Gönderen Konu: HONDA'lar için Kilitli Diferansiyel ???  (Okunma sayısı 6580 defa)

WildCat_H22A

  • İleti: 308
HONDA'lar için Kilitli Diferansiyel ???
« : Ocak 15, 2007, 05:03:18 ÖÖ »
Arkadaşlar Geçen hafta boş ve geniş beton bi arazide kendi kendime hem arabayı denemek hemde izlediğim vidyolardan gaza gelerek kendi çapımda acaba nasıl oluyormuş diye Autocross çalışmaları yaptım ve tam anlamıyla hüsrana uğradım.  ;D Çünkü keskin dönüşlerde araba aşırı derecede devire çıkıyor fakat buna rağmen döndüğüm taraftaki lastik sanki patinaj çekiyormuşçasına boşlandı, Çekiş sıfıra düştü araç gereksiz yere zorlandı, hiç randıman alamadım. Daha sonra biraz daha hızı arttırarak düz giderken ani sağ ve sollar denedim ve bu çekiş kayıpları aşırı olmaya başladı ve güzel bi spinle denemeleri bitirdim ve aracın bu virajlardaki iyi yol tutuşa rağmen çekiş kontrolsüzlüğü beni sinir etti. O Honda Challenge, ITA, SCCT vs Eski model Hondaların katılımtığı vidyolarda izlediğimiz araçlarla birkaç parça modifiye parçası haricinde gidiş olarak aynı olduğumu sanardım. Ve bana göre Arabaya tüm herşeyden önce basit bi hava filtresinden bile önce Mutlaka Kilitli diferansiyel takılması gerektiğini anladım. istediğimiz kadar yükleyelim, swap yapalım, bol bol boost basalım bunlar yüksek performansta düz yol (drag, rolling vs.) hariç hiç bir işe yaramıyor. Akine kontrolsüz fazla güç oluşturduğu için kaza riskide artıyor. Piyasada gördüğümüz gırtlağına kadar yüklü araçların %90 ında kilitli diferansiyel yol ve Herhangi piste veya slalom parkurlarına çıktıklarında imprezalara, evolara veya benzer araçlara karşı yüzlerce beygir güce rağmen eziliyorlar. Bence bunun tek sebebi Kilitli diferansiyel. Daha sonrada yanlış rev limiter seçimi, lastik ve yanlış şanzıman ayarları.
60-70hp lik bir basit bir Ladanın bile Kilitli diferansiyelle 100-110 hp lik Düz diferansiyelli araçlara Virajlı pist-yol veya slalom parkurlarında kafa tutabileceğine inanıyorum. Buda demek oluyorki 120hp civarındaki bi Honda bu diferansiyel sayesinde gücünü yere tam verip 150-160 hp performansı verebilir tabi düz yol hariç.
işte bu kadar önemli olan ama bir okadarda gözden kaçmış olan bu parça niçin çok fazla yaygın değil? Niçin kimse bu parçayı aracına takmakla ilgilenmiyor? ihtiyaç duyulmadığı içinmi yoksa bilinmediği içinmi?
Önder çeker Honda'lar için kullanabileceğimiz en uygun Kilitli Diferansiyel Hangisidir?   ???
Fiyatları ne kadar?
Araca herhangi bir dezavantaj sağlarmı?
Nereden temin edebiliriz?
Honda lar için çeşitleri veya farklı tipleri varmı?
Her honda kasa mdeli için ayrı ayrımı satılıyor?
Montajı zor mu? Türkiyede bunun montajını düzgün bi şekilde yaptıracak yer varmı?
Montajdan önce araçta herhangi bir değişiklik yapmak gerekiyormu? Karışık bir parçaya benziyor. Arakadan itişliler için herşeyi biliyoruz ama bu önder çekerliler için farklı gibi geldi  :roll:

Bu Kilitli Diferansiyeli bulup, alıp mutlaka aracıma taktırmak istiyorum.
Birkaç tane buldum sanırım ama bunlarmı, doğru parçalarmı emin değilim???

1. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-LSD-HELICAL-88-00-HONDA-CRX-CIVIC-EX-SI-SOHC-92-96_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33731QQhashZitem160073590991QQihZ006QQitemZ160073590991QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

2. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-LSD-HELICAL-88-91-92-00-HONDA-CRX-CIVIC-EX-Si-SOHC_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33731QQhashZitem300069079670QQihZ020QQitemZ300069079670QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

 
3. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LSD-HELICAL-HONDA-CIVIC-CRX-EX-SI-88-00-SOHC-OBX_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33731QQhashZitem260075614426QQihZ016QQitemZ260075614426QQrdZ1QQsspagenameZWDVW



Önder Çeker Hondalara (örn. civic) uygun Kilitli Diferansiyeller hakkında bilgisi olanlar paylaşırsa çok sevinirim.

Saygılar.
« Son Düzenleme: Ocak 15, 2007, 05:04:09 ÖÖ Gönderen: WildCat_H22A »



EMİR_VTI

  • Ziyaretçi
Ynt: HONDA'lar için Kilitli Diferansiyel ???
« Yanıtla #1 : Ocak 15, 2007, 05:06:02 ÖS »
arkadaşım çok doğru bi kanıda bulunmuşsun ama bnce kilitliden önce kendi sürüş tarzımızı deiştirsek 1 2 ileri sürüş tekniğiyle çok güzel işler yapılabilir bunun üstüne kilitli alınırsa hem aktarmadaki dengesizlik düzeltilir hemde işin eylencesi artar  8)

Maverick

  • Ziyaretçi
Ynt: HONDA'lar için Kilitli Diferansiyel ???
« Yanıtla #2 : Ocak 15, 2007, 08:26:47 ÖS »
Fitment:
Honda Civic / CRX SI and EX (using 40mm bearings only)

acaba bizdeki civiclerde yatak kac mm?bu değeri bilmek lazım önce.

tool

  • Ziyaretçi
Ynt: HONDA'lar için Kilitli Diferansiyel ???
« Yanıtla #3 : Ocak 17, 2007, 01:04:53 ÖS »
ordaki obx'lerden hayir gelmez,
gerci obx'ten memnun kalanda görmedim ya  ;D

alı*

  • Ziyaretçi
Ynt: HONDA'lar için Kilitli Diferansiyel ???
« Yanıtla #4 : Temmuz 17, 2007, 03:07:55 ÖS »
arkadaslar bu kilitli diferansiyel dedigimiz jiplerde kullanılan tekerlere torku esit dagıtmaya yarayan diferansiyel cesidi degilmi.. bunun yerine boyle birsey takılma olasılıgı varmı bilmiyorum ama m3 de falan oldugu gibi limited-slip differential denen diferansiyel takılması spor arabalar icin daha mantıklı olmazmı ??


alı*

  • Ziyaretçi
Ynt: HONDA'lar için Kilitli Diferansiyel ???
« Yanıtla #6 : Temmuz 18, 2007, 10:08:31 ÖS »
alg okudum birader hepsini .. gercekten ceviride yapmıssın ve anlasılır bir dille yazmıssın .. super olmus .. emegine saglık .. ancak oraya cvp yazmak istemedim hem karsılastırma mahiyetinde olur gibisinden ..sonuc olarak lsd, kilitli diferansiyelden daha kullanıslı oyle degilmi .. ki benim bildigim kadarıyla kilitli diferansiyel cok daha eski bir teknoloji ..gerci alfa q2 teknolojisi adında kilitli deferansiyel teknolojisi kullanmıs hep yeni model 147 lerde falan..hangi parca daha kullanıslı ve nedenleri nedir acaba.. forumda 4-5 konu acılmıs bununla ilgili okudum ancak karsılastırma yok .. birde bu konuyla alakalı tcs sistemi var diye biliyorum.. ford un yola tutusunun bukadar iyi olmasının sırrı diye okumustum acılımı traction control system olması gerek ..

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: HONDA'lar için Kilitli Diferansiyel ???
« Yanıtla #7 : Temmuz 18, 2007, 10:24:31 ÖS »