Gönderen Konu: K20'ye Headers Montajı  (Okunma sayısı 4550 defa)

HONDA

  • Ziyaretçi
K20'ye Headers Montajı
« : Aralık 09, 2005, 12:16:51 ÖS »



















1. Jack up the car and support it on jack stands under jack support points (refer to the owner's manual). Make sure you are working on a flat surface.




2. Remove (4) 10mm bolts to remove the heat shield around the catalytic converter.  Then remove the 2 oxygen sensors from the exhaust system.  Mark or remember where they go.




3. Remove (3) 14mm nuts that secure the exhaust system b-pipe to the catalytic converter.




4. Remove (2) 12mm spring bolts that secure the exhaust system’s catalytic converter section from the exhaust manifold.




5. Slide the rubber hanger securing the exhaust system’s catalytic converter from the chassis and remove the catalytic converter section.




6. Remove the exhaust manifold heat shield by removing (4) 12mm bolts.




7. Remove (2) 14mm bolts that secure the exhaust manifold to the engine block.  The bolt on the engine block will be tough to remove.




8. Remove 3 14mm bolts and 2 14mm nuts securing the exhaust manifold to the engine.  (Set the nuts and bolts aside as they will be re-used)  Remove the exhaust manifold by sliding it off the studs and lifting it up through the engine bay.




9. Remove (4) 10mm securing the front sway bar to the chassis from both left and right side (set the bolts aside as they will be re-used) and pull sway bar towards the rear of the car.  This allows for the DC race header to slide up from under the car towards the studs.




10. Slide the DC race header towards the studs from under the car and re-install the original 3 14mm bolts and 2 14mm nuts and tighten (Torque: 4.5 kg-m, 33 lb-ft) by starting with the middle and working out.




11. Slide the rubber hanger off the original catalytic converter and re-install onto the DC race header hanger rod.  Re-locate other end of the rubber hanger onto the proper location onto the chassis.




12. Unclip the o2 sensors from the wire harness and install the supplied o2 sensor extensions (Mark which o2 sensor goes to their proper location).




13. Re-install the (2) o2 sensors to their proper location and tighten (Torque: 1.2 kg-m, 9 lb-ft.)




*NOTE - It might be necessary to bend the exhaust system’s heat shield up and away from the front oxygen sensor.






14. Ensuring that the (2) oxygen sensor wires are free and clear of any moving and/or hot parts of the vehicle, secure the oxygen sensor wires with the supplied cable ties and re-install the  (4) original 10mm bolts and sway bar brackets to both the left and right side of the chassis and tighten (Torque:  1.0 kg-m, 43 lb-ft).






15. Using the supplied gasket, (3) 14mm bolts, and (3) 14mm nuts, secure the DC Sports race header to the exhaust system b-pipe and tighten (Torque:  6.0 kg-m, 43 lb-ft).


RECHECK ALL YOUR WORK

16. Make sure everything has been tightened.

17. Make sure everything is clear.

18. Lower the car off the jack stands.

19. Start engine and check for exhaust leaks

20. After about 500 miles (800 km) it is recommended to re-check the exhaust system’s bolts and nuts and retighten as necessary.



Güven

  • İleti: 1815
K20'ye Headers Montajı
« Yanıtla #1 : Aralık 10, 2005, 03:58:01 ÖS »
Ömerim Bakıyorumd şimdiden sınava hazırlanıyorsun  :D  Seninkinden sonra benimkine takarken daha kolay olur artık :)

HONDA

  • Ziyaretçi
K20'ye Headers Montajı
« Yanıtla #2 : Aralık 10, 2005, 03:59:03 ÖS »
Tabi tabi şu işi bi öğreneyim kendi ellerimle takıcam seninkini. :)

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: K20'ye Headers Montajı
« Yanıtla #3 : Mayıs 16, 2006, 11:07:08 ÖS »
guncel

Selçuk

  • Ziyaretçi
Ynt: K20'ye Headers Montajı
« Yanıtla #4 : Mayıs 17, 2006, 10:16:52 ÖS »
Size bi soru sormak istiyorum.Bi arkadaşımın s2k ne AEM filitre vardı çok güzel filitre sesi veriyodu araba daha sonra mugen headers takınca filitre sesini birazcık yedi araba neden acaba?

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: K20'ye Headers Montajı
« Yanıtla #5 : Mayıs 17, 2006, 10:19:02 ÖS »
eksoz gaz basıncının sesi headersla birlikte gaz çıkışı rahatladığı yani rahat çıktığı için fazlalaşıo, bu yuzden vtec sesini fazla duyamıo..

Selçuk

  • Ziyaretçi
Ynt: K20'ye Headers Montajı
« Yanıtla #6 : Mayıs 17, 2006, 10:21:48 ÖS »
teşekkür ederim.Çaresi yok mu peki önceden çoook tatlıydı sesi.Şİmdide iyi fakat eskiye nazaran değil :(

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: K20'ye Headers Montajı
« Yanıtla #7 : Mayıs 17, 2006, 10:26:12 ÖS »
teşekkür ederim.Çaresi yok mu peki önceden çoook tatlıydı sesi.Şİmdide iyi fakat eskiye nazaran değil :(
malesef, bende şikayetçiydim aynı şeyden..hatta headers diil son çıkış eksozdu bendeki sadece, magnex i bu yuzden sadece 1 hafta kullandım..

VWci

  • İleti: 661
    • http://www.vwtr.net/forum
Ynt: K20'ye Headers Montajı
« Yanıtla #8 : Mayıs 18, 2006, 07:20:07 ÖÖ »
amma da sensor var mis....

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: K20'ye Headers Montajı
« Yanıtla #9 : Mayıs 19, 2006, 01:47:31 ÖÖ »
hem egzos filtrenin sesini alıyo hem de filtre egzos sesini alıyo :)

standart type-r a filtre bile yokken magnex egzos takmıştık, ses cok az tabi.. daha sonra orta susturucuyu iptal edince anlamsız bir ses cıkıyodu.. frekansı falan da baya bi değisikti heralde.. 1200 devirde sokaktan gectii zaman 3-5 tane aracın alarmı fln calıyodu.. sora filtreyi takınca bu ses nerdeyse 5te 3 azaldı..