Gönderen Konu: supap ayarı..  (Okunma sayısı 20311 defa)

astra_21

  • İleti: 689
Ynt: supap ayarı..
« Yanıtla #25 : Ocak 05, 2012, 11:53:21 ÖÖ »
birazdan bakıma gidicem arkdaşlar neskara motor yağı bujiler fren hidroliği şanzuman yağı ön fren balataları silecekler hava filtresi değişcek 800 tl civarı para istedi edit:kural dışı kelime)ler



lion80

  • İleti: 36
Ynt: supap ayarı..
« Yanıtla #26 : Ocak 05, 2012, 12:06:05 ÖS »
Arkadaşlar bildigim ve tecrübe ettigim ve yeni yaptırdıgım işlemleri yazamak istedim.

Araçlarımdan birisi 2000 model HR-V 130.000 km'de diger aracım ise, 2000 model CR-V 170.000 km'de.

Her iki aracıda 20.000 km'de sibop ayarını aksatmadan yaptırırım. Servisin, kitapçığının ve ustaların önerisi budur. Benzinli ise 40.000 de bir lpg var ise 20.000 km'de bir sibop ayarı yapılması gerekir.

HR-V 1600 motor üsten tek eksantrik oldugu için lpg bu araçları çok etkilemiyor, encak CR-v 2000 motor üstten çift eksantirk oldugu için lpg bu araçları daha çok etkiliyor, neticede lpg kuru yakıt.

CR-V ile başıma gelen olay şu; Honda servisinde aracın 10.000 bakımı yapılır iken sibop ayarının da yapılma zamanı gelmişti ve yaptırdım. Ancak servis de bu sibop ayarının son ayar oldugunu ve bir dahaki sibop ayarını kurtarmayacagı sibopların lpg'den, yanlış işçilikten ömrünün bittigini, üst kapagın açılıp sibopların degişmesi gerektigi ve gerekirse taşlama yapılması gerektigi söylendi.

Fiyat olarak ise net birşey söyleyemeyiz ama 2000 tl ile 4000 tl arasında tutacagı söylendi. Bende şimdilik kalsın dedim. Daha sonra sanayideki güvendigim eski ustalarıma bu konuyu danıştım. Sanayide motor yenileme ve kapakçı olan bir ustaya gittik, motorun sesini dinledi ve durum o kadar kötü görünmüyor açıp bakmamız gerek dedi. Tahmini ne kadar tutar dedim, bana taşlama 700 siboplar komple degişir ise 150 tl de o tutar, ancak açmadan belli olmaz dedi. Aracı bıraktım.

Motor sabaha kadar iyice soguduktan sonra kapak açıldı ve sibop yuvaları iyice aşınmış ve sibopların gerçekten bittigini sibop ayarı yapılacak mesafenin kalmadıgını gördük.

Sibop yuvaları uygun ölçüde taşlandı ve siboplar takım halinde degiştiridi. Antifiriz, az miktarda motor yagı eklendi, triger kayışı yeni degişmişti degişmesine gerek görülmedi.

Arabam bu işlemlerden sonra yakıt ve performans açısından çok degişti. İyiki yaptırmışım dedim.

Usta tavsiyesi üzerine bu işlemlerden sonra 2000 km benzinle binecegim çünkü siboplar benzin ile alışsın daha sonra lpg ile kullanabilirsin, 10.000 kmyi tamamlayınca tekrar bir sibop ayarı yaparız ve bu yapılan işlemler seni gerekli bakım ve sibop ayarları zamanında yapıldıgı sürece en az 100.000 km daha götürür dedi.

Usta ile konuşmamız esnasında servislerde yapılan sibop ayarının her zaman bu işin ehli olanlar tarafından yapılmadıgı, bu gibi üst kapak taşlama, sibop degişimi işlemlerinin çogunlukla bu tip motor yenileme ve üst kapakcılara getirildigini söyledi.

Diger bir konu ise sibop ayarının lpg var ise 20.000 km'de bir yapalması ancak en önemlisinin sibop ayarının zamanı geldiginde sibopların sıcakken ve sogukken, ilk hareket halindeki durumu, arabanın çekişindeki degişmelerin çok önemli oldugunu, bunlara daha çok dikkat edilmesi gerektigini söyledi.

Ben 10.000 km bakımları ve sizinde bildiginiz gibi honda araçları orjinal yagları (motor,şanzuman yagı)  degişmesi gerektiginde mutlaka ama mutlaka orjinal servisinde ve orjinal yaglarını tercih ediyorum. Bu tip sorunlarda ise araştırma yaparak ve güvenilir ustaları bularak dışarıda yaptırmayı tercih ediyorum.  

