Kullanıcı Adı: Sürekli Bağlı Kal
Şifre:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte. « önceki sonraki »
Sayfa: [1] 2 3 Yazdır
Gönderen Konu: KATALİZÖR İPTALİ!!! ACİL YARDIM!!!  (Okunma Sayısı 18916 defa)
sado06


Yaş: 30
Yer: Ankara
Şu Anda Sitede Değil


« : Aralık 22, 2008, 09:07:20 ÖS »


2005 Civic Vtec 1.6 es aracımın KATALİZÖR ünü iptal ettirmek istiyorum fakat aklıma takılan bir kaç soru var fikir belirtirseniz sevinirim.
1) Muayene istasyonarının özelleşmesinden dolayı bildiğiniz gibi muayenede çok fazla irdeliyolar. Vize için gittiğimizde araçta katalizör var mı yok mu diye bakıyorlar mı veya aracı makinaya bağlayıp emisyon ölçümü yapıyorlar mı?Kısacası vizede sorun yaşar mıyım?
2) Bu gün tesadüf bir egzozcu ile görüştüm ve söylediği bunlarda çift sensör var sıkıntı yaşatabilir ve katalizörü söktükten sonra geri tepme az olacağı için düşük devirlerde güç kaybı yaratabilir dedi aslı var mıdır? Aracın arıza lambası yanar mı?
3) Aracın yakıtı artar mı? Artar ise aşağı yukarı ne kadarlık bir artış söz konusu olur?
4) Ankara da bu işlemi yapabilecek işinin ehli bi kaç adres bilen var mı ? Maaliyet ne olur?
Konu ile ilgili tecrübeli arkadaşlar yorum belirtirlerse sevinirim.  İyi Forumlar
Logged
poşetçay

« Yanıtla #1 : Aralık 22, 2008, 09:19:44 ÖS »

1)muayneden önce egzos emisyon pulu alıosunuz sorun çıkarsa orada çıkar
2)yanıltıcı koyabilirsin
3)yakıt artar sıkıştırmadan dolayı ne kadar arttını siz bulacaksınız
4)maliyet fazla olmaz kat sökülüp ara boru takılcak
5) üyeler bölümünde kendinizi tanıtırsanız sevinirim aramıza hoş geldiniz...
Logged
tuner zafer

« Yanıtla #2 : Aralık 22, 2008, 09:34:48 ÖS »

volkan abi cevap vermeş ben sadece 1. soruya cevap vereyim..
1.muayenede bakıyorlar...meayenedeki görevliye sordum evet bakıyoruz dedi Wink
Logged
merburvehan


Yaş: 34
Şu Anda Sitede Değil

Burhan


« Yanıtla #3 : Aralık 22, 2008, 10:00:12 ÖS »

Düşük devirlerde evet geri tepme (back pressure) az olacağından alt devirlerin hissedilir derecede güç kaybı olacak üst devirlerinde performansın artacak aracında egzos varsa çok daha farklı bağıracak yani daha ciğerden.
Arıza lambası olayı bu işi ehline yaptırman lazım güzel bir işçilik olması lazım bence mutlaka tavsiye edilen birine ve daha önce aynı marka aynı modelde araca yanıltıcı sensör yapmış ve sorun yaşamamış bir ustaya götür yoksa o an ayanmaz sonrasında yanar gider gelir uğraşırsın...
Logged
sado06


Yaş: 30
Yer: Ankara
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #4 : Aralık 23, 2008, 12:52:23 ÖÖ »

Yorumlarınız için teşekkürler. Emisyon pulu kolay gerekirse başka bir araca takıp sizin aracınıza pul veriyolar bilginiz olsun Sırıtma) Muayene istasyonunda bakıyolarsa olay kötü . Aracımı şehir içinde genelde düşük devirlerde kullanıyorum zaten korkum bundan kaynaklanıyo malum yakıt fiyatları ortada şehir içinde 2,5 devirin üstüne çıkmıyorum gayet sakin vites aralıklarıyla kullanıyorum. Son olarak da Ankara'da bu işi yaptırabileceğim deneyimine güvendiğiniz bir adres veren olursa sevinirim.
Logged
altunparmak

