Gönderen Konu: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?  (Okunma sayısı 7525 defa)

OrKo.st

  • İleti: 126
S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« : Şubat 21, 2009, 05:40:41 ÖS »
Selam arkadaslar. Bi arkadasim S2ksini yuklemeyi planliyor. Aracini gunluk kullanan bir arkadas ama motora iyi bir yatirim yapip performansini arttirmak istiyor. Ya turbo takip 0.3 bar gibi nispeten dusuk bi basincta kullanacak ya da dereceli eksantrik, yuksek sikistirmali conta, portpolish, filtre, egzos, siki bir beyin programlamasi yapip devir bandi boyunca tork artisini hedefleyecek. Sizce hangisini yapmaya deger? Turbo ile maks gucun atmosferige gore daha fazla olacagi asikar. Ama iyi bir atmosferik yuklemeyle tum devir bandindaki ortalama torku arttirarak turboyu aratmayacak bir performans artisi olur mu? Sonucta 9000 devir ceviren bir motordan bahsediyoruz.  



niitroo

  • Ziyaretçi
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #1 : Şubat 21, 2009, 05:48:57 ÖS »
Bence Atmoferiğin zewki BAMBAŞKA ;)

///MuRaT

  • İleti: 32
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #2 : Şubat 21, 2009, 06:01:45 ÖS »
0.3 bar olacaksa turboya gerek yok
bence turbo aşırı güç için kullanılmalı(500hp ve üzeri çılgınlıklar için)

atmosferik ...
« Son Düzenleme: Şubat 21, 2009, 06:03:04 ÖS Gönderen: ///MuRaT »

HoNdA TyPe_R

  • İleti: 1465
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #3 : Şubat 21, 2009, 06:03:52 ÖS »
sımdı hocam altında arac zaten cok devır cevıren bı arac turbo araci iyi yapacak desekte aslinda gunluk kullanima uygun degil onun yerine dedigin gibi bi egzantrikle bi bveyin header ara boru egzos la bu isler cok daha gusel seyler ortaya cikiyo hee illaki param cok kardesim harcayacam diyorsana turbodan vazgecsin supercharger taktirsin daha iyi atmosferik araclar icin daha uyumlu hemde zahmetsiz

OrKo.st

  • İleti: 126
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #4 : Şubat 21, 2009, 06:51:39 ÖS »
Ben de genel olarak dediginize katiliyorum. Turbonun alt devirlerdeki tork kaybi, lag olayi, beyin hassas bir sekilde programlanmazsa tork/devir grafiginin doviz kuru gibi dalgali olma ihtimali biraz midemizi bulandiriyor. Silindir hacmi buyutmeden atmosferik yapilabilecek her turlu mod ile siki yuruyen bir araba yapabiliz zannediyorum. Ne dersiniz?

Sİ yah

  • İleti: 290
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #5 : Şubat 21, 2009, 09:12:47 ÖS »
bence öncelikle atmosferik yetmezse supercharger

armi

  • İleti: 1232
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #6 : Şubat 21, 2009, 09:16:36 ÖS »
turbonun tadıda bambaşkadır bence.. zevk ve kullanımda çok önemli..

infaztim

  • İleti: 3903
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #7 : Şubat 21, 2009, 09:43:20 ÖS »
kesinlikle supercharger.

vortech.


ibratice

  • İleti: 274
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #8 : Şubat 21, 2009, 11:29:47 ÖS »
insan okadar doyumsuzki o son noktaya kadar sürekli çeker önce hava filtresi sonra egsoz sistemi sonra egzantirik ya hep motor arıza lambası  yakıyor fakir karışımı diye  benzinaz geliyo galiba pompa regületör bide E.C.U sonra egzantirikler çıkar supercharger gelir  önce 0.4 bar cık yetmedi bi 0.8 ama eksik bişey var tork yok   bi 7.8 ay sonra artık oda kesmez onunda tadı kalmaz sonra yerine yırtıcı bir şekilde cuf cuf yapan bir turboya bırakır.

poşetçay

  • Ziyaretçi
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #9 : Şubat 21, 2009, 11:35:20 ÖS »
supercharger al tak pratik ugraşması yok werim süper istedinde çıkat motorun aynı

OrKo.st

  • İleti: 126
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #10 : Şubat 22, 2009, 07:04:24 ÖÖ »
Cevaplar icin tesekkurler. Yalniz supercharger bahsettiginiz kadar kolay uygulanabiliyorsa kendi 1.6 sohc vtec Civicime de zahmetsiz bir sekilde uygulayabilirim yorumunu cikarttim. Beni de kiskirttiniz durduk yerde :) Kendi arabama da bunu arastirayim biraz.

Oz`

  • İleti: 84
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #11 : Şubat 23, 2009, 10:59:44 ÖÖ »
 atmnıosfeirk boşa tırmalamak  gibi birsey resmen  yapıyorsun  300 lere gelemiyorsun stroker  egzantirik o bu şu kesinlikle  akıl karı değil okadar para harcamak yerin 9 pi lik minik bir SC kit aldığında çok  daha fazla eylenebiliyorsun

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #12 : Şubat 24, 2009, 05:07:08 ÖÖ »
Arkadaşlar Siz Hiç videoları izliyomusunuz bilmiyorum dediğiniz gibi süpercharger mantıklı İntercoll  e de gerek kalmıo İnfaztim in dediği gibi Vortech Tabi ama bunu yürek ten sölüyorum  çok gördüm gaza gelen leri turbo suz veya Süpercharger siz Kesinikle yüksek devirlerde sıkıştırmayın derim Sonra Bi takırtı tukurtu çöker dersiniz ula noldu aşağı iner bi bakarsınız ki motor yağını yere indirmiş noldu dersiniz motor kol çıkarmıştır blok tan dışarı ondan sonra bi 2.5  3 milyar masraf bencede turbo veya Süpercharger derim >=ok

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #13 : Şubat 24, 2009, 05:09:53 ÖÖ »
Harici Basınçla Koşturmak En doğrusu AGA Fazla Devir yapmadan da daha fazla güç alabiliyosun

OrKo.st

  • İleti: 126
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #14 : Şubat 24, 2009, 07:05:02 ÖÖ »
Arkadaslar iyi soyluyorsunuz da turbo veya sc ile de yuksek devirlerde stddan daha fazla guc verecek bu alet. Pistonlar, kollar vs degismezse her turlu problem yasanir. Benim asil aklima takilan sc takinca yine komple programlanir beyin takip ayar yapmak gerekmiyor mu? Std beyin ve vafc ile sc verimli bir sekilde programlanabilir mi ki?

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #15 : Şubat 24, 2009, 04:12:30 ÖS »
Walla Tuning dergilerin de okuduğuma göre Honda beyninin burda programlanması yok demiştiler ama beyin değiştir S300 beyinle neler yapılır pistonlar krank yataklarında bir yerde değişmesi gerekir tabi eger baya bi sıkıştırırım dersen ama ben fazla abanmam diosan parçalar dayanır dergide gördüm 1.4İES 'e adam 1.8Passat turbosu atmış fazla bi değişiklik yapmamış  90 beygirlik SOCH 1.4İES olmuş 125 beygir ama yinede ii bir performans daha da yükseltilebilir ama adam yakıtı düşünmüş o yüzeden aşırıya kaçmamış kaçacak olsaa 400 hp ye kadar yolu varr..

CioBassWorLd

  • İleti: 713
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #16 : Şubat 24, 2009, 04:30:11 ÖS »

Walla Tuning dergilerin de okuduğuma göre Honda beyninin burda programlanması yok demiştiler ama beyin değiştir S300 beyinle neler yapılır pistonlar krank yataklarında bir yerde değişmesi gerekir tabi eger baya bi sıkıştırırım dersen ama ben fazla abanmam diosan parçalar dayanır dergide gördüm 1.4İES 'e adam 1.8Passat turbosu atmış fazla bi değişiklik yapmamış  90 beygirlik SOCH 1.4İES olmuş 125 beygir ama yinede ii bir performans daha da yükseltilebilir ama adam yakıtı düşünmüş o yüzeden aşırıya kaçmamış kaçacak olsaa 400 hp ye kadar yolu varr..

1.4 hacımle 400hp hayal bile edemezsın ımkansız bence..

s2k sc cok guzel bı sonuc verıyo hemde turbo gibi alt devir sıkıntıların olmuyo gunluk kullanım olayı fln daha rahat vede daha tehlıkesız ve verdıgı o hırıltılı ses ondende makına sesi yeter :)

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #17 : Şubat 24, 2009, 05:23:37 ÖS »
Walla 1.6 720 beygir olduktan sonra 1.4 neden 400 beygir olmasıki Stage yi yüksek tut neler olmazkii  youtube yi göz gezdir birazcık abicim adamlar 7000€ masrafla 1.6 yı 660 beygire çıkarıo ama tabi dediğin gibi S2000 Ayrıı

ibratice

  • İleti: 274
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #18 : Şubat 24, 2009, 08:13:07 ÖS »
sc için beyin değiştirmene gerek yok bi APEX vtec kontrol birde arıza lambasını yakmaması için yanıltıcı oksijen sensörü yeterli olur
« Son Düzenleme: Şubat 24, 2009, 08:15:12 ÖS Gönderen: ibratice »

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #19 : Şubat 24, 2009, 11:13:08 ÖS »

sc için beyin değiştirmene gerek yok bi APEX vtec kontrol birde arıza lambasını yakmaması için yanıltıcı oksijen sensörü yeterli olur
Bir Honda m olmadığı için bilmiyorum da Arıza Lambasını yakmaması için derken  Hava girişindeki Sensörümü yanıltıyosun abicim ve bu nasıl oluyor Sensörümü Değiştiriyosun yanii biraz bilgii çok ii olur Teşekkür..

poşetçay

  • Ziyaretçi
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #20 : Şubat 24, 2009, 11:25:27 ÖS »


sc için beyin değiştirmene gerek yok bi APEX vtec kontrol birde arıza lambasını yakmaması için yanıltıcı oksijen sensörü yeterli olur
Bir Honda m olmadığı için bilmiyorum da Arıza Lambasını yakmaması için derken  Hava girişindeki Sensörümü yanıltıyosun abicim ve bu nasıl oluyor Sensörümü Değiştiriyosun yanii biraz bilgii çok ii olur Teşekkür..
oksijen sensörünün kablolarını uzatıosun yada yanıltıcı bi sensör war ismini unuttum onu takıosun

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #21 : Şubat 24, 2009, 11:29:01 ÖS »
Hımm Kabloları uzaltrak Hava Giriş sensörünün Direncini yükseltirsin yani buda bi yanıltma beyine karşıı veya yanına direnç bağlamak mantıklıca evt Doğru sölüyon hacı baba!....

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #22 : Şubat 25, 2009, 01:41:32 ÖÖ »
s2000 zaten şehirde olsun otobanda olsun iyi makina dahada abartmaya gerek yok ama illa çok param var harcayacağım diyorsan sc tak.Atmosferik ne kadar yükleneceksinki ?

halishan

  • İleti: 238
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #23 : Şubat 25, 2009, 12:45:07 ÖS »
günlük kullanıcaksa atmosferik bnce...
« Son Düzenleme: Şubat 25, 2009, 12:46:31 ÖS Gönderen: halishan »

OrKo.st

  • İleti: 126
Ynt: S2000e turbo mu atmosferik yukleme mi?
« Yanıtla #24 : Şubat 25, 2009, 04:29:16 ÖS »
Ben de atmosferikten yanayim ama arkadas illa turbo olsun, isin sonu olsun diyor. Neyse artik ugrasicaz. SC yorumlariniza bakiyorum da sc yi vafc gibi bir piggy backle kullanmak mantikli da benzin pompasi, yakit enjektoru degisikliklerine de gitmek lazim bence. En nihayetinde bir ekstra programlanabilir beyin ucretinden kurtarmis oluyor turboya kiyasla. Ha sc programlamasi turboya gore daha kolaydir, alt devirler nispeten iyi olabilir (ki o da yuksek devirler turboya kiyasla cok guclu olmadigindan) avantajlari olabilir scnin.