Gönderen Konu: kamber (camber) nedir ne işe yarar???  (Okunma sayısı 51138 defa)

insomniac

  • İleti: 2486
kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« : Temmuz 29, 2010, 11:55:44 ÖÖ »
       selamlar arkadaşlar benim ustalarımdan öğrenmek istediğim kamber (camber ) tam olarak nedir  ne işe yarar? araçlarımıza kamber ayarı yaptırmamızın olumlu ve olumsuz sonuçları nelerdir? cevaplarınız için teşekkürler iyi forumlar....



34GB4525

  • İleti: 1057
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #1 : Temmuz 31, 2010, 02:33:21 ÖS »
Bende merak ediyorum bu topici takip etcem

Benim bildiğim lastiklerin açısına kamber deniyor özellikle arka lastiklere uygulanıyor

can34

  • İleti: 2466
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #2 : Temmuz 31, 2010, 05:18:02 ÖS »


Uploaded with ImageShack.us negatif kamber dediğimiz olayı yapabilirsiniz mesela :)

DOHC _06

  • İleti: 397
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #3 : Temmuz 31, 2010, 06:38:19 ÖS »
aracın duruşuna hasta oldum..

ultrakif

  • İleti: 1049
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #4 : Temmuz 31, 2010, 06:43:01 ÖS »
peki kamber fiyatları ne kadar birde lastiklerin bu yan duruşu için özel bi yay ve amörtsör kullanılıyorm u bide bu yan duruş lastiklerin yanaklarında bi yıpranma yapmıyor mu?

emir_eki

  • İleti: 88
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #5 : Temmuz 31, 2010, 08:43:11 ÖS »
camber aracın lastik tabanının yer ile yaptıgı açıdır...camber ayarı nasıl yapılır hemen açıklayım..amortisörün tekerlek ile bağlantılı olduğu civatalar gevşeltilip lastike tam 0  derece değilse açı verilmeye çalışılır..en sağlıklısı budur...lastigin ömrü uzar..eger tam 0 derece lastik kenarlardan bitmeye başlar...3 ayda lastik değiştirirsiniz...sanırsam hondalarda (tam olarak bilmiyorum)camber ayarı civataları yok,bundan doyalı ayarlı amortisör takılıp lastikle istenilen şekilde oynanılabilinir...
« Son Düzenleme: Temmuz 31, 2010, 08:44:10 ÖS Gönderen: emir_eki »

ultrakif

  • İleti: 1049
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #6 : Ağustos 01, 2010, 05:24:39 ÖÖ »
camber aracın lastik tabanının yer ile yaptıgı açıdır...camber ayarı nasıl yapılır hemen açıklayım..amortisörün tekerlek ile bağlantılı olduğu civatalar gevşeltilip lastike tam 0  derece değilse açı verilmeye çalışılır..en sağlıklısı budur...lastigin ömrü uzar..eger tam 0 derece lastik kenarlardan bitmeye başlar...3 ayda lastik değiştirirsiniz...sanırsam hondalarda (tam olarak bilmiyorum)camber ayarı civataları yok,bundan doyalı ayarlı amortisör takılıp lastikle istenilen şekilde oynanılabilinir...
Cvp için teşekkürler gerçekten lastik o kadar çabuk mu değişmesi gerekiyor

deniz44

  • İleti: 1055
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #7 : Ağustos 01, 2010, 05:43:33 ÖÖ »
Camber,kamber işte adına her ne diyosak tekerleğin yere yaptığı açıyı ifade ediyor. Zaten sözlük anlamlarından biri de açı,yatıklık,derece vs. gibi anlamlara geliyor. Asıl sorunsal bu açıyı bizim araçlarda nasıl elde edeceğimiz? Sormak istediğin soru bu dimi ferhatcım :)

insomniac

  • İleti: 2486
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #8 : Ağustos 02, 2010, 11:33:07 ÖÖ »
Camber,kamber işte adına her ne diyosak tekerleğin yere yaptığı açıyı ifade ediyor. Zaten sözlük anlamlarından biri de açı,yatıklık,derece vs. gibi anlamlara geliyor. Asıl sorunsal bu açıyı bizim araçlarda nasıl elde edeceğimiz? Sormak istediğin soru bu dimi ferhatcım :)
seviyorum seni ortak duygularıma tercümansın :D

