Arkadaşlar bildigim ve tecrübe ettigim ve yeni yaptırdıgım işlemleri yazamak istedim.
Araçlarımdan birisi 2000 model HR-V 130.000 km'de diger aracım ise, 2000 model CR-V 170.000 km'de.
Her iki aracıda 20.000 km'de sibop ayarını aksatmadan yaptırırım. Servisin, kitapçığının ve ustaların önerisi budur. Benzinli ise 40.000 de bir lpg var ise 20.000 km'de bir sibop ayarı yapılması gerekir.
HR-V 1600 motor üsten tek eksantrik oldugu için lpg bu araçları çok etkilemiyor, encak CR-v 2000 motor üstten çift eksantirk oldugu için lpg bu araçları daha çok etkiliyor, neticede lpg kuru yakıt.
CR-V ile başıma gelen olay şu; Honda servisinde aracın 10.000 bakımı yapılır iken sibop ayarının da yapılma zamanı gelmişti ve yaptırdım. Ancak servis de bu sibop ayarının son ayar oldugunu ve bir dahaki sibop ayarını kurtarmayacagı sibopların lpg'den, yanlış işçilikten ömrünün bittigini, üst kapagın açılıp sibopların degişmesi gerektigi ve gerekirse taşlama yapılması gerektigi söylendi.
Fiyat olarak ise net birşey söyleyemeyiz ama 2000 tl ile 4000 tl arasında tutacagı söylendi. Bende şimdilik kalsın dedim. Daha sonra sanayideki güvendigim eski ustalarıma bu konuyu danıştım. Sanayide motor yenileme ve kapakçı olan bir ustaya gittik, motorun sesini dinledi ve durum o kadar kötü görünmüyor açıp bakmamız gerek dedi. Tahmini ne kadar tutar dedim, bana taşlama 700 siboplar komple degişir ise 150 tl de o tutar, ancak açmadan belli olmaz dedi. Aracı bıraktım.
Motor sabaha kadar iyice soguduktan sonra kapak açıldı ve sibop yuvaları iyice aşınmış ve sibopların gerçekten bittigini sibop ayarı yapılacak mesafenin kalmadıgını gördük.
Sibop yuvaları uygun ölçüde taşlandı ve siboplar takım halinde degiştiridi. Antifiriz, az miktarda motor yagı eklendi, triger kayışı yeni degişmişti degişmesine gerek görülmedi.
Arabam bu işlemlerden sonra yakıt ve performans açısından çok degişti. İyiki yaptırmışım dedim.
Usta tavsiyesi üzerine bu işlemlerden sonra 2000 km benzinle binecegim çünkü siboplar benzin ile alışsın daha sonra lpg ile kullanabilirsin, 10.000 kmyi tamamlayınca tekrar bir sibop ayarı yaparız ve bu yapılan işlemler seni gerekli bakım ve sibop ayarları zamanında yapıldıgı sürece en az 100.000 km daha götürür dedi.
Usta ile konuşmamız esnasında servislerde yapılan sibop ayarının her zaman bu işin ehli olanlar tarafından yapılmadıgı, bu gibi üst kapak taşlama, sibop degişimi işlemlerinin çogunlukla bu tip motor yenileme ve üst kapakcılara getirildigini söyledi.
Diger bir konu ise sibop ayarının lpg var ise 20.000 km'de bir yapalması ancak en önemlisinin sibop ayarının zamanı geldiginde sibopların sıcakken ve sogukken, ilk hareket halindeki durumu, arabanın çekişindeki degişmelerin çok önemli oldugunu, bunlara daha çok dikkat edilmesi gerektigini söyledi.
Ben 10.000 km bakımları ve sizinde bildiginiz gibi honda araçları orjinal yagları (motor,şanzuman yagı) degişmesi gerektiginde mutlaka ama mutlaka orjinal servisinde ve orjinal yaglarını tercih ediyorum. Bu tip sorunlarda ise araştırma yaparak ve güvenilir ustaları bularak dışarıda yaptırmayı tercih ediyorum.
Sizinde okudugunuz gibi servisinde 2000-4000 tl civarındaki bir masrafı dışarıda 850 tl ye yaptırdım.
Bu konu ile ilgisi yok ama bir başka olay ise yine aynı arabamın direksiyon rot başınin parça fiyatı 150 işçilik ise 350 tl istendi( direksiyorn kutusununda sökülecegi söylendi). Dışarıdan orjinal parça fiyarı 130 tl işçiligin ise 80 tl ye yapılacagı söylendi ancak çok acil olmadıgı için şimdilik beklemeye aldım.
Aklıma geldigi için yazıyorum arkadaşımın 2004 CR-V ön tablası servite tanesi 1500 tl istendi dışarıda sadece tabla rotil başı sökülüp tekrar takıldı yanlış hatırlamıyor isem 150 tl civarında tutmuştu.
Kısacası sibop ayarının her 20.000 km'de yapılması en saglıklı olanı. Umarım yazdıklarımın faydası olur sizlere:)