Gönderen Konu: Headers  (Okunma sayısı 8167 defa)

HONDA

  • Ziyaretçi
Headers
« : Aralık 07, 2005, 04:03:12 ÖS »
Arkadaşlar headers uygulamasından sonra boruların sargı ile
sargılanması ne kadar önemlidir? Belli bir sıcaklıktan sonra performans
kaybı yaşanır mı?



EROLL

  • Ziyaretçi
Headers
« Yanıtla #1 : Aralık 07, 2005, 04:30:15 ÖS »
belki motor içinde filtre yoksa yaşanmayabilir ama bu seferde plastik aksama zarar verebilir filtre varsa zaten hiç kalkışılmayacak iş..yolda biraz bastınmı nar gibi kızarıyor  aslında dikkat edilmesi gereken bvir konu ve durum

ozanocal

  • Ziyaretçi
Headers
« Yanıtla #2 : Aralık 07, 2005, 05:23:06 ÖS »
bence küçük ama önemli bir detay. aynı sargı ile filtre borularınında sarıldığını görmüştüm ben...

HONDA

  • Ziyaretçi
Headers
« Yanıtla #3 : Aralık 07, 2005, 05:25:11 ÖS »
Aklımdan geçmedi değil ama sargılar çok ince en olarak bayağı
br malzeme gerekli sanırım.

ozanocal

  • Ziyaretçi
Headers
« Yanıtla #4 : Aralık 07, 2005, 05:31:47 ÖS »

EROLL

  • Ziyaretçi
Headers
« Yanıtla #5 : Aralık 07, 2005, 05:35:10 ÖS »
ambiyant deniliyo sanırım iki çeşiti var bi ip olanı bide bez gibi sanırım bez gibi olanı hiç görmedim..bakın ip olanı buu


HONDA

  • Ziyaretçi
Headers
« Yanıtla #6 : Aralık 07, 2005, 05:37:26 ÖS »


Nereden buluruz bunu acaba?

HONDA

  • Ziyaretçi
Headers
« Yanıtla #7 : Aralık 07, 2005, 05:39:09 ÖS »
010101 Exhaust Wrap 1" x 50ft. $31.74
010102 Exhaust Wrap 2" x 50ft. $50.93
010103 Exhaust Wrap 2" x 100' $93.10
010104 Exhaust Wrap 6" x 100ft. $210.00
010107 Exhaust Wrap Black 1"x 50' $34.37
010108 Exhaust Wrap Black 2" x 50' $54.98

EROLL

  • Ziyaretçi
Headers
« Yanıtla #8 : Aralık 07, 2005, 05:43:00 ÖS »
egzoscularda bulunuyor zaten..

HONDA

  • Ziyaretçi
Headers
« Yanıtla #9 : Aralık 07, 2005, 05:45:39 ÖS »
Peki Stainless Steel Polished olan headerlarda'da gerekli mi acaba
bu işlem yada seramik olanlarda?

EROLL

  • Ziyaretçi
Headers
« Yanıtla #10 : Aralık 07, 2005, 05:53:39 ÖS »
muhakkak gerekli olacak yani şöle..arabanın yeterince gazına basıyorsan ve uzun yoldada kullanıyorsan bence muhakkak gerekecek çünkü zamanla hepsi ısınma yapıyor

Onu-R

  • İleti: 3113
Headers
« Yanıtla #11 : Aralık 07, 2005, 07:36:49 ÖS »
Alıntı yapılan: "EROLL"
muhakkak gerekli olacak yani şöle..arabanın yeterince gazına basıyorsan ve uzun yoldada kullanıyorsan bence muhakkak gerekecek çünkü zamanla hepsi ısınma yapıyor


mantıklı bi düşünce.. +1905 . . . .

aRCiTiNiK 46

  • Ziyaretçi
Headers
« Yanıtla #12 : Aralık 08, 2005, 01:16:31 ÖÖ »
bence sarmaya gerek yok çünkü bende mugen headers war .. o kadar para verdim adamlar nasıl geliştiririz die kafa patlatıo öyle bişey olsa sarılı satılırdı .. ayrıca önemli bi husus , bence sargı headers ın çabuk soğumasını engellio yani yazın palto ile dolaşmak gibi.... yüksek performans arabaların headers kıpkırmızı olduğu ve aşırı ısındığı için motor kablolarını etkilemesin die sarıldığını düşünüorum ..  8) saygılar sewgiler

aRCiTiNiK 46

  • Ziyaretçi
Headers
« Yanıtla #13 : Aralık 08, 2005, 01:17:59 ÖÖ »
ayrıca feneryolu Rpm de satılıo 30 dolar civarı fiyatı alman markası ...  :D

gorki

  • Ziyaretçi
:)
« Yanıtla #14 : Aralık 09, 2005, 08:05:21 ÖS »
walla bence mıllet elını deydırıpte yakmasın dıye sarıyolar.bende gecen haftalarda headers ı koydum 2 parmagım yanlıslıkla dokundu bır yerı kurcalarken valla parmaklarımın bırazı yapıstı headersın ustune.aman dıkkat arkadaslar!!!! hala ıyılesmedı elım walla