Castiel

  • İleti: 757
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #9 : Ağustos 02, 2010, 12:18:58 ÖS »
coılover ıle yapıyor.
yayın ustunde pıramıd tarzında bıse var onu ayarlıyorsunuz lastıge acı verıyorsunuz

genelde düz gitmemesi için yapılmıs arabalarda kullanılır :)
200sx gibi :) atıyorum 255 lık tabanlı bı lastıgın camber ayarı ıle nerdeyse katılımını yere degdırırsınız yukardakı resımde oldugu gıbı

buda aracın arkadasını cok daha cabuk bırakasını saglar
yanı yere 255 basmıyor atıyorum 130 luk bolum basıyo hafıf bı gazlama ıle dırek arkasını bırakır :)

işte camber ayarı bu

ön lastıklerede yapılır bu ayar ama cok fazla acmamak gerekır önleri
« Son Düzenleme: Ağustos 02, 2010, 12:20:18 ÖS Gönderen: Castiel »

emir_eki

  • İleti: 88
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #10 : Ağustos 02, 2010, 06:46:53 ÖS »
« Son Düzenleme: Ağustos 02, 2010, 06:49:10 ÖS Gönderen: emir_eki »

ultrakif

  • İleti: 1049
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #11 : Ağustos 02, 2010, 06:58:33 ÖS »
bilgiler için sağolun bi problem kadlı lastiklerin ve özellikle yanakların ömrünü ne kadar azaltıyor

Castiel

  • İleti: 757
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #12 : Ağustos 03, 2010, 04:26:47 ÖÖ »
valla devamlı arkayı bırakarak gıdersen tabıkı baya azalıyor lastıklerın ömrü

emir_eki

  • İleti: 88
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #13 : Ağustos 03, 2010, 03:23:05 ÖS »
bilgiler için sağolun bi problem kadlı lastiklerin ve özellikle yanakların ömrünü ne kadar azaltıyor
şöyle düşün lastigin ebatı(taban) 205(20.5cm) camber ayarı tam merkez(eksene göre tam 0 derece) olmadıgı zaman lastigin yere değdiği kısım 170(17cm)..bütün basınç 17cm lik bi kısıma biner..
diyeceksinki 3.5 cm den ne fark doğar?? hemen onuda açıklayım...17 jantlık lastigin 1 dk daki tur sayısı,14 jantlık lastikgin dönme sayısından fazladır...(yüksek inçli jant kullanımında yakıtın artmasına da sebep olan faktör)...Dolayısıyla daha fazla aşınır,fren yaparkende 3.5*4 cm daha az bi sürtünmen olur ve fren mesafesinde uzamaya neden olur..

RattleSnake

  • İleti: 2760
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #14 : Ağustos 03, 2010, 03:52:35 ÖS »
bilgiler için teşekkürler ama ben eski skoda pikapların arka tekerleri gibi olsun istiyorummm >%6rol >%6rol

emir_eki

  • İleti: 88
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #15 : Ağustos 03, 2010, 05:06:06 ÖS »
bilgiler için teşekkürler ama ben eski skoda pikapların arka tekerleri gibi olsun istiyorummm >%6rol >%6rol
tonaja binince onlarda düzeliyo :D:D:D:D

abga

  • İleti: 5573
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #16 : Ağustos 03, 2010, 05:16:34 ÖS »
canber tekerlegin düz duruş acısı işte içe veya dışa dogru ayarlanabiliyor aparat yardımıyla skoda bacak hesabı :D ben öyle biliyorum .

