Gönderen Konu: Kule Gergisi icin YARDIM  (Okunma sayısı 3903 defa)

emre cvc

  • İleti: 510
Kule Gergisi icin YARDIM
« : Ocak 10, 2011, 06:57:47 ÖS »

yakın bir arkadasım icin  vtec2 arabasına  UYGUN  fiyata kule gergisi bulduk... aracta 17 inc jant ve 3.5 yay var sizce takılmaya degermi kule gergisi faydası ve zararı ne olur masraf yapmaya degermi yardımlarınızı bekliyoruzzz
herkesin yorumlarını bekliyorum....
« Son Düzenleme: Ocak 10, 2011, 07:00:19 ÖS Gönderen: emre cvc »



emre cvc

  • İleti: 510
Ynt: Kule Gergisi icin YARDIM
« Yanıtla #1 : Ocak 11, 2011, 03:14:02 ÖS »
güncel Arkadaşlar

ercanpasa

  • İleti: 144
Ynt: Kule Gergisi icin YARDIM
« Yanıtla #2 : Ocak 11, 2011, 03:34:26 ÖS »
tam bilmiyorumm ama (bildiğim kadarıyla) kule gergisi çok güçlü motorlarda motor devirde baskı yaparken blok hareket eder aşşağı veya yukarı doğru baskı yapar,bu baskı sonucu şaseyi eğmesin die takılıyor benim bildiğim ama bizde aksesuar olarak takıyorlar sanırım:)

mehmet_61

  • İleti: 221
Ynt: Kule Gergisi icin YARDIM
« Yanıtla #3 : Ocak 11, 2011, 03:52:55 ÖS »
ben olsam takardım. Ki zaten araştırıyorum takacağım. 17 jant ve yay kullanıyorsunuz şasenin sağlığı için takmalısın

okn84

  • İleti: 8225
Ynt: Kule Gergisi icin YARDIM
« Yanıtla #4 : Ocak 11, 2011, 04:04:14 ÖS »
ben daha gecen gun aldım cıvıc sport uma taktım kesınlıkle yol tutus we on taraftan gelen bazı abuk subuk sesler kesıldı ben omp marka yı 50 lıraya aldım cok para werme derım vtec 2 mde kulanmıstım faydasını gorurusun kesınlıkle tawsıye ederım tabı bu benım gorusum

karainci35

  • İleti: 6
Ynt: Kule Gergisi icin YARDIM
« Yanıtla #5 : Ocak 11, 2011, 04:08:20 ÖS »
kule gergisi araç virajda iken sağ-sol yay ve amortisörler arasında bir tarafa binen yükü dağıtarak virajda daha dengeli olmasını sağlar ve savrulmayı engeller diye biliyorum arkadaşlar....

BGR19

  • İleti: 1272
Ynt: Kule Gergisi icin YARDIM
« Yanıtla #6 : Ocak 11, 2011, 04:28:00 ÖS »
tam bilmiyorumm ama (bildiğim kadarıyla) kule gergisi çok güçlü motorlarda motor devirde baskı yaparken blok hareket eder aşşağı veya yukarı doğru baskı yapar,bu baskı sonucu şaseyi eğmesin die takılıyor benim bildiğim ama bizde aksesuar olarak takıyorlar sanırım:)
sanırım dediğiniz torque damper, kule gergisi karainci35 arkadaşımızın dediğini yapıo

emre cvc

  • İleti: 510
Ynt: Kule Gergisi icin YARDIM
« Yanıtla #7 : Ocak 11, 2011, 05:59:36 ÖS »
yorumlarınız icin tesekkürler arkadaşlar, peki takıldıgı zaman konforda kayıp yaşanıyormı sertleşiyor diye biliyorumda

ercanpasa

  • İleti: 144
Ynt: Kule Gergisi icin YARDIM
« Yanıtla #8 : Ocak 12, 2011, 12:32:02 ÖS »
tam bilmiyorumm ama (bildiğim kadarıyla) kule gergisi çok güçlü motorlarda motor devirde baskı yaparken blok hareket eder aşşağı veya yukarı doğru baskı yapar,bu baskı sonucu şaseyi eğmesin die takılıyor benim bildiğim ama bizde aksesuar olarak takıyorlar sanırım:)
sanırım dediğiniz torque damper, kule gergisi karainci35 arkadaşımızın dediğini yapıo
yani dediğim gibi kesin olmamakla birlikte söyledim,ben yaklaşık 10 yıldır eg kasa si kullanıyorum gergi felanda hiç takmadım ama araç zaten yerde bi araç virajlarda da hiç savurduğunu görmedim o nedenle şimdi kuş grubu dahil herkes takmaya başladı,kesin yararını bilmiyorum...

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Kule Gergisi icin YARDIM
« Yanıtla #9 : Ocak 12, 2011, 12:38:46 ÖS »
Kule gergisi virajlarda aracı stabil tutarak kafadan kaymasını engelliyor.
Çok daha güvenli viraja giriyorsunuz.
Hele 17 jant kullanıyorsan kule gergisi olmazsa olmazlardan.
Arkadaşım alırsan pişman olmazsın ama sakın pahalısına kaçma
düz alüminyum boru da aynı işi görüyor gerisi sadece görüntü.
Kulelere monte edildiği için
Tek dezavantajı ön çamurluk tarafından alınan darbeyi öteki tarafa iletiyor.
Ama bugüne kadar bu sebepten ağır hasar alan yok diyebilirim.

