Gönderen Konu: Honda civic 1.6 ies 2000 D16Y4 Turbo Takılabilrmi?  (Okunma sayısı 6813 defa)

7641

  • İleti: 135
Honda civic 1.6 ies 2000 D16Y4 Turbo Takılabilrmi?
« : Haziran 28, 2009, 11:01:39 ÖS »
Arkadaşlar D16Y4 serisine bu turbo olurmu? Bu kiti kullanabilmek için başka ekstradan donanım gereklimi?
Fiyat nasıl daha iyi veya daha ucuza (ucuz etin yahnisi olmaz) bulunabilrmi?
http://www.sahibinden.com/honda_d16_turbo_kit_xs_power_-32WQQaXQQ12931501WQQpXQQdisplayitem&keyword=honda%20turbo



mar1lyn

  • İleti: 727
Ynt: Honda civic 1.6 ies 2000 D16Y4 Turbo Takılabilrmi?
« Yanıtla #1 : Haziran 29, 2009, 11:13:03 ÖÖ »
y4 hangi modelde çıkıyordu ?
bu setin içindeki manifold 20o5 modele kadar kullanılabiliyor sanırım bi yıldan sonra silindir kapaklarını deiştirdiler
ondan sonra o manifold işe yaramıyor

7641

  • İleti: 135
Ynt: Honda civic 1.6 ies 2000 D16Y4 Turbo Takılabilrmi?
« Yanıtla #2 : Temmuz 01, 2009, 03:09:39 ÖÖ »
Dostum demek istediğini anlayamadım. D16Y4 motorun koduna göre başka bir serimi var? 
y4 hangi modelde çıkıyordu ?
bu setin içindeki manifold 20o5 modele kadar kullanılabiliyor sanırım bi yıldan sonra silindir kapaklarını deiştirdiler
ondan sonra o manifold işe yaramıyor

mar1lyn

  • İleti: 727
Ynt: Honda civic 1.6 ies 2000 D16Y4 Turbo Takılabilrmi?
« Yanıtla #3 : Temmuz 01, 2009, 09:03:12 ÖÖ »
selam demek istediğim aracın modeli ne ?
ona göre bişey soleyecem

7641

  • İleti: 135
Ynt: Honda civic 1.6 ies 2000 D16Y4 Turbo Takılabilrmi?
« Yanıtla #4 : Temmuz 02, 2009, 01:34:33 ÖÖ »
Dostum başlıkda ki gibi Honda civic 1.6 ies 2000 model. Motor D16Y4 seri ile başlıyor. Bidiğin sedan kasa araba başka ne deniyor bilmiyorum. Cahilliğimi mazur gör. Keyifli sürüşler...
selam demek istediğim aracın modeli ne ?
ona göre bişey soleyecem

smtkrgz

  • İleti: 403
Ynt: Honda civic 1.6 ies 2000 D16Y4 Turbo Takılabilrmi?
« Yanıtla #5 : Temmuz 02, 2009, 01:58:58 ÖÖ »
usta bu sorunun cevabını bende çok merak ettim.. turbo işi ne kadara patlar..hangi malzemeler kullanılır...2000 model civic 1.6i es bendede varda....

mar1lyn

  • İleti: 727
Ynt: Honda civic 1.6 ies 2000 D16Y4 Turbo Takılabilrmi?
« Yanıtla #6 : Temmuz 02, 2009, 11:44:16 ÖÖ »
pardon :S gözümden kaçmış
evet sorunsuz uyar
döküm manifold var gorduğume gore klimayı da kurtarıyor bu manifold ince fan gerekebiliyor radyatorlere
2005 ten sonra sanrıım silindir kapakları değişti d serisinin d kitleri olmuyor manifoldu başka almak gerekiyor ondan sormuştum

7641

  • İleti: 135
Ynt: Honda civic 1.6 ies 2000 D16Y4 Turbo Takılabilrmi?
« Yanıtla #7 : Temmuz 03, 2009, 02:24:02 ÖÖ »
Tamam dostum durumu anladım. Bende iyice cahilleşdim sanıyordum. Bu vesileyle yırttık. Araştırmalarım devam ediyor. Asıl sorunum. Gündelik kullanıma ve performans veya katılım kullanıma geçişde yaşıyorum. Şöyleki ikinci bir araba alabilecek durumda değilim. Bu yüzden arabamın hafda içi tasruflu hafta sonu performanslı olmasını istiyorum. CAI ve komple düz boru egzozu kendim değiştirebilirim. Ama turbo zor gözüküyor ve hassas parça, sök tak arıza verir, ayarı kaçar nebileyim bir dünya engel var isteğime karşılık. Keyifli sürüşler...
pardon :S gözümden kaçmış
evet sorunsuz uyar
döküm manifold var gorduğume gore klimayı da kurtarıyor bu manifold ince fan gerekebiliyor radyatorlere
2005 ten sonra sanrıım silindir kapakları değişti d serisinin d kitleri olmuyor manifoldu başka almak gerekiyor ondan sormuştum

mar1lyn

  • İleti: 727
Ynt: Honda civic 1.6 ies 2000 D16Y4 Turbo Takılabilrmi?
« Yanıtla #8 : Temmuz 03, 2009, 09:25:23 ÖÖ »
ayar kaçması değilde siz hafta içi non turbo hatasonu turbo kullanmak istiyorsunuz anladığım kadarı ile ?
bu iş ayarı yapacak vatandaşta bitiyor güzel bir ayarla orj turbo araçlardaki gibi çekişte artış ve sakin kullanımda tasarruf bile sağlayabilirsiniz biraz elektronik takviyesi ile 2 ayar ile kullanabilirsiniz haftaiçi 1 ayar haftasonu 1 ayar gibi
herparçanzı tam teşekkürlü edinip taktırdıktan ve düzgün kullandıktan sonra bir problem yaşamazsınız kolay kolay tabi bu şans meselesi

