Gönderen Konu: Honda Accord '04 - Headlights Restoration (İç ve dış komple far yenileme)  (Okunma sayısı 3176 defa)

mc pherson

  • İleti: 132
Honda Accord '04 - Headlights Restoration (İç ve dış komple far yenileme)



Merhaba arkadaşlar geçmişte farlarını yenilediğim 2004 model bir Honda Accordun fotoğraflarını ekliyorum. Uygulama inşallah yol gösterici ve ilham verici olur sizler için.

Aracın farları dıştan okside olmuş. İçleri ise su aldıkları için önceden açılıp kötü bir tamirat görmüş. Öyle feci bir bakım ki fara oldukça zarar vermişler Üstüne far halen su almaya devam edince de aracın sahibi farları değiştirmek için gelmiş ancak servis beni önerince sahibi karar değiştirdi ve ben de uygulamayı gerçekleştirdim. Daha önceden serviste bu işlerin yapıldığını bilmiyormuş. O yüzden Ankara'nın o ünlü firmalarından birinde farlarını tamir ettirme gafletinde bulunmuş. Farı tamir eden kişilerin bu iş hakkında neredeyse hiçbir şey bilmediklerini bir kez daha görmüş olduk. Adamlar ampul değiştirilen kapakları bile yerine oturtamayıp üstüne etrafını su almasın diye silikonlamışlar :) Uygulama yaklaşık 6 saat sürdü.
 

 

Öncesi:

 

Farlar hem dıştan okside olmuşlar,hem de içleri su dolu idi:

 



 






Farın işçiliği... Öyle ki zımparalama esnasında fara püskürttüğüm su direk farın içerisindeydi.








Dıştan yenileme ve sonuç:

 







Polisaj sırasında yüzeyde oluşan ısı ile buğulanma geçici de olsa kalkıyor. Dikkatli bakıldığında camların arkasındaki kurumuş su damlalarının yol açtığı izler görülebiliyor:

 




Sonrasında farları yerlerinden sökerek tezgahımıza alıyoruz ve camları da işlem sırasında zarar görmemeleri için kağıt bant ile kapatıyoruz.

 




Farları ısıtmaya gerek bile kalmadan 5dk.da ikisini de açıyorum.

Açınca yine önceki işçilik konuşuyor  Tornavidayla nasıl kastılarsa artık...

 







Camın kenarlarından da görüldüğü üzere farın eskimiş orjinal silikonunu hiç temizlemeden yapıştırmışlar. Bu şekilde elbette yapışmaz farlar. Camın kenarlarındaki siyahlık eski silikondur. Üzerine şeffaf ve dandik bir silikon sürmüşler.





 

 


Yine fara verilen zarar... Bu eğriliklerden far su alır. Isıtılıp düzeltilmesi gerekirdi...

 




 Düzeltilmiş hali (Sağ taraftaki çıkıntı tırnaktır. Gözünüze eğrilik veya deformasyon gibi gözükmesin)

 







Kenarlardaki tüm eski silikonların temizlenmiş hali

 





Gelelim farların içerisindeki nem tutuculara... Xenon tesisatı ve balastlar direk farın içerisinde olduğu için yüksek gerilim taşıyan bu parçaların nemden zarar görmemeleri için aşağıda gördüğünüz nem tutucular vardır bu farlarda (Xenon merceğinin hemen yanındaki kağıt poşet)

 

 



Bunlar artık neme doydukları için yenileri ile değiştirdik. Bu sefer her fara 1 yerine 2'şer adet ekledik. Boş yer vardı nasılsa. Üstteki rengi kaçık olan eski altta poşettekiler ise yenileri. Çift taraflı bant ile farlarda uygun boşluklara yerleştiriyoruz bunları.

 












Far camlarını,yansıtıcı reflektörleri ve farın içerisindeki tüm yüzeyleri nemli mf bezlerle sildim. Cama içeriden Car Lack NSC uyguladım. Daha sonra da kendi silikonumuzu homojen ve hiçbir boşluk kalmayacak şekilde çerçevedeki boşluğa çektim. Far camını tekrardan kasa ile birleştirdim. Bu sırada taşan silikonların elime bulaşmaması için çokça ameliyat eldiveni değiştirdim. Kıskaçlarımızı da takarak camın far kasası ile mükemmel bir şekilde oturmasını sağladık. Sonrasında farlarımızı birkaç saat dışarıda güneş altında kurumaya bıraktık. Not: Isı silikonun kurumasını hızlandırır.

 











 

Farlarımız montaja yetecek kadar kuruduktan sonra montajlarını gerçekleştirdik. Tüm ampullerin yanıp yanmadığını ve ayrıca yükseklik ayar motorunun da çalışıp çalışmadığını kontrol ettik. Tampon ayarı ve far ayarını da yaptıktan sonra araç teslime hazır...




 

Sonuç:



 







 


Herkese aydınlık sürüşler dilerim...





Alıntıdır.....



PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1866
Hey maşşşaalllaaah İşçiliğinize Hayran Kaldım Çok temiz Düzenli olmuş... Ellerinize Sağlık..

SuTuAz

  • İleti: 12
maşallah bunu yapmak cesaret tecrübe ister ellerinize sağlık

mc pherson

  • İleti: 132
Hey maşşşaalllaaah İşçiliğinize Hayran Kaldım Çok temiz Düzenli olmuş... Ellerinize Sağlık..

Teşekkürler.

maşallah bunu yapmak cesaret tecrübe ister ellerinize sağlık


Teşekkürler. Biraz fazlaca far mıncıklayınca öyle oldu :)


Far konusunda sorusu olan varsa seve seve cevaplayabilirim.

BraTo

  • İleti: 1311
@mc pherson ilk soru benden gelsin. Orjinal far aynalarım Xenonlar yüzünden kararma yapmış durumda, bu karartıları ne ile giderebiliriz? Orjinal farlara operasyon yapıcam bende. O yüzden açmışken temizlemek şart.

ilkeronat

  • İleti: 1761
çok temiz ve başarılı bir iş olmuş ellerinize sağlık.

mc pherson

  • İleti: 132
@mc pherson ilk soru benden gelsin. Orjinal far aynalarım Xenonlar yüzünden kararma yapmış durumda, bu karartıları ne ile giderebiliriz? Orjinal farlara operasyon yapıcam bende. O yüzden açmışken temizlemek şart.

Aslinda sorunuza cevap verdim ancak cevapla dedigim zaman site hata verdi ve 2 gudur giremiyordum kusura bakmayin. Kararma derken farlarin toz almasindan bahsediyor olmalisiniz. Yoksa reflektorlerde olusan deformasyonun telafisi yok. Xenon montaji sirasinda farlarin arkasinda kalan en ufak bir aciklik farlarin toz almasina neden olmakta. Yoksa honda farlarinda filtre sistemi vardir, toz almaz iclerine kolay kolay.

Gelelim sorunuza; far ici reflektorler cok hassaslar, kesinlikle agresif bir deterjan kullanmamali. Cami ayirdiktan sonra cam icindeki kromaj parcayi da yildiz basli vidalari sokerek ayirin. Daha sonra buyukce bir pamuga pril dokup bol su ile yikayip durulayin. Cama icerden elinizde varsa bir araba cilasi, hatta mumkunse Meguiar's Plastx veya NXT uygulayin.

Not: Reflektorlere kesinlikle cila uygulamayin.

Kurulama islemini de yumusak bir mikrofiber bez ile yapin.

BraTo

  • İleti: 1311
@mc pherson ilk soru benden gelsin. Orjinal far aynalarım Xenonlar yüzünden kararma yapmış durumda, bu karartıları ne ile giderebiliriz? Orjinal farlara operasyon yapıcam bende. O yüzden açmışken temizlemek şart.

Aslinda sorunuza cevap verdim ancak cevapla dedigim zaman site hata verdi ve 2 gudur giremiyordum kusura bakmayin. Kararma derken farlarin toz almasindan bahsediyor olmalisiniz. Yoksa reflektorlerde olusan deformasyonun telafisi yok. Xenon montaji sirasinda farlarin arkasinda kalan en ufak bir aciklik farlarin toz almasina neden olmakta. Yoksa honda farlarinda filtre sistemi vardir, toz almaz iclerine kolay kolay.

Gelelim sorunuza; far ici reflektorler cok hassaslar, kesinlikle agresif bir deterjan kullanmamali. Cami ayirdiktan sonra cam icindeki kromaj parcayi da yildiz basli vidalari sokerek ayirin. Daha sonra buyukce bir pamuga pril dokup bol su ile yikayip durulayin. Cama icerden elinizde varsa bir araba cilasi, hatta mumkunse Meguiar's Plastx veya NXT uygulayin.

Not: Reflektorlere kesinlikle cila uygulamayin.

Kurulama islemini de yumusak bir mikrofiber bez ile yapin.

Tavsiyeleriniz için teşekkürler. Fırsat bulunca uygulamayı yapıcam.