Gönderen Konu: MOTORSILK & BORPOWER  (Okunma sayısı 5761 defa)

kayaci26

  • İleti: 1441
MOTORSILK & BORPOWER
« : Haziran 22, 2011, 02:27:25 ÖS »
Cümleten merhabalar....

başlıkta adı geçen ürünlere karşı piyasa da iki temel düşünce var...
birincisi defansif; yani... aman almayın, kullanmayın, para tuzağı ....
ikincisi trübünden; yani aldım kullandım çok memnumum, yakıt tüketimim düştü, aracın çekişi arttı...

Arkadaşlar uzun süre araştırdım, hatta bir defasında borpower da ekledim aracıma... ama cidden bu konuda teknik açıklama bulamamış idim. şimdi bir forum sayfasından alıntı şeklinde aşağıdaki anlatımı sizlerle paylaşmak istiyorum...


3 yıl önceydi. Motor Bölümü Öğretmeni bir arkadaşımız "Borik asit teknolojisi olan Motor Silk" hakkında yeterince bilgisi olmadığı için kendisine bu konuyla ilgili yöneltilen sorulara cevap vermekte tereddüt yaşamıştı. Kısa süre önce ziyaret ettikleri Bilkent Üniversitesi kuruluşu olan "UNAM" da (Ulusal Nanoteknoloji Araştırma Merkezi) Ali Erdemir'in ismini görünce Akademisyenlerinden Sayın Yard. Doç. Bilge İmer'e konu ile ilgili bir mail gönderdi. Aldığı cevap aynen aşağıdadır;

Merhabalar Okan Bey,

Bahsettiğiniz urun "motor silk" bizim enstitünün asosiye üyesi olan ve halen Amerikan Enerji Bakanlığı’na bağlı ulusal bir laboratuar olan Argonne National Labs'de calisan sayin Prof. Ali Erdemir hocamız tarafından bulunmuştur. Kendisi çok değerli bir bilim adamıdır.
Ben size mümkün olduğu kadar bu bulusun teknik açıklamasını yapmaya çalışacağım. Bildiğiniz gibi motor yagi motorun çalışan parçaları arasında sürtünme kat sayısını düşürerek yüzeylerin aşınmasını önler. Motorun kullanım ömrüne göre yağın viskozite değeri de arttırılır. Motor çalıştıkça belli bir sure sonra parçalar ister istemez (yağ düzenli değiştirilmiş olsa da) bir miktar aşınacağından yağın kalınlığı arttırılarak asinmiş yüzey topografisinin aralarını doldurup sürtünmeden mütevellit aşınma işlemi yavaşlatılmış olur. Yağın bu fonksiyonu düzgün olarak yerine getirebilmesi için, mukavemetini ve kimyasını kaybettiği noktada, belli aralıklarla değiştirilmesi gerekmektedir.
Yağ bildiğiniz gibi yüksek sıcaklığa dayanıklı sıvı fazda olan bir maddedir; motor parçaları ise kati fazdadır. Eğer hareket halinde olan bu motor parçaları arasında yağ olmasaydı yüzey aşınmadan dolayı küçük metal parçaları kopup pürüzlü bir hal alacaktı ve parçalar bir müddet sonra fonksiyonunu yitirecekti. İste yağ bu noktada iki kati fazdaki yüzey arasındaki sürtünme katsayısını düşürür, bir başka deyimle yüzey üzerindeki diğer yüzeyden gelen baskının gücünü düşürür. Bu illaki sıvı fazdaki yağ olmak zorunda değildir. Mesela bilyeli sistemlerde bazen bilyelerin yüzeyleri kati fazda olan TİC ince seramik Filizleri ile kaplanır rayla arasındaki sürtünme katsayısını düşürebilmesi için. Kati fazda olan bu malzemenin kaplanmasının getirdiği avantajlar su şekilde özetlenebilir; kimyasal ve yüksek sıcaklıktaki bir ortamda sıvı fazdaki yağa göre direnci ve ömrü daha yüksektir, ortamla kimyasal etkileşime girmez. Motorda da ayni şekilde kati fazda bulunan sert borik asit parçacıkları yağa oranla daha efektif bir şekilde yüzey sürtünme katsayısını düşürürler. Eğer motor çok parçalı girdili çıktılı uç boyutlu ve dinamik yüzeye sahip olmasaydı yalnızca yüzey alanı bu kati malzeme ile
kaplanıp sürtünme minimize edilebilirdi. Ancak karışık ve dinamik olan iç yüzeyi yapısından dolayı devri daimi yapılabilecek, her noktaya girip çıkabilecek sıvı bir fazla birleştirildiğinde hem yağın akışkan özelliğini kullanarak tüm noktalarda efektif kullanımı sağlanılıyor hem de kati borik asit parçalarının bütün yüzeylere ulaşıp sürtünme katsayısını efektif bir bicimde düşürmesi sağlanılıyor. Tabiatıyla asil işlevi borik asit parçaları daha verimli bir şekilde gördüğünden yağın ömrü de uzamış oluyor.
 

