Gönderen Konu: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !  (Okunma sayısı 9442 defa)

ozgsi

  • Ziyaretçi
Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« : Temmuz 30, 2010, 07:14:19 ÖS »

Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur hemde daha konforlu olur,

Yanlış! Lastik havalarının aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir.Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır.çünkü inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir.
İnik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar.Lastik inikken; kayma haraketleri çok daha düşük hızlarda başlar,fren mesafesi uzar,direksiyon hareketlerine daha geç alınır.belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama ,konforlu şekilde yoldan çıkar , konforlu sekilde çarparsınız !

Sıcak havada,lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir !

Yanlıs! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik havalarının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

Yağmurda inik lastik daha az kayar !

Yanlış! İnik lastikte su boşalma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma çok daha düşük hızlarda başlar

Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider !

Yanlış ! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider.Eğer lastiğin içinde hava yoksa,hiçbir yere gidemezsiniz, Doğru lastik havası,ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan ve bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz , otomobilin yol tutuşu da aynı sekil de bozulur

Alıntıdır, Saygılar.



tpmyo157

  • İleti: 545
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #1 : Temmuz 30, 2010, 09:03:46 ÖS »
güzel bilgiler.

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #2 : Temmuz 31, 2010, 02:48:50 ÖÖ »
bir tanede ben eklesem ayıp etmiş olurmuyum acaba;


karlı yollarda lastik havası indirilir :

YANLIŞ , aksine lastik havası artırılır, kanalların ve tırnakların arası iyice açılarak karlı zemine daha rahat saplanarak tutuşu artırsın diye.

Karahan

  • Fatih_K
  • İleti: 1647
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #3 : Temmuz 31, 2010, 05:31:31 ÖÖ »
Bilgiler için teşekkürler.
Bir de ben yazayım:
Yanlış-> Lastikler ikiye ayrılır: -Kar lastiği, -Dört mevsim lastik.
Doğrusu-> " .. -Kış lastiği, -Yaz lastiği

Arkadaşlar, "dört mevsim" diye tabir edilen lastikler 6°C'nin altında sertleşir ve tutunma özelliğini kaybeder. Kışın ıslak ve buzlu zeminde sürüş güvenliğiniz risk altındadır. Yazlık kışlık diye ayrı lastiklerin maliyetinden kaçınanlara benim tavsiyem, illa ki tek takım kullanacaksanız, tercihinizi kışlık lastiklerden yana kullanın. Asimetrik desenli vakumsuz olanların yazın öyle yakıt sarfiyatını arttırdığı, gürültü yaptığı falan yok (en azından hissedilir seviyede farketmiyor). Ben yaz kış Petlas'ın asimetrik desenli kış lastiğini kullanıyorum, yazın en sıcak günlerinde dahi yakıt sarfiyatım düşük ve her açıdan memnunum.
Güvenli sürüşler!

statik

  • İleti: 1121
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #4 : Temmuz 31, 2010, 05:33:54 ÖÖ »
Bana şu tabanı dümdüz yola sakız gibi yapışan lastiklerden lazım

Karahan

  • Fatih_K
  • İleti: 1647
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #5 : Temmuz 31, 2010, 06:24:56 ÖÖ »
Bana şu tabanı dümdüz yola sakız gibi yapışan lastiklerden lazım
O lastiklerin ıslak zeminde tutunma ve fren performansını hesap ediyor musunuz?

tpmyo157

  • İleti: 545
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #6 : Temmuz 31, 2010, 08:16:10 ÖS »
Bilgiler için teşekkürler.
Bir de ben yazayım:
Yanlış-> Lastikler ikiye ayrılır: -Kar lastiği, -Dört mevsim lastik.
Doğrusu-> " .. -Kış lastiği, -Yaz lastiği



Arkadaşlar, "dört mevsim" diye tabir edilen lastikler 6°C'nin altında sertleşir ve tutunma özelliğini kaybeder. Kışın ıslak ve buzlu zeminde sürüş güvenliğiniz risk altındadır. Yazlık kışlık diye ayrı lastiklerin maliyetinden kaçınanlara benim tavsiyem, illa ki tek takım kullanacaksanız, tercihinizi kışlık lastiklerden yana kullanın. Asimetrik desenli vakumsuz olanların yazın öyle yakıt sarfiyatını arttırdığı, gürültü yaptığı falan yok (en azından hissedilir seviyede farketmiyor). Ben yaz kış Petlas'ın asimetrik desenli kış lastiğini kullanıyorum, yazın en sıcak günlerinde dahi yakıt sarfiyatım düşük ve her açıdan memnunum.
Güvenli sürüşler!