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Headers
« Yanıtla #15 : Aralık 09, 2005, 09:21:04 ÖS »

.
kaput altındaki sıcaklık malum..wrapping isleminin faydası iki yonlu..kaplama sıkısık gaz hareketini sıcaklıktan etkilenmeden destekleyebiliyor..daha verimli benzin hava karısımı insulasyon sayesinde saglaniyor..sonuc efektiv patlama..ekzos gazının hzlı dısarı atımı yanma veya patlama kalitesini artırıyor..ve ikinci yakıt sarjında verimlikte bu sayede hızlanıyor..yani verimli senkronize zamanlama esittir guc artımı..yukardaki sonucu inceleyin bence..haa unutmadan dusuk oranlı back pressure da dier faydalrından biri..
ama risklerden bir tanesi nem ve bu nemde zamanla korozyana sebep oluyor..sonuc = uzucu..

bu arada mugen sadece ticari bakıo olaya....


bu arada bence enverimli isleyen sistemlerden biri ceramic kaplamalı hedars ve borular

..
digeride ozel bir boya..1500 dereceye kadar dayanıklı..

HONDA

  • Ziyaretçi
Headers
« Yanıtla #16 : Aralık 10, 2005, 09:27:33 ÖÖ »
Brushed ve Stainless Steel Polished arasındaki fark nedir peki?
Bana göre stainless steel polished olan bana göre sanki daha rahat ve
rijit bir sistemmiş gibi geliyor.

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Headers
« Yanıtla #17 : Aralık 10, 2005, 01:36:35 ÖS »
burshed bildigim kadarıyla zımpara islemi..aslında stainless still ve brush islemi birlikte bir kombinasyon..brush islemi kaynak ve putur gibi izleri yok ediyor..hatta bu kombinasyona bazen seramik kaplamada eklenebiliyor.

HONDA

  • Ziyaretçi
Headers
« Yanıtla #18 : Aralık 10, 2005, 01:39:38 ÖS »
İçten ve dıştan zımparalı yani.
Peki Seramik dediğin nasıl.

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Headers
« Yanıtla #19 : Aralık 10, 2005, 03:21:57 ÖS »
Alıntı yapılan: "erischman®"
İçten ve dıştan zımparalı yani.
Peki Seramik dediğin nasıl.

brush bildigim kadarıyla genelde en son kaynak ve birlesitirmelerden sonra genelde son uc kısımlara yapılan bi islem yani custom look degilde fabrikasyon goruntu amaclı..headers ic kısım zaten putursuz olmalıki gaz akısı free flow cıkabilsin..

ceramic kaplamaya gelince zaten diger motor ic ekipmanlardada kullanılan bi hadise..mesela ceramic coated pistonlar gibi..termal bi koruma gorevi var..ozellikle motor icindeki patlama hadisesinde asınma ve genlesmelerden ortaya cikan kayıplar seramik coat sayesinde minimize edilio..ayrıca kaplanan kısmı guclendirici etkisi var kabul edliliyor.

headersta yapılan bir test var asagıda..fark sasırtıcı


EKSOZ GAZ SICAKLIGI 1330 F
HEADER YUZEY SICAKLIGI 810
KAPLAMASIZ RADYATOR ISISI 170 F
KAPLAMALI RADYATOR ISISI 60 F
SICAKLIK DUSUSU 110 F

her 10 derecede motor verimliligi 1%artıyor..

HONDA

  • Ziyaretçi
Headers
« Yanıtla #20 : Aralık 10, 2005, 03:57:10 ÖS »
Alıntı
EKSOZ GAZ SICAKLIGI 1330 F
HEADER YUZEY SICAKLIGI 810
KAPLAMASIZ RADYATOR ISISI 170 F
KAPLAMALI RADYATOR ISISI 60 F
SICAKLIK DUSUSU 110 F

her 10 derecede motor verimliligi 1%artıyor..


Bu gerçekten şaşırtıcı.  :shock:
Yan şöyle düşünürsek brushed yada vb. gibi bir özellik
aslında işlevsellik anlamında bir getiri vermiyor doğrumudur?
Pratikte hepsi aynı çünkü daha çok verim esaslı.

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Headers
« Yanıtla #21 : Aralık 10, 2005, 05:04:28 ÖS »
evet verim esas mantık..yani ozetle korozyon ve sıcaklık onleme..

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Headers
« Yanıtla #22 : Aralık 10, 2005, 05:24:00 ÖS »

omer ceramic coated piston

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Headers
« Yanıtla #23 : Aralık 10, 2005, 05:28:13 ÖS »

Onu-R

  • İleti: 3113
Headers
« Yanıtla #24 : Aralık 11, 2005, 10:44:23 ÖÖ »
Ceramic Coated Piston fln diyodu bende bikac resim koyiim dedim: