Gönderen Konu: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen  (Okunma sayısı 3408 defa)

bstro

  • İleti: 21
Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« : Şubat 02, 2012, 11:41:03 ÖS »
Arkadaşlar foruma yeni katıldım ve birkaç soruyla da başlamış olayım. (2004 makyajlı civic es bej) Aracımın jantları 15 inç, 16 inç yapmak istiyorum. Bu durumda

1) Lastik ölçüleri ne olacaktır?
2) Bir de jantların araca uygun bijon ölçüsü falan varmış, o kaç olmalı?
3) Yay değişimi gerekli olur mu?

Teşekkürler...



hangover

  • İleti: 1111
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #1 : Şubat 03, 2012, 12:50:20 ÖÖ »
kendinizi forumda tanittinizmi

berk-sinan

  • sinAn
  • İleti: 565
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #2 : Şubat 03, 2012, 05:04:17 ÖÖ »
Muhtemelen senin şuanki lastik ebatın 195-60-15 eğerki aracın aynı yükseklikte kalmasını istiyosan lastiklerin 205-55-16 yada 205-50-16 yapman gerek.bijon deliklerinin ölçüsü 4x100.spor amortisör alman gerek çünkü süspansiyon sertleşmesi olacak,orjinal amortisörlerin dayanamayabilir (dikkatli kullanmassan.)

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #3 : Şubat 03, 2012, 09:23:18 ÖÖ »
Hoşgeldiniz. Kendinizi
http://www.teamhondaturkey.com/forum/sizi_taniyalim-b19.0/
bölümünden tanıtabilirsiniz.

Ayrıca sorunuzun cevabını tam olarak aşağıdaki siteden
hesaplayabilirsiniz.

http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14

2008 elegance

  • İleti: 465
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #4 : Şubat 03, 2012, 09:34:21 ÖÖ »
hoşgeldiniz

lastik ölçüsünü arkadaşlarında dediği gibi ilgili sitelerden bulabilirsiniz. jant ve yay işi birazda görselliktir. siz çelik janttan sonra çamurluk mesafesindeki boşluk sizi rahatsız etmeyecekse yay taktırmazsınız. boşluk olmasın daha hoş görünsün istiyorsan yay takarsınız.

yay takıldığında araç yere daha sağlam basar ayrıca konfor düşer bunlarda aklınızda olsun.

birde lastik ebatı değişiminden sonra eski ve yeni ebat arasındaki farkın %3'ü geçmemesi öneriliyor, ilgili sitelerde bu hesaplama kendiliğinden var.

Optimums

  • İleti: 925
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #5 : Şubat 03, 2012, 10:46:54 ÖÖ »
 205/45/16 Al Pişman Olmazsın.Benimkiler Şuan Öyle Sıkıntım Yok.
« Son Düzenleme: Şubat 03, 2012, 10:47:58 ÖÖ Gönderen: Optimums »

bstro

  • İleti: 21
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #6 : Şubat 04, 2012, 02:27:38 ÖS »
kendinizi forumda tanittinizmi
Sanıyorum yaptım. Eksik yoksa tabi

bstro

  • İleti: 21
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #7 : Şubat 04, 2012, 06:09:24 ÖS »
Hoşgeldiniz. Kendinizi
http://www.teamhondaturkey.com/forum/sizi_taniyalim-b19.0/
bölümünden tanıtabilirsiniz.

Ayrıca sorunuzun cevabını tam olarak aşağıdaki siteden

hesaplayabilirsiniz.

http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14

Hesaplamayı yaptım yapmasına ama pek bir şey anlamadım.

Benim lastik ölçüm 195/60/15

Değişikliği şu şekilde yapınca 205/55/16  Fark  %2,67
Böyle ise                           205/50/16 fark   %-0.58

Birinci lastik ölçüsünde yüzdelik fark daha fazla. Bu ikicisinin daha uygun oldunu mu gösterir?
İkinci lastik ölçülerinde fark daha az ancak konfor düşüşü daha fazla olacak gibi, yanak inceldiği için. Doğru mudur?