pcvirus

  • İleti: 4290
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #17 : Ağustos 03, 2010, 07:49:09 ÖS »

camber kit bu bizim araçlar için
bunlar arka tarafın,
onlerinki ise

bunlar olmadan ayar yapamazsın
ilk resim arka camber kiti
ikinci resim ise bildigimiz  ön üst salıncak
tek fark ayarlanabilir olması
standart salıncakk tek noktadır bunlar ise ayar payı var

Castiel

  • İleti: 757
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #18 : Ağustos 04, 2010, 06:39:08 ÖÖ »
bu arada mercedeslerde arka tekerlekler 120 km yı gectıkten sonra dısa dogru acılır
yol tutusu ıı olsun yere daha ıı bassın dıye

buyuk ıhtımallede mercedeslerde bu sıstemı kullanıyo ama otomatıgını :)

insomniac

  • İleti: 2486
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #19 : Ağustos 04, 2010, 06:45:28 ÖÖ »
herkese verdikleri cevaplar için teşekkür ederim şimdi kamber olayı virajlarda yol tutuş açısından iyi bişey anladım ama en büyük dez avantajı lastik ömrünün kısalması bu durumda bizim için çok ta ekonomik bişey olmuyor... ama görüntüsü çok güzel...

Castiel

  • İleti: 757
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #20 : Ağustos 04, 2010, 06:57:02 ÖÖ »
yok dostum vıraj ıcın deıl yol tutus ıcınde deıl :)

tamamen yanlama modunda takılmak ıcın
lastıklerın tabanının katılımı yere degdıgınden guclu bu arkadan ıtıslın varsa dırek yanlayarak gezıyorsun

ön lastılerın kamber ayarları da vıraja gırdıgınde ön tarafı savurmasın dıye yapılır :)


emir_eki

  • İleti: 88
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #21 : Kasım 24, 2010, 01:44:49 ÖÖ »
Konuyu hortlattım,kusura bakmayın  :-X :-X benim bahsettigim aşınma arabanın çekerlerinde oluşan aşınmadır..arka tekerlerin camber'inin (-) degerde olması virajlarda yol tutuşunu arttırır. ama yola göre değişir!!
katılım arabalarının toprak yoldaki camber degeri ne kadar (-) eksi degerde olursa o kadar yol tutuşuna yardımcı olur...
Arka tekerlerin viraja dik girince kendini kasmaması,tekerlerinde araçla birlikte tabanının tam basmasını saglamak amacıyla yapılabilinir..
« Son Düzenleme: Kasım 24, 2010, 01:46:45 ÖÖ Gönderen: emir_eki »

RoCkWaRyUmM!!!

  • İleti: 299
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #22 : Mayıs 07, 2011, 03:23:07 ÖS »
camber aracın lastik tabanının yer ile yaptıgı açıdır...camber ayarı nasıl yapılır hemen açıklayım..amortisörün tekerlek ile bağlantılı olduğu civatalar gevşeltilip lastike tam 0  derece değilse açı verilmeye çalışılır..en sağlıklısı budur...lastigin ömrü uzar..eger tam 0 derece lastik kenarlardan bitmeye başlar...3 ayda lastik değiştirirsiniz...sanırsam hondalarda (tam olarak bilmiyorum)camber ayarı civataları yok,bundan doyalı ayarlı amortisör takılıp lastikle istenilen şekilde oynanılabilinir...
hayır hondada kamber için mekanizma sadece 75 lira civarı montajıda kolay

emir_eki

  • İleti: 88
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #23 : Mayıs 21, 2011, 10:33:59 ÖS »
sen kamber ne onu biliyon mu?benim mesleğim rot ayarı ve balans..

Fitos

  • İleti: 1060
Ynt: kamber (camber) nedir ne işe yarar???
« Yanıtla #24 : Mayıs 21, 2011, 10:39:12 ÖS »
bizim yeni civiclerde ayarı olmayan mevzu...