Size mail yolu ile teknik olarak verebileceğim açıklama şimdilik bununla sinirli. Eğer detay olarak merak ettiğiniz başka şeyler varsa sorabilirsiniz. Size iyi çalışmalar diliyorum.

Bilge İmar


> Bilge Hanım merhaba
> Bu aralar internette araç motorları için 'motor silk' isimli katkı
> maddesinden olumlu yönde fazlaca bahsediliyor.Bulan kişi ise Prof.Dr.Ali
> ERDEMİR.
> UNAM'ın sitesinde de hocanın ismi geçiyor.Bu katkı maddesi için bize okadar
> çok soru geliyorki anlatamam.Hele birde sizleri ziyaret ettikten sonra daha
> da fazlalaştı.
> Acaba bu maddeyi bulan kişi sitenizde ismi geçen hocamız mı? Bir de bu
madde
> hakkında bilgi sahibi iseniz bizleri de bilgilendirirseniz çok seviniriz.
> Yoğun çalşımalarınız arasında rahatsızlık verdiğimiz için kusura
> bakmayın.Prf.Salim Hocamıza ve tüm çalışanlarınıza saygılarımızı sunuyoruz.
>
> Okan EKİNCİ
> Nevşehir Milli Eğitim Müdürlüğü
> Orta öğretim Proje Yönetimi Sorumlusu
>Teknik ve End.Mes.Lis.Motor öğrtm.
> 0 384 2137933/154
>


--
Assist. Prof. Bilge Imer

Institue of Materials Science and Nanotechnology (UNAM)

http://www.nano.org.tr/

Phone: +90-312-290-3526
Fax: +90-312-266-4365
web: http://www.bilkent.edu.tr/~imer/





kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: MOTORSILK & BORPOWER
« Yanıtla #1 : Haziran 22, 2011, 02:32:00 ÖS »
yazılanlar aynen böyle.... nedir ne değildir? tartışalım demiyorum...

Lütfen motor - malzeme- yağ- vs konularında gerçekten teknik bilgisi olan, teknisyen, mühendis ya da ne bileyim uzman, öğretim görevlisi, teknik öğretmen... arkadaş varsa burada bizlere vre tüm kullanıcılara katkı mahiyetinde paylaşım bekliyorum...

ama diğer türlü paylaşımlar her yerde zaten var....
Ben de aldım kullandım ama ne santim santim yakıt ölçtüm ne gürültü seviyesini desibel cinsinden tespit ettim ne de aracı dyno ya çıkardım....

AL-BAYRAK

  • İleti: 3322
Ynt: MOTORSILK & BORPOWER
« Yanıtla #2 : Haziran 22, 2011, 02:36:39 ÖS »
bilgisi tecrübesi ispatı olan arkadaşlar paylaşsın lütfen

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: MOTORSILK & BORPOWER
« Yanıtla #3 : Haziran 22, 2011, 03:14:31 ÖS »
online alışverişte , mağazada raflarda çoğu yerde bu ürünler satılıyor. ben benzinciye katkı bile koydurmuyorum borpower motorsilk gibi ürünleri emin olmadan , internetteki kullanıcı yorumlarına göre asla koydurmam. Eğer işe yarar bir ürün olsaydı emin olun benim mercedes , honda ustalarım her bakımda koyardı. işe yaradığını önce ustaların söylemesi gerekir diye düşünüyorum.

