2005 Civic Vtec 1.6 es aracımın KATALİZÖR ünü iptal ettirmek istiyorum fakat aklıma takılan bir kaç soru var fikir belirtirseniz sevinirim.
1) Muayene istasyonarının özelleşmesinden dolayı bildiğiniz gibi muayenede çok fazla irdeliyolar. Vize için gittiğimizde araçta katalizör var mı yok mu diye bakıyorlar mı veya aracı makinaya bağlayıp emisyon ölçümü yapıyorlar mı?Kısacası vizede sorun yaşar mıyım?
2) Bu gün tesadüf bir egzozcu ile görüştüm ve söylediği bunlarda çift sensör var sıkıntı yaşatabilir ve katalizörü söktükten sonra geri tepme az olacağı için düşük devirlerde güç kaybı yaratabilir dedi aslı var mıdır? Aracın arıza lambası yanar mı?
3) Aracın yakıtı artar mı? Artar ise aşağı yukarı ne kadarlık bir artış söz konusu olur?
4) Ankara da bu işlemi yapabilecek işinin ehli bi kaç adres bilen var mı ? Maaliyet ne olur?
Konu ile ilgili tecrübeli arkadaşlar yorum belirtirlerse sevinirim. İyi Forumlar
1- Emisyon degerlerin uygun cikmayacaktir, olcum yapilan yerde problemle karsilasirsin.
2- Alt devirlerinde ciddi kayiplar olacaktir, bu da daha fazla yakmana sebep olur. Yurusun diye daha cok basacaksin normal seyir halinde iken.
3- Aracin harcayacagi yakit artar. Ne kadar olacagi sana bagli. Yukarida yazdigim gibi normal sartlarda yurusun diye daha cok basman gerekecek gaz pedalina, bu da daha cok sarfiyat demek olacak.
4- Ankarayi bilemiyorum.
Kisisel dusuncem, sehir ici arac kullanimina bir butun olarak baktigimdan oturu, katalitik konvertor'u iptal etmek diger bir takim modifiyelerle desteklenmezse akil kari bir is degil.
Benim bugune kadar buyuklerimden duyduklarim ve kendi tecrubelerim dogrultusunda diyebilirim ki en dogrusu araci modifiye etmemektir, ama modifiye etmek isteniyorsa da bunu bilinci bir bicimde yapmak lazimdir.
Senin ihtiyacin olan, duzgun bir egzoz sistemidir. Kat'i iptal edip birakacaksan hic elleme derim. Ustelik aracinda isik yanma ihtimali cok yuksek, sadece bir kat'i iptal edecem diye ciddi anlamda rahatsizlik vereceksin sisteme. Araya devre almak, o2 sensorunu geri aldirtmak vs gibi cozumler isigi sondurur evet, ama sensorunde gorevini dogru olarak yerine getirmesini de engeller. Belki okudugu degerler ust ve alt limitin icinde kalacaktir ve bu sebepten isik sonecektir, ancak ne olursa olsun, gercekte var olan degerleri okuyamadigi icin open loop'ta yani gazlamadigin zamanlarda ayarlamasi gereken avansi ve benzin haritalarini gerektigi gibi degistiremeyecektir. Iste bu da sana geri basinc'la birlestigi zaman ciddi guc kaybi yasatacaktir.