Gönderen Konu: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?  (Okunma sayısı 5895 defa)

sagi

  • İleti: 67
Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« : Mayıs 15, 2011, 12:22:14 ÖÖ »
abilerim 1.4 is hb arac almayı dusunuyorum forumda 2009 yıllarına kadr gıttım :D ama kararsız we bılgısız kaldım duz boru ıcın 48mm mı yoksa 51 mm mı onerıyorsunuz ayrıca arac bılındıgı uzere hızlı bır arac kısa sanzıman yapsam drag kalkıslrarında rollıngte hıssedılır fark atarmıyım ? cevaplarınız ıcın smdıden tesekkurler :)



sagi

  • İleti: 67
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #1 : Mayıs 15, 2011, 01:51:03 ÖÖ »
ayrıca hemen eklemek ısdedım son 60.sayfaya geldıgımde bı kac yorumla karsılasdım komple duz boru yapmak alt dewrlerı olduruyormu ? kat ıptalı yapmadan :S we alt dewırlerın olmesı ne demek :S ?

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1866
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #2 : Mayıs 15, 2011, 08:19:03 ÖÖ »
Hocam Bendede 1.4 vardı 51 lık boru vardı Öldürür dediler 48 Lik 1.4 araçlar için daha iyidir . Kısa şanzuman hakkında bir bilgim yok . Alt  devirlerin ölmesi aracınızın Kalkışında daha yawaş kalkması demek . Ne oLur 4-1 headers alırsınız alt devirleri canlandırırsınız. Headers düşünürseniz 4-2-1 üst devirleri 4-1 alt devirleri canlandırır . Vede Aracınızın motoruna Ne yapmayı planlıyorsunuz ? FİLTRE - ARABORULAR-KAT İPTALİ - HEADERS - SON SUSTURUCU Gibi setuplar yaparsanız tepkimesi daha iyi olur ve Yapacağınız kısa Şanzumanın işlevi daha iyi olur diye düşünüyorum ...
dediğim gibi 48 mm lik ara borular ve yukarıda yazdığım setupları yaparsaız aracınız İyi yürür 1.4 e göre ... Yada bir yerde görmüştüm crx manifold takıyorlardı . Bu konu hakkında bende bilgi bilmiyorum ama bilen elbet vardır ... hayırlı olsun .

sagi

  • İleti: 67
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #3 : Mayıs 15, 2011, 09:18:59 ÖS »
öncelıklı tesekkur ederım bırsey ogrendım dıs cağ 51mm olsun dıyorlar ıcı 47 48 cok uygunmus ben alt devırlerıde oldurmek ıstemıyorum ust devırlerıde headers yapmadan duzboru eksoz we hawa fıltresı yapsam ses alablrmıyım yınede gurlıcek sekılde ?

Lquin

  • İleti: 43
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #4 : Mayıs 16, 2011, 10:09:35 ÖÖ »
4-2-1 alt ve orta devirler içi idealdir 4-1 üst devirler için idealdir.eet düz boru + egzos + hava filtresi kombinesinden güzel bir ses elde edebilirisn.tabi seçeceğin son susturucuda burada büyük önem arz ediyor ses konusunda.alt devirleri öldürmeyeceksen 4-2-1 idealdir manifold olarak.hondalar için en ideal boru ebatı 511mm oda güzel hava filtresi olarakta forumda araştırabilirsin o konuda pek bi bilgim yok.

sagi

  • İleti: 67
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #5 : Mayıs 16, 2011, 10:17:16 ÖÖ »
4-2-1 alt ve orta devirler içi idealdir 4-1 üst devirler için idealdir.eet düz boru + egzos + hava filtresi kombinesinden güzel bir ses elde edebilirisn.tabi seçeceğin son susturucuda burada büyük önem arz ediyor ses konusunda.alt devirleri öldürmeyeceksen 4-2-1 idealdir manifold olarak.hondalar için en ideal boru ebatı 511mm oda güzel hava filtresi olarakta forumda araştırabilirsin o konuda pek bi bilgim yok.

sanırım 1.4 is ıcın en uygun fıltre sımota bıg tube carbon bnm smdıe kadar arastrdıgm hakkında bu kanıya wardım ben ins sesı gercekden guzel olur traktor gıbı deıldır :D sdc eksozmu yapsam duz boru yerıne acaba oda war tatlı bı abart ısdıorum tok seslı bısey

Lquin

  • İleti: 43
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #6 : Mayıs 16, 2011, 10:20:27 ÖÖ »
şimdi ilk önce amacın sadece ses ise bence düz boru işine falan girme.direk al bi susturucu tak sağlam.yok dersenki birazda gaz çıkışım rahatlasın dersen komple değiştir.yani burda asıl amacın önemli

sagi

  • İleti: 67
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #7 : Mayıs 16, 2011, 01:07:01 ÖS »
ya amacım hem ses hemde yerı geldıgınde gazlamam headers duz boru fıltre yapsam kat ıptalı olmadan yakıtta oynama yaratırmı veya duzboru + son susturucu tatlı ses vermezmı ?