ilkeronat

  • İleti: 1761
Ynt: MOTORSILK & BORPOWER
« Yanıtla #4 : Haziran 22, 2011, 05:18:04 ÖS »
arkadaslar konuyla ilgili olarak yaklasik iki yil once honda turkiye ile gorustum. kesinlikle bir faydasi olmayacagini, araclarin motorlarina onerilen yag disinda herhangi bir katki maddesi koymanin gerek olmadigini belirttiler.

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: MOTORSILK & BORPOWER
« Yanıtla #5 : Haziran 22, 2011, 10:01:53 ÖS »
İlker arkadaşım son derece haklısın Honda Turkiye nin yaklaşımı bu konuda net... çünkü sattıkları araçlar dünyanın 8.harikası...

bir çok konuda olduğu gibi... onlara göre TR de sattıkları araçlar son derece ekonomik yani az benzin tüketir bu yüzden dizel honda TR de gereksiz... ayrıca yine benzini az yaktıkları için hiç bir Honda nıon LPG lenmesi doğru değil zira LPG motoru öldürür ki... LPG li araçlar garanti dışı kaldığı gibi bir çok yerde servise alınmaz... ya da ne bileyim... piyasada şimdilerde otomatik frenli kendiliğinden parketme özellikli arabalar alınıp satılıyorken, Honda TR ne hikmetse park sensörünü, silecek sensörünü ya da ne bileyim far sensörünü hala opsiyonel donanım olarak bile sunamıyor...

Sen beni epeydir tanırsın o yüzden yanlış anlamasın umarım... Ama ben bu konuya hakketen kafa yormuş birisi olarak, çok basit olmadığını düşünüyorum... Double up die bir katkı var biliyorsan... ben bu konuda canlı olarak kartel sökümüne şahit oldum... yani bir motor gözümün önünde 10 dakika falan yağsız çalıştı, yağ pompası dahil hiç bir parça hasar görmedi, karteli geri taktılar, normal yapını doldurdular ve motor yine çalıştı... tama boşta idi ama... o an için orada bulunan onlarca motor ustasının "hadddiii beaaa" dediklerini  duydum... reklam amaçlı bir uğraşı idi 7 - 8 sene önce... ama GERÇEK ti...

şimdi bu borpower yada motorsilk olayı yukarıda anlattığımın da ötesinde... ama cidden bu alanda bilgisi olan arkadaşlardan paylaşm bekliyorum... Bayilik falan almış ya da alacak değilim, işim de olmaz... ama Benim araç 200.000 km yi devirdi... bir çok ies gibi... bu gidişle inşallah 300.000 i de devirir....

Hani kimi arkadaşalr çok kafa yoruyor ya dereceli ekzantirik, headers, remus falan . . . aslında bu hepsinden daha önemli bir konu...

o yüzden cidden araştırılması gerektiğini düşünüyorum...

ilkeronat

  • İleti: 1761
Ynt: MOTORSILK & BORPOWER
« Yanıtla #6 : Haziran 23, 2011, 06:25:57 ÖÖ »
İlker arkadaşım son derece haklısın Honda Turkiye nin yaklaşımı bu konuda net... çünkü sattıkları araçlar dünyanın 8.harikası...

bir çok konuda olduğu gibi... onlara göre TR de sattıkları araçlar son derece ekonomik yani az benzin tüketir bu yüzden dizel honda TR de gereksiz... ayrıca yine benzini az yaktıkları için hiç bir Honda nıon LPG lenmesi doğru değil zira LPG motoru öldürür ki... LPG li araçlar garanti dışı kaldığı gibi bir çok yerde servise alınmaz... ya da ne bileyim... piyasada şimdilerde otomatik frenli kendiliğinden parketme özellikli arabalar alınıp satılıyorken, Honda TR ne hikmetse park sensörünü, silecek sensörünü ya da ne bileyim far sensörünü hala opsiyonel donanım olarak bile sunamıyor...