Co Black

  • İleti: 750
Ynt: Kule Gergisi icin YARDIM
« Yanıtla #10 : Ocak 12, 2011, 12:43:02 ÖS »
Kule gergisi virajlarda aracı stabil tutarak kafadan kaymasını engelliyor.
Çok daha güvenli viraja giriyorsunuz.
Hele 17 jant kullanıyorsan kule gergisi olmazsa olmazlardan.
Arkadaşım alırsan pişman olmazsın ama sakın pahalısına kaçma
düz alüminyum boru da aynı işi görüyor gerisi sadece görüntü.
Kulelere monte edildiği için
Tek dezavantajı ön çamurluk tarafından alınan darbeyi öteki tarafa iletiyor.
Ama bugüne kadar bu sebepten ağır hasar alan yok diyebilirim.
+1

Esinti

  • İleti: 1283
Ynt: Kule Gergisi icin YARDIM
« Yanıtla #11 : Ocak 12, 2011, 07:46:33 ÖS »
BENDE DÜŞÜNÜYORUMDA KONFOR NASIL OLUYOR SERTLEŞİR HERALDE
« Son Düzenleme: Ocak 12, 2011, 07:47:59 ÖS Gönderen: Esinti »

Serkan VTEC

  • İleti: 251
Ynt: Kule Gergisi icin YARDIM
« Yanıtla #12 : Ocak 13, 2011, 07:59:37 ÖS »
Kesinlikle tavsiye ediyorum yaklaşık 9 aydır kullanıyorum aracın kafadan kayma yada sert girilen virajlardaki güvensizliği bitiyor. Jant +Yay + kule gergisi = güvenli yol tutuş, stabil şekilde yere basan ön düzen ve lastikler ve sorunsuz virajlar. Ben süspansyonda sertleşme yada konforda kayıp hissetmedim diyebilirim.

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Kule Gergisi icin YARDIM
« Yanıtla #13 : Ocak 14, 2011, 04:03:32 ÖÖ »
Zaten kule gergisi ile aracın konforunun bir alakası yok.
Sadece daha güvenli viraja giriyorsunuz.

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: Kule Gergisi icin YARDIM
« Yanıtla #14 : Ocak 14, 2011, 04:31:47 ÖÖ »
Kule gergisi virajlarda aracı stabil tutarak kafadan kaymasını engelliyor.
Çok daha güvenli viraja giriyorsunuz.
Hele 17 jant kullanıyorsan kule gergisi olmazsa olmazlardan.
Arkadaşım alırsan pişman olmazsın ama sakın pahalısına kaçma
düz alüminyum boru da aynı işi görüyor gerisi sadece görüntü.
Kulelere monte edildiği için
Tek dezavantajı ön çamurluk tarafından alınan darbeyi öteki tarafa iletiyor.
Ama bugüne kadar bu sebepten ağır hasar alan yok diyebilirim.

+++1

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: Kule Gergisi icin YARDIM
« Yanıtla #15 : Ocak 14, 2011, 04:43:19 ÖÖ »
Kule gergisi amortisör kulelerini karşılıklı olarak tek bir parça halinde birleştirmek için icat edilmiştir. piyasada çok çeşitli uygulamaları vardır, 50 - 250 TL arası fiyat çekerler. düz 3 - 4 cm çağında bir metal boruya düzgün şekil verebilen ve iki ucunu ezerek ölçülü birer delik delmeyi becerebilen her kes bunu yapabilir, sonrası montaj... 

       Kule gergisinin amacı sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri  yani sağa sola yatmaları, minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler ve bu da bir miktar çekiş kaybına ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete yol açar. Kule gergisi bu esnemeyi önlemek için vardır.
Kule gergili araç yere daha düz basar ve çok daha rahat viraj döner...

Dostlar bunu yay yüksekliklerinizle bağımsız olarak hafif eğimli bir yerde aracın direksiyonunu tam sağ ya da tam sol yapın, ve inip kontrol edin her iki tarafın tekerlekleri amartisör kulelerine eşit açıyla mı bakıyor... yani pernolarda ki mevcur yatma açısı ne ? elinize kumpası alıp ölçmeyin ama gözünüzle görebileceğini kadar net bişr yatıklık görürsünüz... kule gergisi bu açıyıo her iki taraf için eşit ayarlanmasını sağlayan parça dır...


bu arada son olarak arka amartisör kuleleri için geliştirlmiş kule gergileri de vardır... ihtiyaca binaen takılmış . . . ama bbajın içinde iyi bir görüntü oluşturmuyor...

emre cvc

  • İleti: 510
Ynt: Kule Gergisi icin YARDIM
« Yanıtla #16 : Ocak 14, 2011, 05:29:46 ÖS »
arkadaşlar hepinize cok teşekkürler ederim bilgileriniz ve yorumlarınız icin....
arkadaşım en cok konfor icin endişeleniyordu onuda söyleyim alsın taksın :) endişelenecek bişey yok
17'' inc - 3.5 yay alutec kule gergisini takıyoruz o zman.. sagolun arkadaşlar