne kadar farklı olabilir ya düşürmesi farklı olur yada sertliği(çoğunun sertlik ayarı var) o zaman en çok bilineni , tercih edileni satın alınırsınız yada hayranı olduğunuz markalardan biri..

HONDA

  • Ziyaretçi
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #21 : Ocak 23, 2006, 09:28:23 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "sleeperEK"
Alıntı yapılan: "asi-L"
En mantıklı süspansiyon kitini seçmek; senin amacınla aracı nerede ve hangi şartlarda kullanacağınla doğru orantılıdır bence.
siz CTRla off road yapar mısınız? Off road ve zorlu koşulları eledik.. Geriye sadece asfalt zemin kalıyor.. Bu tip süsp. özellikleri ne kadar farklı olabilir ya düşürmesi farklı olur yada sertliği(çoğunun sertlik ayarı var) o zaman en çok bilineni , tercih edileni satın alınırsınız yada hayranı olduğunuz markalardan biri..

Off Road kaba bir tabir olmuş.
Ralli parkurlarında katılıman Type R'lar var unutmayalım. ;)
Amortisörde modifiye gibi kişiseldir. Konu bu olmasa da yazdığın için
cevap vereyim, kişinin sürüş özelliklerine göre tercih etmesi gereken
bir parçadır. Örneğin H&R çoğuna göre sert gelebiliyor ama benim
sürüş tarzımla uyumlu olduğu için bu tip konuşmalarda ben aynı tepkiyi
vermiyorum. Konu bu yöne dağılırsa sadece pist ortamında bile birçok
çeşit amortisör kullanıldığını belirtmek isterim.

sleeperEK

  • Ziyaretçi
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #22 : Ocak 23, 2006, 12:25:27 ÖS »
Alıntı yapılan: "erischman®"

Off Road kaba bir tabir olmuş.
Ralli parkurlarında katılıman Type R'lar var unutmayalım. ;)
Amortisörde modifiye gibi kişiseldir. Konu bu olmasa da yazdığın için
cevap vereyim, kişinin sürüş özelliklerine göre tercih etmesi gereken
bir parçadır. Örneğin H&R çoğuna göre sert gelebiliyor ama benim
sürüş tarzımla uyumlu olduğu için bu tip konuşmalarda ben aynı tepkiyi
vermiyorum. Konu bu yöne dağılırsa sadece pist ortamında bile birçok
çeşit amortisör kullanıldığını belirtmek isterim.


Off road , sadece bir örnekti. TypeR ı rallide kullananları gördüm ama sorum forumu takip eden CTR kullanıcılarına yönelikti.. Amortisörlerin yapısal olarak ve sürü$ karakteri olarak farklılıkları var evet ama arada uçurumlar yok. Yani dediğim gibi yine ki$i kendi beğendiği yada fiyat açısından uygun bulduğu kit i alıyor neyse konu çok sapmasın..

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #23 : Ocak 23, 2006, 02:55:09 ÖS »
amacım polemik falan değil ama gerçekten offroad alakasız bir örnek olmuş..sürüş özelliği kişiden kişiye değişir ve nerede nasıl kullanacağında değişken ve tamamen tercihinle ilgili bir olaydır..mesela ben CTRyi sürdüğümden beri bu tarz kitlere girmeyi hiç düşünmedim bişekilde bana yeterli geldi ama pug 206gti sürdüğüm dönemde şarttı ve cadde kullanımında bile gerekliydi yere yaklaşması..ama CTR bence çok zorlamadıkça yol tutuşu fena olmayan bir araç..ama bu fikrimden başka bir anlam çıkmasın lütfen

dediğim gibi kesinlikle tercih meselesi..ama CTRde şart olan LSD  :cry:

SuperSonic

  • İleti: 1432
    • http://www.teamhondaturkey.com
Sizce ? (egzos, yol tutuş, filtre kitleri vs.)
« Yanıtla #24 : Ocak 23, 2006, 03:25:44 ÖS »
QUAIFE LSD !