Gönderen Konu: Honda Jazz '04 - Ağır Çizik Giderme+Boya Koruma Uygulaması  (Okunma sayısı 4207 defa)

mc pherson

  • İleti: 132
Merhaba arkadaşlar. Uygulama yaptığım siyah renk 2005 model bir honda jazz.ın uygulama fotoğraflarını ekliyorum. Araç 0 km.den beridir sahibinin ve 183.000km.de,. İlk alındığı zaman boydan boya çepe çevre çizmişler. Sahibi de mecburen aracın belden aşağısını yetkili serviste boyatmış. Anlayacağınız araç tavan harici boyalı. Ve atılan boya hondanın orjinal boyasından daha doğrusu verniğinden çok daha sert. Hondalar verniği en yumuşak yani çizilmeye karşı en hassas boyalı araçlardan biridir. Bu nedenle yıkamalarda son derece dikkatli olunması gerekir. Bu aracın hem boyasının sonradan boyalı ve sert olması hem de bakımsızlıktan dolayı oluşan ağır çiziklerinden dolayı uygulama hem uzun sürdü hem de çok yorucu oldu. Bu sertlikte vernik ile araç bu derece çizilmişse orjinal vernik olsaydı kimbilir neler olurdu. Uygulama bittiğinde sonuç oldukça tatmin ediciydi. Böyle bir değişime şahit olmak çok güzel :) Tabi bu sırada yorgunluğum da gidiverdi. Bolca 50:50 foto çektim. Böylesi çizik görülmemiştir herhalde.

Kullandığım malzemeler:


Washing:
Meg APC (All Purpose Cleaner)
Turtle Wax Jant Temizleyici
AutoGlym Tar Remover (Zift temizleyici)
CYC sarı kil
Mf Wash Mitt
IPA(Isopropyl Alcohol)
Mf bezler


Polishing (Pasta):

Virtus 413 Kalın Polish (siyah renk)
Menzerna PO85RE ince polish
AutoGlym Yün Ped
Meguiar's finishing pad


Cleansing+Protection:
Carlack Nano Systematic Care


Wax:
Poorboys's Natty's Blue



Fotoğraflar:


Araç geldiğinde:

















Turtle Wax jant temizleyici oldukça güzel temizliyor balata tozlarını. Ancak 1 defaya mahsus kullanılmalı. Çünkü asitli ve sık kullanıldığı zaman jantın vernik tabakasına zarar verir,matlaştırır.







Bu kısım bence önemli, çünkü bu aracın üzerindeki kaput filmi kaliteli olmasa söküp atmak zorunda kalacaktık. Bu derece matlaşan bir filmi kurtarabileceğimi tahmin etmiyordum açıkçası. Film Ziebart'ta uygulanmış araç sıfırken. Kaliteli bir kaput filminin özelliklerine değinmek isterim:

-Güneşin zararlı U.V ışınlarını geçirmesi. Bu sayede söküldüğü zaman film olmayan yer ile renk farkı oluşmaz.
-Yıllar geçse de sararma ve solma yapmaması.
-Söküldüğü zaman ardında hiçbir kalıntı veyapışkan birakmaması
-Vee en önemlisi=Pasta-cila yapılabiliyor olması.

İşte bu son madde işimize çok yaradı. Araçtaki kaput filmi ve cam filmleri Ziebart'ta çekilmiş. Aracın diğer yerleri gibi bitik olan kaput filmini kaliteli olduğu için bakın nasıl kurtardık:

Kaputtan 50:50 kareler (yarı yarıya):