Bu iki ölçüden biriyle jantları değiştirince lastik ile çamurluk arasındaki boşluk (spor yay takmadan) eskisinden daha mı fazla olacak?

   

hsncck26

  • İleti: 1705
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #8 : Şubat 04, 2012, 06:12:59 ÖS »
205 50 16 sizin için ideal ölçü olacaktır,
bence en önemli sey jant seçimi ;D

birde spor yay takmazsanız aracınız leylek gibi gözükebilir :)
« Son Düzenleme: Şubat 04, 2012, 06:13:47 ÖS Gönderen: hsncck26 »

Optimums

  • İleti: 925
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #9 : Şubat 04, 2012, 07:27:17 ÖS »
205/50 İyi Olacak Fakat Aradaki Boşluk Çok Az Olacak Sürtme Meydana Gelecek.Bunun Yanında Araba Biraz Havada Kalacak.Tercih Senin.

hsncck26

  • İleti: 1705
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #10 : Şubat 04, 2012, 09:33:34 ÖS »
205/50 İyi Olacak Fakat Aradaki Boşluk Çok Az Olacak Sürtme Meydana Gelecek.Bunun Yanında Araba Biraz Havada Kalacak.Tercih Senin.
orjınal yaylarla ne takarsa araba havada kalmıcak ? ;D

bstro

  • İleti: 21
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #11 : Şubat 04, 2012, 10:58:00 ÖS »
205/50 İyi Olacak Fakat Aradaki Boşluk Çok Az Olacak Sürtme Meydana Gelecek.Bunun Yanında Araba Biraz Havada Kalacak.Tercih Senin.
İkisinin ortasını bulacağımız bi sistem yok mu? Hiç dokunmasam da orjinali mi kalsa?

Aslında ben size derdimi baştan bi anlatayım. Çeşitli sebeplerden ötürü 2010 civic'imi satıp bu arabayı aldım. Bu arabaya da bir şeyler yapmak istedim ve işe koyuldum:

  İlk olarak netten angel far(siyah tabanlı), mugen rüzgarlık ve logosuz panjur aldım.(Montajını bugünlerde yaparım)
Bir de camlara açık renk film çektirmeyi düşünüyorum. Ha işte! Şimdi jantlara bir şey yapmasam araba öyle mal gibi durur mu, onu bilemedim. Tabi çok da para harcamak istemiyorum bi yandan.  
 
Söz sizde arkadaşlar. Tavsiyeleriniz, yap ya da yapma dediğiniz bir şey var mı?  Cevap veren ve  verecek olan arkadaşların tümüne teşekkür ediyorum.  

berk-sinan

  • sinAn
  • İleti: 565
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #12 : Şubat 05, 2012, 01:37:46 ÖÖ »
Bence jantların orjinal çelik jantsa hiç janta lastiğe para verme.bugün düzgün jant-lastik 1000 liradan aşşa değil.onun yerine 500 liraya spor yay+amortisör al daha karlı modifiye olur en azından süspansiyon rahatsız etmez ve ön takımın zarar görmez,500 lira cebinde kalır.hatta kalan 500 lira ile 1 takım michelin alırsın saygılar.

hsncck26

  • İleti: 1705
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #13 : Şubat 05, 2012, 01:14:42 ÖS »
205/50 İyi Olacak Fakat Aradaki Boşluk Çok Az Olacak Sürtme Meydana Gelecek.Bunun Yanında Araba Biraz Havada Kalacak.Tercih Senin.
İkisinin ortasını bulacağımız bi sistem yok mu? Hiç dokunmasam da orjinali mi kalsa?

Aslında ben size derdimi baştan bi anlatayım. Çeşitli sebeplerden ötürü 2010 civic'imi satıp bu arabayı aldım. Bu arabaya da bir şeyler yapmak istedim ve işe koyuldum:

  İlk olarak netten angel far(siyah tabanlı), mugen rüzgarlık ve logosuz panjur aldım.(Montajını bugünlerde yaparım)
Bir de camlara açık renk film çektirmeyi düşünüyorum. Ha işte! Şimdi jantlara bir şey yapmasam araba öyle mal gibi durur mu, onu bilemedim. Tabi çok da para harcamak istemiyorum bi yandan. 
 
