Gönderen Konu: otomatik cikle yardım  (Okunma sayısı 7869 defa)

bigrock

  • İleti: 103
otomatik cikle yardım
« : Kasım 20, 2009, 12:21:11 ÖS »
arkadaşlar şu probleme bi çağre bulun kafayı yıyecem

şimdi motor soğukken otomatik cikle açıyor normal evet ama araç 3000 3500 devire kadar cıkıyor ve haliyle hem yakıt sarfiyatı hemde sinir bozuyor

karbüretörün altında bi vida var ordan motor soğukken ayarladık bi arkadaşla 1500 2000 arası çalışıyordu lakin otomatik cikle devreden çıkıpta rolantiye gecince istop edio buseferde..bunun bi ortası yokmuotomatik cikle 1500-2000 arası normal rolantiden 1000 civarında olmazmı ayarı nerdendir ilk aldığımda adam akıllı çalışıodu anlamadım kendi kendine ne oluo yoksa otomatik cikleyi iptal ettirecem

lütfen yardım herkese çok teşekkür ederim şimdiden saygılar....



mali

  • İleti: 8034
Ynt: otomatik cikle yardım
« Yanıtla #1 : Kasım 20, 2009, 12:27:33 ÖS »
benim araba 2000 devire kadar çıkıyor sonra normale dönüyor
ısınması çok sürmüyor ama
bence bir usta ayarlasın
yada biraz daha yükselt
o kadacık yaksın :)

bigrock

  • İleti: 103
Ynt: otomatik cikle yardım
« Yanıtla #2 : Kasım 20, 2009, 03:52:09 ÖS »
iyi ama 3500e kadar çıkıo vitesdeyken yavaşlayım die frene basıyosun araç hala gaz verio haliyle frencıkınca fırlıo boşa alıosun 3500de bağırıo araç gereksiz yakıt tüketimi 2000de kalsa sorun yok devreden cıkana kadar sinir bozuo

yalçınn

  • İleti: 3389
Ynt: otomatik cikle yardım
« Yanıtla #3 : Kasım 20, 2009, 04:31:44 ÖS »
bence bi ustaya gösterin otomatik jikle en fazla 2100 devre kadar yüksetir 3000-3500 çok fazla...

mali

  • İleti: 8034
Ynt: otomatik cikle yardım
« Yanıtla #4 : Kasım 21, 2009, 10:03:10 ÖÖ »
yani 2000 deviri gecmemesi lazım
ustaya bi göster basit bişeydir mutlaka

mehmets

  • İleti: 148
Ynt: otomatik cikle yardım
« Yanıtla #5 : Kasım 21, 2009, 10:22:36 ÖÖ »
otomatik jiglenin içinden aracın motor suyu geçiyor.suyun sıcaklığına göre jiglenin içindeki parçalar hareket ediyor.muhtemel jigle arızası olabilir.en iyi kararı ustan verebilir.kolay gelsin

bigrock

  • İleti: 103
Ynt: otomatik cikle yardım
« Yanıtla #6 : Kasım 24, 2009, 08:05:46 ÖÖ »
teşekkürler arkadaşlar halletim yardımlarınız için minnettarım

mehmets

  • İleti: 148
Ynt: otomatik cikle yardım
« Yanıtla #7 : Kasım 24, 2009, 10:05:14 ÖÖ »
sorun neden kaynaklanıyormuş onu da yazarsanız ilgilenen arkadaşlara da faydası olur.geçmiş olsun

samuray55

  • samuray55
  • İleti: 21
Ynt: otomatik cikle yardım
« Yanıtla #8 : Kasım 18, 2012, 05:48:11 ÖS »
Arkadaşım aynı sorun bende de başladı sorunu nasıl çözdün yazarmısın?

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: otomatik cikle yardım
« Yanıtla #9 : Kasım 18, 2012, 10:00:33 ÖS »
bence biryerden hava alıyodur karbüratör

samuray55

  • samuray55
  • İleti: 21
Ynt: otomatik cikle yardım
« Yanıtla #10 : Kasım 19, 2012, 10:24:38 ÖS »
bence biryerden hava alıyodur karbüratör

evet alıyor ancak karbüratörcü önemli değil dedi. tüp montajı özensiz yapılmış.

samuray55

  • samuray55
  • İleti: 21
Ynt: otomatik cikle yardım
« Yanıtla #11 : Kasım 26, 2012, 10:41:28 ÖÖ »
Sorun ile ilgili gelişmeleri buradan paylaşmam iyi olacaktır.
C.tesi günü lpg servisine gittim. Burada araca iki müdahale oldu. Biri hava filtresinin bulunduğu kazana giren borunun ağzında kelebek diye tabir edilen bir parçayı bir vida ile kapatmaları ile eski sistem karbüratörün yine aynı yerdeki hava girişinin koli bantı ile kapatılması oldu.
Bu iki müdahale araca iyi geldi. Lpg de hiç çekmeyen araç şuan çok iyi randıman veriyor. Çekişi düzeldi. Stop etme sorunu 2 gündür görülmüyor. Gayet iyi geldi ama bu müdahalelerin motora veya araca bir zararı olur mu?

