Gönderen Konu: kule gergisi yardım  (Okunma sayısı 9835 defa)

bigrock

  • İleti: 103
kule gergisi yardım
« : Kasım 05, 2009, 10:20:38 ÖÖ »
arkadaşlar fabrikada çalışıyorum burda her türlü imkan mevcut o yüzden kule gergisini kendim yapmak istiyorum :);)

şimdi sorum şu olacak

iki örnek var netten bulduğum




1. kulenin etrafındaki civataları  2.ortadaki civataya bağlanıyor hangisini önerirsiniz

 birde bulduğum örneklerde kulelere taktığımız palakanın gergiye bağlanan kısmında civata ile bağlanan yer var esneme açısından düşünülmüş sanırım böle daha iyimi olur sizce yoksa


bu reimdeki klasik kule gergilerindeki kaynaklı dsabit olanımı fikirlerinizi bekliyorum teşekkürler



HAKAN739

  • Ziyaretçi
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #1 : Kasım 05, 2009, 10:46:53 ÖÖ »
ben olsam kaynaklı sabit olanını kullanırdım ;)

vtech07

  • İleti: 824
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #2 : Kasım 05, 2009, 11:35:25 ÖÖ »
evet kuleye bağlanan yerleri civata ile bağlanır arkadaşım değilse ii olmaz esneme payı bırakmış olursun yani... 2.resimdeki daha güzel olur bence ama..

mali

  • İleti: 8034
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #3 : Kasım 05, 2009, 11:47:12 ÖÖ »
2. resim daha güzel

zedrix

  • İleti: 1501
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #4 : Kasım 05, 2009, 12:08:43 ÖS »
genel uygulama birinci fotodakidir
ikinci fotodaki amortisore direkt baski uygular
oysa birinci fotodaki saseye baglidir
internette vteclerin orjinal kule gergisi replika var 50 tl onlarda eg kasaya oluyor diye biliyorum (mesela bunlarda daha ukaridaki sasee mevcu deliklere takiliyor)
100 tl yede kule gergisi bulunuor zaten zahmete degermi bilmiorum arti baglinti ayaklari vs kolay bir is gibi durmuyor ama elinde ornek varsa kolay olur,,,,

zedrix

  • İleti: 1501
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #5 : Kasım 05, 2009, 12:09:53 ÖS »
kaynakli sabit yaparsan ayar yapma imkanin olmaz ya cuk diye oturtamazsan ayarli yapman bu acidan daha mantikli

bigrock

  • İleti: 103
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #6 : Kasım 05, 2009, 04:01:58 ÖS »
valla 50 liraya bulamadım ben bakıyorum 100 liradan aşağı yok sonuçta ben burda harcama yapmıcam elimizde olan firelerden imal edeceğim zahmetde sayılmaz aslında severim uğraşmayı kendim yapmayı

peki şimdi herşey bi yana zahmet yada masraf araç için hangisi daha uygun olur amartisöre direk baskı yapanmı yoksa şaseye bağlananmı ayar yapma kısmını gerginin ortasına koyacağım çift taraflı kontra bir civata ile sağlayabilirim önemli olan kulelere bağlanan kısmın sabitmi yoksa civatalı olmasımı daha ii olur

bigrock

  • İleti: 103
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #7 : Kasım 05, 2009, 04:07:37 ÖS »
arkadaşlar plaka ile gergi arasındaki kısım civatalı mil şekliden olduğu zaman virajda esneme yaparsa diğer tekere iletkenliği iyi yapacağını pek düşünmüyorum sonuçta meyda gelen esnemeyi diğer tekere aktarmaksa bunun amacı gergi mili esneyeceğinden aktaramaz diye düşünüyorum kaynaklı olsa dahamı iyi olur o yüzden  acaba yanlışmı düşünüyorum  bilgi sahibi arkadaşlar bi yardımcı olursa sevinirim

zedrix

  • İleti: 1501
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #8 : Kasım 05, 2009, 04:50:42 ÖS »
http://www.sahibinden.com/svs_-_honda_civic_kule_gergisi_1996-2000-78WQQaXQQ12884733WQQpXQQdisplayitem?keyword=civic%20kule

bu urun eg kasaya oluyor dıye bılıyorum...

bende megan racıng kule gergısı var ayarlı esneme dıye bısey olamaz zırh gıbı

skullcrusher

  • İleti: 389
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #9 : Kasım 05, 2009, 07:30:46 ÖS »
arkadaşlar fabrikada çalışıyorum burda her türlü imkan mevcut o yüzden kule gergisini kendim yapmak istiyorum :);)