Sizinde okudugunuz gibi servisinde 2000-4000 tl civarındaki bir masrafı dışarıda 850 tl ye yaptırdım.

Bu konu ile ilgisi yok ama bir başka olay ise yine aynı arabamın direksiyon rot başınin parça fiyatı 150 işçilik ise 350 tl istendi( direksiyorn kutusununda sökülecegi söylendi). Dışarıdan orjinal parça fiyarı 130 tl işçiligin ise 80 tl ye yapılacagı söylendi ancak çok acil olmadıgı için şimdilik beklemeye aldım.

Aklıma geldigi için yazıyorum arkadaşımın 2004 CR-V ön tablası servite tanesi 1500 tl istendi dışarıda sadece tabla rotil başı sökülüp tekrar takıldı yanlış hatırlamıyor isem 150 tl civarında tutmuştu.

Kısacası sibop ayarının her 20.000 km'de yapılması en saglıklı olanı. Umarım yazdıklarımın faydası olur sizlere:)

bankaci05

  • Ömer Faruk
  • İleti: 314
Ynt: supap ayarı..
« Yanıtla #27 : Ocak 11, 2012, 12:29:11 ÖS »
99 model crv var bende ve yaklaşık 15.000 km dir biniyorum.bu subab ayarı konusunu görünce ilgimi çekti ve yaptırmam gerektiğini düşündüm ve hemen servisi aradım.aracında rolantide dengesizlik, gec çalışma vs. gibi şikayetlerin yoksa gerek yok dediler.ücretine ise conta ile birlikte 160-200 tl civarında olduğunu söylediler. yorumlarda 60 tl ye halleden arkadaşlar var.bunu servisde değilde normal bir ustaya mı götürüp yaptırıyorlar? servis dışında yaptırmak istesem sizce usta belirlerken neye dikkat etmem gerekir?

ahmet290

  • İleti: 246
Ynt: supap ayarı..
« Yanıtla #28 : Ocak 11, 2012, 12:44:30 ÖS »
evet performası ve yakıtı çok etkiliyor bende yakınlarda yaptırdım..
aynı şekilde gaza basıyorum pati yapar oldu..
sanki 30 hp katmışlar arabaya..

kadir8690

  • İleti: 380
Ynt: supap ayarı..
« Yanıtla #29 : Ocak 11, 2012, 01:10:11 ÖS »
evet performası ve yakıtı çok etkiliyor bende yakınlarda yaptırdım..
aynı şekilde gaza basıyorum pati yapar oldu..
sanki 30 hp katmışlar arabaya..
nerde yaptırdın arkadaşım.istanbuldamısın.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: supap ayarı..
« Yanıtla #30 : Ocak 11, 2012, 01:43:01 ÖS »
Arkadaşlar bildigim ve tecrübe ettigim ve yeni yaptırdıgım işlemleri yazamak istedim.

Araçlarımdan birisi 2000 model HR-V 130.000 km'de diger aracım ise, 2000 model CR-V 170.000 km'de.

Her iki aracıda 20.000 km'de sibop ayarını aksatmadan yaptırırım. Servisin, kitapçığının ve ustaların önerisi budur. Benzinli ise 40.000 de bir lpg var ise 20.000 km'de bir sibop ayarı yapılması gerekir.

HR-V 1600 motor üsten tek eksantrik oldugu için lpg bu araçları çok etkilemiyor, encak CR-v 2000 motor üstten çift eksantirk oldugu için lpg bu araçları daha çok etkiliyor, neticede lpg kuru yakıt.

CR-V ile başıma gelen olay şu; Honda servisinde aracın 10.000 bakımı yapılır iken sibop ayarının da yapılma zamanı gelmişti ve yaptırdım. Ancak servis de bu sibop ayarının son ayar oldugunu ve bir dahaki sibop ayarını kurtarmayacagı sibopların lpg'den, yanlış işçilikten ömrünün bittigini, üst kapagın açılıp sibopların degişmesi gerektigi ve gerekirse taşlama yapılması gerektigi söylendi.