Lquin

  • İleti: 43
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #8 : Mayıs 17, 2011, 02:46:58 ÖÖ »
yakıtta illaki oynamaya olacak çünkü sen düz boru ve filtre yaptığın zaman gaz çıkışı ve hava vakumu daha hızlı olacağı için illaki yakıtta da bir miktar oynama olur.verir eet.dedğim gibi son susurucuyuda iyi bir marka seçmelisin

ykavcioglu

  • İleti: 482
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #9 : Mayıs 17, 2011, 08:51:56 ÖÖ »
1.4 için 48 lik yeterli, istersen vti ın orta borusunu verebilirim katalizör yok orta susturucusu mevcut. ses yapmaz çekiş artar:)

sagi

  • İleti: 67
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #10 : Mayıs 22, 2011, 11:08:04 ÖÖ »
1.4 için 48 lik yeterli, istersen vti ın orta borusunu verebilirim katalizör yok orta susturucusu mevcut. ses yapmaz çekiş artar:)
yok tesekkurler bana ses lazım :D

ykavcioglu

  • İleti: 482
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #11 : Mayıs 23, 2011, 09:49:00 ÖÖ »
oem boruda zırıltı olmaz aracın hem gider hem ciğerden filtre sesi gelir...
bende bulsam aynı malzemeden 60 lık boru çekecem:)

sagi

  • İleti: 67
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #12 : Mayıs 23, 2011, 11:18:21 ÖÖ »
ins bulursun ben bu eksoz ısını adana da yaptrmayı dusunuyorum ıns bu yaz gıdıcem :)

FF206

  • İleti: 234
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #13 : Mayıs 23, 2011, 01:27:03 ÖS »
kısa şanzuman yaptırabilirsen kesinlikle yaptır fark gerçekten hissedilir derecede oluyor;) arabanın alt devirlerde ölmesi demek yakıt tasarufu yaparken vay haline ama yüklenince üst devirlerde daha canlandığı için +performans demek onun için 4-2-1 headers 48lik düz boru iyi bi son susturucu, soğuk hava almasını sağlayan bi filtre, ve kısayla diğer 14lerden daha iyi gidersin ama kısa olmadan çok az belli olur yani normalinden belki 1 boy;)

sagi

  • İleti: 67
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #14 : Mayıs 23, 2011, 07:38:57 ÖS »
abi kısa sanzımanla ne kdr fark atabılırsınkı kalkıslarda tmm ama rollıngte ne kdr etkısı olur blmıyorum :D

ykavcioglu

  • İleti: 482
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #15 : Mayıs 23, 2011, 07:59:08 ÖS »
rollde uzun denemelerde dezavantaj olur..

FF206

  • İleti: 234
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #16 : Mayıs 25, 2011, 02:21:36 ÖS »
abi kısa sanzımanla ne kdr fark atabılırsınkı kalkıslarda tmm ama rollıngte ne kdr etkısı olur blmıyorum :D
roll da  epey uzun giderse drum sakat mesela benim arabam diğer esay'lara göre 180e daha erken ulaşıyor ama devamı ölü ama roll da 40tan 150ye kadar avantaj sağlayabilir az bi rakam değil 1.4 için;)

tnrdnz

  • İleti: 705
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #17 : Mayıs 25, 2011, 06:07:41 ÖS »
bence sen bi tane 100 tl ye bi egzos al biraz öle bin ondan sonra bu dediklerini yap
 bir anda bu kadar yüklenip aracınıda kendi cebinide yorma yavaş yavaş yap ki yaptıgın modifikasyonun farkına war
farzetki aracın 100 hp hepsini yaptın atıyorum 120 hp oldu ne anladın önce bi egzos koy
sora egzos seni kesmeyecek gideceksin kat iptali yapacaksın oda yetmicek
filtre oda yetmicek boru yapcaksın bunun sonu yok ama yavaş yavaş yap. yaptıgın herşeyin
tadını çıkarana kadar bin öle yapmaya devam et

sagi

  • İleti: 67
Ynt: Kısa şanzıman ve duz boru hakkında ?
« Yanıtla #18 : Mayıs 29, 2011, 06:00:04 ÖS »
bence sen bi tane 100 tl ye bi egzos al biraz öle bin ondan sonra bu dediklerini yap
 bir anda bu kadar yüklenip aracınıda kendi cebinide yorma yavaş yavaş yap ki yaptıgın modifikasyonun farkına war
farzetki aracın 100 hp hepsini yaptın atıyorum 120 hp oldu ne anladın önce bi egzos koy
sora egzos seni kesmeyecek gideceksin kat iptali yapacaksın oda yetmicek
filtre oda yetmicek boru yapcaksın bunun sonu yok ama yavaş yavaş yap. yaptıgın herşeyin
tadını çıkarana kadar bin öle yapmaya devam et


buda mantıklı ama bır seferde yapmak benım ıcın daha ıyı olur yoksa ben o elımdekı parayıda yerım :)