şimdi sorum şu olacak

iki örnek var netten bulduğum








1. kulenin etrafındaki civataları  2.ortadaki civataya bağlanıyor hangisini önerirsiniz

 birde bulduğum örneklerde kulelere taktığımız palakanın gergiye bağlanan kısmında civata ile bağlanan yer var esneme açısından düşünülmüş sanırım böle daha iyimi olur sizce yoksa


bu reimdeki klasik kule gergilerindeki kaynaklı dsabit olanımı fikirlerinizi bekliyorum teşekkürler


bigrock,burada fotoğraflarını yolladığın iki gergi kolu birbirinden farklı noktalara takılıyor.sanırım inceleme yaparken gözünden kaçmış olmalı.ilki ön iki amortisör kovanının uç kısmına takılan ön kaput altındaki gergi,ancak 2. gergi kolu alt kollar arasına takılanı yani aracın gövdesinin altına ön takımı taşıyan 2 kolun arasına yerleştirileni.resmin altını dikkatlice okursan,"front lower strur bar" yazısını görürsün. bu da ön alt gergi kolu demektir bu nedenle aracına takmak istediğin kaput altındaki kule gergisi ise 1.fotograftakinden başka şekilde birşey yapıp takma şansın yok.

skullcrusher

  • İleti: 389
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #10 : Kasım 05, 2009, 07:44:45 ÖS »
arkadaşlar plaka ile gergi arasındaki kısım civatalı mil şekliden olduğu zaman virajda esneme yaparsa diğer tekere iletkenliği iyi yapacağını pek düşünmüyorum sonuçta meyda gelen esnemeyi diğer tekere aktarmaksa bunun amacı gergi mili esneyeceğinden aktaramaz diye düşünüyorum kaynaklı olsa dahamı iyi olur o yüzden  acaba yanlışmı düşünüyorum  bilgi sahibi arkadaşlar bi yardımcı olursa sevinirim


aradaki ayarlanabilir kısım,birden fazla modele uydurulabilmesini sağlamak içindir.çok küçük farklarla aynı gergiyi birden fazla civic modeline takabilme şansı firmaların stok maliyeti ve ürün geliştirme masraflarını azaltmaktadır.bununla beraber kule gergisini taktıktan sonra ortada kalan boşluk tamamen alınmaldır ki taktığın gergi bir işe yarasın yoksa gergiyi takıp, boşluğu almazsan amortisör kuleleri yine bu boşluğun müsade ettiği miktarda esneme yaparlar ve işlerini yerine getiremezler.

skullcrusher

  • İleti: 389
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #11 : Kasım 05, 2009, 08:02:04 ÖS »
bigrock amortisör kulesinin görevi esnemeyi diğer tekere iletmek değildir.aksine kule gergisinin görevi  araç viraja girdiğinde oluşan yanal kuvvetlerin,araç süspansiyonunda yaptığı esnemeyi azaltmaktır.söyle ki araç sağ viraja girdiğinde sağ teker alt ucu içeri doğru itilir.bu da amortisör kulesinin üstten araç dışına doğru açılmasına sebebiyet verir.bu da aracın üst iki kule arası açıklığının değişmesi demektir.kule gergisi olan araçlarda bu esneme olmadığından daha stabil bir yol tutuş sergilerler.eğer gerçekten kule gergisine ihtiyaç duyacak kadar agresif viraj geometrisi kullanıyorsan,sadece üst kule gergisi koymak yeterli olmaycaktır.2.fotografta gösterdiğin ön alt gergiyi de bağlaman  doğru olacaktır.

slurps

  • İleti: 56
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #12 : Kasım 06, 2009, 12:40:21 ÖÖ »
ben yaptım kule gersisini 3. resimdekinin biraz degisigi bide ortada ayar yeri var bitti sayılır bi takması kaldı bide ayarı eger ayar yeri yapmayacaksan bence arabayı kaldırman lazım ondan sonra ölcü al daha saglıklı olur

bigrock

  • İleti: 103
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #13 : Kasım 06, 2009, 09:51:58 ÖÖ »
bigrock amortisör kulesinin görevi esnemeyi diğer tekere iletmek değildir.aksine kule gergisinin görevi  araç viraja girdiğinde oluşan yanal kuvvetlerin,araç süspansiyonunda yaptığı esnemeyi azaltmaktır.söyle ki araç sağ viraja girdiğinde sağ teker alt ucu içeri doğru itilir.bu da amortisör kulesinin üstten araç dışına doğru açılmasına sebebiyet verir.bu da aracın üst iki kule arası açıklığının değişmesi demektir.kule gergisi olan araçlarda bu esneme olmadığından daha stabil bir yol tutuş sergilerler.eğer gerçekten kule gergisine ihtiyaç duyacak kadar agresif viraj geometrisi kullanıyorsan,sadece üst kule gergisi koymak yeterli olmaycaktır.2.fotografta gösterdiğin ön alt gergiyi de bağlaman  doğru olacaktır.

