Gönderen Konu: Otomatik vitesin kullanımı  (Okunma sayısı 13673 defa)

akar970

  • İleti: 6
Otomatik vitesin kullanımı
« : Nisan 04, 2010, 10:40:39 ÖS »
Selam arkadaşlar,

ben ilk defa otomatik vitesli araba aldım.2005 model Civic HB .Lakin vites üzerinde bulunan D-D3-2-1 var.Hangi durumda hangisini tercih etmem gerekiyor.Ayrıca D deyken yokuş yukarı durduğumda geriye gidiyor araba.Bu konular hakkında bilgi verirseniz memnun olurum. Teşekkür ederim.



doan

  • İleti: 1605
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #1 : Nisan 04, 2010, 10:43:25 ÖS »
bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalısayım.
Araç 2 konumu dışında hiç bi konumda yokuşta sabit kalmaz.
D3 şehir içinde kullanılır daha çok.
1 ve 2 ise kalkışta işinize yarayabilir.
D normal 5 vites otomatiktir

hayırlı olsun bu arada kazasız belasız kullanın
« Son Düzenleme: Nisan 04, 2010, 10:45:41 ÖS Gönderen: doan »

akar970

  • İleti: 6
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #2 : Nisan 04, 2010, 10:47:25 ÖS »
Teşekkür ederim.Gerçekten faydalı oldunuz.

doan

  • İleti: 1605
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #3 : Nisan 04, 2010, 10:49:32 ÖS »
rica ederim

sanli90

  • İleti: 1586
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #4 : Nisan 05, 2010, 10:26:59 ÖÖ »
Hayırlı olsun güle güle kullan. Yokuşta D kaçırıyor diyorsun ya işte o zaman D2 ile kalk kaçırmaz ve patinaj çekmez ok...

deadmachine

  • İleti: 93
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #5 : Nisan 05, 2010, 10:53:54 ÖÖ »
aracınız hayırlı olsun bi ara denediğinizde çıkabildiğiniz maksimum hızıda yazarsanız ii olur manuel we otomatik arasında maksimum hız değişiyo??

kingpeace

  • İleti: 418
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #6 : Nisan 07, 2010, 11:27:07 ÖÖ »
aracın geri kayması tamamen önlem amaçlı geri vitese takıp önünüzü yokuş aşşağı verirsenizde kayar
burda amaç şanzumana yük bindirmemek şanzumanı koruma amaçlı yapılmış

kingpeace

  • İleti: 418
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #7 : Nisan 07, 2010, 11:27:37 ÖÖ »
bende çok kafa yormuştum servisleri aradım ordan öğrendim

murat.akca

  • İleti: 2
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #8 : Nisan 09, 2010, 10:12:55 ÖS »
arkadaşlar.murat.ben.93dohc.motor.sedanım.var.d3te.belli.sürratten.sonra.hızkesiyor.neyapmamlazım

civicci35

  • İleti: 498
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #9 : Mayıs 06, 2010, 12:55:53 ÖÖ »
d' ye alman lazım
arkadaşlar.murat.ben.93dohc.motor.sedanım.var.d3te.belli.sürratten.sonra.hızkesiyor.neyapmamlazım


kadir8690

  • İleti: 380
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #10 : Ekim 24, 2011, 03:57:07 ÖS »
arkadaslar slm.2000 otomatık cıvıc almayı dusunuyorum.ama ilk defa otomatık alıcam.ve kullanmasından yana sıkıntılıyım.seyır halınde ıken vıtes değiştirebılıyormuyum.vites değiştirmem için illa firenemı basmam gerekli.?? 1- 2- d3- d4 -yazıyor.sehır ıçınde hangısınde gıtmek daha uygun?.boş yolda hangısınde gıtmek gereklı ? bılgılerınızı beklıyorum.belkıde almaktan vazgecıcem.:::(( he ayrıca d-4 son olduğundan bu araç 4 ilerimi oluyor ??