Ben michelin vakumlu kışlık lastiklerini bir yaz boyunca kullandım; lastiklerim kullanılmaz hale geldi

Karahan

  • Fatih_K
  • İleti: 1647
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #7 : Ağustos 05, 2010, 08:32:58 ÖÖ »
Bilgiler için teşekkürler.
Bir de ben yazayım:
Yanlış-> Lastikler ikiye ayrılır: -Kar lastiği, -Dört mevsim lastik.
Doğrusu-> " .. -Kış lastiği, -Yaz lastiği



Arkadaşlar, "dört mevsim" diye tabir edilen lastikler 6°C'nin altında sertleşir ve tutunma özelliğini kaybeder. Kışın ıslak ve buzlu zeminde sürüş güvenliğiniz risk altındadır. Yazlık kışlık diye ayrı lastiklerin maliyetinden kaçınanlara benim tavsiyem, illa ki tek takım kullanacaksanız, tercihinizi kışlık lastiklerden yana kullanın. Asimetrik desenli vakumsuz olanların yazın öyle yakıt sarfiyatını arttırdığı, gürültü yaptığı falan yok (en azından hissedilir seviyede farketmiyor). Ben yaz kış Petlas'ın asimetrik desenli kış lastiğini kullanıyorum, yazın en sıcak günlerinde dahi yakıt sarfiyatım düşük ve her açıdan memnunum.
Güvenli sürüşler!


Ben michelin vakumlu kışlık lastiklerini bir yaz boyunca kullandım; lastiklerim kullanılmaz hale geldi

Olur tabii kardeş. Dikkatli okursanız göreceksiniz ("Asimetrik desenli vakumsuz olanlar..."), ben vakumsuz olanları tavsiye ediyorum zaten.

insomniac

  • İleti: 2486
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #8 : Ağustos 05, 2010, 12:39:56 ÖS »
bilgiler için teşekkürler emeğe saygı...

RattleSnake

  • İleti: 2760
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #9 : Ağustos 05, 2010, 03:24:38 ÖS »
bilgilerer için teşekkürler

ozgsi

  • Ziyaretçi
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #10 : Ağustos 05, 2010, 07:25:09 ÖS »
ben teşekkür ederim arkadaşlar.

ozgsi

  • Ziyaretçi
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #11 : Ağustos 05, 2010, 07:28:23 ÖS »
Bilgiler için teşekkürler.
Bir de ben yazayım:
Yanlış-> Lastikler ikiye ayrılır: -Kar lastiği, -Dört mevsim lastik.
Doğrusu-> " .. -Kış lastiği, -Yaz lastiği

Arkadaşlar, "dört mevsim" diye tabir edilen lastikler 6°C'nin altında sertleşir ve tutunma özelliğini kaybeder. Kışın ıslak ve buzlu zeminde sürüş güvenliğiniz risk altındadır. Yazlık kışlık diye ayrı lastiklerin maliyetinden kaçınanlara benim tavsiyem, illa ki tek takım kullanacaksanız, tercihinizi kışlık lastiklerden yana kullanın. Asimetrik desenli vakumsuz olanların yazın öyle yakıt sarfiyatını arttırdığı, gürültü yaptığı falan yok (en azından hissedilir seviyede farketmiyor). Ben yaz kış Petlas'ın asimetrik desenli kış lastiğini kullanıyorum, yazın en sıcak günlerinde dahi yakıt sarfiyatım düşük ve her açıdan memnunum.
Güvenli sürüşler!

>=ok >=ok

Karahan

  • Fatih_K
  • İleti: 1647
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #12 : Ağustos 06, 2010, 03:41:37 ÖÖ »
eyvallah :artis

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #13 : Ağustos 12, 2010, 09:31:38 ÖS »
Şu tartışılır ama;

Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur hemde daha konforlu olur.

Doqruluk payıda var bunda.