biliyorum amacınıda ben anlatamadım :)) senin anlattığım gibi ayar civatası gergi cubuğunun oraya koyacağımda benim sorduğum yer şu kulelere bağlanan kısımla gergi arsındaki küçük miller orası sabit olsa dahamı iyi olur diyorum

birde ikinci resimdeki ön alt gergisi tam olarak nereye takılıyor anlayamadım ben kusura bakmayın açıklarmısınız

skullcrusher

  • İleti: 389
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #14 : Kasım 06, 2009, 11:21:45 ÖÖ »
bigrock amortisör kulesinin görevi esnemeyi diğer tekere iletmek değildir.aksine kule gergisinin görevi  araç viraja girdiğinde oluşan yanal kuvvetlerin,araç süspansiyonunda yaptığı esnemeyi azaltmaktır.söyle ki araç sağ viraja girdiğinde sağ teker alt ucu içeri doğru itilir.bu da amortisör kulesinin üstten araç dışına doğru açılmasına sebebiyet verir.bu da aracın üst iki kule arası açıklığının değişmesi demektir.kule gergisi olan araçlarda bu esneme olmadığından daha stabil bir yol tutuş sergilerler.eğer gerçekten kule gergisine ihtiyaç duyacak kadar agresif viraj geometrisi kullanıyorsan,sadece üst kule gergisi koymak yeterli olmaycaktır.2.fotografta gösterdiğin ön alt gergiyi de bağlaman  doğru olacaktır.

biliyorum amacınıda ben anlatamadım :)) senin anlattığım gibi ayar civatası gergi cubuğunun oraya koyacağımda benim sorduğum yer şu kulelere bağlanan kısımla gergi arsındaki küçük miller orası sabit olsa dahamı iyi olur diyorum

birde ikinci resimdeki ön alt gergisi tam olarak nereye takılıyor anlayamadım ben kusura bakmayın açıklarmısınız


bigrock aradaki boşluğu bir şekilde aldıktan sonra bu kısmın nerede olduğu çok öneli değil,2kule dibinde de olması daha büyük bir esneklik sağladığı için bu şekilde tercih ediliyor.

ön alt kule gergisinin takıldığı yeri anlamak için aracı lifte kaldırıp,ön takım alt kollarının bağlandığı noktayı görmen gerek,sol ve sağ alt kollarının arasına takılacak.

linkte bağlandığı yeri daha net görebilirsin...


http://www.ultraracing.com.my/vgreenwap/image/model/Honda/Honda%20EK%20front%20lab%202p.JPG

bigrock

  • İleti: 103
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #15 : Kasım 06, 2009, 01:35:08 ÖS »
anladım kardeş benim demek istediğim o çizdiğim yer resimdeki gibi oynabilen bir şekildemi ddaha iyi olur yoksa kaynaklı sabit mi

bigrock

  • İleti: 103
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #16 : Kasım 06, 2009, 01:39:04 ÖS »
birde kule gergisin avantajı var tamam ama dezavantajı varmı peki kimisi gerek yok allah korusun kaza olsa mesela sağdan vursalar gergi yüzünden diğer tarafta zarar görecek diye yorumlar yapmışlar aklıma takıldı

skullcrusher

  • İleti: 389
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #17 : Kasım 06, 2009, 01:48:41 ÖS »
kule gergisi daha önce de söylediğim gibi agresif bir viraj geometrsi kullanabilmek için faydalıdır.çoğumuz için günlük kullanımda ciddi  fayda sağlamaz.ancak uzun yolda hızlı ve dengeli viraj almak için faydalıdır.ben kendi aracıma ön üst ve alt ile arka üst ve alt olmak üzere 4 gergiyi de takmak düşüncesindeyim. ancak bu benim tamamen çok hızlı ve dengeli viraj almak isteme alışkanlığımdan kaynkalı,örnek vermek gerekirse,standart bir araçla limitte 110km/h'la girdiğin bir virajı,gergi kolları olan bir araçta 140km/h gibi hızlara geçme avantajı sağlar.ama şunu da göz ardı etmemek gerekir ki sağlıklı bir süspansiyon sistemi ve çok iyi yol tutan lastiklerle olmak şartıyla...otomobil mekaniği tüm parçalarıyla birlikte en yüksek verimi sağlayan bir yapıdır.bileşenlerden biri eksik ya da hatalı olursa sonuçlara çok daha tehlikeli noktalara ulaşabilir.... gergilerin kaza anında araca daha çok hazar vermesi doğru bir mantıktır.çünkü bu kollar aldıkları darbe şiddetini bağlı oldukları diğer noktalara da taşırlar.üst kule gergisinin hareketli ya da sabit olması senin vereceğin bir karar her iki türlü de yapılabilir.hareketli olması montaj açısından kolaylık sağlar...
« Son Düzenleme: Kasım 06, 2009, 01:49:53 ÖS Gönderen: skullcrusher »