Sen beni epeydir tanırsın o yüzden yanlış anlamasın umarım... Ama ben bu konuya hakketen kafa yormuş birisi olarak, çok basit olmadığını düşünüyorum... Double up die bir katkı var biliyorsan... ben bu konuda canlı olarak kartel sökümüne şahit oldum... yani bir motor gözümün önünde 10 dakika falan yağsız çalıştı, yağ pompası dahil hiç bir parça hasar görmedi, karteli geri taktılar, normal yapını doldurdular ve motor yine çalıştı... tama boşta idi ama... o an için orada bulunan onlarca motor ustasının "hadddiii beaaa" dediklerini  duydum... reklam amaçlı bir uğraşı idi 7 - 8 sene önce... ama GERÇEK ti...

şimdi bu borpower yada motorsilk olayı yukarıda anlattığımın da ötesinde... ama cidden bu alanda bilgisi olan arkadaşlardan paylaşm bekliyorum... Bayilik falan almış ya da alacak değilim, işim de olmaz... ama Benim araç 200.000 km yi devirdi... bir çok ies gibi... bu gidişle inşallah 300.000 i de devirir....

Hani kimi arkadaşalr çok kafa yoruyor ya dereceli ekzantirik, headers, remus falan . . . aslında bu hepsinden daha önemli bir konu...

o yüzden cidden araştırılması gerektiğini düşünüyorum...
yok canim yanlis anlamam yani senin samimiyetini bildigim icin yazdiklarini dikkatlice okudum. haklisin ben de ustteki yaziyi yazarken lpg ye de karsilar cevabinin gelecegini biliyordum :) ne var ki eger aracta herhangi bir kotu gecmis yok ise honda motoru 600 bin rahat deviriyor ama bir sekilde yaglanma gereksinimi fazlalastiysa artik calisma sesinde bile farkliliklar olustuysa o durumda bu tur katkilar konulmasi iyi olabilir ya da kardesim ben extra koruma istiyorum kartelim delindiginde ve yag kalmadiginda bile motorum yatak sarmasin diyenler icin faydali olabilir. ben bu urunu ilk 1994 yiliydi sanirim fuarda gormustum 2 saat adamlarin basinin etini yemistim o zamanlar ogrenciydim ve inanamamistim cok takip ettim ve bugun hic bir problemi olmayan motora koyma taraftari degilim (honda olmak uzere :) ) yine de dedigin gibi teknoloji surekli degisiyor detayli bilimsel bilgiye sahip olanlarin paylasimlari konunun daha iyi anlasilip karar verilmesini buyuk katki saglar, bekliyoruz. herkese selamlar. :)

redoknot

  • İleti: 3
Ynt: MOTORSILK & BORPOWER
« Yanıtla #7 : Haziran 23, 2011, 08:20:09 ÖS »
Arkadaşlar konuya ben iyice araştırdım piyasada gözümü korkuttular
aracıma katkı koymadım,araştırmalarım sonucunda bunları
buldum.
Reklam kurulunun bu ürün hakkında yanıltıcı  reklam vermekten dolayı kararı resmi gazetedede yayınlanmış.enerji bölümünde.linki aşağıda;
http://www.resmi-gazete.org/gundem/duyurular/reklam-kurulu/reklam-kurulu-163--basin-bulteni.html
sizde inceleyin...

AL-BAYRAK

  • İleti: 3322
Ynt: MOTORSILK & BORPOWER
« Yanıtla #8 : Haziran 23, 2011, 08:48:05 ÖS »
RESMİ GAZETE DE Kİ METİN:

V- ENERJİ

1) 2008/250- NNT Nanoteknoloji Bor Ürünleri ve Seramik Malzemeler Ar-Ge Sanayi Tic. A.Ş. adlı firmaya ait tanıtım broşürlerin ve anılan firmanın www.nnt.com.tr adresli internet sitesinde yer alan "S 250 Gold, Marine, Nanolube, MS 250, MS 600, GBX" adlı ürünlere ilişkin tanıtımlarda yer alan "BORPOWER ® bor elmas tozu (MCDP) ve nanobor´un eşsiz özelliklerinden yararlanarak hareketli motor parçalarındaki Sürtünmeyi yüzey kaplama ve bilye yatağı etkisi ile en az seviyeye indirir. BORPOWER ®'nin etkinliği aktif maddelerinin (MCDP ve nanobor) nanokristal özelliklerinden kaynaklanır. Bu nano parçacıklar NNTnin üstün tecrübe ve birikimi ile benzeri olmayan nano teknolojik yöntemlerle üretilmiştir. BORPOWER ® kati yağlayıcılar sınıfındaki en etkili Nano yağlayıcı katkı maddesidir. Örneğin içerdiği aktif maddelerden biri olan nanobor katı yağlayıcı maddeler arasında en düşük sürtünme değerine sahiptir (…)" şeklindeki ifadeleri ispatlar nitelikteki 'bilimsel' çalışmaların gerçeği yansıtmaması dolayısıyla bahsi geçen tanıtımların tüketicileri aldatıcı nitelikte olması gerekçesiyle Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik'e uygun olmadığına,

Bu durumun, 4077 sayılı Kanun'un 4822 sayılı Kanun'la değişik 16 ncı maddesi hükmüne aykırı olduğuna, reklam veren NNT Nanoteknoloji Bor Ürünleri ve Seramik Malzemeler Ar-Ge Sanayi Tic. A.Ş. hakkında anılan reklamları durdurma cezası verilmesine karar verilmiştir.


BGR19

  • İleti: 1272
Ynt: MOTORSILK & BORPOWER
« Yanıtla #9 : Haziran 24, 2011, 11:16:30 ÖÖ »
oha bunu gördüğüm iyi oldu ben de almıştım karar vermiştim koymaya borpower ı ama vazgeçmiştim iyiki koymamışım

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: MOTORSILK & BORPOWER
« Yanıtla #10 : Temmuz 05, 2011, 07:01:37 ÖS »
Çok farklı değerlendirmeler var... belki hepsi hurafe ve tamamen reklam ve seri satış ile müthiş ciroları yakalama tekniği olabilir . . .

Aracıma 185.500 km de ilk kez BORPOWER ekletmiş idim....

Geçen Hafta (27.06.2011) 206.000 km bakımını yaptırdım... yetkili serviste ve BORPOWER ı yine eklettim...

Gerçi bakım kapsamlı idi ama yine de araçtaki motor gürültüsünü azaltmak ve ekzosot emisyon değerlerini düşürmek gibi olumlu katkılarının olacağı düşüncsindeyim... Daha önce ki tecrübemde bunlara ilave oalrak yağ eksiltme sorununu da neredeyse ortadan kaldırdı....

MOTORSILK i Eskişehir de güvenilir bir yer bulamadığım için alıp ekletmedim ve ikince defa yine BORPOWER ı tercih ettim...

Bu arada aracın yakıt tüketimine direkt etki edeceğini sanmıyorum, daha önce de pek anlamadım bu durumu... (ama reklam işte)

Yakıt tasarrufu isteyen arkadaşlar, gaza gerektiği kadar bassınlar... veee aracın km bakımlarını aksatmasınlar . . .


BGR19

  • İleti: 1272
Ynt: MOTORSILK & BORPOWER
« Yanıtla #11 : Temmuz 09, 2011, 10:54:29 ÖS »
yetkili serviste biz koymayız demişlerdi, bor power yuzunden birisinin motorunu indirmiştik fln demişlerdi ben de yaptırmadım