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #11 : Ekim 24, 2011, 04:05:32 ÖS »
D aracın normal şartlarda, şehir içi, şehir dışı... kullanımı için bulunması gereken vites pozisyonudur. Kabaca 1. de araç 1 vitesin üstüne çıkmaz, 2 de 2'nin 3. te 3'ün... Böyle tanımlayabiliriz. Yağmurlu havalarda dik bir yokuşu inerken d3 ve 2 kullanılabilir. Aynı şekilde dik bir yokuşta durduğumuzda tekrar kalkarken aracın bayılmaması veya geriye kaçmaması için 2 ve 3 konumu kullanılır. 1 konumu karlı ve buzlu yollar için çok yavaş gitmek istediğinizde kullanılmalıdır. Bu ekstrem şartlar dışında aracı her zaman "D" pozisyonunda kullanmanız şanzumanın ömrü açısından çok önemli... Civic'lerde FD6 lar çıkana kadar tüm vitesler 4 ileridir. FD6 ile birlikte, 5 ileri tam otomatik vitese kavuştuğumuz için hem yakıt sarfiyatı hem de motor ömrü açısından mutluyuz... Ayrıca hafif rampa ve yokuşlarda "D" pozisyonu geri kaydırmaz, ya ileri gider ya askıda kalır. eğim arttıkça vites küçültmek gerekir, yani her ufak rampada aracı d3-2-1 gibi konumlara almanız gerekmez. Bir de Otomatik  kullanıcıları Debriyaj ile uğraşmadığından pek te önemsemez, geri gidiyomuş, gitmiyomuş. bir ayakla fren diğeri ile gaz verilerek vitesi ellemeden her türlü rampa aşılır.
« Son Düzenleme: Ekim 24, 2011, 04:07:47 ÖS Gönderen: Grafink »

kadir8690

  • İleti: 380
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #12 : Ekim 24, 2011, 04:17:47 ÖS »
çok teşekkur ederım bılgıne.sımdı benım alacağım arac 4 ilerimi oluyor :(( 2000 1,4 is almayı dusunuyorum.suan bır tane var hatta kaparosunu bıle verdım.vazmıgecsem bılmıyorum.gercı aracın sahıbı ben bu aracla gazda 200 ibreyı gordum dıyor..he unutmadan vıtesı kucultur buyutursun demıştınız.her vıtes değiştirmede frene basarakmı yanı aracı durdurarakmı değiştirmem gereklı.kusura bakma cok acemıyım otomatıkte :(

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #13 : Ekim 24, 2011, 04:25:28 ÖS »
D ve D3 arasında frene basmanız gerekmez, Hatta D, D3 ve N arasında mandalsız geçiş yapabilirsiniz bile. Ancak 1 ve 2 konumlarını sürüş esnasında heleki yüksek devirlerde kullanmanız şanzumanı kucağınıza verebilir. Zaten bu konumlara koldaki mandalı çekmeden kolu getiremezsiniz. Evet. 2006 daki yeni kasalardan önceki araçların hepsi 4 ileri. 4 ilerinin dez avantajı araçcı yüksek hızlarda çok fazla bağırtması. bir de yine yüksek hızlarda (140 ve üzeri) yakıt tüketimini arttırıyor olması. Otomatik vitesten ne beklediğiniz önemli aracınız zaten 1.4 demekki sürekli yüksek hızlar yapmayacaksınız. Bir de konfor istiyorsanız, vaz geçmeyin derim, Tabi şanzumanı mutlaka bir serviste kontrol ettirin. Genel olarak Honda tam otomatik şanzumanlarda en sorunsuz markadır ama, 2 el aldığınız için kontrol etmenizde fayda büyük.  önceki aracım 4 ileri 93 model bir Si idi, çok memnun kaldım, şimdiki aracım 2009 model bir 5 ileri HB ondan daha memnun kaldım elbette... Ancak imkanlarınızı zorlayabilirseniz, FD6 ların tam otomatik dream versiyonlarını bir zorlayın derim.

kadir8690

  • İleti: 380
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #14 : Ekim 24, 2011, 04:33:28 ÖS »
teşekkur ederım bılgılerınıze.keske tam otomatık alabılsem.ama suan için çok zor.evet ben 1,4 aldım çok hızlı bır kullanıcı da değilim.gayet sakın kullanırım.o zaman d/3 e takıp hıç bır daha oynatmamalıyım gıbı anladım ben :)

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #15 : Ekim 24, 2011, 04:38:11 ÖS »
D konumuna takın ve hiç oynatmayın, Zaten kullandıkça nerde D3'e almak gerektiğini anlarsınız. Mesela sıkışık trafikte gidiyorsunuzdur, aracınız 1000 devirin üstüne çıkmıyordur, çiğ yakıt yakmamak iççin, D3 e alır, devri 1500 seviyelerine getirirsiniz, ya da uzun bir rampayı çıkıyorsunuzdur. trafik vardır. hıza değil güce ihtiyacınız vardır yine D3 e alırsınız ama normal şartlarda en uygun ve en ekonomik vites D4 ya da "D" adı üzerinde Drive'ın "D"si... 4 ileri vitesi çok kafanıza takmayın, sonuçta manuel vitesler 6 ya çıkınca honda mecburen 5 ileri yaptı... Otomatik viteste 4. vites manueldeki 4 vites ten çok farklıdır. dişli oranları daha geniştir. manuelin 4.5'uğu gibi düşünülebilir. Araç temiz ve şanzuman problemsizse çok memnun kalırsınız... Size verebileceğin bir diğer önemli tavsiye, aman ha, debriyaja basıcam diye frene yüklenmeyin, zira bu manuel kullanıcılarının en çok yaşadığı sıkıntıdır. Hayırlı olsun.

