Gönderen Konu: Motor yüklemelerinde Stage nedir?  (Okunma sayısı 13846 defa)

zedrix

  • İleti: 1502
Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« : Ocak 04, 2010, 05:41:07 ÖS »
Herkesin ağzında bu stage lafı az çok benımde bılgım ve fıkrım var ama net değilim bu konuda.
Geçmiş konularda araştırdım ama bulamadım var ise konu kilitlenebilir.
eminim bu konu bir çok arkadaşımızın aklındaki soru işaretlerinide silecektir.

stage 1-2-3-4-5 gıbı kavramlar var
bu yukleme degerlerı fırmalarca mı belırlenıyor?
farklı markalar nasıl oluyorda aynı stage bazında urun uretıyorlar
daha genele yayılmıs kabuller mı var
ornek olarak vti motoru için bir sıralama yapacak olursak bu stage ler kac hp ye denk gelıyor...



HoNdA TyPe_R

  • İleti: 1466
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #1 : Ocak 04, 2010, 05:54:19 ÖS »
simdi isin asli soyle oluyo bu denemeler sonucu yapilmis araclar uzerinde denenmis sahneler senaryolar oluyo hangi senaryo daha iyiyiyse o en son oluyo yani bir araci yuklemeye basliyorlar egzantirik headers ara boru egzos vs gibi en dusun verisi hangisi ise o stage 1 oluyo en yuksek ciktigi degerler ve kullanilan parcalar ne ise oda stage5 oluyo insallah anlatabilmisimdir :)

zedrix

  • İleti: 1502
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #2 : Ocak 04, 2010, 06:00:41 ÖS »
simdi isin asli soyle oluyo bu denemeler sonucu yapilmis araclar uzerinde denenmis sahneler senaryolar oluyo hangi senaryo daha iyiyiyse o en son oluyo yani bir araci yuklemeye basliyorlar egzantirik headers ara boru egzos vs gibi en dusun verisi hangisi ise o stage 1 oluyo en yuksek ciktigi degerler ve kullanilan parcalar ne ise oda stage5 oluyo insallah anlatabilmisimdir :)

stage 1 baslangıs stage 5 ust nokta bunu az cok oyunlardan vs bır cogumuz bılıyordur.
fakat bu denemeler vs vatandasın bırı atıyorum 1000 hp cıvıc yapınca stage aralıkları degısıyormu
baska bır konuda stage 2 maksımum 200 hp verır (vtı ıcın) gıbı acıklamalar var mesela sınır ne onu merak edıyorum
mesela stage bır ıcın motor bloguna mudahale edılmeden dısarıdan fıltre chıp headers vs gıbı acıklamalar yapabılırmıyız.

HoNdA TyPe_R

  • İleti: 1466
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #3 : Ocak 04, 2010, 06:03:53 ÖS »
simdi stage lerinde bir yontemleri var ya atmosferik yada turbo aracini neye gore yukleme yapacaksiniz ilk once o ondan sonra aracinizi kac hp kazanc saglamak istediginizi belirliyorsunuz ondan sonra adamlar size stage belirliyor tabi tam manasinda stage1 kac hp dir stage 5 kac cikarir onu ben bilemem ama onlarin bir degerleri vardir onlari arastirmak lazim onlarin bi deger aralari vardir onuda netten arastirmak lazim

zedrix

  • İleti: 1502
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #4 : Ocak 04, 2010, 06:09:14 ÖS »
simdi stage lerinde bir yontemleri var ya atmosferik yada turbo aracini neye gore yukleme yapacaksiniz ilk once o ondan sonra aracinizi kac hp kazanc saglamak istediginizi belirliyorsunuz ondan sonra adamlar size stage belirliyor tabi tam manasinda stage1 kac hp dir stage 5 kac cikarir onu ben bilemem ama onlarin bir degerleri vardir onlari arastirmak lazim onlarin bi deger aralari vardir onuda netten arastirmak lazim

ılgınc ve detaylı bır konu bu desene.
oyle bılgısayarcıya gıdıp bu ekran kartı bu anakartla ıyı calısır ama senın paran bu kadar gel bu ekran kartını alalım demek gıbı bırsey
kombınasyon fazla. ama buna karar verenlerın parcaları bırebır cok ıyı tanıması lazım.
ya ne bılıyım adam arabam bılmem kac hp dıyor stage 5 egzantrı var dıyor bılmeyende yutuyor vs.