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil

Kadir Altunparmak


« Yanıtla #5 : Aralık 23, 2008, 01:12:02 ÖÖ »

war kardesim ivedikte benim arkadas yaklasık 15 yıldır tanıdıgım ii usta tavsıye ederım istersen..
Logged
sado06


Yaş: 30
Yer: Ankara
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #6 : Aralık 24, 2008, 09:37:30 ÖS »

Adres verir misin?
Logged
demircan

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #7 : Mart 18, 2009, 04:00:58 ÖS »

slm arkadasım sado  06 ben ıstanbulda ıkamet edıyorum 1 ay olmadı daha muayne yenı yaptırdım ve benım aracın katalızatoru arızalandı ve kat ın ıcını bosalttım muaynede bı sorun cıkmıyo ama dıger yonde cok sorun cıkıyo yakıtın messela 200tl yakıyosan 240 gıbı yakmaya baslar ve arıza lambası yanar ve arac duzensız calısır  ve arac daha ıcerıye cok ses verıyo suan bendekı problem bu bence kat ıptalı yapmak dogru degıl servıste kat fıyatı 2480tl ve oksıjen sensorunun tane sı 520tl ona gore kararını ver ve hıc bır bınek aracta olmayan cıft oksıjen sensoru var sadece hondada var az yakmasının nedenınden bırıde bu ve benım arkadasımda 2005 moel var otm vıdes suan 240tl yakıyor ben aracımı alırken gaz vardı benım kıde suan148tl yakmakta ve anı katagorıde dıger araclar benzınde 330 u asaga dusemıyo bunun nedenıdır 2 oksıjen sensoru zeten honda bu cıvıclerı cıkardıgında dızele rakıp dıee cıkarmıs bılmıyorum bılıomuydunuz tesekkurler bıraz uzun oldu ama tsk       
Logged
endlessnihilist


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #8 : Mart 18, 2009, 05:00:16 ÖS »

arkadaşlar "sadece" güç / hız / performans vs. gibi düşüncelere dalınmamalı diye düşünüyorum. katalizör iptaliyle yapılan çevre kirliliğinin dönüşü olmuyor maalesef. biraz da doğayı düşünmek gerekiyor. yarınlara, çocuklara daha kirli bir hava bırakmamalı üstelikte sadece 5-15 bg için... ki zaten benzin pahalı daha çok yakıt tüketimi olacak bu sayede, alt devirler ölecek üst devirlerde artış olacak buna değer mi tekrar düşünmeli bence ( kişisel düşüncem tamamen, eğer akıl vermeye çalıştığımı vs... düşündüyseniz şimdiden özür dilerim...)
Logged

Bir Japon Sitesinde "alman" Araçlarına Yapılan Övgüler, Göndermeler Beni Deli Ediyor Ullleeeeeyyynnnn...

;*)98 civic 1.4is HB / otm
samuray5834

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #9 : Mart 18, 2009, 05:04:49 ÖS »

bencede cıkarma yazık aracın dengesizleşir.onun yerıne ufak modlamalar yap (bence )
Logged
piscocuk


Yaş: 33
Yer: Tuzla
Otomobil: Mini R53
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #10 : Mart 18, 2009, 05:42:59 ÖS »

bu işin ehlini istanbul içinde tavsiye etseniz.sıyırmak üzereyim.birde bu muayene işi canımı sıktı şimdi :S
Logged
burdizo

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #11 : Mart 18, 2009, 06:06:26 ÖS »

