Gönderen Konu: Hidrojen Kiti - yakıt tasarruf cihazı  (Okunma sayısı 9536 defa)

xpress34

  • İleti: 7
Hidrojen Kiti - yakıt tasarruf cihazı
« : Ağustos 23, 2009, 01:28:10 ÖS »
başlıktada belirttiğim gibi aracında şu anda veya daha önce bu kiti kullanan arkadaşlar varmı acaba aramızda?ben kullanmadım fakat kullanan birileri varsa merak ettiğim ve öğrenmek istediğim birkaç konu var.konu başlığının yeri için burasını uygun gördüğüm için bu bölüme açtım.ismini şu an burada yazmadım fakat yerli bir firma bu ürünü üretiyor ve montajınıda yapıyorlar.montaj yapan bayilerinin biri aynı zamanda honda özel servisi.reklam olmaması için burada isimlerini vermek istemiyorum.bu konudaki görüşlerinizi bu başlık altında fikirleri paylaşmak istedim.bu konuda biraz araştırmalarım var.merak eden arkadaşlar ile konuyu değerlendirmek istedim.



xpress34

  • İleti: 7
Ynt: Hidrojen Kiti - yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #1 : Ağustos 24, 2009, 09:02:40 ÖÖ »
bahsettiğim ürünün linki altta.bir takım belgeler falanda koymuşlar.bu işlerden anlayan arkadaşlar müsait olduklarında bir inceleyip fikirlerini paylaşırlarsa sevinirim.

http://www.yakittasarruf.net/
« Son Düzenleme: Ağustos 24, 2009, 09:05:54 ÖÖ Gönderen: xpress34 »

Time-R

  • Ziyaretçi
Ynt: Hidrojen Kiti - yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #2 : Ağustos 24, 2009, 09:29:21 ÖÖ »
benim etilerde bi arkadasimin aracinda bagli bu tesisat, uzun yolda araba yakmiyor diyor, sehiricide oldukca iyimis...

fiyati 350 - 500 TL arasinda degisiyor, bazi araclarada performans kattigi bilinmekte..

xpress34

  • İleti: 7
Ynt: Hidrojen Kiti - yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #3 : Ağustos 24, 2009, 09:56:53 ÖÖ »
benim etilerde bi arkadasimin aracinda bagli bu tesisat, uzun yolda araba yakmiyor diyor, sehiricide oldukca iyimis...

fiyati 350 - 500 TL arasinda degisiyor, bazi araclarada performans kattigi bilinmekte..

araca güç kattığından falanda bahsediyorlar.acaba gerçekten aracında bir güç artışı olmuşmu?öğrenebilirseniz buraya ekleyebilirmisiniz?yada sizce böyle birşey gerçekten mümkünmüdür?bilirsiniz bizler yapı olarak yeniliklerden iyice emin olmadan balıklama atlamakta istemiyoruz her gördüğümüze.teşekkürler.

Time-R

  • Ziyaretçi
Ynt: Hidrojen Kiti - yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #4 : Ağustos 24, 2009, 10:35:48 ÖÖ »
benim etilerde bi arkadasimin aracinda bagli bu tesisat, uzun yolda araba yakmiyor diyor, sehiricide oldukca iyimis...

fiyati 350 - 500 TL arasinda degisiyor, bazi araclarada performans kattigi bilinmekte..

araca güç kattığından falanda bahsediyorlar.acaba gerçekten aracında bir güç artışı olmuşmu?öğrenebilirseniz buraya ekleyebilirmisiniz?yada sizce böyle birşey gerçekten mümkünmüdür?bilirsiniz bizler yapı olarak yeniliklerden iyice emin olmadan balıklama atlamakta istemiyoruz her gördüğümüze.teşekkürler.

o arkadas bogazici universitesinden arkadasimdi, suan kendisiyle gorusmuyorum, kendisi cekis gucu ve torku arttirdigindan bahsediyordu fakat nedense ben pek inanamadim, yakut tasarrufu ettigini ustune basa basa soyliyordu..

nadirgoktan

  • İleti: 1314
Ynt: Hidrojen Kiti - yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #5 : Eylül 02, 2009, 05:26:51 ÖS »
1 gram yakıt tasarrufu için honda opel bmw mercedes vs. vs markalarının ar-ge departmanlarına harcanan para nedir? 300-500 dolar kitle olcak iş değil hocam o. o kadar verceğime tüp taktırırım. sorunda çıkarsa gider tüpçünün kafasına fırlatırım

7641

  • İleti: 135
Ynt: Hidrojen Kiti - yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #6 : Eylül 06, 2009, 06:34:05 ÖS »
Hani mantıken motora daha fazla oksijen ve ayrıca hidrojen giriyor. Mutlaka performas etkisi yapıyordur. Ancak niye bu kadar az konuşuluyor anlamışda değilim. Bu sistem atmosferik beslemeli araçlarda en az CAI kadar etki yapıyordur bence. Keyifli sürüşler...

ayti_CIVIC

  • İleti: 556
Ynt: Hidrojen Kiti - yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #7 : Eylül 09, 2009, 12:04:23 ÖÖ »
Haklısın performans etkısı ıllakı vardır ama pek kımse bu sısteme yanasmıyor yada cok yabacı durumdayız.

TLM

  • İleti: 62
Ynt: Hidrojen Kiti - yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #8 : Eylül 09, 2009, 04:31:30 ÖÖ »
Yakita az miktarda hidrojen karistirmak, daha fakir karisimlarda motorun calisabilmesine olanak taniyacagi icin bu sistem yakit ekonomisi saglar. Ayrica hidrojenin alev hizi'nin petrol'e gore cok daha yuksek olmasi yuzunden, hidrojen + petrol karisimi yakit kullanan yuk altindaki motor, sanki avansi arttirilmis ve benzini fakirlestirilmis petrol yakitli motor gibi bir tepki verir, bu yuzden dyno'da gucun arttiginida gorebilirsiniz.

Ancak, boyle bir sistemin soylendigi gibi ciddi farklar yaratabilmesi icin (%35 tasarruf denmis sitede) kullanilan hidrojen miktarininda hatiri sayilir bir sekilde olmasi gerekir. 2 amperlik gosterilen bir sistemle, bu miktarda hidrojen ayristirmak inandirici degil. Ayrica 7-10 beygir gibi rakamlar belirterek motor gucundeki olusacak artistan bu sekilde bahsetmek, ne bilimsel ne de mantik dahilinde. Her aracin ECU'sunun toleransi farklidir, bu toleranslar dahilinde ECU yakiti otomatikman fakirlestirilebilir, ancak ECU'ya mudahale edilmeden, sadece yanma odasina hidrojen gondererek ciddi miktarlarda yakit tasarrufu yapmak, hatta bunu %35'lerle ifade etmek, ustune arac saglikli calisir yazmak, bu argumanlari destekleyecek ciddi dokumanlar ister. Sitedeki sunumda, aracin ECU'su ile ilgili herhangi bir degisiklik yapildigi gosterilmemis, eger ki ECU'ya giden sinyaller ara bir devre tarafindan manipule ediliyorsa (afc ya da bu tarz sistemlerle yapildigi gibi) o zaman tasarruf yapmaktan bahsedebiliriz.

Gunumuzdeki araclarin ECU'lari open loop ve closed loop olmak uzere iki modda calisirlar. Open loop'ta ECU, hafizasindaki yazili olan haritalari, oldugu gibi kullanir. Aracinizi ilk calistirdiginiz zaman, araciniz bu sekilde calisir. Closed loop denen mod'da ise, bir takim sensorlerin (isim yazip kafa karistirmaya gerek goruyorum) gonderdigi verileri gercek zamanli olarak inceler, ve bu verilere gore benzin/hava ve atesleme haritalari uzerinde manipulasyon yapar. Bu da genellikle normal hizlarda seyir hallerinde ECU'nun kullandigi mod'udur. Bu sensorlerden benzin/hava karisimi konusunda en etkin olani 02 sensorudur ve gunumuz araclarinin hemen hepsinin o2 sensorleri narrow band yani kisa banddir. Bu sensorlerin okuma araligi 14.7:1 olan stoikiometrik (ya da turkcede her nasil yaziliyorsa) degerlere cok yakindir. Kisacasi bu tip sensorlerle calisan ECU'lar, normal gunluk kullanimda surekli olarak 14.7'yi tutturmaya calisirlar. Bu yuzden ECU'nun karisimi kendi kendine fakire cekmesi, olasi bir durum degil. Ancak sitedeki sunumda ECU'ya herhangi bir eklenti ya da tadilat yapildigida gozukmuyor. Bu konuda uretici firmanin sunumunu guclendirmesi ve daha bilimsel yaklasimlar sergilemesi gerekiyor. Tubitak'tan bahis ederken, sunum olarak boyle bir sunum yapmak, hem ureticinin kalitesini dusuruyor, hemde bilincli kullanicinin kafasinda soru isaretleri olusturuyor.

Kisacasi ECU'ya mudahale sart, hem benzin/hava haritasi hemde atesleme haritasinin mumkunse degistirilmesi, mumkun degilse bunlara etki eden sensorlerden ECU'ya giden sinyallerin, araya bir takim cihazlarla girilerek manipule edilmesi gerekmekte. Ancak o zaman ciddi rakamlardan bahsedebiliriz.

Tekrar yaziyorum, soylenen ve vaad edilen seyler yapilabilir, imkansiz olmayan seyler. %35 tasarrufta olabilir, daha fazla bile olabilir, guc'te artista saglanabilir; ancak yapilan islemler bilimsel bir sekilde, detayli olarak aciklanmadigi surece, insanlari tatmin etmez. Piyasadaki normal kullanicilari edebilir, ama konu hakkinda bilgisi olan insanlari edemez, bu yuzden de bugun burada oldugu gibi, diger tum forumlarda da bu tarz yazilarla karsilasirlar.

Belkide sistemleri aynen dedikleri gibi calisiyordur da, tanitim yaparken kendilerini ifade edememislerdir, bu da olasi bir ihtimal. Ben her zaman iyi niyetli olarak yaklasma taraftariyim, cunku hem soylenenler yapilabilecek seyler, hemde ulkemde boyle seylerin yayilmasini gormek, ileriye yonelik insana umut veriyor. Yine de tam aciklama gelene kadar, ben kimseye boyle bir sistem kullanmasini onermiyorum, detaylarini bilsek, ne tarz problemler cikartabilir cok daha net gorebiliriz.

Firma yetkililerinden umarim bir aciklama gelir, sanirim site uyelerinden bu firmadaki yetkiliyi taniyan birileri var.

P.S Olabildigince terimsiz ve okunabilir sekilde yazmaya calistim, turkce terimlerle pek aram olmadigindan normalde kullanilan terimlerin disinda karsiliklar yazmis olabilirim, surcu lisan ettiysem affola.

kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: Hidrojen Kiti - yakıt tasarruf cihazı
« Yanıtla #9 : Şubat 24, 2011, 06:57:50 ÖÖ »
bilgiye saygı diyorum