kadir8690

  • İleti: 380
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #16 : Ekim 24, 2011, 04:49:38 ÖS »
çok teşekkurler.açıklamalarınız baya bı aydınlattı benı.yanı dıyorsunuzkı otobanda 100km den sonra d-3 ten d/4 e takın gıtsın.baktınızkı trafık olmaya basladı d-3 de devam.sehır ıçınde dık yokuslarda d/3 ama 2 de olabılr.buysa eğer hepsı basıtmış ya :)

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #17 : Ekim 24, 2011, 05:10:06 ÖS »
D konumuna takın ve hiç oynatmayın, Zaten kullandıkça nerde D3'e almak gerektiğini anlarsınız. Mesela sıkışık trafikte gidiyorsunuzdur, aracınız 1000 devirin üstüne çıkmıyordur, çiğ yakıt yakmamak iççin, D3 e alır, devri 1500 seviyelerine getirirsiniz, ya da uzun bir rampayı çıkıyorsunuzdur. trafik vardır. hıza değil güce ihtiyacınız vardır yine D3 e alırsınız ama normal şartlarda en uygun ve en ekonomik vites D4 ya da "D" adı üzerinde Drive'ın "D"si... 4 ileri vitesi çok kafanıza takmayın, sonuçta manuel vitesler 6 ya çıkınca honda mecburen 5 ileri yaptı... Otomatik viteste 4. vites manueldeki 4 vites ten çok farklıdır. dişli oranları daha geniştir. manuelin 4.5'uğu gibi düşünülebilir. Araç temiz ve şanzuman problemsizse çok memnun kalırsınız... Size verebileceğin bir diğer önemli tavsiye, aman ha, debriyaja basıcam diye frene yüklenmeyin, zira bu manuel kullanıcılarının en çok yaşadığı sıkıntıdır. Hayırlı olsun.

D3 te giderseniz arac 3.vitesten ust vitese gecmez.
Yani esprisi budur.
1. , 2. , 3. Viteste motor devrini artirmaz.

Arac 4.vitese atmayacagindan ust hizlarda devirin yuksek olmasi nedeniyle aracin gaza tepkisi artar.

En azindan benim vtec2 de boyle :)

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #18 : Ekim 24, 2011, 05:14:50 ÖS »
D konumuna takın ve hiç oynatmayın, Zaten kullandıkça nerde D3'e almak gerektiğini anlarsınız. Mesela sıkışık trafikte gidiyorsunuzdur, aracınız 1000 devirin üstüne çıkmıyordur, çiğ yakıt yakmamak iççin, D3 e alır, devri 1500 seviyelerine getirirsiniz, ya da uzun bir rampayı çıkıyorsunuzdur. trafik vardır. hıza değil güce ihtiyacınız vardır yine D3 e alırsınız ama normal şartlarda en uygun ve en ekonomik vites D4 ya da "D" adı üzerinde Drive'ın "D"si... 4 ileri vitesi çok kafanıza takmayın, sonuçta manuel vitesler 6 ya çıkınca honda mecburen 5 ileri yaptı... Otomatik viteste 4. vites manueldeki 4 vites ten çok farklıdır. dişli oranları daha geniştir. manuelin 4.5'uğu gibi düşünülebilir. Araç temiz ve şanzuman problemsizse çok memnun kalırsınız... Size verebileceğin bir diğer önemli tavsiye, aman ha, debriyaja basıcam diye frene yüklenmeyin, zira bu manuel kullanıcılarının en çok yaşadığı sıkıntıdır. Hayırlı olsun.

D3 te giderseniz arac 3.vitesten ust vitese gecmez.
Yani esprisi budur.
1. , 2. , 3. Viteste motor devrini artirmaz.

Arac 4.vitese atmayacagindan ust hizlarda devirin yuksek olmasi nedeniyle aracin gaza tepkisi artar.

En azindan benim vtec2 de boyle :)

En iyisi vitesin hep d4 te kalmasi.
Zaten dip gaz yapinca cogu zaman 2 vites birden dusurup ivmeleniyor arac.