HoNdA TyPe_R

  • İleti: 1466
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #5 : Ocak 04, 2010, 06:11:13 ÖS »
mesela bu bi ctr in stage 1 yuklemesinden bi ornek

http://www.cplracing.co.uk/index.php?id=21

HoNdA TyPe_R

  • İleti: 1466
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #6 : Ocak 04, 2010, 06:14:25 ÖS »
bak burada yaziyo neler oldugu

Stage 1 tuning is a “bolt on” or single modification that requires no other work to the car or engine. You can consider a stage 1 modification to be referred to as a fast road mod.  It is suitable for a daily use car.

It can be used in isolation with standard components. Overall reliability and daily drivability of the car will remain. Obviously any power increase will necessitate a reduction in the manufacturers inbuilt safety margin. Weak components will sometimes fail but in general a stage 1 tuning modification can be added to a car without incident or problem.  A stage 1 modification will usually be enhanced further with the addition of other performance parts


Stage 2 tuning is a little more agressive than stage 1. It will give a power gain but will usually require the uprating or replacing of other parts to work. Examples of stage 2 modifications include a hybrid turbo which requires a different manifold or diverter valve or remap to work at it’s best. Reliability of the car should be unimpared but you will pretty much have lost any scope or margin for error in the standard manufacturers setup.

This can be considered a track day tuning option.  Service intervals should be reduced and you can expect to perform a major overhaul on the engine every few years in some cases.


Stage 3 tuning is also referred to as the motorsport or competition tune. This is wholly unsuitable for road use. The car will typically idle irratically, be uneconomical, fail emissions tests and be too harsh to drive around in traffic.

The stage 3 tune extracts the maximum power from the engine and reliability will be impaired. We have to bear in mind that competition cars are stripped down and rebuilt each season or even each race at times.

Power gains are not quoted for any of these stages as this varies dramatically from car to car, also the parts used have varying degrees of affect on the power band.


burada arkadas cok gusel anlatmis herseyi

zedrix

  • İleti: 1502
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #7 : Ocak 04, 2010, 06:18:06 ÖS »
mesela bu bi ctr in stage 1 yuklemesinden bi ornek

http://www.cplracing.co.uk/index.php?id=21

182 hp den maksımum 209 hp dıyor kı bu da cok zor gıbı.
markaların kurumların kendıne has stage degerlerı var ve bu uygulamaları bu fıyatlara su parçalarla yapıyorum dıyorlar yanı..

HoNdA TyPe_R

  • İleti: 1466
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #8 : Ocak 04, 2010, 06:20:22 ÖS »
aynen olee ve adamlar bunu yaparken kafadan atmiyorllar direk verilerle yapiyorlar

zedrix

  • İleti: 1502
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #9 : Ocak 04, 2010, 06:25:36 ÖS »
bak burada yaziyo neler oldugu

Stage 1 tuning is a “bolt on” or single modification that requires no other work to the car or engine. You can consider a stage 1 modification to be referred to as a fast road mod.  It is suitable for a daily use car.

It can be used in isolation with standard components. Overall reliability and daily drivability of the car will remain. Obviously any power increase will necessitate a reduction in the manufacturers inbuilt safety margin. Weak components will sometimes fail but in general a stage 1 tuning modification can be added to a car without incident or problem.  A stage 1 modification will usually be enhanced further with the addition of other performance parts


Stage 2 tuning is a little more agressive than stage 1. It will give a power gain but will usually require the uprating or replacing of other parts to work. Examples of stage 2 modifications include a hybrid turbo which requires a different manifold or diverter valve or remap to work at it’s best. Reliability of the car should be unimpared but you will pretty much have lost any scope or margin for error in the standard manufacturers setup.

This can be considered a track day tuning option.  Service intervals should be reduced and you can expect to perform a major overhaul on the engine every few years in some cases.


Stage 3 tuning is also referred to as the motorsport or competition tune. This is wholly unsuitable for road use. The car will typically idle irratically, be uneconomical, fail emissions tests and be too harsh to drive around in traffic.

The stage 3 tune extracts the maximum power from the engine and reliability will be impaired. We have to bear in mind that competition cars are stripped down and rebuilt each season or even each race at times.

Power gains are not quoted for any of these stages as this varies dramatically from car to car, also the parts used have varying degrees of affect on the power band.


burada arkadas cok gusel anlatmis herseyi

tesekkurler ıngılızcem cok ıyı olmamasına ragmen genel kanıyı anladım...

vatandasın burada 3 basamak olarak anlattıgını 5 yaya bılırız.
arabamda stage 5 bılmemne var dıyıpte caddede gezenlerde burda yazanları okusa keske :(

HoNdA TyPe_R

  • İleti: 1466
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #10 : Ocak 04, 2010, 06:28:37 ÖS »
:)
ben onlara diyorum benim arabamda stage10 ne yapacaksin ilk once bilinclenmek lazim ondan sonra oluyo bu isler ne yazikki

zedrix

  • İleti: 1502
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #11 : Ocak 04, 2010, 06:36:56 ÖS »
:)
ben onlara diyorum benim arabamda stage10 ne yapacaksin ilk once bilinclenmek lazim ondan sonra oluyo bu isler ne yazikki
:D
aracım su anda stage 1 ın dıyebılırım kendı adıma en azından bunu netlestırdık ;)
headers
60 boru
son susturucu
hava fıltresı
artı ben :)

34 DF 9999

  • İleti: 1577
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #12 : Ocak 04, 2010, 10:42:03 ÖS »
benimki stage kaç oluyoo acaba yılmazım ne dersin? sen benim yavruyu bılıyon ama stage oldumu olma yolunda ılerlıyomu acaba..

fsunnetci

  • İleti: 838
    • http://www.TeamHondaintegra.com
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #13 : Ocak 13, 2010, 11:35:55 ÖS »
stage 3 döt istiyor bence bende o yok mesela 1 haftadır crower stage 3 egzantrikleri alsam mı? almasammı? diye kara kara düşünüyorum :)

HoNdaBoY

  • İleti: 20
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #14 : Mart 02, 2010, 02:01:35 ÖS »
bi yaşıma daha girdim:)bu mod konusunda çok gerideyim..bilgiler için tşk:)

fsunnetci

  • İleti: 838
    • http://www.TeamHondaintegra.com
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #15 : Mart 03, 2010, 10:52:02 ÖÖ »
Stage 2'den sonrası süprizlerle dolu oluyor.Her an kol piston veya yatak kırabiliyor aracınız  <783^2
Başıma geldi çünkü  :emo komple motor yaptırmak zorunda kaldım :con

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #16 : Mart 07, 2010, 12:12:27 ÖS »
Zedrix açtıqın konu için öncelikle çok saol,bende çok merak ediyordum bu konuyu.Yılmaz Abi bilgilendirmelerin için çok saolasın.Az da olsa bişeyler anladım ama gerçekten bu Stage olayı baya karışık bir işmiş.Daha öqreneceğim çok şey var anlaşılan :)

zedrix

  • İleti: 1502
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #17 : Mart 07, 2010, 03:13:07 ÖS »
Zedrix açtıqın konu için öncelikle çok saol,bende çok merak ediyordum bu konuyu.Yılmaz Abi bilgilendirmelerin için çok saolasın.Az da olsa bişeyler anladım ama gerçekten bu Stage olayı baya karışık bir işmiş.Daha öqreneceğim çok şey var anlaşılan :)

ağzı olan konusuyor derler ya en azından konu hakkında bılgımız olsunda her soylenen sacma seye kulak asmayalım...

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #18 : Mart 07, 2010, 04:27:36 ÖS »
Zedrix açtıqın konu için öncelikle çok saol,bende çok merak ediyordum bu konuyu.Yılmaz Abi bilgilendirmelerin için çok saolasın.Az da olsa bişeyler anladım ama gerçekten bu Stage olayı baya karışık bir işmiş.Daha öqreneceğim çok şey var anlaşılan :)

ağzı olan konusuyor derler ya en azından konu hakkında bılgımız olsunda her soylenen sacma seye kulak asmayalım...

Aynen öyle,haklısın.

zedrix

  • İleti: 1502
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #19 : Mart 11, 2010, 03:07:37 ÖS »
Zedrix açtıqın konu için öncelikle çok saol,bende çok merak ediyordum bu konuyu.Yılmaz Abi bilgilendirmelerin için çok saolasın.Az da olsa bişeyler anladım ama gerçekten bu Stage olayı baya karışık bir işmiş.Daha öqreneceğim çok şey var anlaşılan :)

ağzı olan konusuyor derler ya en azından konu hakkında bılgımız olsunda her soylenen sacma seye kulak asmayalım...

Aynen öyle,haklısın.

malesef konunun gordugu ılgıde ortada bızde herkes herseyı bılır okumaya gerek yok :)

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: Motor yüklemelerinde Stage nedir?
« Yanıtla #20 : Mart 11, 2010, 06:38:20 ÖS »
Zedrix açtıqın konu için öncelikle çok saol,bende çok merak ediyordum bu konuyu.Yılmaz Abi bilgilendirmelerin için çok saolasın.Az da olsa bişeyler anladım ama gerçekten bu Stage olayı baya karışık bir işmiş.Daha öqreneceğim çok şey var anlaşılan :)

ağzı olan konusuyor derler ya en azından konu hakkında bılgımız olsunda her soylenen sacma seye kulak asmayalım...

Aynen öyle,haklısın.

malesef konunun gordugu ılgıde ortada bızde herkes herseyı bılır okumaya gerek yok :)

Yani :)