Fiyat olarak ise net birşey söyleyemeyiz ama 2000 tl ile 4000 tl arasında tutacagı söylendi. Bende şimdilik kalsın dedim. Daha sonra sanayideki güvendigim eski ustalarıma bu konuyu danıştım. Sanayide motor yenileme ve kapakçı olan bir ustaya gittik, motorun sesini dinledi ve durum o kadar kötü görünmüyor açıp bakmamız gerek dedi. Tahmini ne kadar tutar dedim, bana taşlama 700 siboplar komple degişir ise 150 tl de o tutar, ancak açmadan belli olmaz dedi. Aracı bıraktım.

Motor sabaha kadar iyice soguduktan sonra kapak açıldı ve sibop yuvaları iyice aşınmış ve sibopların gerçekten bittigini sibop ayarı yapılacak mesafenin kalmadıgını gördük.

Sibop yuvaları uygun ölçüde taşlandı ve siboplar takım halinde degiştiridi. Antifiriz, az miktarda motor yagı eklendi, triger kayışı yeni degişmişti degişmesine gerek görülmedi.

Arabam bu işlemlerden sonra yakıt ve performans açısından çok degişti. İyiki yaptırmışım dedim.

Usta tavsiyesi üzerine bu işlemlerden sonra 2000 km benzinle binecegim çünkü siboplar benzin ile alışsın daha sonra lpg ile kullanabilirsin, 10.000 kmyi tamamlayınca tekrar bir sibop ayarı yaparız ve bu yapılan işlemler seni gerekli bakım ve sibop ayarları zamanında yapıldıgı sürece en az 100.000 km daha götürür dedi.

Usta ile konuşmamız esnasında servislerde yapılan sibop ayarının her zaman bu işin ehli olanlar tarafından yapılmadıgı, bu gibi üst kapak taşlama, sibop degişimi işlemlerinin çogunlukla bu tip motor yenileme ve üst kapakcılara getirildigini söyledi.

Diger bir konu ise sibop ayarının lpg var ise 20.000 km'de bir yapalması ancak en önemlisinin sibop ayarının zamanı geldiginde sibopların sıcakken ve sogukken, ilk hareket halindeki durumu, arabanın çekişindeki degişmelerin çok önemli oldugunu, bunlara daha çok dikkat edilmesi gerektigini söyledi.

Ben 10.000 km bakımları ve sizinde bildiginiz gibi honda araçları orjinal yagları (motor,şanzuman yagı)  degişmesi gerektiginde mutlaka ama mutlaka orjinal servisinde ve orjinal yaglarını tercih ediyorum. Bu tip sorunlarda ise araştırma yaparak ve güvenilir ustaları bularak dışarıda yaptırmayı tercih ediyorum. 

Sizinde okudugunuz gibi servisinde 2000-4000 tl civarındaki bir masrafı dışarıda 850 tl ye yaptırdım.

Bu konu ile ilgisi yok ama bir başka olay ise yine aynı arabamın direksiyon rot başınin parça fiyatı 150 işçilik ise 350 tl istendi( direksiyorn kutusununda sökülecegi söylendi). Dışarıdan orjinal parça fiyarı 130 tl işçiligin ise 80 tl ye yapılacagı söylendi ancak çok acil olmadıgı için şimdilik beklemeye aldım.

Aklıma geldigi için yazıyorum arkadaşımın 2004 CR-V ön tablası servite tanesi 1500 tl istendi dışarıda sadece tabla rotil başı sökülüp tekrar takıldı yanlış hatırlamıyor isem 150 tl civarında tutmuştu.

Kısacası sibop ayarının her 20.000 km'de yapılması en saglıklı olanı. Umarım yazdıklarımın faydası olur sizlere:)

Anlattıklarınız son derece faydalı
Benim merak ettigim Subap yuvalarının LPG sen dolayı mı yoksa hatalı işçilik sonucu mü zarar gördüğü ?

Arıza lambası yanmazsa, her 20bin de 1 Subap ayarı yaptırırsak üsten çift egzantirikli bir aracı korumuş olur muyuz bu hasara karsı yoksa her halukarda lpg montajini takiben 100bin km sonra bu problemler karşılaşmamız muhtemel mı?

Teşekkürler

kadir8690

  • İleti: 380
Ynt: supap ayarı..
« Yanıtla #31 : Ocak 11, 2012, 02:01:57 ÖS »
ben yaptırdım ama bı fayda göremedim.yaptığım yeri arayıp sormam gerek.

lion80

  • İleti: 36
Ynt: supap ayarı..
« Yanıtla #32 : Ocak 11, 2012, 02:04:11 ÖS »
Subap yuvalarının zarar görmesinin sebebi lpg'den, subapların ayar yapılacak mesafesinin kalmamasının sebebi hatalı işçilik ve tabiki niyadının kalmaması.