ateşleme sistemi revizyon soğutma sistemi termostat fan müşürü radyatorve hortumları emme manifoldunun altında kalan su hortumları
kapakta kaçak warmı kapak contası sağlammı keyfe keder sokulup biraz kalın bir conta ile deişilebilir
yağ pompası deişirdim ben olsam su pompası benzin pompası
enjektörler biraz daha yuksek kapasiteli ile deişmek gerekecek
birtane egt birtane basınç saati kullanmanız gerekecek bütçe varsa yağ basınç yağ hararet su hararet benzin basınç afr vsvs :)

yani bukadar şey yapılıp her hafta sokulurmu bilemem turbonun yağlaması var kartere yağ geri donuşumu war bunlar her hafta sokulecek şeler değil
yinede karar sizin

7641

  • İleti: 135
Ynt: Honda civic 1.6 ies 2000 D16Y4 Turbo Takılabilrmi?
« Yanıtla #9 : Temmuz 04, 2009, 07:01:37 ÖS »
Dostum, sayende bilgileniyorum. Kesinlikle, dediğim gibi her hafta sök takda israrcı değilim. İhtiyacıma göre kullanmak istiyorum, hepsi bu. Birde motur içinde modifikasyona gimeme gerek varmı? Hafif ve daha sağlam biğel kolları ve piston mesela. Aslında aracın motoruna dokunmasam daha mutlu oalcağım gibime geliyor. Çünki aracı sattığımıda düşünmek lağzım. Turbo ve diğer modifiyeleri söker öğle satarım. Aslında benim istediğim 4100 devirden sonra 150 HP olsa buna bağlı olarakda tork artsa yeter. Zaten mevcut haliyle bile ışıkda geçen henüz olmadı. (belkide dişlisine gelmemişimdir.) Ankara'da turbo işiyle uğraşan profösyonel bir yer bulsam gidip işlerine bakacağım. Yardımların için ayrıca teşekkür ederim. Keyifli sürüşler...
ayar kaçması değilde siz hafta içi non turbo hatasonu turbo kullanmak istiyorsunuz anladığım kadarı ile ?
bu iş ayarı yapacak vatandaşta bitiyor güzel bir ayarla orj turbo araçlardaki gibi çekişte artış ve sakin kullanımda tasarruf bile sağlayabilirsiniz biraz elektronik takviyesi ile 2 ayar ile kullanabilirsiniz haftaiçi 1 ayar haftasonu 1 ayar gibi
herparçanzı tam teşekkürlü edinip taktırdıktan ve düzgün kullandıktan sonra bir problem yaşamazsınız kolay kolay tabi bu şans meselesi

ateşleme sistemi revizyon soğutma sistemi termostat fan müşürü radyatorve hortumları emme manifoldunun altında kalan su hortumları
kapakta kaçak warmı kapak contası sağlammı keyfe keder sokulup biraz kalın bir conta ile deişilebilir
yağ pompası deişirdim ben olsam su pompası benzin pompası
enjektörler biraz daha yuksek kapasiteli ile deişmek gerekecek
birtane egt birtane basınç saati kullanmanız gerekecek bütçe varsa yağ basınç yağ hararet su hararet benzin basınç afr vsvs :)

yani bukadar şey yapılıp her hafta sokulurmu bilemem turbonun yağlaması var kartere yağ geri donuşumu war bunlar her hafta sokulecek şeler değil
yinede karar sizin

mar1lyn

  • İleti: 727
Ynt: Honda civic 1.6 ies 2000 D16Y4 Turbo Takılabilrmi?
« Yanıtla #10 : Temmuz 06, 2009, 04:00:37 ÖS »
rica ederim ankarada yer bilmiyorum ama turbo işi ile uğraşan çok yer war istediğiniz güce ulaşmak içinde motorun içini açmanıza gerek yok kompresyon testine sokun motor sağlamsa o motora bi 6 psi falan basılabilir oda 0,4 bar falan yapar günlük kullanabilirsiniz hatta buçekiş tasarruf bile sağlayabilir ama yukarıda yazdığım parçaların elden geçmesi lazım hayırlısı olsn şmdiden

skullcrusher

  • İleti: 389
Ynt: Honda civic 1.6 ies 2000 D16Y4 Turbo Takılabilrmi?
« Yanıtla #11 : Temmuz 08, 2009, 12:16:34 ÖS »
Arkadaşım,Ankara'da yapılmış ve sağlıklı olarak 100.000km gibi biryol katetmiş 2 tane1.6ies var.Araçların 2side stock makinalarına kurulu turbolarla yürüyorlar.Dyno ölçümleride 214-220 hp arasında alındıklarını gösteriyor.Max 0.8 bar yüklenmiş olarak bu rakamlar alınmış.Motorlarının içinde hiçbir değişiklik yok,araçlarda bulunan ekipmenlarsa 550cfm enjektörler,Safc,benzin regülatörü,225lik benzin pompası,t3-t4 turbo kiti,1998-2001 arası cr-v'nin egzost manifoldu(turboya göre revize edilmiş) ,intercooler ,blow-off ve komple 60'lık egzostlar,Afr ve boost göstergeleride mevcut.Konu hakkında bilgi için araçlardan birinin sahibi olan arkadaşın tlf vereyim görüş ve kafandakileri sor sana kullanıcısı olarak yardımcı olsun.arkadaşımızın adı erdem telefonu 544 547 56 91