Gönderen Konu: Ne yapmak lazım...  (Okunma sayısı 5326 defa)

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Ne yapmak lazım...
« : Aralık 13, 2005, 09:16:29 ÖS »
Tumkullanicilarinin dikkatine.

- Arac 5-10 dak kadar calismadan(yani motor tamamen isinmadan) asla Vtec`lemeyin..

- Yag seviye kontrollerinizi surekli yapin, malum yuksek kompresyonlarla calisan bir motorun yag yakmasi olasidir ve hatta yakarda.

- Yag basinci vtec icin onemli hadiselerden bir tanesidir, yag basinci dusukse vtec zorlanarak devreye girer hatta hic girmedigi bile gozlenmistir.

- Ozellikle uzun disli oranlarda (5-6. viteslerde) aracinizi uzun sure vtecte tutmayin, buradan kastettigim nokta hepimiz yapariz bunu o sesi duymak icin sabit bir sekilde vtec in patladigi devirde tutariz ayagimizi...

- Yanlis yapilan acik filtre uygulamalari ve eksoz uygulamalari alt devirleri oldurdugu gibi vtec hadisesinide hissizlestirir ve cilizlastirir. Ses vardir belki ama o homurtuda cikan ses vtecin yirtici sesi degildir.

- Kullanilan yag kalitesi vtec icin cok onemlidir, ltf dikkat...

- Apex-icontroller gibi cihazlari takarak vtec acma ayarini daha alt devirlere cekerken dikkat ! bu cok riskli ve asinma hadisesini cok cabuklastiran bir olay,vtec zamanlamasini tavsiye edilen aralikta tutun, neticede bu isi hic birimiz Mugen muhendislerinden iyi bilmiyoruz. 4000 rpm altina programlanan vtec acmalari risk tasir...Turbolu araclardaki mantigi dusunun, fabrika ayarlarinda max. 1.0 bar basmaya programli bir aracin bar basinclarini 2 barlara cikaranlar kisa araliklarla motorda enteresan arizalarla yuzlesirler, kimisinde silindir arizasi, kimisinde turbo arizasi vs surer gider, ve turbolu araclari kullanmak artik kabusa doner...

-VAFC sonrasi uygulamanin ardindan, yuksek basincli radyator kapagi standart radyator kapaginin yerini almalidir, standart kapaklar radyator icinde 1.1 kg/cm lik basinca musade ederken Mugenin yaptigi kapaklar 1.3 kg/cm lik basinca musade eder. Bu basinc sayesinde kaynama noktasi suresi fazlalasir ve soguk kalma zamani uzar, buda uzun sureli performans suruslerine ozellikle rolling e ciktigimiz zamanlarda bize avantaj saglar..



HONDA

  • Ziyaretçi
Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #1 : Aralık 14, 2005, 11:13:25 ÖÖ »
Çok ama çok güzel bilgiler gerçekten teşekkürler. ;)

Onu-R

  • İleti: 3113
Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #2 : Aralık 14, 2005, 07:17:20 ÖS »
Alıntı yapılan: "erischman®"
Çok ama çok güzel bilgiler gerçekten teşekkürler. ;)

gerçekten öyle.. + 1905 yani :D . . . . .

Maverick

  • Ziyaretçi
Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #3 : Aralık 14, 2005, 07:36:31 ÖS »
işte budur abi ya forum dediğin böyle olur bildiğini paylaşırsın bilmediğini öğrensin.ellerine sağlık kardeş yazmıssın o kadarda teşekkür ederiz.

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #4 : Aralık 14, 2005, 11:27:00 ÖS »
tesekkurler..teamhondaturkey farkı burada..

ImportRacer

  • Ziyaretçi
Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #5 : Aralık 14, 2005, 11:43:31 ÖS »
ALG eline saglık.

hızlı ve öfkesiz

  • İleti: 74
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #6 : Ocak 23, 2009, 09:02:55 ÖS »
ya varya bilmedigim çok şey varmış turbo hakkında...teşekkürler tht

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #7 : Ocak 23, 2009, 09:06:47 ÖS »
on on on on numara bir paylaşım ..teşekkürler ..

Benzin azken vtec açmanın zararlı olduğunu duymuştuk doğrumudur?

armi

  • İleti: 1232
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #8 : Ocak 23, 2009, 09:13:32 ÖS »
sağolasın bilgi için..

MoonBeaM

  • İleti: 137
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #9 : Ocak 23, 2009, 09:59:14 ÖS »
Gerçekten harika bilgiler çok teşekkürler!!!

firstcevher

  • İleti: 3758
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #10 : Ocak 23, 2009, 10:00:07 ÖS »
baba ellerine sağlık, valla ben bazen garaj girişi kapalı oluyor çıkarken acayip kopartıyorum aleti ozmn Ne Yapmak LAzımmış?

Aracı yormamak lazım VTEC'e sahip çıkmak lazım ;)

whitehan

  • İleti: 2572
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #11 : Ocak 23, 2009, 11:17:29 ÖS »
bu konuyu sabıtlemek lazım herkes ıcın...cok onemlı bılgıler...

BLACK ORANGE

  • İleti: 3425
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #12 : Ocak 25, 2009, 01:08:29 ÖS »
paylaşım için teşekkürler...

egurcan

  • İleti: 24
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #13 : Ocak 25, 2009, 08:27:19 ÖS »

Tumkullanicilarinin dikkatine.

- Arac 5-10 dak kadar calismadan(yani motor tamamen isinmadan) asla Vtec`lemeyin..