Söz sizde arkadaşlar. Tavsiyeleriniz, yap ya da yapma dediğiniz bir şey var mı?  Cevap veren ve  verecek olan arkadaşların tümüne teşekkür ediyorum. 
eğer yollarınız düzgünse bence hiç ant işine girme sadece arabayı azcık bas derim,orjınal jantları güzel çünkü :)

hangover

  • İleti: 1111
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #14 : Şubat 06, 2012, 02:26:41 ÖS »
aynen eslerin orjinal jantları güzeldir.  100 150 liralık bi yayla hoş durur.  16 jant ta 55 yanak lastik çok kaba duruyor. 50 yada 45 yanak güzel uyum sağlar. tabanı 205 tutarsanız . ki bu araca 17 jant koymadıktan sonra bence masrafa girmeyin derim

bayramincekara

  • İleti: 102
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #15 : Şubat 06, 2012, 03:38:24 ÖS »
17 yapmayı düşünüyorum.görüntüden ziyade arabaya zarar vermemek için yay veya amortisör şartmı malum yollarımızın durumu iç açıcı değil  <783^2

hangover

  • İleti: 1111
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #16 : Şubat 06, 2012, 07:06:51 ÖS »
17 de yay takmazsanız yani görüntü hoş durmaz lastik yanağı inceleceği için darbeler daha çok hissedilir . bütçe varsa coilover takılırsa konfor pek bozulmaz yol tutuş iyileşir kule gergisiyle darbeler tek noktadan daha fazla alana dağıtılırki gereklidir 17 jant ve yay olan araçlarda. ön takım düzeneği standart hale göre daha kısa zamanda bozulmaya uğrayacaktır. takanlar bunların hepsini göz önüne alarak yapmakta

bstro

  • İleti: 21
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #17 : Şubat 06, 2012, 07:55:35 ÖS »
Konfordan ödün vermeliyiz, yarkıt sarfiyatı artacak, ön tampon düzeni daha erken bozulacak, e hatırı sayılır bir de para harcıyacaz...
Ben janttan vazgeçtim arkadaşlar.

Diğerleriyle idare edecem artık. İnşallah güzel olur. Şu angel farlar çok düşündürüyor beni. Doğru düzgün yapamazlar gibi geliyor bana. Batman'da bu işlerden anlayan birini bulmak zor.

bayramincekara

  • İleti: 102
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #18 : Şubat 06, 2012, 09:09:32 ÖS »
teşekkürler hangover gerçekten beni ve sitemizi takip eden arkadaşları bilgilendirdiğiniz için.sanırım ben 17 jantı taktırcam herşeyi göze alarak.fazla km yapmayan biri olarak biraz görselliğe önem vermek istiyorum yakışacağından eminim çünkü.srkstoredeki ozz jant çok hoşuma gitti mat siyah olanı biraz tuzlu ama  :ağlaa  bu arada bende angellarımı netten sipariş etmiştim servise taktırdım sorunsuz kullanıyorum mtex zenonlarla birlikte

hangover

  • İleti: 1111
Ynt: Jant değişimi ile ilgili yardım lütfen
« Yanıtla #19 : Şubat 06, 2012, 09:51:06 ÖS »
rica ederim. tek bir satıcı yerine başka yerlerden de fiyat almanızı tavsiye ederim
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-jant-17inc-advan-5x100-ve-114-3-cift-aplicasyon-jant-takimi-73476062/detay

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-jant-17inc-5x100-ve-114-3-advan-rs-bronz-jant-takimi-71629058/detay

bu tip jantlarda fd6 lara güzel gidiyor. performans anlamında bişey istemiyosanız oz a gerek yok replikaları varsa onları araştırın derim