onur_si

  • İleti: 180
Ynt: MOTORSILK & BORPOWER
« Yanıtla #12 : Temmuz 23, 2011, 12:31:59 ÖS »
önceki aracımda 93 civic si 180 binde iken motor silk koymuştum ve 270 binde aracı sattım sattığım kişiyle halen görüşüyorum ben sattıktan sonra lpg de takmış araç şu an 300 bine yakın stock motoru ile tam gaz kullanıyor ve lpg de 1 depo ya ankaraya gittiğini söyledi bana istanbuldan (simit depo) ben bir zararını görmedim motoru koruduğuna da inanıyorum bendeyken dyno da 136 hp çıkmıştı. diğer markalar pek inandırıcı gelmiyor bana ama motorsilk ten memnun kalmıştım daha koyar koymaz rolanti bir miktar düştü ve araç daha sessiz çalışmaya başlamıştı. şimdiki aracımda da kullanıyorum bir zararını görmedim (ef kasa) sadece integralarda kullanmayın diyorlar onların motorları teflon mu ne bir madde ile kaplıymış ve uyum sağlamıyormuş. integrasında kullanan birinin söylediklerine göre. bu bilgiler belki işinize yaramıştır, herkese kazasız günler.

umitgurkan

  • İleti: 1
Ynt: MOTORSILK & BORPOWER
« Yanıtla #13 : Kasım 07, 2012, 10:47:15 ÖS »
ÖNERMİYORUM ALMAYIN BÖYLE ŞEYLERİ.DAHA ONCEKİ ARABAMDA KULLANDIM GERCEKTEN DE DENDİĞİ GİBİ PERFORMANSI ARTTIRIYOR YAKIT TÜKETİMİNİ OLDUKCA AZALTIYOR ANCAK YAKLAŞIK 30 BİN KM SONRA MOTORDA BÜYÜK HASARLARA SEBEP OLUYOR.BEN SÜBAPLARI DEPĞİŞTİRMEK ZORUNDA KALDIM AYRICA BYAĞ POMPAMI BOZDU VE EGZANTRİK MİLİM KIRILDI TOPLAMDA 3500 TL GİTTİ.ALMAYIN BUNLARI İNANMAYIN.İLK VERİLER GÜZEL ANCAK DEDİĞİM GİBİ 30-40 BİM KM DEN SONRA MOTOR ÖLÜYOR

prevailingboy

  • İleti: 537
Ynt: MOTORSILK & BORPOWER
« Yanıtla #14 : Kasım 08, 2012, 02:04:27 ÖÖ »
ÖNERMİYORUM ALMAYIN BÖYLE ŞEYLERİ.DAHA ONCEKİ ARABAMDA KULLANDIM GERCEKTEN DE DENDİĞİ GİBİ PERFORMANSI ARTTIRIYOR YAKIT TÜKETİMİNİ OLDUKCA AZALTIYOR ANCAK YAKLAŞIK 30 BİN KM SONRA MOTORDA BÜYÜK HASARLARA SEBEP OLUYOR.BEN SÜBAPLARI DEPĞİŞTİRMEK ZORUNDA KALDIM AYRICA BYAĞ POMPAMI BOZDU VE EGZANTRİK MİLİM KIRILDI TOPLAMDA 3500 TL GİTTİ.ALMAYIN BUNLARI İNANMAYIN.İLK VERİLER GÜZEL ANCAK DEDİĞİM GİBİ 30-40 BİM KM DEN SONRA MOTOR ÖLÜYOR
önce lütfen kendinizi tanıtın..

Muratt 1.4 is

  • İleti: 12
Ynt: MOTORSILK & BORPOWER
« Yanıtla #15 : Aralık 05, 2012, 10:29:47 ÖS »
Arkadaşlar tamamen kendi uyguladığım ve motor bakımı ve temizliği için motor yağını değişim km sini aaşağıya çekmektir. Yani 10.000 km yerine 5.000 km de değişim yapmak motu temizler ve performansını sabit tutar. Çünkü motor yağının içinde zaten temizleyici maddeler var. Eger bunu sık sık yaparsak hem kafamızda acaba bunu koydum bişey olurmu şöyle böyle fln gibi sorular oluşmaz ve kapağı açtığınızda gördüğünüz manzaradan ( temizliğinden ) yüzünüz gülümseyecektir.
Saygılar . . .

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: MOTORSILK & BORPOWER
« Yanıtla #16 : Aralık 19, 2012, 12:36:15 ÖS »
kesinlikle yağı doğru seçmek ve sık değişmek çok daha faydalı. hatta arada bir çift yağ değişimi yapın. fazladan senede vereceğiniz 100 150 lira ile motorunuz ışıl ışıl olsun.