Aracın bu matlığının sebebi uygunsuz yıkamalar. Düzgün yıkanan bir aracın boyası bu hale gelmez. Uygun yıkama nasıl olur onu da yakında ekleyeceğim foruma. Fırça çiziklerinden yüzey artık matlaşmış ve kendinden geçmiş. Polilisaj makinası ve yün pedle kalın polish (pasta) olarak siyah renkli Virtus 413 kullandım. Yün ped ile 2 vuruş yaparak çiziklerden anca %90 oranında kurtulabildik. 1 vuruş demek birim alanda (60cm x 60cm) 3-4 dakika civarı ürünü yedirmek anlamına geliyor. Yedirirken de 900 devir civarı ürünü yayıp 1800 devirde hafif baskı ile yüzeyde belli bir hızda makinayı gezdiriyorsunuz. Ürün kuruduğunda tekrar deviri düşürüp bir süre yüzeyde geziniyorsunuz. Denemeler yaptım ancak 4 vuruşta dahi ne Virtus 413 ile ne de meguiar's 105 ile çizikler tam gitmedi. Çünkü çizikler aşırı derecede derine inmişlerdi. Tüm araca komple zımpara uygulaması şarttı ancak böyle bir uygulama 1 günde zor. Ancak %90 çiziksiz bir sonuç dahi oldukça tatmin edici

Aracın diğer kısımlarından 50:50 kareler: Bu karelerde yalnızca 2 vuruş yün ped ile Virtus 413 kullanılmıştır. Düzelmeye ve aradaki farka dikkat :)





















Virtus 413 çok güzel bir performans gösterdi. Açıkçası çok hoşuma gitti. Ve siyah renkli bir pasta olmasının en büyük getirisi kaputtaki ve tampondaki irili ufaklı onlarca taş izinin içerisine doldu ve görünürlüklerini büyük oranda azalttı. Eğer ki normal bir polish kullansaydım bu taş izlerinin içleri beyaz beyaz dolacak ve rezil bir görüntü oluşacaktı.
 Meguiar's M105 kadar asla olamaz. Ama yine de iş yapar.
İnce polish yani hare giderici olarak menzerna PO85RE kullandım. Finish gayet güzel oldu. Ardından Car Lack NSC uyguladım ve sonrasında da LSP yani son kat koruma olarak olarak Poorboy's Natty's Blue wax kullandım. Jantlara mantlara her bir yere cimrice ultra ince sürüp 10dk bekleterek sildim. İnce sürmek silme işlemini kolaylaştırmakta. Kalın sürerseniz şayet hem silmesi zor hem de kuruması uzun olur. Zaten yüzeye belli kalınlıkta wax yapışıyor gerisini lbezle alıyorsunuz.

Sonuç fotoğraflarına geçelim:























Sorularınıza,görüş ve yorumlarınıza her zaman açığım.
Hepinize kazasız keyifli sürüşler...


Alıntıdır...



surmeli

  • İleti: 86
Ynt: Honda Jazz '04 - Ağır Çizik Giderme+Boya Koruma Uygulaması
« Yanıtla #1 : Kasım 11, 2011, 01:03:16 ÖÖ »
ellerine sağlık

GÖKHAN066

  • İleti: 224
Ynt: Honda Jazz '04 - Ağır Çizik Giderme+Boya Koruma Uygulaması
« Yanıtla #2 : Kasım 12, 2011, 11:25:44 ÖS »
gerçekten ilk haliyle son hali arasında müthiş bir fark var çok başarılı bi uygulama olmuş..

srkns

  • Serkan's
  • İleti: 1372
Ynt: Honda Jazz '04 - Ağır Çizik Giderme+Boya Koruma Uygulaması
« Yanıtla #3 : Kasım 12, 2011, 11:42:05 ÖS »
elinize, emeğinize sağlık on numara bir işlem olmuş.

kullandığınız malzemeleri mağazadan mı yoksa netten siparişle mi aldınız acaba? ortalama maliyeti ne oldu?

mehmet1971

  • İleti: 1601
Ynt: Honda Jazz '04 - Ağır Çizik Giderme+Boya Koruma Uygulaması
« Yanıtla #4 : Kasım 14, 2011, 08:59:45 ÖS »
Büyük emek vermişsin, ellerine sağlık.