Kule gergisi amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için icat edilmiştir. piyasada çok çeşitli uygulamaları vardır, 50 - 250 TL arası fiyat çekerler. düz 3 - 4 cm çağında bir metal boruya düzgün şekil verebilen ve iki ucunu ezerek ölçülü birer delik delmeyi becerebilen her kes bunu yapabilir, sonrası montaj...
Kule gergisinin amacı sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri yani sağa sola yatmaları, minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler ve bu da bir miktar çekiş kaybına ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete yol açar. Kule gergisi bu esnemeyi önlemek için vardır.
Kule gergili araç yere daha düz basar ve çok daha rahat viraj döner...
Dostlar bunu yay yüksekliklerinizle bağımsız olarak hafif eğimli bir yerde aracın direksiyonunu tam sağ ya da tam sol yapın, ve inip kontrol edin her iki tarafın tekerlekleri amartisör kulelerine eşit açıyla mı bakıyor... yani pernolarda ki mevcur yatma açısı ne ? elinize kumpası alıp ölçmeyin ama gözünüzle görebileceğini kadar net bişr yatıklık görürsünüz... kule gergisi bu açıyıo her iki taraf için eşit ayarlanmasını sağlayan parça dır...
bu arada son olarak arka amartisör kuleleri için geliştirlmiş kule gergileri de vardır... ihtiyaca binaen takılmış . . . ama bbajın içinde iyi bir görüntü oluşturmuyor...