ben bir filtre imalatcısıyım fakat, iamalat grubum içerisinde tenezzüh araç dediğimiz binek araçlar yoktur. yani şu an hepinizin altındaki araçlar tenezzüh grubuna girmektedir. benim imalatım kamyon ve iş makinelerinden başlayıp, havalandırmadan, ağır sanayii ye kadar gitmektedir. bu açıklamayı şu sebeple yapıyorum, "adam honda filtresi satmak istiyor" demeyin diye
şimdi başlığı açma sebebine gelelim. araçlarımızın hava ve klima filtreleri çok ama çok önemlidir. motor sağlığı için hava filtresi, insan sağlığı için klima filtresi 1.etkendir.
hava filtresi hakkında yanlış bilinenler
- hava filtresi yağ değişimine kadar giden süreç beklenmeden muhakkak değiştirilmelidir. aracınız garantili ise ve bu size pahalı bir teklif gibi geliyorsa o da önemli değil, orjinal filtrenizi bagajda saklayıp, piyasadan aldığınız filtreleri kullanabilir ve bakıma gittiğinizde yine orjinal filtreyi takabilirsiniz.
- hava filtresi temizlenemez, hava giriş istikametini tersine hava tutarak temizlediğinizi sansanızda bu ancak filtre kağıdının liflerinin kopmasını sağlayarak aracın çok daha fazla toz emişi yapmasını sağlamaktan başka bir işe yaramaz
- hava filtresi asla yıkanmaz. zaten kağıt filtreler yıkanamaz ama bazı araçlarda keçe filtre çıkar, bunların yıkanabildiğini sananlar var.
- hava filtrenizin 2 tipi vardır. KAĞIT ve KEÇE, asla keçe olanını almayın, kesinlikle doğru çalışmazlar, ve çalışamaya başladıktan 10 gün sonra toz geçirmeye başlarlar
- hava filtresini ilk aldığınızda kağıdın kendi rengi vardır, sarı-kırmızı veya beyaz, belli süre sonra filtrenizi çıkardığınızda, bir yüzünün kirli, diğer yüzünün ise ilk aldığınız gündeki renginde olması gerekir, eğer iki tarafta aynı şekilde kirlenmiş , ya filtre kaçırıyor ( yani kalitesiz), yada kabin contanız bozulmuş demektir.
- sürekli otoyolda giden br araçla, köyde sürülen bir araç için hava filtresi değiştirme süresi aynı olamaz, yaşadığınız ortamın tozluluk derecesi sizin için filtre değişim sürecinin kıstası olmalıdır.
- hava filtreniz yakıt tüketimini sandığınız gibi %10-15 değil %50 ye yakın etkileyen bir parçadır, kaliteli bir filtre ile fabrika değerlerini yakalama şansınız yüksektir.
- hava filtreniz tıkanmışsa aracınız min 20-25 hp güç kaybeder, klima açtığınızda araçta rampada devir düşme ve yüksek egzos sesi çıkma gibi sorunlar başlar.
- hava filtreniz tıkanmış veya kötü ise yağ değişim süreciniz her zamanki aralıkta olamaz. yağın vizkositesini kontrol etmeniz, rengine dikkat etmeniz gerekmektedir. iki parmak arasında sümüksü bir şekilde sünen yağ illaki vizkositesi yüksek demek değildir, yağın rengide çok önemlidir.
klima filtresi:
- klima filtrenizin kirlenmemesi için kabin içi havalandırma şeklinde kullanmalısınız
- dışardan hava amak gerektiği durumlarda dış hava sıcaklığının 26 dereceden yukarı olmamasına özen gösterin, yüksek sıcaklıklarda klimadan verim alamadığınız gibi, hava filtresinde bakteri oluşumuna yol açarsınız
- klima filtresini asla temizlemeyin, temizlerken toz ve bakteri temiz kalması gereken taraf bulaşabilir
- klima filtresinin iç malzemesi polyester ise asla doğru görev yapmaz, polen kağıdı, keçe veya pamuk olmalıdır.
- araçta 3 yaş altı küçük çocuk varsa klima her türlü zarar verir, klima ile birlikte 1-2 parmak camı aralamanız o masum bebişleri koruyacaktır.
- otomatik klimalar için 24 derecede soğutma en sağlıklı olanıdır. sizi asla hasta etmeyeceği gibi aracınızıda boşuna yormaz.
- sıcak yaz günlerinde klima filterlerinizi 3000 km de bir değiştirmeniz sağlık açısından çok önemlidir, yine garantili araçlar için piyasadan alıp kullanmak daha sonra bakıma giderken orjinal filtreyi takmak doğru olacaktır. orjinal ve kirli filtreyi kullanmaya devam etmektense, piyasadan alacağınız 2. veya 3.kalite filtreyi kullanmak doğru olanıdır.
bunlar 20 yıllık bilgilerimdir. kulakdan dolma laflar değildir.