Karahan

  • Fatih_K
  • İleti: 1647
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #14 : Ağustos 13, 2010, 03:52:35 ÖÖ »
Lastik havaları üreticinin tavsiye ettiği oranda olmalıdır. Üretici, emniyet, rahatlık ve yakıt ekonomisi için ideal olanı tavsiye ediyor zaten. Hava basıncı düşük lastikler orta kısmına basmadığı için ıslak ve kaygan zeminde tehlikeli olur ve lastiğin kenarları da aşınır.

vw.bora

  • İleti: 192
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #15 : Ağustos 13, 2010, 12:05:35 ÖS »
burdan şu çıkıyor lastik havaları hiç bir şekilde ne olursa olsun azaltılmaz aksine havası maksimum seviyede tutulmalı

ozgsi

  • Ziyaretçi
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #16 : Ağustos 13, 2010, 12:10:29 ÖS »
burdan şu çıkıyor lastik havaları hiç bir şekilde ne olursa olsun azaltılmaz aksine havası maksimum seviyede tutulmalı

Maximum seviye demiyelimde,standart basınç ölçüleri dışına çıkılmamalı  >=ok

Karahan

  • Fatih_K
  • İleti: 1647
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #17 : Ağustos 14, 2010, 04:09:38 ÖÖ »
Maksimum seviyede ise kenarları yere basmaz, sırtı aşınır, yol tutuşu azalır. İdeal olan üreticinin tavsiye ettiğidir.

ozgsi

  • Ziyaretçi
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #18 : Ağustos 14, 2010, 06:00:20 ÖÖ »
Şu tartışılır ama;

Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur hemde daha konforlu olur.

Doqruluk payıda var bunda.

İnik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar.Lastik inikken; kayma haraketleri çok daha düşük hızlarda başlar,fren mesafesi uzar,direksiyon hareketlerine daha geç alınır.belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama ,konforlu şekilde yoldan çıkar , konforlu sekilde çarparsınız !

Karahan

  • Fatih_K
  • İleti: 1647
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #19 : Ağustos 14, 2010, 07:31:39 ÖÖ »
Şu tartışılır ama;

Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur hemde daha konforlu olur.

Doqruluk payıda var bunda.

İnik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar.Lastik inikken; kayma haraketleri çok daha düşük hızlarda başlar,fren mesafesi uzar,direksiyon hareketlerine daha geç alınır.belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama ,konforlu şekilde yoldan çıkar , konforlu sekilde çarparsınız !

>=ok

OTTOMAN

  • İleti: 32
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #20 : Ağustos 14, 2010, 07:03:27 ÖS »
205/55/r16  91V

bu lastiğin havası ön arka 32 değil mi???


honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #21 : Ağustos 14, 2010, 07:24:31 ÖS »
geniş tabanlı lastiğin karda tutunmayı artırdığını iddia edenler vardır ancak tam tersi geçerlidir.
Birim alan düşen ağırlık artacağından dolayı dar tabanlı lastik karlı havalarda daha az kayar ve karı daha rahat yararak ilerler.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #22 : Ağustos 14, 2010, 07:27:22 ÖS »
geniş tabanlı lastiğin karda tutunmayı artırdığını iddia edenler vardır ancak tam tersi geçerlidir.
Birim alan düşen ağırlık artacağından dolayı dar tabanlı lastik karlı havalarda daha az kayar ve karı daha rahat yararak ilerler.

hatta karlı havalarda lastik basıncını artırmak işe yarayabilir.
Ancak sürücüler hatalı olarak hava basıncı indirmeye çalışırlar karlı havalarda.

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #23 : Ağustos 15, 2010, 12:03:19 ÖS »
Şu tartışılır ama;

Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur hemde daha konforlu olur.

Doqruluk payıda var bunda.

İnik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar.Lastik inikken; kayma haraketleri çok daha düşük hızlarda başlar,fren mesafesi uzar,direksiyon hareketlerine daha geç alınır.belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama ,konforlu şekilde yoldan çıkar , konforlu sekilde çarparsınız !


Ama gülü sevende dikenine katlanır. ;) :)

ozgsi

  • Ziyaretçi
Ynt: Lastikler Hakkında YANLIŞ BİLİNENLER !
« Yanıtla #24 : Ağustos 15, 2010, 06:39:58 ÖS »
Şu tartışılır ama;

Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur hemde daha konforlu olur.

Doqruluk payıda var bunda.

İnik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar.Lastik inikken; kayma haraketleri çok daha düşük hızlarda başlar,fren mesafesi uzar,direksiyon hareketlerine daha geç alınır.belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama ,konforlu şekilde yoldan çıkar , konforlu sekilde çarparsınız !


Ama gülü sevende dikenine katlanır. ;) :)

Aman hocam Allah korusun öyle gül de dikende olmasın :)