Katalizör'ün arızalandı ise söktürüp yerine aynı ebatta bir orta susturucu takmak daha mantıklı.(Yenisinin fiyatı 2.500 TL olduğu düşünülürse) Motor arıza lambası olayını benim arabada ben hallettim.Kat üzerindeki sensöre yanıltıcı aparat yaptırdım tornada.(2003 Es aracım)
 Katalizörün arızalı değilse ben ce iptal ettirme derim.
Logged
demircan

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #12 : Mart 18, 2009, 07:23:32 ÖS »

slm kardes burdizo sen nasıl kat uzerındekı sensore yanıltıcı aparat yaptırdın bıze acıklama yada bır resım koyabılırmısın sıteye vede katalızator ıptalmı sızde bendede arıza ısıgı yanıyo yanlız benım arac lpg lı ve arıza lambasına belkı senın ıcat ıse yarar dıye dusunuyorum yardımların ıcın sımdıden tesk
Logged
OrKo.st


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #13 : Mart 18, 2009, 09:31:24 ÖS »

Cevre konusunda hic hos bir davranis olmasa da ben de iptal ettirdim yanilticiyla. Istda Maslakta Iskender bu isi iyi yapiyor. Denemis biri olarak soyliim tek basina kat iptal pek perf vermiyor. Hatta alt devir tork kaybi sebebiyle sehir icinde dur kalkta daha fazla yakiyor. Headerla destekledikten sonra ust devirlerde farkedilir bir perf artisi oluyor. Ama egzos muayenesinden benim araba gecemedi. Atik olan zararli gazlar seviyesinde uygun olmasina ragmen rolantideki lambda degeri uygun cikmadi. Yine de bir sekilde gectim ama muayeneden gecemem su anki kat yerine duz boru halimle. Duz boru uzerine kat varmis gibi bir kazan kaynattirip gidicem herhalde muayeneye Wink
Logged

TLM


Yaş: 33
Yer: Istanbul
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #14 : Mart 18, 2009, 11:01:58 ÖS »

2005 Civic Vtec 1.6 es aracımın KATALİZÖR ünü iptal ettirmek istiyorum fakat aklıma takılan bir kaç soru var fikir belirtirseniz sevinirim.
1) Muayene istasyonarının özelleşmesinden dolayı bildiğiniz gibi muayenede çok fazla irdeliyolar. Vize için gittiğimizde araçta katalizör var mı yok mu diye bakıyorlar mı veya aracı makinaya bağlayıp emisyon ölçümü yapıyorlar mı?Kısacası vizede sorun yaşar mıyım?
2) Bu gün tesadüf bir egzozcu ile görüştüm ve söylediği bunlarda çift sensör var sıkıntı yaşatabilir ve katalizörü söktükten sonra geri tepme az olacağı için düşük devirlerde güç kaybı yaratabilir dedi aslı var mıdır? Aracın arıza lambası yanar mı?
3) Aracın yakıtı artar mı? Artar ise aşağı yukarı ne kadarlık bir artış söz konusu olur?
4) Ankara da bu işlemi yapabilecek işinin ehli bi kaç adres bilen var mı ? Maaliyet ne olur?
Konu ile ilgili tecrübeli arkadaşlar yorum belirtirlerse sevinirim.  İyi Forumlar

1- Emisyon degerlerin uygun cikmayacaktir, olcum yapilan yerde problemle karsilasirsin.
2- Alt devirlerinde ciddi kayiplar olacaktir, bu da daha fazla yakmana sebep olur. Yurusun diye daha cok basacaksin normal seyir halinde iken.
3- Aracin harcayacagi yakit artar. Ne kadar olacagi sana bagli. Yukarida yazdigim gibi normal sartlarda yurusun diye daha cok basman gerekecek gaz pedalina, bu da daha cok sarfiyat demek olacak.
4- Ankarayi bilemiyorum.

Kisisel dusuncem, sehir ici arac kullanimina bir butun olarak baktigimdan oturu, katalitik konvertor'u iptal etmek diger bir takim modifiyelerle desteklenmezse akil kari bir is degil.