Zamanı geldiginde yapılan sibop ayarı ile elbette aracı korumuş oluyorsunuz. LPG montajı sonrası bu tür sorunlar muhtemelen oluyor.

kadir8690

  • İleti: 380
Ynt: supap ayarı..
« Yanıtla #33 : Ocak 11, 2012, 02:10:32 ÖS »
yakıt olarak perfonmans olarak etkı eder dendı ama hıc bı değişiklik yok maalesef.

kadir8690

  • İleti: 380
Ynt: supap ayarı..
« Yanıtla #34 : Ocak 11, 2012, 03:16:55 ÖS »
aradım sımdı ustamı sordum.subop ayarı yapıldıktan sonrada arac gazlıysa gaz ayarıda yapılması gerekıyormuş.bı yaptırıyım gaz ayarınıda ınş etkı eder yakıtta.

onur_s

  • İleti: 389
Ynt: supap ayarı..
« Yanıtla #35 : Ocak 16, 2012, 04:18:19 ÖS »
bu sübap ayarlarının ölçüsünü bilen varmı ne kadar olması lazı maralıkların 2004 vtec es
emme 18-egzoz 23 olması lazım performans ıcın

paradigma

  • İleti: 229
Ynt: supap ayarı..
« Yanıtla #36 : Ocak 16, 2012, 04:24:09 ÖS »
ilk defa sübap ayarı yapılırken izledim haftasonu, ama dediğiniz gibi öyle ölçü gibi bişiler görmedim. Ustanın elinde bir metal vardı, hani boyacıların ayakkabının üzerine boyayı kutusundan koyarken kullandıkları kaşık gibi bişi, onu sübapla, üstündeki (adına bişey dedi ama hatırlamıyorum-Sübap mantarımı ne dedi) şeyin arasına koyup, sıkıyo, gevşetiyo ayar yapıyodu. Elindeki o metal şey aradaki milimi mi ayarlıyo anlayamadım.

2008 elegance

  • İleti: 465
Ynt: supap ayarı..
« Yanıtla #37 : Ocak 16, 2012, 04:38:43 ÖS »
sentil olmasın o ?

dreammaker_11

  • İleti: 269
Ynt: supap ayarı..
« Yanıtla #38 : Ocak 16, 2012, 05:00:45 ÖS »
Anlattıklarınız son derece faydalı
Benim merak ettigim Subap yuvalarının LPG sen dolayı mı yoksa hatalı işçilik sonucu mü zarar gördüğü ?

Arıza lambası yanmazsa, her 20bin de 1 Subap ayarı yaptırırsak üsten çift egzantirikli bir aracı korumuş olur muyuz bu hasara karsı yoksa her halukarda lpg montajini takiben 100bin km sonra bu problemler karşılaşmamız muhtemel mı?

Teşekkürler

İyi akşamlar,

Daha önce lpg konusuyla ilgili bir bölümde subapların ve yuvalarının lpg yüzünden zarar gördüğünü yazmıştım.Bu lpg montajı işini çok araştırdım şükür bayada bir çevrem var. Tüccar olan herkes lpg takarız böyle bi sorun olmaz öyle gider şöyle kaçar diyorlar.Esnaf olanlarda öncelikle subapların ve yuvaların mukavametini arttır öyle gel diyor buda kit ücretine ek olarak 1000-1500 tl arası bir masraf oluyor.Yanlış montajda bu durum daha çabuk açığa çıkıyor.Düzgün montajda da bu durumun açığa çıkması zaman alıyor yani türkçesi kilometresi uzuyor.Yani Honda'mıza kit taktırırken bunları göz önünde bulunduralım önlemimizi alalım.

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: supap ayarı..
« Yanıtla #39 : Ocak 16, 2012, 06:16:37 ÖS »
bu sübap ayarlarının ölçüsünü bilen varmı ne kadar olması lazı maralıkların 2004 vtec es
emme 18-egzoz 23 olması lazım performans ıcın
yok öyle bir şey.15 emme -20 eksoz  makul olanıdır.

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: supap ayarı..
« Yanıtla #40 : Ocak 17, 2012, 09:06:25 ÖS »
15 emme - 20 egsoz udur son olarak karar ? :D

trttek

  • İleti: 77
Ynt: supap ayarı..
« Yanıtla #41 : Ocak 18, 2012, 07:56:17 ÖÖ »
Servis arkadaşlar bence servis.  >=ok