bigrock

  • İleti: 103
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #18 : Kasım 07, 2009, 06:58:27 ÖÖ »
skullcrusher bilgiler için teşekkür ederim çok faydalı ve açıklayıcı bilgiler oldu bende 4 gergi kolunuda takmayı düşünüyorum tekrar tekrar teşekkür ederim bir soru daha sorayım :) peki spor yaylarla normalleri arasında kayde değer büyük bir fark varmı amart.sörlerde koni amartisörün farkı avantajları dezavantajları nedir ?

skullcrusher

  • İleti: 389
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #19 : Kasım 07, 2009, 07:32:45 ÖÖ »
spor helezonlar daha alçak yapılı ve daha kalın malzemeden az sayıda spinlidir.bu da zeminden aldığı etkilere daha hızlı ve keskin cevaplar vermesini sağlar,şu an kendi arcımda 3.5cm eibachlar var,stock helezonlardan daha sert ve yanal ağırlık transfer çok daha düşük.amortisörlerde değişiklik yapmadım.sürüş karakterinde ciddi değişiklik oldu.artık daha geç frenle daha hızlı viraj dönebiliyorum ama tabii ki eğer bunu olacak en üst noktaya taşımam gerekirse coil-over kullanmam gerek.şu an için aracın performansı doğrultusunda bu yeterli.ancak senin bir şansın ise civic EG'lerin süspansiyonunun zaten sert ve alçak olması.aracın Ex olduğu düşünülürse stock süspansiyonunda patlak vs olmadığı takdirde sana çok rahat hizmet edecektir.koni bir süspansiyon üreticisidir.bunlar yaylar ve amortisörler diyebiliriz.genel olarak piyasa dilinde koni amortisör sert ve spor karakterli amortisörler için de kullanılır.koni kendi içinde de farklı model ve özelliklerde amortisörler üretir.ancak en meşhuru yukseklik ve sertlik ayarı yapılabilen modelleridir.kullanılması aracın sürüş dinamiklerini yukarılara taşıdığı için bir avantaj kabul edilir.dezavantajıysa neredeyse hiç yok denecek yol konforudur.

bigrock

  • İleti: 103
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #20 : Kasım 07, 2009, 08:37:25 ÖÖ »
eyvallah skullcrusher  benim araçda amartisörlerden ses gelio sanırım patlak olanlar var onları kontrol ettirmek gerekecek sağ önden sürtme sesi gibi bir ses gelio sanırım patlak o yüzden yapıyor arabamı seviyorum o yüzden sizin bilgileriniz ışığında daha iyi performance almaya çalışıyorum yardımlarınız için teşekkürler bu arada benim araç lpgli performance çok iyi fakat lpgli olması halinde bile çok yakıo çiğ gaz atıo ne gibi önlemler almamı tavsiye edersin bu karbüratörün azındaki kelebeği falan sabitlemeye falan çalışıo lpgciler eline koli bantı alıp geliolar kafayı yıyorum tabi geri gönderiom bantla iş yaptırmak içime sinmiyor karadüzen işçiliği sevmiyorum ....

skullcrusher

  • İleti: 389
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #21 : Kasım 07, 2009, 02:55:36 ÖS »
bigrock lpg hakkında en ufak bir fikrim yok,kendi araçlarımda hiç kullanmadım,ancak bunu başka br başlık altında açarsan siteden başka arkadaşlar yardımcı olacaktır düşüncesindeyim

bigrock

  • İleti: 103
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #22 : Kasım 09, 2009, 07:15:57 ÖÖ »
çok saol paylaştığın bilgiler için teşekkür ederim

skullcrusher

  • İleti: 389
Ynt: kule gergisi yardım
« Yanıtla #23 : Kasım 09, 2009, 10:18:55 ÖÖ »
rica ederim...her zaman seve seve...