münzevi

  • Co-Admin
  • İleti: 538
Ynt: otomatik cikle yardım
« Yanıtla #12 : Kasım 29, 2012, 03:09:35 ÖS »
Bu dediğiniz vida ve koli bantı yaygın bir uygulama sanırım, benim aracımda da aynı işlem yapıldı, herhangi bir sorun yok.

Otomatik jikle için de bir uyarıda bulunayım, başıma geldiği için biliyorum. Güzel memleketimizde jikle ayarı yoktur diyen ustalar bile var. Ben de arabayı ilk aldığımda başıma gelmişti böyle bir usta marifetiyle. Normalde sabah ilk çalıştırmada 2000 devire kadar çıkan araba 3500 devire dayanmıştı, sonra anlaşıldı ki rölanti ayarı diye jikle ayarını yükseltmiş ustamız! Jikle sorununuz varsa gösterdiğiniz ustanın jikle ayarının nereden ve nasıl yapıldığını bildiğine emin olun.

samuray55

  • samuray55
  • İleti: 21
Ynt: otomatik cikle yardım
« Yanıtla #13 : Kasım 29, 2012, 03:27:57 ÖS »
Teşekkürler ederim Syn Münzevi deneyimleriniz her zaman faydalı oluyor. Benim 3500 e dayandığı zaman sorun usta değil çırak tarafından yapılmıştı. Ondan olacak. Gerçi ustası sayılı ustalardan sayılır buralarda ya neyse. Sonra gerçekten usta bir karbüratörcü olaya elkoydu. Jikle 1100 devirde şu an. vida ve bant olayında ilk başta yapmıyordu (ilk marşta güzel alıyordu) ancak sonra araç ilk marşta teklemeye başladı. Biraz gaz verince normal devrine geliyor. Ya mevsimden kaynaklı soğuk havalardan yada bir ayar sorunu. Siz nedersiniz.

münzevi

  • Co-Admin
  • İleti: 538
Ynt: otomatik cikle yardım
« Yanıtla #14 : Kasım 29, 2012, 04:47:31 ÖS »
Jikle ilk çalıştırmada 1100 devire çıkıyorsa çok az, 2000 civarına kadar çıkmalı. Zaten normal rölanti 0.9-1 aralığında olmalı biliyorsunuz.
İlk aklıma gelen rölanti düşük, bu da başıma gelmişti çünkü. :)

Bir uyarı daha yapayım, bu dediğiniz mevsimden kaynaklı veya soğuk havalar filan ustaların genelde bizleri baştan savmak için söylediği şeyler. Sağlıklı bir motor soğukta da saat gibi çalışır, çalışmıyorsa bir sıkıntı vardır. Hele bizler gibi sahil şehirlerinde düşük sıcaklıklar görmeyen memleketlerde kışın dahi LPG ile çalışmada bir sıkıntı olmaz.

samuray55

  • samuray55
  • İleti: 21
Ynt: otomatik cikle yardım
« Yanıtla #15 : Kasım 29, 2012, 05:21:10 ÖS »
Jikle ilk çalıştırmada 1100 devire çıkıyorsa çok az, 2000 civarına kadar çıkmalı. Zaten normal rölanti 0.9-1 aralığında olmalı biliyorsunuz.
İlk aklıma gelen rölanti düşük, bu da başıma gelmişti çünkü. :)

Bir uyarı daha yapayım, bu dediğiniz mevsimden kaynaklı veya soğuk havalar filan ustaların genelde bizleri baştan savmak için söylediği şeyler. Sağlıklı bir motor soğukta da saat gibi çalışır, çalışmıyorsa bir sıkıntı vardır. Hele bizler gibi sahil şehirlerinde düşük sıcaklıklar görmeyen memleketlerde kışın dahi LPG ile çalışmada bir sıkıntı olmaz.

ben de katılıyorum. en soğuk günde dahi ilk marşta alıyor. rölanti ayarı düşük değil 900 ancak ışıklarda beklerken stop etme sorunu yaşadım. bunun üzerine ayarlar için sanayi yolunu tuttum. şu an sorun kalmadı. ancak dediğim gibi ilk çalıştırmada bir titreme düşük devir olayı var. bunu da 1-2 saniye gaza basarak düzeltiyoum. aslında önemsememiştim. belki gaz yerine benzinde stop etsem bu da olmayacak.