Gönderen Konu: Sentetik yağlar üzerine..  (Okunma sayısı 2376 defa)

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Sentetik yağlar üzerine..
« : Nisan 04, 2006, 03:35:42 ÖS »
Sentetik yaglar contaya zarar verirmi
Tamamiyla yanlis bir yaklasim. 1975 sonrasi uretimi olan tum contalarda herhangi bir sentetik yag turu problem cikarmadan calisir..Ayni mantik disli ve sanziman yaglari icinde gecerlidir.Gercek sudurki arkadaslar motor yaglari ile ilgili baglantili olan mekanik elemanlar test edilmistir. Bilindik yag ureticileri butcelerinin buyuk kismini her yil AR-GE calismalarina ayirmaktadir ve bu calismalarda sentetik yaglarin contaya etkileri uzun sureli testler sonucu ispatlanmistir. Ayni hassasiyeti conta ureticileride gostermektedir..Sizdirmazlik, sicaklik ve mukavemet gibi testleri uretim oncesi defalarca yapilmaktadir.

Sentetik yaglar cok ince
En iyi yagin dusuk vizkoziteli olan yag oldugu dogrudur. Mesela 0w-20. Ayrica yeni jenerasypn motorlarin dusuk vizkoziteli yaglarla daha verimli calistigi ve bu yaglara uygun dizayn edildigi ve motorun urettigi guce ve yakit tuketimine dogrudan etki ettigide kanitlanmistir. Ayrica (10w-50, 15w-50, 20w-50 vs) gibi kalin vizkoziteli yaglarda hava sogutmali ve eski motorlarda yada yuksek sicaklik olan sartlarda kullanilmaktadir...

Sentetik yag kullanmak=yuksek miktarda yag kullanmak
Sentetik yaglarin diger yaglara oranla daha fazla tukendigi tezi gunumuz kosullarinda ve gunumuz yeni nesil motor teknolojilerinde curutulmustur...Ben bunu bilakis kendi aracımda yasadim, O-30W yag kullandigimdan bu yana motorumda yag eksilme gözlemlemedim (ALG)
Fakat unutulmamalidirki, blogu eskimis, yataklar ve asinmis pistonlarda bu tez geceli degildir ve elbetteki bu durumda bir motor yag yakacaktir..
 

Sentetik yaglar katalitik konvertörlü sistemlerde kullanilmazmi?
‘Eger aracinizda sentetik yag kullaniyosaniz katalitik konvertörünüz kesinlikle daha uzun ömürlü olacaktir..Ucuculuk özelliklerinden ötürü daha az yag krank ventilasyonundan yanma odasina gider bu sayede daha az olmus olan zararli kül kalintilari katalitik konvertör matrixini pasfize etmez.


Sentetik yaglarin uzun ömürlülügü
Kuskusuz yuksek performansli arabalarda ve yillik km orani yuksek araclarda sentetik yaglar daha iyi is yapacaktir..Yani uzun ömürlülük belli kistaslara ve sartlara bagli bir durumdur..Basitce aciklamasi kirletici olan is, kurum ve asidik gazlarin olusumlari yakittaki yagin azalmasiyla olusan sülfürün zerreleridir..

kaynak : civictype-r.co.uk (kısmi tercüme edilmiştir)



Onu-R

  • İleti: 3113
Sentetik yağlar üzerine..
« Yanıtla #1 : Nisan 04, 2006, 03:41:56 ÖS »
ellerine sağlık, ALG.. teşekkür ederiz . . .

VWci

  • İleti: 661
    • http://www.vwtr.net/forum
Sentetik yağlar üzerine..
« Yanıtla #2 : Nisan 04, 2006, 07:48:38 ÖS »
benim bildigim 0 olan yaglar kisin donmaz akiskandir hemen motorun her yerine dagilir ve yaglama yapar....ikinci rakam 30 - 40 gibi olanlar ise motorun ust devirlerdeki yaglama kapasitesidir...yani 40 gazlarken 30 dan daha iyidir....cok kaba taslak oldu gerci...

MOBIL 1 _________ 0 - 40
CASTROL SLX ____ 0 - 30  gibi...... ornek olarak verdim...

cakalfb

  • Ziyaretçi
Ynt: Sentetik yağlar üzerine..
« Yanıtla #3 : Mart 16, 2008, 09:09:26 ÖS »
slm nnt bor power diye bir katkının özelliklerine baktım %5-%20 yakıt tasarufu 0,0001 sürtünme , motor sesinde azalma ,%10 performans artışı gibi sıralamaış adamlar ve TUV sertifikası var doğru olabilirimi acaba sizler daha uzmansınız bu konularda yardımcı olursanız sevinirim iyi forumlar

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Ynt: Sentetik yağlar üzerine..
« Yanıtla #4 : Mart 16, 2008, 10:40:46 ÖS »
benim bu konulardaki şahsim fikrim araç için tavsiye edilmiş yağlar zaten teknolojiyle paralel gelişim içindedir. açıkçası ben katkılara inanmiyorum.

cakalfb

  • Ziyaretçi
Ynt: Sentetik yağlar üzerine..
« Yanıtla #5 : Mart 16, 2008, 11:06:52 ÖS »
saolun

RattleSnake

  • İleti: 2760
Ynt: Sentetik yağlar üzerine..
« Yanıtla #6 : Mart 17, 2008, 08:14:48 ÖÖ »
bilgiler için teşekkürler