Motor freni vs gerekirse vites 3 veya 2 ye alinabilir.

Ancak uygun olmayan yuksek suratte bunu yaparsaniz sanzumana zarar verebilirsiniz.
Yani gene en iyisi d4 te tutmak.

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #19 : Ekim 24, 2011, 07:04:47 ÖS »
d3 e getirirseniz sadece 4üncü vitesi iptal etmiş olursunuz. aracınız 1-2-3 olarak çalışır. d2 ye alırsanız sadece 1 ve 2 olarak. hareket halinde iken sadece d ve d3 arasında geçiş yapınız.  hızlı hareket halinde iken  boşa alıp tekrar d ye atmamaya çalışın. d den d3 e sadece yokuş aşağı inerken aracınızın hızlandığını hissederseniz fren yerine d3 e alırsanız motor freni yapmış olursunuz. birde çok ama çok dikkatli olacağınız bir konu varki oda. örneğinn aracınız ön tarafa doğru eğimli ise geri kalkış için r ye takıp kalkış yapacaksınız. aracınızın kendi halinde ileri hareket etmeden geri gidin. yada tam tersi. aracınız arkaya doğru çok fazla eğimli. d ye alıp kalkış yapmayın. o arda aracınız geri geri hareket etmeye başlar siz ileri vites için gaza basarsanız şanzımana çok fazla yük bindirirsiniz. yapmanız gereken 1 yada 2 ile geri kaçrmadan ileri hareket ettirip belli hıza ulaşınca d3 ve d ye geçiş yapınız.
kısaca geri viteste araç ileri doğru hareket etmemeli, ileri viteste iken geri hareket etmemeli...
iyi günlerde kullanmanız dileği ile...

ysf55

  • İleti: 1598
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #20 : Ekim 24, 2011, 07:15:27 ÖS »
şehir içi sehir dısı farketmez d4 te kullanmak gerekir. d3 ara hızlanmada kullanılmalıdır...  d4 ile 80 le gidiyorsunuz mesela d3e alırsanız devir daha hızlı hareket eder. genelde d4den d3e çekmek sollama yapmak içindir... şehir içi d3 kullanımı bana göre doğru değil cünkü 2000 devirde d4te 60 la gitmek varken 3000 devire yaklasık 60la gitmenin alemi yok zaten benzin yeterince pahalı :)

55en082

  • İleti: 329
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #21 : Ekim 24, 2011, 07:36:37 ÖS »
peki arkadaşlar otomatik bir şanzumanda  şanzuman arızası nasıl anlaşılır

astra_21

  • İleti: 689
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #22 : Ekim 24, 2011, 08:12:38 ÖS »
aracın geri kayması tamamen önlem amaçlı geri vitese takıp önünüzü yokuş aşşağı verirsenizde kayar
burda amaç şanzumana yük bindirmemek şanzumanı koruma amaçlı yapılmış


servis seni yemiş gibi...o mantıkla bakılırsa yokuş kalkış desteği neden yapılmış ki ? bende var ve sıfır kaydırma..
« Son Düzenleme: Ekim 24, 2011, 08:13:24 ÖS Gönderen: astra_21 »

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #23 : Ekim 24, 2011, 08:18:22 ÖS »
aracın geri kayması tamamen önlem amaçlı geri vitese takıp önünüzü yokuş aşşağı verirsenizde kayar
burda amaç şanzumana yük bindirmemek şanzumanı koruma amaçlı yapılmış


servis seni yemiş gibi...o mantıkla bakılırsa yokuş kalkış desteği neden yapılmış ki ? bende var ve sıfır kaydırma..

Yokus kalkis destegi yeni bir teknoloji.
Eski araclarda yok ve kaydirmasi gayet dogal.

astra_21

  • İleti: 689
Ynt: Otomatik vitesin kullanımı
« Yanıtla #24 : Ekim 24, 2011, 08:22:48 ÖS »
aracın geri kayması tamamen önlem amaçlı geri vitese takıp önünüzü yokuş aşşağı verirsenizde kayar
burda amaç şanzumana yük bindirmemek şanzumanı koruma amaçlı yapılmış


servis seni yemiş gibi...o mantıkla bakılırsa yokuş kalkış desteği neden yapılmış ki ? bende var ve sıfır kaydırma..

Yokus kalkis destegi yeni bir teknoloji.
Eski araclarda yok ve kaydirmasi gayet dogal.

kaydırması doğal zaten ona lafım yokta şanzumana zarar vermemesi için olması çok saçma geldi bana..