- Yag seviye kontrollerinizi surekli yapin, malum yuksek kompresyonlarla calisan bir motorun yag yakmasi olasidir ve hatta yakarda.

- Yag basinci vtec icin onemli hadiselerden bir tanesidir, yag basinci dusukse vtec zorlanarak devreye girer hatta hic girmedigi bile gozlenmistir.

- Ozellikle uzun disli oranlarda (5-6. viteslerde) aracinizi uzun sure vtecte tutmayin, buradan kastettigim nokta hepimiz yapariz bunu o sesi duymak icin sabit bir sekilde vtec in patladigi devirde tutariz ayagimizi...

- Yanlis yapilan acik filtre uygulamalari ve eksoz uygulamalari alt devirleri oldurdugu gibi vtec hadisesinide hissizlestirir ve cilizlastirir. Ses vardir belki ama o homurtuda cikan ses vtecin yirtici sesi degildir.

- Kullanilan yag kalitesi vtec icin cok onemlidir, ltf dikkat...

- Apex-icontroller gibi cihazlari takarak vtec acma ayarini daha alt devirlere cekerken dikkat ! bu cok riskli ve asinma hadisesini cok cabuklastiran bir olay,vtec zamanlamasini tavsiye edilen aralikta tutun, neticede bu isi hic birimiz Mugen muhendislerinden iyi bilmiyoruz. 4000 rpm altina programlanan vtec acmalari risk tasir...Turbolu araclardaki mantigi dusunun, fabrika ayarlarinda max. 1.0 bar basmaya programli bir aracin bar basinclarini 2 barlara cikaranlar kisa araliklarla motorda enteresan arizalarla yuzlesirler, kimisinde silindir arizasi, kimisinde turbo arizasi vs surer gider, ve turbolu araclari kullanmak artik kabusa doner...

-VAFC sonrasi uygulamanin ardindan, yuksek basincli radyator kapagi standart radyator kapaginin yerini almalidir, standart kapaklar radyator icinde 1.1 kg/cm lik basinca musade ederken Mugenin yaptigi kapaklar 1.3 kg/cm lik basinca musade eder. Bu basinc sayesinde kaynama noktasi suresi fazlalasir ve soguk kalma zamani uzar, buda uzun sureli performans suruslerine ozellikle rolling e ciktigimiz zamanlarda bize avantaj saglar..

Merhaba bende yeni bir honda kullanıcısıyım (civic 2006) bu vtecleme olayı nedir tam olarak vtec acma falan diyorsunuz konuyu biraz açarmısınız bende öğreneyim konuyu mümkünse  

emrekunt

  • Ziyaretçi
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #14 : Ocak 27, 2009, 01:04:08 ÖS »
bilgiler için gerçekten çok teşekkürler ve tebrikler. çok faydalı bilgiler. honda ya da sonsuz teşekkürler bu vtec i yaptığı için. hakikaten turbonun yandan yemişi. çok başarılı ve bilgilendiren arkadaşın dediği gibi turbo yu nasıl kullanıyorsak vtec i de öle kullanmalıyız ki aracımızdan maksimum verimi alalım.

mamy.89

  • İleti: 151
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #15 : Şubat 03, 2009, 12:14:02 ÖÖ »
bu nedir vtec açma kapama işi  bende yeni kullancısıyım...

infaztim

  • İleti: 3903
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #16 : Şubat 03, 2009, 03:04:03 ÖÖ »
sizin araçlarda hissedemezsiniz arkadaşım vtecing olayını

bahsettiğimiz araçlar şu an için

vti
typer
s2000

mamy.89

  • İleti: 151
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #17 : Şubat 03, 2009, 11:14:05 ÖÖ »
nasıl yha bende 2004 var ls bende yokmu bahsettiğiniz olay?

Dj Erdem

  • Ziyaretçi
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #18 : Şubat 14, 2009, 01:16:14 ÖS »
neticede bu isi hic birimiz Mugen muhendislerinden iyi bilmiyoruz.

Kesinlikle dostum çok doğru şeyler sölemişsin eline sağlık...

aRasaLg

  • Ziyaretçi
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #19 : Şubat 14, 2009, 02:37:19 ÖS »
abi yine çok doğru bilgiler vermişsin.çok saolasın.bizleri bu şekilde bilgilendirmiş oldun.

HAYAT H-ONDA

  • İleti: 192
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #20 : Şubat 14, 2009, 07:11:42 ÖS »
Yararlı bilgi sunan arkadaşlara çok teşekkürler. Bilmek başkalarında aktarmak çok değerli.

aydbjk

  • İleti: 1659
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #21 : Şubat 16, 2009, 09:45:11 ÖÖ »
bilgi için saol

hakangunister

  • İleti: 6838
    • www.osgun.com.tr
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #22 : Ağustos 05, 2009, 05:35:52 ÖS »
Abi verdiğin bilgiler için sağol.

mali

  • İleti: 8035
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #23 : Ağustos 07, 2009, 01:44:43 ÖÖ »
Eline sağlık güzel paylaşım

teşekkürler :)

caws

  • Ziyaretçi
Ynt: Ne yapmak lazım...
« Yanıtla #24 : Ağustos 07, 2009, 07:49:49 ÖÖ »
Gerçekten bilgiler çok yararlı teşekkürler.
Birde vtec hakkında bilgi verirmisiniz.Çünkü kulaktan dolma bilgilere sahibim :) Biri öyle diyo , biri böyle diyo.