Benim bugune kadar buyuklerimden duyduklarim ve kendi tecrubelerim dogrultusunda diyebilirim ki en dogrusu araci modifiye etmemektir, ama modifiye etmek isteniyorsa da bunu bilinci bir bicimde yapmak lazimdir.

Senin ihtiyacin olan, duzgun bir egzoz sistemidir. Kat'i iptal edip birakacaksan hic elleme derim. Ustelik aracinda isik yanma ihtimali cok yuksek, sadece bir kat'i iptal edecem diye ciddi anlamda rahatsizlik vereceksin sisteme. Araya devre almak, o2 sensorunu geri aldirtmak vs gibi cozumler isigi sondurur evet, ama sensorunde gorevini dogru olarak yerine getirmesini de engeller. Belki okudugu degerler ust ve alt limitin icinde kalacaktir ve bu sebepten isik sonecektir, ancak ne olursa olsun, gercekte var olan degerleri okuyamadigi icin open loop'ta yani gazlamadigin zamanlarda ayarlamasi gereken avansi ve benzin haritalarini gerektigi gibi degistiremeyecektir. Iste bu da sana geri basinc'la birlestigi zaman ciddi guc kaybi yasatacaktir.
Logged

You call it turbo lag, i call it foreplay....
OrKo.st


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #15 : Mart 19, 2009, 08:27:16 ÖÖ »

TLM, cok guzel konulara deginmissin, dediklerin dogru ama sensoru yanilttigin icin beyne hatali bilgi gittigi ve avanslarin degisebilecegi durumu en azindan vtec2ler icin gecersiz. Cunku beyin emisyon referansini manifold uzerindeki ilk sensorden aliyor. Ikinci sensor sadece katin calisip calismadigini algiliyor. Calismiyor gibi gordugunde beyne sadece hata mesaji gonderiyor ve isik yaniyor. Kat iptal ve headersla dynoya ciktim ve std halde ciktigim dyno egrileriyle karsilastirdigimda stddan daha iyi sonuc aldim. Kendi aracim dahil gordum Vtec2lere yapilabilecek en iyi mod headers ve kat iptalidir. Vafc ile desteklendiginde sonuclar oldukca iyi olur. Amerikan civic forumlarinda da buna ornek dunya kadar vtec2 vardir.
Logged

TLM


Yaş: 33
Yer: Istanbul
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #16 : Mart 19, 2009, 08:08:32 ÖS »

Kat iptalini manifoldla desteklemissin, beyinde toleranslari dahilinde bu isleme destek olabilmis, sonuc olarak daha iyi cikmis, dogrudur bende bunu diyorum zaten. Desteklemissin cat iptalini, sonuc basarili olmus.

Bu arada vtec2'lere has bir sensor durumu varsa eger dedigin gibi, devre ise yarar. Tek tek her aracin hangi sensoru nasil calisir ezbere bilmiyorum, bu dediklerim genel durumlar icin gecerli, her zaman farkliliklar olabilir aractan oturu olusan Smiley
Logged

You call it turbo lag, i call it foreplay....
OrKo.st


Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #17 : Mart 19, 2009, 09:07:26 ÖS »

Haklisin zaten, dusuncen cok dogru. Ezbere yapmamak lazim modlamayi. Arabayi taniyip oyle girismek lazim. Yoksa deneme tahtasi olur Wink
Logged

muratcantona

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #18 : Mart 23, 2009, 01:33:50 ÖÖ »

kotu koku yayılıor sıyahduman tabı arabanın motoruna gore durumu ıyıse atmaz cevreyı kırletmek bıde bende soktum ama zorunlu soktum tıkandıgı ıcın cocuklarımızı dusunmek laızm ılerde oyuzden yakın zamnda takcam
Logged
muratcantona

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #19 : Mart 23, 2009, 01:34:07 ÖÖ »

spor katalızor takabılırsınız
Logged
Sayfa: [1] 2 3 Yazdır 
« önceki sonraki »
Gitmek istediğiniz yer: