Gönderen Konu: headers yardım ve fikirleriniz  (Okunma sayısı 7238 defa)

gxlk

  • İleti: 100
headers yardım ve fikirleriniz
« : Aralık 13, 2010, 12:11:40 ÖS »
arkadaşlar aracıma headers düz boru takmak istiyorum aracım 1.4 sedan is şimdi merak ettiğim şu yaklaşık 500 lira civarı bir maliyeti çok büyük bir artış tabiki olmasada performansı ne gibi etkiler buna değermi aracımda simota filtre kit ve my racing son susturucu var ve 1,4 ler için uygun olan headers nasıl olmalı ve düzborunun çapı ne olmalı bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden herkese teşekkür ederim iyi forumlar



LION

  • İleti: 854
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #1 : Aralık 13, 2010, 12:16:14 ÖS »
bir arkadaşımda senina racın hb i var 4-2-1 headers 51lik düz boru son susturucu ve k&n kit var çok ciğerli amkina ama bildiğim kadarıyla alt devrileri biraz öldürüyor üst devirlerde çok faydalı top speed i 210 na kadar çıkarabilirsin bende taktırıcam elimde hazır alt devirlerde düşmesinden korkuyorum boruya bi susturucu takmak faydalı olabilir sıkıştırmayı fazla düşürmemek açısından ;)

onur1980

  • onur1980
  • İleti: 1273
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #2 : Aralık 13, 2010, 12:23:54 ÖS »
4-2-1 sanırım alt devırlerı canlandırıyordu tam emin degılım yinede. bence değer bu fiyata.

gxlk

  • İleti: 100
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #3 : Aralık 13, 2010, 12:24:19 ÖS »
bir arkadaşımda senina racın hb i var 4-2-1 headers 51lik düz boru son susturucu ve k&n kit var çok ciğerli amkina ama bildiğim kadarıyla alt devrileri biraz öldürüyor üst devirlerde çok faydalı top speed i 210 na kadar çıkarabilirsin bende taktırıcam elimde hazır alt devirlerde düşmesinden korkuyorum boruya bi susturucu takmak faydalı olabilir sıkıştırmayı fazla düşürmemek açısından ;)
susturucu yerine düz borunun çapını ufaltsak ? alt devir düşüklüğü daha azalmazmı

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1865
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #4 : Aralık 13, 2010, 12:24:23 ÖS »
biLdiqim kadarıyLa 4-1 Ler aLt devir 4-2-1 Ler üst devirLeri canLandırıyor
birde hocam 51 Lik boru 1.4 araca fazLa qeLmezMi acaba ?

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1865
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #5 : Aralık 13, 2010, 12:25:17 ÖS »
bir arkadaşımda senina racın hb i var 4-2-1 headers 51lik düz boru son susturucu ve k&n kit var çok ciğerli amkina ama bildiğim kadarıyla alt devrileri biraz öldürüyor üst devirlerde çok faydalı top speed i 210 na kadar çıkarabilirsin bende taktırıcam elimde hazır alt devirlerde düşmesinden korkuyorum boruya bi susturucu takmak faydalı olabilir sıkıştırmayı fazla düşürmemek açısından ;)
susturucu yerine düz borunun çapını ufaltsak ? alt devir düşüklüğü daha azalmazmı

+++ bnada böyLe demişLerdi hocam faydaLı oLacaqını düşünüyorum ???

LION

  • İleti: 854
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #6 : Aralık 13, 2010, 12:26:10 ÖS »
fiyata değermi diye sorarsan durma taktır derim zaten ;) ama dediğim gibi boru çapı 51lik olursa araç rahat üflicek ve üzerinde susturucu olmadığı için içerdeki sıkıştırma düşiücek buda alt devrileri etkilicek, ama üst devrilerde bu ciğerlilik motorun rahat çalışmasını sağlıcaktır, alt devir istiyosan boru çapını çok büyük tutma ya da üzerine ufak bi susturucu takabilirsin ;)
4-2-1 sanırım alt devırlerı canlandırıyordu tam emin degılım yinede. bence değer bu fiyata.

gxlk

  • İleti: 100
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #7 : Aralık 13, 2010, 12:27:36 ÖS »
evet 51lik boruyu 1,4 te doldurmak biraz zor gibi ama bu konuda çokta teknik bilgim yok açıkçası

gxlk

  • İleti: 100
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #8 : Aralık 13, 2010, 12:58:56 ÖS »
fiyata değermi diye sorarsan durma taktır derim zaten ;) ama dediğim gibi boru çapı 51lik olursa araç rahat üflicek ve üzerinde susturucu olmadığı için içerdeki sıkıştırma düşiücek buda alt devrileri etkilicek, ama üst devrilerde bu ciğerlilik motorun rahat çalışmasını sağlıcaktır, alt devir istiyosan boru çapını çok büyük tutma ya da üzerine ufak bi susturucu takabilirsin ;)
4-2-1 sanırım alt devırlerı canlandırıyordu tam emin degılım yinede. bence değer bu fiyata.

evet ikisinden biri yapılmalı gibi görünüyor şimdi önemli olan 4-1 mi 4-2-1 mi bunu netleştirmek lazım forumda bu uygulamayı yaptıran arkadaşların fikirleride yardımcı olur sanırım

mcolgecen

  • İleti: 1881
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #9 : Aralık 13, 2010, 03:28:36 ÖS »
1.4 is araç için 4.2.1 headers 48mm lik düz boru tavsiye ediyolar..

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1865
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #10 : Aralık 13, 2010, 04:11:20 ÖS »
bundan önceki 1.4 sedan aracımda vardı headersı çıkarınca belkahve yokuşunda geri lkalıyordu 1.4 araç zaten
4-1 kuLLanan pek faza kişi yok diye biLiyorum...

gxlk

  • İleti: 100
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #11 : Aralık 14, 2010, 04:21:47 ÖÖ »
yardımlarınız için teşekkürler arkadaşlar bende biraz araştırdım 4-2-1 ve 48 lik boru diyolar bakalım

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #12 : Aralık 14, 2010, 06:20:51 ÖS »
bu 4 - 2 -1 yada 4 -1 nedir yardımcı olurmusunuz

gxlk

  • İleti: 100
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #13 : Aralık 15, 2010, 05:59:32 ÖÖ »
bu 4 - 2 -1 yada 4 -1 nedir yardımcı olurmusunuz
bildiğim kadar basit yazıyım 4 boru çıkıyor aşağıda birleşip 2 ye düşüyor 2 de birleşim 1 'e düşüyor ve düz boru bu bire düşen boruya monte ediliyor 4-1 ise 2 ye düşmeden direk tek boruda dört çıkış birleşiyor tabi daha teknik bir açıklama sanırım arkadaşlardan gelir:)

fearless.32

  • İleti: 584
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #14 : Aralık 15, 2010, 06:07:10 ÖÖ »
1.4 için 48 mm- 1.6 (v-tec ler hariç) 51 mm- 1.6 v-tec ve VTİ ler için 60 mm.
bu bilgiyi forumda bi yerde okumuştum.

fearless.32

  • İleti: 584
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #15 : Aralık 15, 2010, 06:09:29 ÖÖ »
Bu arada iki farklı yorum var arkadaşlar.
4-1 alt devirlerimi üst devirlerimi canlandırıyo ?

gxlk

  • İleti: 100
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #16 : Aralık 15, 2010, 07:51:38 ÖÖ »
Bu arada iki farklı yorum var arkadaşlar.
4-1 alt devirlerimi üst devirlerimi canlandırıyo ?
4-1 alt devirler için 4-2-1 üst olması lazım

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #17 : Aralık 15, 2010, 06:11:47 ÖS »
:D cok güc artırır mı bu headers :D

mcolgecen

  • İleti: 1881
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #18 : Aralık 15, 2010, 06:15:00 ÖS »
:D cok güc artırır mı bu headers :D
çok fazla bir beygir artırmaz yalnız yüksek devirlerde aracı rahatlatır hatta bazı araçlarda eksi beygir artışına sebep olduğu bile söyleniyor max 5-10 hp arası birşey farkeder heralde..

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1865
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #19 : Aralık 15, 2010, 07:26:13 ÖS »
:D cok güc artırır mı bu headers :D
çok fazla bir beygir artırmaz yalnız yüksek devirlerde aracı rahatlatır hatta bazı araçlarda eksi beygir artışına sebep olduğu bile söyleniyor max 5-10 hp arası birşey farkeder heralde..

5-10 hp etmez heraLde hocam ?
walla bn bu siteden bunu öqrendim

eski 1.4 aracımda

+CHİP TUNİNG
+4-2-1 HEADERS
+51LİK DÜZ BORU
+SUSTURUCU
+KAT İPTALİ
+HAVA FİLT.

vardı 2-3 hp eder dediLer...

mcolgecen

  • İleti: 1881
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #20 : Aralık 15, 2010, 08:05:39 ÖS »
:D cok güc artırır mı bu headers :D
çok fazla bir beygir artırmaz yalnız yüksek devirlerde aracı rahatlatır hatta bazı araçlarda eksi beygir artışına sebep olduğu bile söyleniyor max 5-10 hp arası birşey farkeder heralde..

5-10 hp etmez heraLde hocam ?
walla bn bu siteden bunu öqrendim

eski 1.4 aracımda

+CHİP TUNİNG
+4-2-1 HEADERS
+51LİK DÜZ BORU
+SUSTURUCU
+KAT İPTALİ
+HAVA FİLT.

vardı 2-3 hp eder dediLer...


walla hocam ben pek anlamıyorum fakat sorulan soru yalnış :D ayrıca yapılan bu değişimler 2.0 motor type-r la 1.4 is de aynı tepkileri vermeyecektir bence en sağlamı dyno ya cıkarmak :D :D

canozcan

  • İleti: 32
Ynt: headers yardım ve fikirleriniz
« Yanıtla #21 : Aralık 19, 2010, 10:40:53 ÖS »
4-2-1 , 4-1 e göre alt devirlerde zayıf; üst devirlerde ise daha iyi olur.
ama orjinaline göre alt ve üst devirlerde çok iyi güç verir.